Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av Duville »

Det var da en herlig mix - alt fra motorsag til ----- ja til hva?

Så ikke hverken sminke eller neglelakk i det hele tatt - ikke en gang en boks grå malig til sykkelen? :) Sikker på at førstehjelps pakken har det originale innholdet.... ?

Du HAR jo lov til å sette inn linken i profilen din og det er ønskelig....

Ragnhild

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av Ragnhild »

Tusen takk AJ :-)
Som det framgår av bildet mangler hu hansker og beskyttelse av øya mot sprut fra saga/kvister som spretter ukontrolert. Derimot er sagbuksa med innlegg fra lysken og ned til vristen på plass.

Ragnhild

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av Ragnhild »

Duville skrev:Det var da en herlig mix - alt fra motorsag til ----- ja til hva?
Yours truly i et nøtteskall :-)
Duville skrev:Så ikke hverken sminke eller neglelakk i det hele tatt -
Ragnhild skrev:Noe vil vi GGs (Girlie Girls) ha i fred...

Duville skrev: ikke en gang en boks grå malig til sykkelen?
Ørkendyret er ikke grå, han er hvit :[-(
Duville skrev:Du HAR jo lov til å sette inn linken i profilen din og det er ønskelig....
Er no teknisk som ikke funker. Som du ser er også kontrafeien min borte fra avatarfeltet. Sannsynligvis i ren frustrasjon over teksten under. Vurderer å opprette en ny profil/nick for å slippe den.

Ragnhild

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av Ragnhild »

OleB skrev:Godt å se deg tilbake i godt gammelt gir :thumleft :=D>
Tenkte bare jeg ville gjøre opp for all suringa som kom siden jeg ble beskyldt for spamming. Så den girindikatoren står på N :mk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av AJ »

Ragnhild skrev: Er no teknisk som ikke funker. Som du ser er også kontrafeien min borte fra avatarfeltet. Sannsynligvis i ren frustrasjon over teksten under. Vurderer å opprette en ny profil/nick for å slippe den.
Bør ikke være nødvendig å opprette ny profil. Har folk her i teamet som kan fikse både avatar/profilbilde og teksten i signaturfeltet...
Bare å sende en PM med ønske om hvilke endringer du vil gjøre.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Ragnhild

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av Ragnhild »

AJ skrev:
Ragnhild skrev: Er no teknisk som ikke funker. Som du ser er også kontrafeien min borte fra avatarfeltet. Sannsynligvis i ren frustrasjon over teksten under. Vurderer å opprette en ny profil/nick for å slippe den.
Bør ikke være nødvendig å opprette ny profil. Har folk her i teamet som kan fikse både avatar/profilbilde og teksten i signaturfeltet...
Bare å sende en PM med ønske om hvilke endringer du vil gjøre.
PM-er farlige i dette systemet, såpass har jeg lært av det siste året.
Kontrafeien min er ikke på plass, trodde først den var helt borte, men den ligger i brukerkontrollpanelet. Men vises ikke?
Sig-en lot seg oppdatere, noe jeg hadde gitt opp å prøve på.

Èn god grunn til å bytte profil/nick er at dette forumet ikke er mitt andre hjem, eller "hjem" som det nå står. Er faktisk bedre at det står "Oppdager forumet", og jeg trenger ikke å ha statusen som følger med at det står 3000+ innlegg i avatarfeltet. Er tydelig at folk kjenner meg likevel. Og fremover blir det nok helst at jeg poster MC-relaterte blogginnlegg fra Karavanseraiet her. Posten om toppboksen kommer på Karavanseraiet i neste uke som et bidrag til den serien gjesteinnlegget ditt AJ ble med i. Den gang var det M for Motorsykkel, neste uke blir det T for Toppboks.

Ragnhild

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av Ragnhild »

Har utvidet og omarbeidet dette innlegget til bruk på karavanseraiet.no
Konvertering av innlegg mellom karavanseraiet og Bikerbabens logg er tungvint og tidkrevende, så det gjør jeg ikke for ofte.
Regner med at tida på nett til denslags sysler blir begrenset framover siden en sa til meg igår "Så det er du som skal bli student". Mer om den saken ligger på bloggen, men siden jeg har pådratt meg forumets vrede får jeg henvise til linken i siggen og si at stikkordet er L for Lima

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av AJ »

Hm... :-k
Dobbeltposting?
Ser ut som at denne posten på side 36:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 855#p51855'" onclick="window.open(this.href);return false;

er den samme som denne som du la ut i dag...:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 313#p52313" onclick="window.open(this.href);return false;

Det har vel lite for seg, vil jeg tro...?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Ragnhild

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av Ragnhild »

AJ skrev:Hm... :-k
Dobbeltposting?
Ser ut som at denne posten på side 36:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 855#p51855'" onclick="window.open(this.href);return false;

er den samme som denne som du la ut i dag...:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 313#p52313" onclick="window.open(this.href);return false;

Det har vel lite for seg, vil jeg tro...?
Det var en blunder, sorry, rota med å få linken til akkurat den posten og da ble det nok en dobbelt. Håper du fjerner den doble?
Sist redigert av AJ den 26 aug 2010, 22:24, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Den er grei. Da er dobbeltposten fjernet.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av Intruder »

Selv om jeg ikke er oppdatert på alt dette,synes jeg og mener at MCsiden ikke hele
tiden trenger være hovedinformasjonssiden i Kardemomme by,med Ragnhild som tante Sofie
og AJ som Tobias i tårnet..... :lol
Er forøvrig av den mening at min innsats med x antall innlegg er et uttrykk for iherdig skriving
av tull og tøys,noe som IKKE er særlig mye å slå opp ræva for.... :lol :ills
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Endelig, ånklig sykkel i Kamelhiet igjen

Legg inn av Ragnhild »

Det har sin sjarm å kjøre sidevogn, men sidevognsriggen ble levert eieren med et stort Tusen Takk for Lånet nå sist mandag på Holy Riders grillfest. Hvor Steinar stilte sporty opp med Pia, og kjørte Kamelryttersken til døra heime etterpå. Snodig å sitte på med en sånn doning, en Piaggio mp3 scooter, med to hjul foran og krenging som en motorsykkel :-k

Ørkendyret har vært på service. 76.000 km har han tusla og gått, så det var på tide med litt pent stell av gutten. og stakkars Kamelryttersken måtte slite med abstinenser i nesten ei og ei halv uke før a fikk ånklig sykkel å kjøre igjen :sorry Grunnen var at mekanikeren på MC-tuning som kan BMW var sykemeldt, og selv om servicen var bestilt en måned i forveien klarte de ikke å ordne servicen fortere. Derfor har Kamelryttersken humpa på sidevognsriggen til og fra jobb + på MC-ravning i helga. Og fant vel at sidevogn har sin sjarm, men at gammel MC er gammel MC, med eller uten sidevogn 8)

Nytt deksel over sylindertoppen på høyresida, ny dynamoreim, ny bremseskive og klosser bak, nye plugger og anna småtteri som olje og oljefilter.

Han må ha trivdes godt hos MC-tuning, for når han skulle starte etter at den nødvendige kronasje var avlevert, så var det som han betenkte seg litt, før han tente. Men først kommet ut på veien, ble han sitt gode gamle spretne jeg :prop: Men sånn for sikkerhets skyld stilte han seg langt inn i Kamelhiet når han kom hjem, tett innpå stikkontakten og batteriladeren. Skader lizzom ikke å la han få litt ekstra over natta, lizzom :[-(

Ragnhild

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av Ragnhild »

Kamelryttersken har kjørt Skruzuki i sommer. En '84 GS1100GK med Squire sidevogn. Doningen hadde helkåpe og vindskjerm og hu var helt sikker på at den var født med sidevogna, helt til a sjekka vognkortet og fant ut sykkelen var godkjent med sidevogn i -89. Så langt, så godt.
Bilde
Men så var det vindskjermen. Kåpa var jo grei nok. Doningen var jo ikke helt ny, men det var godt og lunt bak i sommervarmen, men lufta som gikk opp over vindskjermen kom ikke langt nok opp, og ødela mye av kjøreopplevelsen.

Bilde

Og det ble merkbart når Kamelryttersken fikk ånklig sykkel å kjøre igjen, for ørkendyret har en liten ekstra plastbit øverst på vindskjermen

Bilde

Og den løfter vinden opp og mer over hjelmen. Blir mye mer behagelig å kjøre p den måten. Ørepropper er fremdeles godt å ha i øra på lengre turer, men støyen var en helt annen enn på Skruzukien. Har noe med vinkel på skermen og hvor høyt den kaster fartsvinden. For det blir litt turbulens rundt hjelmen av vinden som kommer opp fra vindskjermen. Og den oppfører seg anderledes enn fartsvinden på en naken sykkel.

Bilde

Testa en Spitfire vindskjerm på Panther'n en gang i hine hårde dage, men opplevde det samme på den. Ble for lav til at fartsvinden kom høyt nok opp. Så den kom av relativt fort, og ligger et sted i Kamelhiet og samler støv.
Er mest på lengre turer det er greit med vindskjerm, på småturer i by'n sommerstid kan det være like greit uten.
Noe mange ikke tenker over, er at man skal se over vindskjermen og ikke gjennom.
Bilde

Og det kan være like greit med nedsnødd vindskjerm når man skal gjennom slikt som dette
Bilde

For da er det bare å sikte langt frem, forbi der veien slutter og la det stå til. Begynner du å se på forhjulet, da er tusen og ett ute, og en lowsider er en ganske så sannsynlig utgang på den øvelsen.

Sidevognsriggen var utstyrt med stereoanlegg, kombinasjon av SONY CD-spiller og Biltema høytalere. Ble lyden satt for høyt kutta CD-spilleren totalt. Og gikk de tfor fort kutta lyden i sidevogna. Men det var litt artig å kjøre MC-ravn med "The Boss" i fri dressur
Bilde

og med en voksen mann i sidevogna. Ble det en mer stødig doning å kjøre.

Ragnhild

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av Ragnhild »

Med fare for å bli kjefta opp på nytt for spamming av min egen blogg, legger jeg ut link til siste innlegg på Karavanseraiet.no: http://karavanseraiet.no/?p=661" onclick="window.open(this.href);return false;

Den er ikke så veldig MC-relatert at det gjør no. Men jeg er glad i heimplassen min, og i naturen som ligger rundt. Og det har jeg prøvd å formidle i den bloggposten.
Og så er det den lille haken at det tar så uhorvelig mye tid å konvertere en slik bloggpost til et format som forumet kan vise. Så det kan jeg gjøre med poster som den over om sidevogn og vindskjermer, for det er overkommelig, men ikke med den bloggposten jeg linka til over her. Bare det å skrive den posten tok bortimot fire timer

Og så er det hyggelig med de som er innom på Karavanseraiet fra forumet. Ser at det er klikk dann og vann fra MC-sidens forum. Tusen takk :=D>

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av Bimma »

Det ser ut som du har hatt en kjempefin tur til fjells Ragnhild. Det er virkelig vakkert på hjemplassen din :prf
Godt å se at det går an å kose seg uiten to-hjulingen også ;-);)

Det var da ei ukristelig tid å poste innlegg på Ragnhild. Trodde bare det var oss nattevakter som er oppe midt på natta... :-J hehe :knegg
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Ragnhild

Re: Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Legg inn av Ragnhild »

Helly-Hansen lager utmerkede regnklær (oljeklær) som går utapå kjøreklærne, så Kamelryttersken fòr rundt i by'n i dag som et rødt olja lyn :prop: Hu var iallfall sikker på at buristene så a mellom regnskurene 8)

Gutteklubben Grei har ryddesalg for tida, noe Pollti :m var så elskverdig å gjøre yours truly oppmerksom på. Og snill som a er, bragte hu det glade budskap videre på bloggen. Det er sikkert mer igjen. Av tepper og slikt. Gullarmbåndet til statsrådinnen har Kamelryttersken tinga på, men det er vel lite trulig at slike milde gaver når ned til et medlem av den gemene hop :grt

Låst