Sjåføren's vestlandske eventyr

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
lazyboy
Innlegg: 240
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av lazyboy »

Ja, var han som nikket sjenert når du reiste :redface

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

joo skrev:
Sjåføren skrev: Planen var jo egentlig å ta en tur innom Hardanger denne helgen, men akk og ve så ble det ei noe av.
Så ingen Speedmaster der i helga nei...
Sikkert like greit, var ubehagelig varmt i Hardanger i helga! Samme over diverse fjelloverganger også... Noe skal man klage på :-)å
Ubehagelig varmt du liksom, hehe ;)

Ble en liten tur fra Bergen-Radøy-Masfjorden området idag da (liten og liten, klokket 22 mil, men hva annet kan man vel forvente i dette fantastiske været vi er såpass heldig og oppleve for tiden).

Ruten startet løst med utgangspunkt på å prøve å finne noen veier vi ikke hadde kjørt før (meg og Pete'n som stilte klar til dyst idag) og vi endte da opp på en liten rute som lød noe slikt som Bergen-Manger-Masfjorden-Bergen, og jeg må ærlig talt innrømme at det var en helt ufattelig gøy tur med noen fantastisk spennende veier. Er relativt sikker ruten gikk noe slik som dette: http://goo.gl/maps/4zPyb

Jeg hadde egentlig tenkt å ta et par bilder på turen, men dessverre så gikk tankene et helt annet sted så det må jeg bare beklage. Jeg kan dog bekrefte at, ja, det var ubeskrivelig fint :) Skal definitivt innom traktene igjen denne sommeren.
Nudge nudge, 'wink 'wink..

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av joo »

lazyboy skrev:Ja, var han som nikket sjenert når du reiste :redface
Skimta tigerstripene i skyggen, synd vi ikke hilste på!
Sjåføren skrev:
Ubehagelig varmt du liksom, hehe ;)

Ble en liten tur fra Bergen-Radøy-Masfjorden området idag da (liten og liten, klokket 22 mil, men hva annet kan man vel forvente i dette fantastiske været vi er såpass heldig og oppleve for tiden).
Jeg hadde egentlig tenkt å ta et par bilder på turen, men dessverre så gikk tankene et helt annet sted så det må jeg bare beklage. Jeg kan dog bekrefte at, ja, det var ubeskrivelig fint :) Skal definitivt innom traktene igjen denne sommeren.
Jeg er ikke glad i varme, 20 er greit 25 er direkte ubehagelig og ved 30 grader har diverse livsfunksjoner stoppa :-)å

Ja du må jammen legge ut bilder til oss. Dere som bor ute i alt det vakre tenker sikkert ikke på at det dere ser hver dag kan være et helt helgeturmål for oss som bor på kjedelige Østlandet :prf
I helga kjørte jeg en veg som jeg ble frista av da jeg fikk se bilder Biderdude73 la ut i fjor. Og det var bingo (520 mellom Røldal og Sauda).

Hvordan er det på fergene ute i havgapet, mye venting? Ser du kjørte over Sløvåg - Leirvåg f.eks.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

joo skrev:
lazyboy skrev:Ja, var han som nikket sjenert når du reiste :redface
Skimta tigerstripene i skyggen, synd vi ikke hilste på!
Sjåføren skrev:
Ubehagelig varmt du liksom, hehe ;)

Ble en liten tur fra Bergen-Radøy-Masfjorden området idag da (liten og liten, klokket 22 mil, men hva annet kan man vel forvente i dette fantastiske været vi er såpass heldig og oppleve for tiden).
Jeg hadde egentlig tenkt å ta et par bilder på turen, men dessverre så gikk tankene et helt annet sted så det må jeg bare beklage. Jeg kan dog bekrefte at, ja, det var ubeskrivelig fint :) Skal definitivt innom traktene igjen denne sommeren.
Jeg er ikke glad i varme, 20 er greit 25 er direkte ubehagelig og ved 30 grader har diverse livsfunksjoner stoppa :-)å

Ja du må jammen legge ut bilder til oss. Dere som bor ute i alt det vakre tenker sikkert ikke på at det dere ser hver dag kan være et helt helgeturmål for oss som bor på kjedelige Østlandet :prf
I helga kjørte jeg en veg som jeg ble frista av da jeg fikk se bilder Biderdude73 la ut i fjor. Og det var bingo (520 mellom Røldal og Sauda).

Hvordan er det på fergene ute i havgapet, mye venting? Ser du kjørte over Sløvåg - Leirvåg f.eks.
Skal huske å ta noen bilder til neste gang :thumleft Må jo få dokumentert litt dette godværet vi har, ellers vil jo ingen tro på det. Var null problem med fergene, skulle egentlig til Duesund og ta kabelfergen til/derifra men vi så plutselig en annen vei som virket mye mer spennende (og gjett om det stemte). Fergen mellom Sløvåg-Leirvåg gikk hver time så det var jo egentlig ok, var en søndagsåpen butikk på lindås så vi dro bort dit mens vi ventet på fergen å kjøpte oss en is o.l. Da var plutselig den lille halvtimen å vente mye kortere ;)
Nudge nudge, 'wink 'wink..

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av LordShaft »

Veien etter kabelfergen fra Duesund til eikefettunnelen er helt sinnsyk! så ikke helt sikker på om at de veiene du fant rundt gulen der er bedre enn det partiet der alene :vs Men der er nok av muligheter å prøve denne turen igjen med litt forandring i kjøreruten :yeyeye

Har du kjørt noe over ulvikfjellet før? Det er definitivt de beste veiene her på vestlandet. :twisted :twisted :twisted

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

Hmm, nei kan ikke si at ulviksfjellet ringer noen bjelle, søkte opp navnet på Google maps men regner ikke med det var oppe i Narvik du hadde i tankene hehe. Men om det er en god rute i Hordalandsområde så skal den prøves :D

Returnerer nok mange ganger til Masfjorden området ja, så her skal det utforskes i god stil.
Nudge nudge, 'wink 'wink..

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av LordShaft »

helt inne i enden av hardangerfjorden. ikke langt unna norheimsund, granvin voss osv! skal legge ut rute litt senere, dette er en helt fantastisk tur! Trust me :twisted

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

Da skal den ruten definitivt utforskes nærmere så fort det lar seg gjøre :) Snart kan også mye lengre turer gjennomføres da jeg forhåpentligvis får de nye sideveskene mine i slutten av uken. Både tankcover med lomme og sidevesker gitt, rene luksusen dette her :D
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

Aaah! Da var endelig salveskene mine ankommet og hentet fra Bikerstreet Bergen. Er aldri feil å kunne ta turen ut dit en tur og se på potensielle ting man har lyst på. mens man tar seg en kopp kaffe. Men idag tror jeg det var bra at jeg tok bilen ut for esken med salveskene var ganske stor hehe. Kom hjem og åpnet herligheten og de så skikkelig bra ut. Gikk opp til huset og hentet musikk, øl, sigar og verktøy og så bar det ned i garasjen igjen for montering.

Nå er de montert og jeg synes det ble meget bra hehe :)

Her er iallefall resultatet:

[album]4704[/album]

[album]4705[/album]

Så nå er alt klar for en langtur :) De var forresten ikke noen lås på veskene. Har noen noen gode tips på hvordan man sikrer dette eller er det relativt få som snoker i vesker på MC'er?
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Brukeravatar
Lasse Liten
Innlegg: 198
Registrert: 17 mai 2013, 01:24
Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Lasse Liten »

Verdisaker på kropp, snublebluss rundt leir.


Lasse Liten
Lasse Liten

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242

Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800

Stolt medlem av
Bilde

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Snikendeugle »

Sleng et Hells Angels merke på sidene :prf
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av evike »

Sjåføren skrev: De var forresten ikke noen lås på veskene. Har noen noen gode tips på hvordan man sikrer dette eller er det relativt få som snoker i vesker på MC'er?
Nei dessverre. Og dette er en av bakgrunnene for at jeg byttet til sykkel med GIVI-vesker, nettopp for å slippe å bære rundt på alt av verdi, bare for å få spist middag eller tatt en liten sightseing til fots når en stopper et spennende sted.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

Jaja, beklager at det tok lang tid for svar her, ble både august tur gjennom Norge samt vinterlagring i Oktober før senilkonfusen forsvant og jeg kom på at jeg egentlig hadde tenkt å oppdatere denne tråden.
Nå sitter jeg å ser på en tørr vinter samtidig som jeg har en blandet anger og glede på at jeg vinterlagret sykkelen allerede i oktober. Skal iallefall bli fantastisk å hente den ut igjen :)

Imens ønsker jeg alle her på forumet (og ellers) en aldeles glimrende jul og et ellers godt nyttår!

Hilsen Sjåføren :)
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Olav K »

Vi Triumphister savnet iallefall oppdateringer fra deg!
Ha en riktig god jul :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sjåføren's vestlandske eventyr

Legg inn av Sjåføren »

Vel jeg kan iallefall si så meget at turen i sommer var meg og en god venn av meg (som forøvrig har en Triumph Street Triple R '13) som fikk oss noen tusen km bak hjulene. Første ordentlige turen for å bli litt tørr bak øra, hehe. Startet fra Bergen --> Oslo gjennom Hardanger (og tilfeldigvis akkurat idet nye Hardanger broen åpnet) -- Sverige (må jo en tur innom når man først er østpå) -- Kristiansand -- Bergen. Tok oss en liten uke, og hadde ingen hast. Gleder meg utrolig mye til å kunne rulle ut sykkelen til neste sesong iallefall. Da skal jeg tilogmed erverve meg et GoPro kamera slik at jeg kan få inn litt flere bilder etterhvert som jeg oppdaterer tråden :)

God Jul alle sammen og et riktig godt nyttår!

Mvh
Sjåføren
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Svar