Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22670
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Ja, det gjorde jeg med min gamle Cardo G9x også. Men her er altså alt ferdig montert fra fabrikk. Jeg har send mail til Schuberth så får vi se hva dem skriver :)

Hvis ikke så kjøper jeg meg formstøpte ørepropper med lyd av noe slag for musikk. Intercomen kan fortsatt brukes som veiviser (GPS) og evt. Intercom. Tiden får vise. Hjelmen er vertfall helt rå :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4691
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg har også bygd ut mine i C3 pro. Og det kan du nok enkelt få til i C4 Pro også. Har du letta på fôret?

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22670
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 14 apr 2019, 02:39 Jeg har også bygd ut mine i C3 pro. Og det kan du nok enkelt få til i C4 Pro også. Har du letta på fôret?
Ja, høytalerene sitter ganske lett til. Men jeg vet ikke hvor godt eller åssen dem er festet. Jeg finner heller ikke noe informasjon rundt dette.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22670
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

En liten tur på Høk :)
71685B88-F8FE-4CA6-A4FE-81158E619D68.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av xyvind »

Men siden du har gått for enda en touring-hjelm.. kan jeg lukte et aldri så lite sykkel/segment-bytte på gang? :eh
Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22670
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 14 apr 2019, 11:36 Men siden du har gått for enda en touring-hjelm.. kan jeg lukte et aldri så lite sykkel/segment-bytte på gang? :eh
Bilde
Mindreverdighetskompleks? :lol

Tror ikke du skal si så mye. Det er du som var min "bitch" bak på sykkelen helt til Sandefjord. :knegg

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22670
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Nå har jeg nettopp vasket og skrubbet MC støvlene mine, samt satt dem inn med skinnbalsam. Jeg er regelrett imponert over hvor godt de har holdt seg gjennom 4,5 år og ca. 60.000km. uten å ha blitt vedlikeholdt overhodet før nå (bortsett fra å bli tørket av med fuktig fill ett par ganger)

Dem er fortsatt vanntette (var vertfall det etter 4-5 timer i regn i fjor) og bortsett fra noen små riper i selve plastbeskyttelsen ser dem regelrett nye ut... nesten...

Ingen sømmer som er revnet, borrelåsen er like fin, glidelåsen like så. Alt er som det skal. Dem knirker en del når man går, men det er bare sånn dem er. Litt silikonspray fikser den biffen, men det har jeg ikke akkurat nå...
IMG_1462.JPG
IMG_1461.JPG
IMG_1460.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4691
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av FredrikE24 »

Sånne støvler holder bra, synes dine er kjempefine. Skal se etter TCX neste gang.
Jeg kjøpte meg noen ordentlig flotte og dyre Alpinestars-støvler. De holdt seg kjempefint i god temperatur. Så fort det blir kaldt derimot, virker det som skinnet(eller hva det nå er) krymper og blir sprøtt. Når man da går med de så sprekker det ytre laget. Støvlene mine ble ikke seendes ut. Litt skuffa faktisk!

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22670
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 27 apr 2019, 13:45 Sånne støvler holder bra, synes dine er kjempefine. Skal se etter TCX neste gang.
Jeg kjøpte meg noen ordentlig flotte og dyre Alpinestars-støvler. De holdt seg kjempefint i god temperatur. Så fort det blir kaldt derimot, virker det som skinnet(eller hva det nå er) krymper og blir sprøtt. Når man da går med de så sprekker det ytre laget. Støvlene mine ble ikke seendes ut. Litt skuffa faktisk!
Det samme gjelder de to Alpinestars hanskene jeg har hatt. Det utterste skinnet blir porøst og sprekker opp. Jeg har ikke mye til overs for det merket desverre. TCX støvlene har vert over all forventning faktisk. Dem ser faktisk nesten nye ut etter 4.5 år. Glidelåsen er like taight og fin og det er ikke anntydning til at skinnet sprekker opp etc. dem ser nesten også ut som nye på innsiden. Selv logoen i bunn på støvelen synes ennå.

Det blir garantert TCX ved neste korsvei også. Uten tvil :)

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av simpson »

Kjøpte ett par TCX Baja, https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/no ... s/TCX-Baja
Gore Tex og vanntette, men blir våt i regn.
Ikke mer TCX for min del.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22670
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev: 27 apr 2019, 14:07 Kjøpte ett par TCX Baja, https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/no ... s/TCX-Baja
Gore Tex og vanntette, men blir våt i regn.
Ikke mer TCX for min del.
Da var jeg nok heldig med mitt kjøp muligens. Men har du reklamert?
Det gjorde jeg på to av hanskene mine og fikk nye hver gang.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av simpson »

Kjøpte de på mc messe i Birmingham så det ble ikke noe reklamasjon. Men bruker de fortsatt, men ikke på langturer med fare for regn.
Tror jeg bare har vært uheldig med mine støvler, virker som kvaliteten er bra ellers.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22670
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Det er vel livstidsgaranti på GoreTex? Jeg ville vertfall prøvd...

Men støvlene er seriøst det mest imponerende plagget jeg har kjøpt ever. At dem nesten ser nye ut etter snart fem år er imponerende. Nå har jeg også satt dem inn med tre lag skinnbalsam så holder dem ett par år til så blir jeg enda mer imponert. Det hadde jeg rett og slett ikke forventet. Hanskene ryker så fort man ser på dem, men støvlene er like fine og har overlevt fire par hansker.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av rolf-arne »

Har hatt min første tur med C4 og sena i dag- lyden var for meg OK - men å kjøre i kuling er vel ikke det rette elementet å sammenligne med-- men høyt nok til å overdøve kuling og fart er det i masse vis - ellers er jeg storfornøyd med hjelmen.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22670
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

rolf-arne skrev: 27 apr 2019, 22:26 Har hatt min første tur med C4 og sena i dag- lyden var for meg OK - men å kjøre i kuling er vel ikke det rette elementet å sammenligne med-- men høyt nok til å overdøve kuling og fart er det i masse vis - ellers er jeg storfornøyd med hjelmen.
Lyden er høy nok, men den vrenger seg når du guffer opp og all bass er totalt frværende. Synes faktisk den mangler midttone også. Har faktisk aldri hørt så dårlig lyd i noe som helst jeg har hatt i ørene før.

Lyden er grei i sofaen hjemme, men når jeg kjører blir det totalt kaos.

Min gamle hjelm med G9x og Koss høytalere var langt bedre, men fortsatt ikke bra nok i mine øyne (ører)

Svar