Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

Hva faen Bjerknez, du stopper aldri å overraske :thumleft blir du ikke fornøyd nå så er du virkelig sær :P :p Gratulerer med det beste av det beste :thumleft
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av hakhap »

Zadnez skrev:Hva faen Bjerknez, du stopper aldri å overraske :thumleft blir du ikke fornøyd nå så er du virkelig sær :P :p Gratulerer med det beste av det beste :thumleft
Jeg tipper den holder frem til oktober, siden cruiser hans varte ca en sesong og street triplen en halv sesong :-)å :lol
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av hakhap »

Må vel få prøvd meg en av disse "det beste" syklene :redface føles som jeg kan ha gått glipp av noe :scratch
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tar alt litt på sparket så når det evt. blir bytte igjen avhenger av mye. En ting av gangen :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:Hva faen Bjerknez, du stopper aldri å overraske :thumleft blir du ikke fornøyd nå så er du virkelig sær :P :p Gratulerer med det beste av det beste :thumleft
Nei, jeg er ikke så lett å bli klok på (har jeg blitt fortalt flere ganger) :lol

Takk for det :thumleft

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

hakhap skrev:Må vel få prøvd meg en av disse "det beste" syklene :redface føles som jeg kan ha gått glipp av noe :scratch
Slapp av HakHap, med de beste av de beste er både Tuonoen og KTMen inkludert :thumleft
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har nok en litt mer jordnær holdning til denne sykkelen enn mange andre tror jeg. Ingen tvil o mat det er en rask og flott sykkel med mye feit teknologi etc. Men Tuonoen sies og være hakket vassere. I følge Youtube så vant den en test over S1000R med tanke på banekjøring. Selv om banekjøring ikke er noe jeg kommer til å bedrive tiden med så sier det jo uansett litt om hvilken sykkel Tuonoen er. KTM'en blir en litt annen kategori igjen med tanke på motor og det er vel ingen tvil om at dette er en momentmaskin uten like.

Men jeg følte BMW'en trakk det lengste stådet denne gangen og hovedgrunnen til at det ble BMW og ikke Aprilia var kun magefølelsen. :thumleft

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av hakhap »

Zadnez skrev:
hakhap skrev:Må vel få prøvd meg en av disse "det beste" syklene :redface føles som jeg kan ha gått glipp av noe :scratch
Slapp av HakHap, med de beste av de beste er både Tuonoen og KTMen inkludert :thumleft

Klart det, de er alle mer eller mindre testvinnere i samme kategori :thumleft men jeg har fortsatt tilgode å prøve KTM og BMW :redface
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

hakhap skrev:
Zadnez skrev:
hakhap skrev:Må vel få prøvd meg en av disse "det beste" syklene :redface føles som jeg kan ha gått glipp av noe :scratch
Slapp av HakHap, med de beste av de beste er både Tuonoen og KTMen inkludert :thumleft

Klart det, de er alle mer eller mindre testvinnere i samme kategori :thumleft men jeg har fortsatt tilgode å prøve KTM og BMW :redface
Neste gang vi møtes kan du prøve min om du vil
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Siden det er Pirelli corsa som sitter på sykkelen når jeg får den, så er nye dekk allerede bestillt og det ble Pirelli Angel GT denne gangen. Stoler ikke på at jeg får mer en 5.000km. Ut av Corsa dekkene. Satt jo slike dekk på Streeten også og der kom stria etter bare 6.000km. :thumleft

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av hakhap »

Bjerknez skrev:Jeg har nok en litt mer jordnær holdning til denne sykkelen enn mange andre tror jeg. Ingen tvil o mat det er en rask og flott sykkel med mye feit teknologi etc. Men Tuonoen sies og være hakket vassere. I følge Youtube så vant den en test over S1000R med tanke på banekjøring. Selv om banekjøring ikke er noe jeg kommer til å bedrive tiden med så sier det jo uansett litt om hvilken sykkel Tuonoen er. KTM'en blir en litt annen kategori igjen med tanke på motor og det er vel ingen tvil om at dette er en momentmaskin uten like.

Men jeg følte BMW'en trakk det lengste stådet denne gangen og hovedgrunnen til at det ble BMW og ikke Aprilia var kun magefølelsen. :thumleft

Skall ikke se bort fra att du har bedre tillgang til service og forhandlere med BMW
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Du kan sikkert få prøve min også Hakhap, så slipper du å kjøre den røde :lol :lol

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

Bjerknez skrev:Siden det er Pirelli corsa som sitter på sykkelen når jeg får den, så er nye dekk allerede bestillt og det ble Pirelli Angel GT denne gangen. Stoler ikke på at jeg får mer en 5.000km. Ut av Corsa dekkene. Satt jo slike dekk på Streeten også og der kom stria etter bare 6.000km. :thumleft
Har du bestilt full pakke?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:
Bjerknez skrev:Siden det er Pirelli corsa som sitter på sykkelen når jeg får den, så er nye dekk allerede bestillt og det ble Pirelli Angel GT denne gangen. Stoler ikke på at jeg får mer en 5.000km. Ut av Corsa dekkene. Satt jo slike dekk på Streeten også og der kom stria etter bare 6.000km. :thumleft
Har du bestilt full pakke?
Hvis du mener de to tilleggspakkene med riding modes og quickshifter etc. Så ja :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Må si den sorte er snasen....

[video]https://youtube.com/watch?v=RxJN1zofkVE[/video]

Svar