Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av simpson »

Problemet mitt med SRC er at det tar for mye plass samlignet med nye Sena systemet. Dette er helt ginalt med ferdig innlagt elektornikk, probelmet et at det er 2 knapper og du må sette deg inn i mere for å forstå hvordan det fungerer.
Men helt sikkert ok npr du lærer deg det.
Men god lyd blir ikke sammenlignet med stua, der jeg har NAD og Clipsch RF 82 :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22669
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Bjerknez »

Mitt problem er at lyden fra Sena i Schuberth er så elendig at den kun duger til intercom bruk. Helt merkelig at det går ann å få så spinkel lyd ut av et par høytalere. Men nok om det. Jeg har gitt opp dette for denne gang, og innsett at øreplugger er det eneste som gjelder. Så jeg får se ann om behovet blir såpass stort at jeg vil plugge inn fremmedlegemer i ørene...

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av simpson »

Enig med deg, det beste er plugger, men det har sine bakdeler

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Relax »

simpson skrev: 16 mai 2019, 20:33 Enig med deg, det beste er plugger, men det har sine bakdeler
Bruker øreplugger selv, både på løping, sykling og mc..
På løping og sykling har jeg problem med de nesten faller ut, dvs at jeg må opp med hånden og justere, men i hjelmen er det veldig bra for min del. Om de skulle gli ut noen mm. ,eller ei, så er ikke det så farlig, de faller ikke ut. Det funker også i tunneler og andre situasjoner hvor annen støy er utfordrende. :)
"Do the right thing"

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22669
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Bjerknez »

Relax skrev: 16 mai 2019, 23:15
simpson skrev: 16 mai 2019, 20:33 Enig med deg, det beste er plugger, men det har sine bakdeler
Bruker øreplugger selv, både på løping, sykling og mc..
På løping og sykling har jeg problem med de nesten faller ut, dvs at jeg må opp med hånden og justere, men i hjelmen er det veldig bra for min del. Om de skulle gli ut noen mm. ,eller ei, så er ikke det så farlig, de faller ikke ut. Det funker også i tunneler og andre situasjoner hvor annen støy er utfordrende. :)
Hovedproblemet mitt, er at som du sier dem glir noe ut. Når man tar av/på hjelmen så detter dem ut etc. På langturer opplever jeg øreplugger som direkte ubehagelige over tid. Man blir klam i ørene og får litt gnagsår etc. På korte lokale turer fungerer det sikkert greit.

Jeg synes uansett det er merkelig at det ikke finnes noen som har funnet opp ett par høytalere med SKIKKELIG lyd som er enkle og implementere i hjelmen samt har Bluetooth styring via styret etc. De første som kommer opp med en god løsning der med tanke på god lyd kommer til å gjøre det bra tror jeg.

G9x og Koss høytalere er liksom helt greit, men ikke noe mer. Jeg vil ha et system noe ale det jeg kjøpte sist. Hadde dette systemet hatt skikkelig god lyd, samt en Bluetooth sender for styret som er trådløs hadde dem vert alene på markedet. (tror jeg).

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4691
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av FredrikE24 »

simpson skrev: 16 mai 2019, 20:26 Men god lyd blir ikke sammenlignet med stua, der jeg har NAD og Clipsch RF 82 :thumleft
NAD og Klipsch? Vurdert å putte noe annet på RF82ene? MK1 eller MK2?

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av simpson »

Nei jeg har ikke tenkt på det.
Har 1 NAD 372 og en 272 som er brokoblet, så det er godt nok. Bruker ikke så mye tid og penger på hifi lenger.
Det er mkll
Det spiller mer enn godt nok til husbruk.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22669
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er nok ingen lydfrik. Hjemme så har jeg et Bose surrerundt anlegg til tv`en og på hjemmekontoret har jeg 5.1 logitech høytalere som spiller popmusikk så bildene detter av veggen. Om det er lydkvalitet vet jeg ikke, men trøkk er det garantert.

Jeg hadde dog noen svææære Serwin Wega høytalere med 2x 15» basselementer i når jeg var yngre. Var en ganske dyr NAD forsterker jeg hadde til rundt 30.000. Fy fletta for en trøkk. Men som sagt, selve lydkvaliteten vet jeg lite om.

Var vertfall ingen jeg kjente som hadde bedre trøkk en meg på den tiden. Høytalerne var faktisk ikke så dyre i forhold, men jeg ble fortalt at jeg måtte ha en skikkelig forsterker for at disse høytalerne skulle komme til sin rett.

Var hos en kompis for 4-5 år siden som er lydfrik. Husker ikke hva han hadde, men forsterkeren var en NAD og høytalerene mener jeg hette noe Dali Epion eller noe. Han mente dem kostet rundt 100.000. Får ikke snakke om kablene etc.

Sikkert fin lyd... jeg la ikke merke til noe spesielt når han guffet opp. Ikke noe galt med lyden, men i forhold til Serwin Wega høytalerne jeg hadde hadde man ikke hørt hans høytalere.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22669
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg akkurat vasket 74 stk. Mikrofiberkluter av forskjellig kvalitet. Godt med alt som er gjort si.

mekkern
Innlegg: 7526
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av mekkern »

Bjerknez skrev: 17 mai 2019, 16:02 Jeg er nok ingen lydfrik. Hjemme så har jeg et Bose surrerundt anlegg til tv`en og på hjemmekontoret har jeg 5.1 logitech høytalere som spiller popmusikk så bildene detter av veggen. Om det er lydkvalitet vet jeg ikke, men trøkk er det garantert.

Jeg hadde dog noen svææære Serwin Wega høytalere med 2x 15» basselementer i når jeg var yngre. Var en ganske dyr NAD forsterker jeg hadde til rundt 30.000. Fy fletta for en trøkk. Men som sagt, selve lydkvaliteten vet jeg lite om.

Var vertfall ingen jeg kjente som hadde bedre trøkk en meg på den tiden. Høytalerne var faktisk ikke så dyre i forhold, men jeg ble fortalt at jeg måtte ha en skikkelig forsterker for at disse høytalerne skulle komme til sin rett.

Var hos en kompis for 4-5 år siden som er lydfrik. Husker ikke hva han hadde, men forsterkeren var en NAD og høytalerene mener jeg hette noe Dali Epion eller noe. Han mente dem kostet rundt 100.000. Får ikke snakke om kablene etc.

Sikkert fin lyd... jeg la ikke merke til noe spesielt når han guffet opp. Ikke noe galt med lyden, men i forhold til Serwin Wega høytalerne jeg hadde hadde man ikke hørt hans høytalere.
:crazy: :crazy: Jeg ser at det er en grunn til at det ikke er SÅ nøye fokus om at det blir noe tap av nyanser eller litt tinnitus.. :lol :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22669
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Bjerknez »

Haha, lydkvalitet for meg er når hjertet hopper over over et slag når man guffer opp. Så kan andre gjerne finne frem vinen og sette på Mozart. Mozart høres like jævlig ut fra dyrt anlegg som en klokkeradio. :knegg

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av kgjersda »

Ang høytalere i hjelmen som du sliter med. Kunne du tatt et par høytallere fra en Koss Porta Pro og satt inn? Ser det har blitt gjort andre steder :-k
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22669
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Bjerknez »

kgjersda skrev: 17 mai 2019, 22:00 Ang høytalere i hjelmen som du sliter med. Kunne du tatt et par høytallere fra en Koss Porta Pro og satt inn? Ser det har blitt gjort andre steder :-k
Egentlig ikke, fordi det er ingen aux ingang på Sena settet i hjelmen. Jeg vil heller ikke begynne å klippe/lodde ledninger.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22669
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Bjerknez »

Dette var ikke helt planen...
spiker.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4691
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av FredrikE24 »

Noe drit det der! Jeg er veldig glad for at jeg har originale BMW dekkplugger og verktøy når slikt skjer. Kjørte på en bolt en gang så det smalt. En dekkplugg, fire patroner med luft, 20 minutter og jeg var på veien igjen.
Kjørte dekket helt ned før utskiftning. Vet mange sier at det er farlig blablabla. Det funka fint.

Svar