Bjerknez | Sesongen har startet!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

JAAA!!!! SOMMERFERIE!!! :bananas :banansplit

Nå er det en uke hjemme i solveggen, detailing av sykkel samt planlegging for sommeruren før jeg hiver meg på sykkelen og drar av gårde :thumleft

Planen er å kjøre til Bartebuen først for å besøke Cutless. Blir vel der en dag eller to og nyter utsikten mot vannet med noen pils på verandaen før jeg setter kursen mot Molde som hovedbase hvor familien er plassert. Når je ger der så regner jeg med at Kjellv byr opp til dans (med og uten metafor) vedrørende pils på Moldejazz'en og som lokaal guide på MC ryggen. Gleder meg også til å treffe noen av hans venner igjen. Trivelige folk :thumleft

Foreløpig ser været strålende ut, men siden jeg er ganske fleksibel med tanke på avreise så skal jeg nok treffe en dag med finvær :twothumbs:

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av Bjerknez »

Blir tur til Pitlane i Eidsvoll i morgen. Kjører fra Fredrikstad i 16:00 tiden, hvis noen vil slå følge.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 02 jul 2017, 19:18 JAAA!!!! SOMMERFERIE!!! :bananas :banansplit

Nå er det en uke hjemme i solveggen, detailing av sykkel samt planlegging for sommeruren før jeg hiver meg på sykkelen og drar av gårde :thumleft

Planen er å kjøre til Bartebuen først for å besøke Cutless. Blir vel der en dag eller to og nyter utsikten mot vannet med noen pils på verandaen før jeg setter kursen mot Molde som hovedbase hvor familien er plassert. Når je ger der så regner jeg med at Kjellv byr opp til dans (med og uten metafor) vedrørende pils på Moldejazz'en og som lokaal guide på MC ryggen. Gleder meg også til å treffe noen av hans venner igjen. Trivelige folk :thumleft

Foreløpig ser været strålende ut, men siden jeg er ganske fleksibel med tanke på avreise så skal jeg nok treffe en dag med finvær :twothumbs:
Spørsmål: Når du planlegger turen, bruker du GPS, og når du kjører, GPS? Hvis så, hvilke programmer bruker du?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 03 jul 2017, 19:24
Bjerknez skrev: 02 jul 2017, 19:18 JAAA!!!! SOMMERFERIE!!! :bananas :banansplit

Nå er det en uke hjemme i solveggen, detailing av sykkel samt planlegging for sommeruren før jeg hiver meg på sykkelen og drar av gårde :thumleft

Planen er å kjøre til Bartebuen først for å besøke Cutless. Blir vel der en dag eller to og nyter utsikten mot vannet med noen pils på verandaen før jeg setter kursen mot Molde som hovedbase hvor familien er plassert. Når je ger der så regner jeg med at Kjellv byr opp til dans (med og uten metafor) vedrørende pils på Moldejazz'en og som lokaal guide på MC ryggen. Gleder meg også til å treffe noen av hans venner igjen. Trivelige folk :thumleft

Foreløpig ser været strålende ut, men siden jeg er ganske fleksibel med tanke på avreise så skal jeg nok treffe en dag med finvær :twothumbs:
Spørsmål: Når du planlegger turen, bruker du GPS, og når du kjører, GPS? Hvis så, hvilke programmer bruker du?
Bruker i beste fall Google maps. GPS har jeg gitt opp. Jeg synes noe av gleden er å stoppe opp litt og sjekke kartet. Jeg er relativt greit kjent også så jeg tror ikke jeg skal kjøre meg helt bort uansett :)

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Skogstrollet »

Bjerknez skrev: 03 jul 2017, 19:28
Stian87 skrev: 03 jul 2017, 19:24 Spørsmål: Når du planlegger turen, bruker du GPS, og når du kjører, GPS? Hvis så, hvilke programmer bruker du?
Bruker i beste fall Google maps. GPS har jeg gitt opp. Jeg synes noe av gleden er å stoppe opp litt og sjekke kartet. Jeg er relativt greit kjent også så jeg tror ikke jeg skal kjøre meg helt bort uansett :)
Jeg gjør faktisk mye det samme - og jeg kjører oftere på veier jeg aldri kjørt tidligere enn veier jeg kjenner godt. Sjekker ut ruten i forkant, lager meg kanskje noen notater om hvor jeg skal ved veikryss og liknende, og så stopper jeg underveis for å sjekke hvor jeg er og hvor jeg skal.
Har noen løse planer om å kanskje da min første flerdagarstur mot slutten av ferien min, og kommer nok å bruke samme 'metode' da :)
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av JK95 »

Brøl ut når du kjører, hadde vært moro å få møtt både deg og Cutless :vs

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av Bjerknez »

JK95 skrev: 03 jul 2017, 20:14 Brøl ut når du kjører, hadde vært moro å få møtt både deg og Cutless :vs
Det skal jeg gjøre JK95 :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av Bjerknez »

Sommerturen nærmer seg faretruende kjapt og i dag har jeg vært ute i garasjen og tatt den siste shiningen av Bimmern. Felgene har fått seg to lag med Collinite 845 sealer og jeg har gått over hele sykkelen (mer eller mindre) med Scholl Neo for å gi den en ekstra beskyttelse slik at den blir lettere og holde ren ved avspyling etc. i ferien. :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av Bjerknez »

Ingen ren sykkel uten bilder, så her kommer dem:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Bilde

Bilde
Bilde

Bilde

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av kgjersda »

Ser flott ut!
Hva bruker du på felgene?
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av Bjerknez »

Etter vanlig avspyling med såpeskum og rent vann så tar jeg siste rest av evt. oljerester med parafin og mikrofiberklut. Helt til slutt så la jeg to lag med Collinite 845 på felgene :)

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av kgjersda »

Såg veldig blanke og fine ut! 😁
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1269
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av poulet_cavalier »

Jeg tror de blander dop i såpa, og Bjerknez er hekta :P
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av Bjerknez »

Haha, meget tilfredsstillende og vite at sykkelen er perfekt før tur samt beskyttet slik at det blir mye lettere og holde den ren mens man er på farten. Alt jeg trenger å ta med er litt kjedespray. Alt jeg trenger for å få den like ren som den er nå er høytrykk med såpe og mikrofiberkllut for avtørking. :)

Reodor
Innlegg: 54
Registrert: 09 des 2016, 23:23
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 765 RS
Sted: Nittedal

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av Reodor »

Hadde sykkelen min vært så blank og fin, så hadde den passet bedre på parketten i stua enn i garasjen :D
Skjønner at det er tilfredsstillende og moro når man oppnår et så godt resultat :thumleft
Triumph Street Triple 765RS
Suzuki SV650S

Svar