Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av freddy123 »

Det omtrent 1 uke siden jeg satt i munchen og la igjen litt sikkel på nettop denne modellen :)
Bilde

Og jeg må nok sinat fronten på denne tror jeg enten er hat eller elsk litt som triumphen din , jeg likte ikke fronten på triumphen din i det hele tatt, men den her syntes jeg er sexxxy :)

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Ashland »

Grattis med ny Beemer Hr. B :thumleft Så ikke helt den komme...

Men, det handler ikke om utstyret eller "han lille tyske ingeniøren" som følger med BMW´n, føreren har like mye å si...

Resultatet etter en dag på ACR.
Pysestripa er borte, men det er jaggu pysepinnene også :redface :-)å
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av norse900 »

Blir dyrt for deg dette, Ashland :knegg :knegg
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Ashland »

Huff, ja...
Har hørt det er enkelte som kjører så hardt, så det går hull i skoene også. Skal ikke nevne navn her inne

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23012
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Takker for gratulasjoner forlkens :thumleft

Det er med full bevisthet at jeg ikke har kjørt så voldsomt mye den siste tiden, så derfor har den ikke rullet så mange tusen som den kanskje hadde gjort ellers. Jeg har hatt planer om å bytte lenge, men har flakket frem og tilbake hvilken sykkel jeg faktisk ønsket meg. Jeg er fortsatt usikker på om BMW'en var det rette valget for å være ærlig. Motormessig er den helt sikkert en del hakk opp, men for meg er ikke motor nok i seg selv. Jeg har jo kjørt den og likte den veldig godt på så og si alle punkter. Demperne i forhold til Streeten kunne jeg ikke kjenne veldig forskjell på det biten jeg kjørte den, men så klådde jeg heller ikke noe på dempervalgene og modusene. Streeten er bare så utrolig balansert og "svingvillig" og det skal mye til for at BMW'en kanskje føles lik der. Men det skal sies at jeg fant meg fort til rette på Tommas sin doning og jeg fikk også kjørt litt aktivt med den. Jeg dro den opp mot rødmerket på andregiret og motoren er jo utvilsomt mer hissig opp i hastighet.

Jeg slapp nemlig utlegg for hovedservice som koster mellom 7-10.000 norske riksdaler siden jeg valgte og bytte så tidlig som jeg gjorde. Hadde jeg brukt Streeten på sommerturen hadde denne kostnaden kommet i tillegg ved bytte senere i år. Kontrakten er som sagt skrevet og sykkelen er levert forhandler og jeg må si det er deilig å ha den biten ute av hodet. Nå venter jeg bare på den nye :thumleft

Foreløpig har jeg ikke bestillt annet enn de to obligatoriske pakkene som ekstrautstyr. Det orginale eksosanlegget tror jeg blir stående på en stund. Men nå har jeg skapt meg et nytt lite problem som blir litt stress å få til før ferieturen og det er at jeg må ha en passende tankveske med tanklokk adapter, samt at jeg må montere på fester til Kriega veskene. Sykkelen skal også kjøres inn før turen og førstegangsservice skal tas. Blir mye stress dette så det blir mye kjøring de første dagene før turen. Nå håper jeg bare været blir bra.

Salen sies skal være hard, men det får jeg nesten bare erfare selv. Nå orker jeg ikke å gjøre noe mer enn overnevnte før ferieturen så får heller erfaringene etter turen si hva jeg bør gjøre videre. En ting er vertfall rimelig sikkert. Ørepropper blir en ny utgift :lol

Så jeg føler jeg ikke får sykkelen 100% klar i tide før ferieturen og det plager meg litt. På den annen side så er det jo tross alt "ferietur" så da må man påbergne noen stopp underveis. Det skal bli veldig spennende å se hvordan jeg trives på denne på lengre strekninger kontra Streeten :thumleft

Hvis noen har forslag til tankveske inkludert adapter som passer denne sykkelen som ser bra ut så skrik ut. Det må dog være noe som er lett tilgjengelig som kan monteres på kjapt... :-)å

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Hvis BMW-forhandlern din ikke har det helt store utvalget av sånne ting i sjappa, så foreslår jeg at du tar kontakt med Speed og hører hva de har!

Hva ørepropper angår, om du ikke skal gå for formstøpte med en gang(det rekker du sikkert ikke før ferien :-)å ), så bruker jeg selv disse her, selv om de er ment for musikk så synes jeg de funker bra. Tar den verste vindstøyen og glemmer at man har de i øret. Obs: ved ett tilfelle hvor jeg hadde dem i en del timer så sleit jeg med å få den ene ut igjen :lol de demper også på "riktig måte", så det går fortsatt an å prate med folk(selv om det blir noe dempet).

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23012
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Hvis BMW-forhandlern din ikke har det helt store utvalget av sånne ting i sjappa, så foreslår jeg at du tar kontakt med Speed og hører hva de har!

Hva ørepropper angår, om du ikke skal gå for formstøpte med en gang(det rekker du sikkert ikke før ferien :-)å ), så bruker jeg selv disse her, selv om de er ment for musikk så synes jeg de funker bra. Tar den verste vindstøyen og glemmer at man har de i øret. Obs: ved ett tilfelle hvor jeg hadde dem i en del timer så sleit jeg med å få den ene ut igjen :lol de demper også på "riktig måte", så det går fortsatt an å prate med folk(selv om det blir noe dempet).
Har Speed MC en fysisk butikk som ligger i Sandefjord så kan jeg jo evt. kjøre dit. Jeg venter som sagt svar fra forhandler, men tipper dem ikke har store lager av slikt. Men liker å ha en backup plan for dette haster litt nå, hehe.

Ørepropper er min minste bekymring for øyeblikket. Det får man jo til nød kjøpt på Biltema og man dævver jo ikke av å kjøre uten heller, så dette er veldig lavt prioritert akkurat nå :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Om man dævver eller ikke kommer vel an på hvem man spør (ref. en viss tråd :knegg :knegg )

Jepp, speed har fysisk butikk med en del forskjellig både klær, kriega, touratech osv.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23012
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Da må jeg muligens ta meg en tur dit tror jeg :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av xyvind »

Å hoi! Gratulerer! I mine øyne gjorde du det beste valget. Denne sykkelen drømmer jeg om å ha i mitt eie etter hvert. Jeg digger lyden, utseendet og hele pakka på S1000R. Dødsfett, grattis!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23012
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:Å hoi! Gratulerer! I mine øyne gjorde du det beste valget. Denne sykkelen drømmer jeg om å ha i mitt eie etter hvert. Jeg digger lyden, utseendet og hele pakka på S1000R. Dødsfett, grattis!
Takk for det xyvind :thumleft

Ja, jeg tror også det var det beste valget. Kan ikke si jeg "digger" lyden, men direkte dårlig er den ikke. Utseendet liker jeg godt samt alt det andre. Det som blir helt nytt for meg er den medfølgende "tyske ingeniøren" og motoren samt en litt "tammere" lyd. Om sykkelen er verdt 60.000,- mer (i forhold til Street'en) får tiden vise. Den er jo bedre på det meste. Men jeg må insrømme at det var litt vemodig og kvitte seg med Street Triplen altså... Nå sitter jeg og håper på at BMW'en vil få bort savnet, hvis ikke blir dette bare en kortvarig glede er jeg redd.

Ingen tvil om at motor etc. er noen hakk vassere på BMW'en, men det er ikke det viktigste for meg.

Det som irriterer meg mest egentlig er at den blir levert med de pill råtne Pirelli Corsa dekkene. Ikke fordi de er dårlige, men fordi jeg ikke forstår man monterer på dekk som ikke klarer å runde mer enn rundt 5.000km. før stria kommer til syne. Vertfall ikke på en slik sykkel. Jeg regner med de aller fleste kjører sykkelen sin på vanlig vei og på langturer etc. og da vil jeg ha andre dekk. Men jeg håper dekkene holder til sommerturen min. Jeg regner med å kjøre rundt 4-5.000km. totalt i juli og derfor er nye dekke allerede bestillt slik at dem ligger klare :thumleft

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

jeg har BMWs originale tankveske, den funker bra og er satt på sykkeleen på 20s

når det gjelder Kriega, si fra om du finner en elegant måte å montere den på salen, vi mangler de to fremste festene, kanske Lorden har funnet en god måte?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23012
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:jeg har BMWs originale tankveske, den funker bra og er satt på sykkeleen på 20s

når det gjelder Kriega, si fra om du finner en elegant måte å montere den på salen, vi mangler de to fremste festene, kanske Lorden har funnet en god måte?
Har kikket litt på denne jeg også men er usikker på om det er tanklokk adapter denne er festet med?

Jeg har sjekket litt og det ser ut til at man kan løsne to skruer under den bakerste salen og skru dem gjennom stroppene fra Kriega. Så en på nett som hadde gjort dette og det funker vist. Men det forutsetter jo at de festene jeg har ikke er kappet for korte da... Må uansett finne en løsning på dette kjapt.

Håper på svar fra forhandler i dag...

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Snikendeugle »

Bjerknez skrev: Ja, jeg tror også det var det beste valget. Kan ikke si jeg "digger" lyden, men direkte dårlig er den ikke. Utseendet liker jeg godt samt alt det andre. Det som blir helt nytt for meg er den medfølgende "tyske ingeniøren" og motoren samt en litt "tammere" lyd.
:knegg
Så lenge du river ut den gigantiske katalysatoren og får på en fin lyddemper, så blir nok alt bra skal du se :)
[video]https://www.youtube.com/watch?v=xjVfCInHCnQ[/video]
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23012
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Tror nok ikke det blir aktuelt :)

Da er vertfall tankvesken i boks. Ble BMW sin 13 liters tankveske. Ikke tanklokk adapter på denne, men evt. Riper fjerner jeg lett selv da jeg endelig er beriket med klarlakk på tanken :)

Kostet flesk, men da vet jeg at den biten er i boks. Da gjenstår bare å finne feste til kriega veskene på den bakerste salen... Det får jeg ikke gjort noe med før jeg får sykkelen.

Svar