Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av thewiz »

Er det ikke kombinert bremser på disse da? Trenger ikke å bruke bakbremsen da

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

Jasså? Så når en står i relativt bratt bakke, gjerne pga rødt lys og veiarbeid... Så er det relativt ålreit å kunne sette foten på bakbremsen å stå i ro. Ikke henge på forbremsen, samme når du skal starte igjen. Bakkestart kan være langt lettere med bakbremsen en forbremsen.

Note4
Har jeg hørt :knegg

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av ATWindsor »

LordShaft skrev:Jasså? Så når en står i relativt bratt bakke, gjerne pga rødt lys og veiarbeid... Så er det relativt ålreit å kunne sette foten på bakbremsen å stå i ro. Ikke henge på forbremsen, samme når du skal starte igjen. Bakkestart kan være langt lettere med bakbremsen en forbremsen.

Note4
Har jeg hørt :knegg
Så bremsen funker faktisk så dårlig at du ikke kan bakkestarte engang? Da må det jo være noe galt

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22909
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Haha, det er godt jeg ikke har alt for store forhåpninger her ser jeg :lol

Den skal jaggu meg vare bra teknisk for å overgå Street Triplen :thumleft

At den går bedre og har mer fancy elektronikk er jo ingen hemmelighet, men som nevnt tidligere, jo flere knapper jo mere søl. Hvis knapper detter av og bakbremsen slutter å virke, så blir det kjapt sykkelbytte gitt :thumleft

Toven

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Toven »

Harru tatt feil av kjede og baksiva ved smøring Lord'n? :lol :-)å

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22909
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:Harru tatt feil av kjede og baksiva ved smøring Lord'n? :lol :-)å
Der har vi svaret på problemet :lol
Men det er kanskje ikke rart at knappene til Lordy detter av. Sykkelen må ha fått sjokk med en slik start på sesongen :lol

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av AJ »

LordShaft skrev:Jasså? Så når en står i relativt bratt bakke, gjerne pga rødt lys og veiarbeid... Så er det relativt ålreit å kunne sette foten på bakbremsen å stå i ro. Ikke henge på forbremsen, samme når du skal starte igjen. Bakkestart kan være langt lettere med bakbremsen en forbremsen.

Note4
Har jeg hørt :knegg
Et brukbart alternativ kan være KTM's bakkestartassistent, Hill Holder Control ... ;-) .
Strengt tatt ikke nødvendig siden bakbremsen er mer enn god nok.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Zadnez »

nå har vi bare hørt lovord om sykkelen til Lord siden han kjøpte den, så om disse filletingene er det eneste negative du har opplevd på disse årene så ,,, ja så surmuler du Lord :lol startknappen er dårlig... he he. Er askebegeret fullt også?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av poulet_cavalier »

LordShaft skrev:Jeg kan melde om katastrofale "knapper" på s1000 modellene. Kjenner jeg blir litt irritert. Kan virke som vibrasjonene får de til å løsne. Så hornet og starteren på styret fungerer helt sporadisk her nede. Jeg må liksom trykke knappen dypt inn samtidig som jeg forsiktig lirker den nedover for å klare å kinne motoren. Hjulet som strammer kløtsjen driver også å slakker seg ved mye hard kjøring. :-k også er selvfølgelig lakken på rammen av typen skokrem. Dette er noe du vil følge med når du får din sykkel

Note4
nja bryterene som er laget av Nokia er et sorgens kapitel - oppsiden er at bmw bytter dem uten å mukke, og at det er en ny serie nå som skal være bedre. Stikk innom en bmw sjappe og bytt dem !
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av xyvind »

Spørs om Lordshaft har vært så uheldig og fått en sykkel fra en dårlig batch. I Kina er de knallgode på å lage kopier - BMVV S1000LL

Bilde
Sist redigert av xyvind den 01 jul 2015, 23:01, redigert 1 gang totalt.

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av ATWindsor »

Zadnez skrev:nå har vi bare hørt lovord om sykkelen til Lord siden han kjøpte den, så om disse filletingene er det eneste negative du har opplevd på disse årene så ,,, ja så surmuler du Lord :lol startknappen er dårlig... he he. Er askebegeret fullt også?
Sykkelen burde jo henge sammen da, er jo mer trøbbel en min billige gamle japaner :)

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av thewiz »

LordShaft skrev:Jasså? Så når en står i relativt bratt bakke, gjerne pga rødt lys og veiarbeid... Så er det relativt ålreit å kunne sette foten på bakbremsen å stå i ro. Ikke henge på forbremsen, samme når du skal starte igjen. Bakkestart kan være langt lettere med bakbremsen en forbremsen.

Note4
Har jeg hørt :knegg
Da er det noe galt. Hvis du må presse hardt på bakbremsen for at den ikke skal trille, er det jo åpenbart noe galt. Trodde du det bare skulle være slik? :-)å

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av poulet_cavalier »

Alt dette skal være sjekkpunkter på service. Tror du bør ta en morsk prat med verkstedet når du er tilbake Lordshaft.

http://www.s1000rrforum.com/forum/s1000 ... ssues.html
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Flanker »

På min gamle BMW fra 2006, med over 70k på telleren, funker alle knapper fortsatt som de skal, og bakbremsen har ingen problemer med bittet... They don't make 'em like they used to :lol

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av biker7 »

Jaggu er det kvalitetsforskjeller gitt :-k Pisker en 1989modell Honda Dominator med 80K på telleren rundt på skauen på grusen, traktorveier osv. Alle knapper funker, og bra bakbrems. Humper og dumper, og har jaggu ikke byttet lyspærer etter 24000km i mitt eie. Må skru fast noen skruer som løsner en gang i blant pga. litt tøff behandling, men det er jaggu bortimot det eneste :thumleft
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Svar