Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier. - Bilder av syklene s.111

Legg inn av Desmo »

Det klarnet opp på ettermiddagen, så jeg tok meg en Totenrunde med Velte-petter. Må passe på å få kjørt litt nå som ferien går mot slutten. Tok en kaffe&is på Esso etter turen, og der var det litt tilløp til dramatikk. Kom nemlig en Dnepr med sidevogn som det brant i venstre forgasser inn på plassen. Heldigvis var det ikke større flammer enn at føreren fikk slukket det selv. Da han hadde fylt bensin, trillet han doningen unna og så etter litt hva det kunne være som var galt. Det viste seg at det var to løse bolter på den venstre toppen, så det hadde antagelig tatt fyr i litt bensinsøl og olje. Etter litt skruing startet han opp og reiste.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier. - Bilder av syklene s.111

Legg inn av Desmo »

Har klarnet opp litt i dag også, så jeg fant ut at jeg skulle ta meg en Totenrunde med Velte-petter. Det skjedde ikke så mye på turen, siden det var tildels mye trafikk. Skjønner at ganske mange har begynt å jobbe igjen. Særlig i Gjøvik var det mange ute og kjørte. Har hatt en mistanke om at jeg ikke har hatt annet enn parklys på Velte-petter en stund. Så da jeg hadde fylt tanken på Esso lånte jeg en stjernetrekker og skrudde opp festeskruen til lykteinnsatsen. Da jeg fikk ut innsatsen så jeg noe jeg aldri før har sett. Pæra hadde ikke bare avbrent glødetråd, den hadde rett og slett eksplodert. Glasset fra pæra lå og raslet i bunnen av lykta.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Desmo's skriverier. - Bilder av syklene s.111

Legg inn av LordShaft »

Hæ? Eksplodert? Det er første gang jeg har hørt om på en sykkel/bil :-k det er ikke noe som kan ha tatt borti? Ja jeg vet det er et dumt spm, men det høres bare helt utrolig ut at en slik pære poffer

Note4

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier. - Bilder av syklene s.111

Legg inn av Desmo »

LordShaft skrev:Hæ? Eksplodert? Det er første gang jeg har hørt om på en sykkel/bil :-k det er ikke noe som kan ha tatt borti? Ja jeg vet det er et dumt spm, men det høres bare helt utrolig ut at en slik pære poffer

Note4
Ja, eksplodert! Har ikke annen forklaring på det da bare det innerste av pæreglasset satt igjen på sokkelen. Resten lå som sagt i lykteinnsatsen. Og når det gjelder om noe kan ha kommet borti pæra, så er det bare den metallgreia som sitter foran pæra i lykteinnsatsen. Tror den har noe med å blende lyset slik at du får nær- og fjernlys. Så jeg har ikke noen bedre forklaring jeg.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier. - Bilder av syklene s.111

Legg inn av Desmo »

Tok en Totenrunde med Velte-petter i dag. Gikk helt greit med to unntak. Østlia og Skreia- Stangekrysset gikk for sakte til at det ble ordentlig morro. Jeg havnet bak biler og dem kjørte så sakte. Og å komme seg forbi er ikke helt lett der uten å måtte kjøre direkte gris. :redface
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier. - Bilder av syklene s.111

Legg inn av Desmo »

Det var på sin plass å lufte Neil i dag. Det ble bare en Totenrunde, for jeg kan ikke legge ut på langtur. Er litt forskjellig småtteri som skal ordnes til i morra. Da begynner arbeidet igjen. :[-X Ikke en fridag utenom helg før til Jul.......
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Desmo's skriverier. - Bilder av syklene s.111

Legg inn av Jompa »

Vær glad du får ett halvt år, nesten, uten bevegelige helligdager og andre tilfeldige fridager som ødelegger rutinen.
Sånt avler uansett bare latskap !
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier. - Bilder av syklene s.111

Legg inn av Desmo »

Jeg skulle nok takle noen bevegelige helligdager og andre fridager. Men det må dessverre vente til neste år. Men-men, et halvt år går fort når man først kommer i gang.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier. - Bilder av syklene s.111

Legg inn av Desmo »

Det begynner å bli en liten stund siden sist jeg skrev at jeg hadde kjørt Totenrunden nå. Jeg har ikke vært i form i det siste. Magen har kranglet litt, og jeg var en snartur på hospitalet for undersøkelser i forrige uke. Men det ser ut til å ha rettet seg nå. I anledning finværet i dag tok jeg Velte-petter en Totenrunde. Etter å ha fylt opp tanken ble jeg stående og snakke med en jeg gikk på skolen sammen med. Mens praten gikk hørte jeg en fremmed twinlyd, så jeg ser meg litt rundt og får øye på en lensbygding jeg kjenner på en "ny" sykkel. Han hadde kjøpt seg en Honda CX500 Turbo forrige lørdag. Den måtte jo selvfølgelig sømfares og prates om.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier. - Bilder av syklene s.111

Legg inn av Desmo »

Begynner nok å bli gammel, for nå er det ryggen som har hindret meg å kjøre. Men nå er den så pass bra at jeg skal på jobb igjen på mandag, så da tok jeg en Totenrunde med Neil i det fine høstværet. Ikke så mange sykler ute i dag,men det var da noen.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier. - Bilder av syklene s.111

Legg inn av Desmo »

På mandag var jeg bortover til GMS med Neil. Han trengte sårt til et sett nye dekk nå. Og jeg har ikke hatt tid til å hente'n før i dag. Så da satt jeg på Ringruta og skranglet til Hunndalen i sted. Fikk gjort opp for meg og fikk en liten kopp kaffe før jeg satte kursen hjemover. Og det skal jeg si, forsiktigere enn det jeg kjørte i dag har jeg ikke gjort siden sist jeg hadde nye dekk. Nybegynnertempo! Men da har jeg det klart før vinteren og slipper å tenke på det i vårkaoset. Jeg kjøpte samme dekk som det jeg hadde på; Metzeler Tourance. De har vært bra og holdt forholdsvis lenge.Men nå stiller Neil i lettvektsklassen sammenlignet med de andre syklene som bruker slike dekk både vekt og ytelsesmessig.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier. - Bilder av syklene s.111

Legg inn av Desmo »

Den som hadde hatt råd;
[video]https://www.youtube.com/watch?v=UJX1kUsFmqY[/video]
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier. - Bilder av syklene s.111

Legg inn av Desmo »

Totenrunde med Neil i dag. Styggfint vær og lite sykler. Ellers gikk det veldig pent og pyntelig for seg i dag også. Må vel ha noen hundre kilometer på dekka før de er "innkjørt".
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier. - Bilder av syklene s.111

Legg inn av Desmo »

En Totenrunde i dag også. Det kan hende at det var årets siste tur for alt jeg vet. Var helt på "komfortgrensa" med temperaturen i dag. Og det blir jo ikke varmere etter som dagene går nå.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier. - Bilder av syklene s.111

Legg inn av Desmo »

Kan nok trygt si jeg har parkert nå. Nattefrost og tåke gjør ikke akkurat underverker med veigrepet. Og nå har ikke dagtemperaturen vært over 5 grader. Nei, neste tur blir i 2016. Akkurat nå er det lenge til, men takket være jobb og andre ting går tida fort. Så plutselig er det jul og nytt år og så går det slag i slag.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Svar