Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Snikendeugle »

One.com er noe skikkelig søppel! :) Støtter ikke SRV pekere...
Ikke engang for bedriftskunder



Jeg vil ikke si SRV pekere er særlig "avansert" heller. DNS er DNS!.
(Nå snakker jeg kun om domeneadministrasjon, ikke webhotell)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Du vet det kan hende at du finner ut at sykkelen din ikke er "verdens beste" og du plutselig finner ut at du skal ha et annet merke sant :lol

Note 4

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

LordShaft skrev:Du vet det kan hende at du finner ut at sykkelen din ikke er "verdens beste" og du plutselig finner ut at du skal ha et annet merke sant :lol

Note 4
haha :prop:

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

LordShaft skrev:Du vet det kan hende at du finner ut at sykkelen din ikke er "verdens beste" og du plutselig finner ut at du skal ha et annet merke sant :lol

Note 4
Da er det jo bare å si fra seg domenet :knegg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Jeg vet det er fult mulig, men da forsvinner jo halve poenget med å ha det morsomt på bjerknes sin bekostning.

Nå håper jeg han beholder sykkelen sin lenge...av grunner sikkert alle forstår haha :lol

Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:One.com er noe skikkelig søppel! :) Støtter ikke SRV pekere...
Ikke engang for bedriftskunder



Jeg vil ikke si SRV pekere er særlig "avansert" heller. DNS er DNS!.
(Nå snakker jeg kun om domeneadministrasjon, ikke webhotell)
Ikke for at jeg har bruk det, men one.com støtter da DNS...
dns.JPG
Du vet det kan hende at du finner ut at sykkelen din ikke er "verdens beste" og du plutselig finner ut at du skal ha et annet merke sant
Da regner jeg med at du også vet at kjøpet når som helst kan sies opp? :roll

Men selv om jeg en gang kjøper meg noe annet, så vil jeg alltid ha plass til en Triumph i hjertet :redface :lol
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Snikendeugle »

Bjerknez skrev:
Snikendeugle skrev:One.com er noe skikkelig søppel! :) Støtter ikke SRV pekere...
Ikke engang for bedriftskunder



Jeg vil ikke si SRV pekere er særlig "avansert" heller. DNS er DNS!.
(Nå snakker jeg kun om domeneadministrasjon, ikke webhotell)
Ikke for at jeg har bruk det, men one.com støtter da DNS...
dns.JPG
Du vet det kan hende at du finner ut at sykkelen din ikke er "verdens beste" og du plutselig finner ut at du skal ha et annet merke sant
Da regner jeg med at du også vet at kjøpet når som helst kan sies opp? :roll

Men selv om jeg en gang kjøper meg noe annet, så vil jeg alltid ha plass til en Triumph i hjertet :redface :lol
DNS er greit nok, men SRV peker er en form for peker/funksjonalitet i DNS . Noe da one.com av en eller annen grunn har valgt å ikke støtte! :)

Det er nok mer enn bra nok for privatpersoner, men for bedriftsbruk ville jeg styrt unna.
Jeg jobber med flere kunder som bruker One hvor dette har blitt et problem.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:
Bjerknez skrev:
Snikendeugle skrev:One.com er noe skikkelig søppel! :) Støtter ikke SRV pekere...
Ikke engang for bedriftskunder



Jeg vil ikke si SRV pekere er særlig "avansert" heller. DNS er DNS!.
(Nå snakker jeg kun om domeneadministrasjon, ikke webhotell)
Ikke for at jeg har bruk det, men one.com støtter da DNS...
dns.JPG
Du vet det kan hende at du finner ut at sykkelen din ikke er "verdens beste" og du plutselig finner ut at du skal ha et annet merke sant
Da regner jeg med at du også vet at kjøpet når som helst kan sies opp? :roll

Men selv om jeg en gang kjøper meg noe annet, så vil jeg alltid ha plass til en Triumph i hjertet :redface :lol
DNS er greit nok, men SRV peker er en form for peker/funksjonalitet i DNS . Noe da one.com av en eller annen grunn har valgt å ikke støtte! :)

Det er nok mer enn bra nok for privatpersoner, men for bedriftsbruk ville jeg styrt unna.
Jeg jobber med flere kunder som bruker One hvor dette har blitt et problem.
Jeg hadde som sagt ProISP før men til mitt bruk var dette alt for avansert i forhold til hva jeg hadde bruk for. Det kostet også mer. Å installere feks. Wordpress hos ProISP var langt mer omfattende med tanke på MySQL instillinger etc. På one.com så slipper man å styre med dette, man bare lager en liten prefiks i wordpress fila så er man good to go. Så til mitt bruk (som er privat) så er one.com mye bedre. Jeg opplevde faktisk også mer nedetid på server hos ProISP. Det hendte ofte at jeg ikke fikk mail og hver gang jeg ringte dem for å klage på dette så fikk jeg beskjed om at dem hadde hatt vedlikehold slik at "jeg som kunde hele tiden skulle ha det beste).

Så langt har jeg til gode og oppleve noe som helst nedetid hos one.com...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Elolz skrev:Selv er jeg bare ute etter noe heelt enkelt. Jeg kjøpte et .no domene først og fremst for å sikre meg navnet når det ble åpnet for privatpersoner. Men så koster det jo en hundrings ca for domenet, og da betalte jeg likegreit noen kr ekstra i mnd for å få et lite Linux webhotell å leke meg med og ikke minst e-postadresser. Kjekt å kunne. Nå tar jeg et fag med sosiale medier, der innleveringene skal være bloggposter, så da heiv jeg Wordpress på domenet for å lære meg det i samme slengen. :-)

Sliter med at det tar 10-15 sec å logge inn på Wordpress admin-siden og samme når jeg hopper rundt i menyene innpå der. cPanel hos OnNet er også tilsvarende tregt. Er det noe jeg kan gjøre med dette, annet enn å bytte fra de? Har prøvd å manuelt slettet alle Wordpress filer utenom wp-content mappen og wp-config.php. Lastet opp clean Wordpress og ingen forskjell. Er det normalt at adminsiden i Wordpress er litt treig når en har det installert på et webhotell?

Har lest mye bra om Bluehost, noen som har erfaring med de?
One.com er ganske enkelt og alt du finner av funksjoner der tror jeg de fleste forstår seg på mer eller mindre. Det enkleste er å kjøpe domenet der man har webhotellet. Da er alt oppe å går på null komme niks. Når det gjelder Wordpress så har jeg vel aldri opplevd opplevelsen der som spesiell kjapp når man lusker rundt i admin panelet. Hvorfor vet jeg ikke, men slik har det vert alle steder jeg har hatt webhotell. Kan nok kanskje være fordi wordpress er et ganske avansert og tungt system, uten at jeg vet det forøvrig.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Elolz skrev:
Bjerknez skrev:
Elolz skrev:Selv er jeg bare ute etter noe heelt enkelt. Jeg kjøpte et .no domene først og fremst for å sikre meg navnet når det ble åpnet for privatpersoner. Men så koster det jo en hundrings ca for domenet, og da betalte jeg likegreit noen kr ekstra i mnd for å få et lite Linux webhotell å leke meg med og ikke minst e-postadresser. Kjekt å kunne. Nå tar jeg et fag med sosiale medier, der innleveringene skal være bloggposter, så da heiv jeg Wordpress på domenet for å lære meg det i samme slengen. :-)

Sliter med at det tar 10-15 sec å logge inn på Wordpress admin-siden og samme når jeg hopper rundt i menyene innpå der. cPanel hos OnNet er også tilsvarende tregt. Er det noe jeg kan gjøre med dette, annet enn å bytte fra de? Har prøvd å manuelt slettet alle Wordpress filer utenom wp-content mappen og wp-config.php. Lastet opp clean Wordpress og ingen forskjell. Er det normalt at adminsiden i Wordpress er litt treig når en har det installert på et webhotell?

Har lest mye bra om Bluehost, noen som har erfaring med de?
One.com er ganske enkelt og alt du finner av funksjoner der tror jeg de fleste forstår seg på mer eller mindre. Det enkleste er å kjøpe domenet der man har webhotellet. Da er alt oppe å går på null komme niks. Når det gjelder Wordpress så har jeg vel aldri opplevd opplevelsen der som spesiell kjapp når man lusker rundt i admin panelet. Hvorfor vet jeg ikke, men slik har det vert alle steder jeg har hatt webhotell. Kan nok kanskje være fordi wordpress er et ganske avansert og tungt system, uten at jeg vet det forøvrig.
Tar det 10-15 sekunder for deg og? Tar liksom 5-7 der den sender forespørsel og nye 5-7 sec å laste inn siden virker det som. Synes det blir veldig tregt ihvertfall. Har sendt en support-ticket til OnNet og spurt om det er noe innstillinger som er feil eller om det er noe jeg kan gjøre for å få det raskere. Da jeg skaffet meg domenet var One.com mye dyrere, så da ble det OnNet. Men nå er det ca samme pris, og jeg ser jeg får mye mer for pengene hos One.com. Bytter gjerne over der når det året jeg har betalt for hos OnNet går ut i juni. ;-)
Nei.. Prøvde nettopp.. Fra jeg klikket logg inn, så tok det ca. 4 sekunder før jeg var inne. Når jeg klikker meg rundt i adminpanelet så tar det sjelden mer enn 2-5 sekunder fra jeg klikker til jeg er inne på den respektive siden. Men jeg opplever helelr ikke dette som "lynkjapt" for å si det sånn..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Det er en video som har ligget uredigert på hardisken siden jeg fikk lappen og det er en video av min første "langtur" bare noen dager etter at lappen var i boks. Turen gikk til Sharkspeed i Trollhättän for å kjøpe meg skinnjakke og bukse, men nå har jeg endelig fått rotet meg til å få redigert den, og dermed kan jeg servere denne til dere nå.

Så les dette med barneTV-onkel stemme:

Lyst til å bli med til Trollhättän en tur??
Klikk på play og bli med da vel! :vs

[video]https://www.youtube.com/watch?v=T4Ql0iq ... DlxraLhzkv_[/video]

EDIT:
Hey!! Fant ut at jeg så langt har tjent meg 43 friske norske kroner så langt på min Youtube kannal etter at jeg aktiverte inntektsgenerering :thumleft
Hvem vet.. kanskje jeg får nok til å fylle opp tanken før sesongstart? :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jaja... siden jeg har tenkt til å delta på førerutviklingskurs med Senior MC til sommeren så fant jeg ut at jeg sparte 400,- på kurset som Senior MC-medlem og dermed så meldte jeg meg så klart inn. :thumleft
De 400,- jeg sparte brukte jeg like så godt på et medlemskap i NMCU i samme slengen. Storebrand ga meg 250,- avslag på mc forsikringen, så i bunn og grunn fikk jeg to medlemskap og en hundrelapp :lol

Dessuten så får jeg jo MC-bladet i tillegg, samt at jeg håper og regner med at jeg blir invitert på turer etc. Noe som forøvrig er hovedmålet :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev:Det er en video som har ligget uredigert på hardisken siden jeg fikk lappen og det er en video av min første "langtur" bare noen dager etter at lappen var i boks. Turen gikk til Sharkspeed i Trollhättän for å kjøpe meg skinnjakke og bukse, men nå har jeg endelig fått rotet meg til å få redigert den, og dermed kan jeg servere denne til dere nå.

Så les dette med barneTV-onkel stemme:

Lyst til å bli med til Trollhättän en tur??
Klikk på play og bli med da vel! :vs

[video]https://www.youtube.com/watch?v=T4Ql0iq ... DlxraLhzkv_[/video]

EDIT:
Hey!! Fant ut at jeg så langt har tjent meg 43 friske norske kroner så langt på min Youtube kannal etter at jeg aktiverte inntektsgenerering :thumleft
Hvem vet.. kanskje jeg får nok til å fylle opp tanken før sesongstart? :lol
Ah, for deg som laster opp videoer som ikke andre har opphavsrett på. Det eneste jeg får treff på er jo gitarvideoer, og da spiller jeg sanger som ikke er mine, og da får jeg ikke "monetized"! :<

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg vert nede i furtebua og testet ut diverse GPS posisjoner i form av å justere på RAM mount koblingen og som dere ser så kan jeg få den helt ned til tanken hvis jeg ønsker det. Men da kan jeg ikke ha tankvesken på for da ser jeg ikke GPS'en. Dog kan jeg bare ta med meg en Kriega bag på salen i steden. Under er før og etter bilder:

Før:
Bilde

Bilde

Etter:
Bilde

Bilde

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Kmann »

Bjerknez skrev:Da har jeg vert nede i furtebua og testet ut diverse GPS posisjoner i form av å justere på RAM mount koblingen og som dere ser så kan jeg få den helt ned til tanken hvis jeg ønsker det. Men da kan jeg ikke ha tankvesken på for da ser jeg ikke GPS'en.
Hvis du har tenkt å se på den gps'n så ville det være greit å ha den litt nærmere synsfeltet er min erfaring. Jeg hadde min på styret litt ut til venstre. Men det er ikke lurt å flytte blikket så mye og lenge om gangen har jeg hørt.
Men du har ikke så mye kåpestell så ha den høyt opp over styret vil jo se jæ..... teit ut. Men får du stemmen på øret hjelper jo det og da. Eller så kjører du vel ikke så fort med mopeden din så du kan vel kikke litt nedpå der :knegg
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Svar