Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Ragnhild

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av Ragnhild »

Tante Sofie alias Kamelryttersken lurer på hvorfor scooter-/mopedførere er så lettkledde i dagens innleggKaravanseraiet
Siden sist har Karavanseraiet fått egen side på fjæsboka. Stikk innom og lik den du òg :)

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av Duville »

At du som nærmest boikotter MCsiden i protest mot enkelte på MCsiden skal få lov til å drive reklame for egen side sier jo at enkelte her på MCsiden har satt meget stor pris på deg og ditt nærvær her på siden. Du har praktisert et totalt fravær over lang tid helt til du har behov for reklame for dine sider.

At du utnytter den positiviteten til ren egenreklame for din egen side blir så smakløst at jeg ganske enkelt holder meg langt borte fra dine sider. Om flere er enige vet jeg ikke men dette er bare ikke noe å respondere på, beklager.

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av ejs »

:thumleft
Jeg ble såpass nysgjerrig at jeg var innom Karavanseraiet .
Står mye rart der.Er vel ingen som tar skade av å lese annet enn mcsiden ??
:mc2 :mc2
If it ain't broke, I'll break it.

Godtvoksen

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev:At du som nærmest boikotter MCsiden i protest mot enkelte på MCsiden skal få lov til å drive reklame for egen side sier jo at enkelte her på MCsiden har satt meget stor pris på deg og ditt nærvær her på siden. Du har praktisert et totalt fravær over lang tid helt til du har behov for reklame for dine sider.

At du utnytter den positiviteten til ren egenreklame for din egen side blir så smakløst at jeg ganske enkelt holder meg langt borte fra dine sider. Om flere er enige vet jeg ikke men dette er bare ikke noe å respondere på, beklager.
Tiltredes. Jeg har klikket på innleggets Bilde

Og får da opp et greit skjema for å rapportere SPAM

Bilde

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av evike »

Jeg har egentlig tenkt å ikke være med på den diskusjonen som foregår i kulissene her, men vil bare hive innpå et lite tankekors:

Hva skjer hvis dere brått befinner dere i samme rom som Ragnhild: Skal dere da begynne å slåss også?

Kan vi ikke ha det litt hyggelig her og heller bare overse alt vi eventuelt ikke liker. Jeg pleier ikke ringe NRK hver gang de sender programmer jeg ikke liker heller. Det finnes da så mye annet å se på.
Og dermed melder jeg meg ut av diskusjonen igjen.

Riktig GOD HELG til ALLE involverte!!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Godtvoksen

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av Godtvoksen »

evike skrev:Jeg har egentlig tenkt å ikke være med på den diskusjonen som foregår i kulissene her, men vil bare hive innpå et lite tankekors:

Hva skjer hvis dere brått befinner dere i samme rom som Ragnhild: Skal dere da begynne å slåss også?

Kan vi ikke ha det litt hyggelig her og heller bare overse alt vi eventuelt ikke liker. Jeg pleier ikke ringe NRK hver gang de sender programmer jeg ikke liker heller. Det finnes da så mye annet å se på.
Og dermed melder jeg meg ut av diskusjonen igjen.

Riktig GOD HELG til ALLE involverte!!
Jeg vet ikke hvilken situasjon Ragnhild befinner seg i, og hva som har skjedd tidligere. Imidlertid vet jeg at hun NÅ bryter alt som heter vanlig nettetikette (les FOLKESKIKK) og SPAMER et ellers så hyggelig forum. Vanlig praksis i andre nettforum er i slike tilfeller er å stenge slike brukere ute.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av AJ »

Det er flere brukere her på MCsiden.no som reagerer på din bruk av dette forumet som en ren reklamekanal for en blogg som ikke har noen tilknytning til vårt forum, Ragnhild.
Derfor skriver jeg, som administrator her på MCsiden.no denne posten hvor jeg henstiller deg vennligst til å la være å legge ut slike rene reklameposter her på MCsiden.no.

Du må mer enn gjerne delta aktivt i emner og tråder her på MCsiden.no. Det vet vi fra tidligere at du kan. Vi vet også at mange har satt pris på dine bidrag og at mange fortsatt vil sette pris på dine bidrag.
Men slik du nå bruker forumet ser både vi som er moderatorer og flere av brukerne våre at du ikke virker særlig interessert i MCsiden.no som sådan annet enn som nettopp et sted du ønsker å reklamere for egen blogg.

Du må gjerne ha en link til din egen blogg i profilsignaturen din her på MCsiden.no. Det er det flere brukere som har gjort, men ingen av disse har meldt seg ut fra forumaktiviteten på samme måte som du og bruker medlemskapet kun til egenreklame.

Mvh.

AJ
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av jhn »

Æ vet ikke ka som e vanlig praksis men det kan se ut som reklame ikke e populært.
E det godtatt?Fra alle?Bare fra enkelte?
kanskje det hadde vært på sin plass med ei avklaring fra moderatorene?

edit: det her e bare å se bort i fra,æ va for sein.
AJ tok saken ser æ

Ragnhild

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av Ragnhild »

Godtvoksen Skjønner standpunktet ditt.

Duville
Det jeg leser ut av innlegget ditt er at du satte pris på det jeg gjorde mens jeg var mer aktiv på forumet. Hyggelig å høre at det jeg gjorde da fremdeles blir verdsatt :-)

AJ
Yes, sir!!!


Ha ei god helg :)

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av Duville »

evike skrev:Jeg har egentlig tenkt å ikke være med på den diskusjonen som foregår i kulissene her, men vil bare hive innpå et lite tankekors:

Hva skjer hvis dere brått befinner dere i samme rom som Ragnhild: Skal dere da begynne å slåss også?

Kan vi ikke ha det litt hyggelig her og heller bare overse alt vi eventuelt ikke liker. Jeg pleier ikke ringe NRK hver gang de sender programmer jeg ikke liker heller. Det finnes da så mye annet å se på.
Og dermed melder jeg meg ut av diskusjonen igjen.

Riktig GOD HELG til ALLE involverte!!

Sier vel egentlig bare meningen om det som skjer på lik linje med det du gjorde nettopp. Kan ikke se at du og jeg skal begynne å sloss selv om vi er rykende uenige i en sak og møtes i samme rom, vi kan til og med respektere hverandre og snakke sammen på tross av uenigheten. Det er faktisk også en full aksept for en del reklame for egne sider her på nettsidene - (du er jo en av dem som benytter den anledningen) dere bidrar imidlertid i tillegg meget positivt på MCsiden og da får dere igjen full full aksept for å gjøre dette og vi nyter godt av dette alle sammen.

R. var en meget aktet og ivrig deltaker på MCsiden og er oppfordret til å delta på MCsiden i ettertid. Hun har imidlertid annonsert at hun er meget fornærmet på enkelte her på siden og derfor ikke ønsker å delta på sidene lenger og kan jo da også la være å reklamere også så lenge fornærmelsen lever ett aktivt liv hos de fornærmede.

Ser i Ragnild sin kommentar når jeg skal til å poste og kan ikke se annet enn at du er velkommen tilbake når tiden har slitt ned de skarpe kantene......

Riktig god helg til alle.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av AJ »

jhn skrev:Æ vet ikke ka som e vanlig praksis men det kan se ut som reklame ikke e populært.
E det godtatt?Fra alle?Bare fra enkelte?
kanskje det hadde vært på sin plass med ei avklaring fra moderatorene?
Gjelder alle, for å si det kort og greit.
At noe kan passere umerket skjer vel fra tid til annen. Men når det blir et mønster slik det har blitt i dette tilfellet hvor Ragnhild ikke skriver om annet enn å henvise til egen blogg utenom MCsiden.no opptil flere ganger i en og samme post, blir det såpass påfallende at vi finner grunn til å si fra.

Hensikten med et forum som dette er å engasjere seg i et eller flere emner og på den måten skape et forumfelleskap. Det skjer ikke ved å ikke delta i det som diskuteres, komme med kommentarer til tur & treff reportasjer, spørsmål brukerne har om ulike ting osv. osv.
Viser brukerne slik deltakelse godtar vi uten problemer at de har reklamer for egne blogger andre steder i signaturen.
Men det blir for dumt, synes jeg, om brukerne kun bruker medlemskapet til egenreklame uten å delta i forumfelleskapet for øvrig, slik jeg har forsøkt å beskrive ovenfor.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av jhn »

Joda en glipp i ny og ne godtar sikkert alle.
Forøvrig en meget grei avklaring (hadde vel ikke forventet noe annet heller) :thumleft

Ragnhild

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av Ragnhild »

Kamelryttersken har vært og handlet i dag, og da er det en utfordring å få med seg varene når man kjører motorsykkel
Bilde

Løsningen for de fleste er toppboks, så også for Kamelrytterskens ørkendyr.

Skulderveska blir flytta over på skuldra fra sin beskyttede tilværelse i toppboksen og denne fylles med dagligvarer.
Bilde

At ørkendyret er utstyrt med motorsag i dag, kommer av at Kamelryttersken har tatt på seg et lite prosjekt hos en hageeier oppi bakken. Kunskapen om motorsag og dertil hørende avanserte manuelle arbeidsoperasjoner er ikke så utbredt i villaene rundt forbi, og blir dermed verdsatt i firesifrede beløp pr tre som skal felles. Noe som kommer godt med i økonomisk trange tider.
Bilde

Men nå er det med toppbokser som med håndvesker, at de fylles opp med alskens kjekt å ha der og da. Ørkendyrets toppboks er ikke noe unntak i så måte. Mannfolk flest syns det er spennende hva håndveskene til kvinnfolka inneholder. Men kloke av skade holder vi det for oss selv. Noe vil vi GGs (Girlie Girls) ha i fred for KGB (Kara Gutta Boys). Men i dag har du en unik sjanse til å være med ned i ørkendyrets toppboks. Blir en stund til du får en tilsvarende sjanse til å se hva som skjuler seg i ei av håndveskene til Kamelryttersken :[-(
Bilde

Ja, det er ei Squire sidevogn og det er en Skruzuki GS1100GK som deler hi med ørkendyret for tida. Men ikke bli for ivrig, doningen tilhører en i Holy Riders, så man bør nærme seg med den respekt det innebærer :[-o< for den skruzukien må ha et stort antall omdreininger på startmotoren før den starter, og når den først er på veien, sjangler den som en full sjømann :prop:

Etter å ha fått unna dagligvarene kan vi ta et dypdykk i toppboksens indre. I dette øverste laget av mer permanent innhold ser vi ei vannflaske av merke Pepsi. Dehydrering er ikke bra :[-X så det må regnes som indremedisin.
Bilde

Lengre ned må vi ta for oss innholdet mer detaljert, siden det er såpass sjelden at man blir gitt innsyn i en dames toppboks
Neste vi treffer på er en av Senior MCs gule vester. Denne kan vel knapt kalles gul lenger, men refleksen fungerer visst
Bilde

Men hva er det som skjuler seg i den posen fra apoteket? Vi så den for litt siden på oversiktsbildet
Bilde

Jo enda en Senior MC effekt. Treffgenseren fra fjorårets landstreff på Røros
Bilde

Den får vi pakke pent inn igjen, slik at dama har no varmt å ta på seg når a er ute og kjører.
Bilde

Litt lenger bort i et hjørne finner vi no virkelig eksklusivt. er nesten så man vil anbefale fruen å ha den på hattehylla hjemme og ikke i toppboksen. "Joda, men det er så greit å gjemme hjelmsveisen i en cap, og så er det bare vi i MC-ravnan som får bruke slike". Kamelryttersken vil så absolutt ikke skille seg av med klenodiet. Under cap-en ser vi et ukjent antall gummihansker, antagelig kontrabande fra hennes tid i kommunal hjemmetjeneste, men de kan også stamme fra MC-ravnans grunnutrustning.
Bilde

Her før så vi no rødt? Er en førstehjelpspakning som tilbringer tiden i ørkendyrets toppboks uten å bli brukt. Noe eieren er vel fornøyd med.
Bilde

Et sykkelås for å låse hjelmen når fruen er på tur til Tigerstaden og andre steder hvor det kan være langfingrede innbyggere.
Bilde

Kamelryttersken har ved et par anledninger blitt kalt/sammenlignet med Tante Sofie i Kardemomme by. Og hva er vel da ikke mer naturlig enn at det er en paraply i toppboksen?
Bilde

Utrulig hvor mye rart som skjuler seg nedi en sånn sak
Bilde

Og vi må bare innrømme at vi ikke får med oss alt, bortsett fra
Bilde

Dama har faktisk med seg instruksjonsboka :dontknow Har a tid til å lese sånt når a kjører? :doh

Aller nederst dukker det opp en boks med no rart i. Sånt har vel ikke damer med seg når de kjører sykkel?
Bilde

Men da var det tomt også
Bilde

Ooops :redface her står det no
Bilde

Maks 5 kg? og ikke fortere enn 130 km/t med toppboks og kofferter montert? Kamelryttersken er ikke helt sikker, for a har ikke vekt, men det kan kanskje hende at det har vært mer enn 5 kg i toppboksen en gang i blant :-k Men hu har da aldri vært over 130? :roll Ikke en gang på motorveien i Sør-Sverige 2007, den gangen ørkendyret var ungt og sprekt og ble erta opp av to svensker? Nå triller han jo på fjerde sesongen og bikka 76.000 km her forleden, og kan vel ikke kalles hverken ung eller sprek lenger? Ikke siden siste generasjon 12GS fikk HP2-motor?

Uansett sånne hverdagslige ting, som Karlson på taket kaller dem, overvekt (som i vekt over tyngdepunktet) fikk a testa på betongen på Valle Hovin i vår. For da kjørte hu alle kjøregårdsøvelsene med full oppakning.
Bilde
Ørkendyret laster 65 kg + fører og passasjer før vektgrensen i vognkortet, slik at det skal mye til at han har overvekt i den forstand ved vanlig turkjøring (vanlig som i Kamelryttersken på tur)

Men det var kanskje en tanke mer nedlegg på ACR en måned senere?
Bilde
Sist redigert av Ragnhild den 26 aug 2010, 21:06, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av OleB »

Godt å se deg tilbake i godt gammelt gir :thumleft :=D>
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av AJ »

Ragnhild skrev: At ørkendyret er utstyrt med motorsag i dag, kommer av at Kamelryttersken har tatt på seg et lite prosjekt hos en hageeier oppi bakken. Kunskapen om motorsag og dertil hørende avanserte manuelle arbeidsoperasjoner er ikke så utbredt i villaene rundt forbi, og blir dermed verdsatt i firesifrede beløp pr tre som skal felles. Noe som kommer godt med i økonomisk trange tider.
Bilde
Mener å huske at Kamelryttersken ble noe bestyrtet da jeg ryddet den noe uryddige naboeiendommen for det jeg bestemt vil mene var forvokst og for meg totalt nytteløs vegetasjon av barnåltypen, annet enn som fyringsved (for meg :knegg ) noe den ble etter min beserkergang med sagen
Jeg var knapt iført sikkerhetsutstyr det er verd å nevne annet enn nettopp hørselvern, som for meg er en av de viktigste sansene jeg har.
På bildet ovenfor synes det å være tilfelle at Kamelryttersken heller ikke så det nødsaget å iføre seg særlig mer sikkerhetsutstyr enn dette... :eh :-J

Vel... jobben skal gjøres og gevinsten lokker - noe det også gjorde for meg da trærne ga etter for motorsagmassakren - og med det så glemmer man gjerne skogsarbeiderens ATGATT filosofi... :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Låst