Bjerknez | Sesongen har startet!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Bjerknez - Sommerturen er i gang!

Legg inn av haakeik »

Hei Bjerknez
Hvilken vei er du kjører på de siste bildene du la ut. Skal til Ålesundområdet i neste uke og driver og ser på hvilke veier jeg skal prøve i år.
I fjor kjørte jeg Valdresflya-Skjåk-Geiranger-Trollstigen-Åndalsnes-Vågstranda-Ålesund. Tilbake kjørte jeg via Volda-Skei-Gaularfjellet-Vikafjellet-Aurlandsvangen-Vassbygdi-Hagafoss-Asker. Fine ruter begge to:-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen er i gang!

Legg inn av Bjerknez »

haakeik skrev: 12 jul 2017, 10:24 Hei Bjerknez
Hvilken vei er du kjører på de siste bildene du la ut. Skal til Ålesundområdet i neste uke og driver og ser på hvilke veier jeg skal prøve i år.
I fjor kjørte jeg Valdresflya-Skjåk-Geiranger-Trollstigen-Åndalsnes-Vågstranda-Ålesund. Tilbake kjørte jeg via Volda-Skei-Gaularfjellet-Vikafjellet-Aurlandsvangen-Vassbygdi-Hagafoss-Asker. Fine ruter begge to:-)
Veien jeg kjørte på disse bildene er fra Øvre Årdal, Tindeveien, Turtagrø, Sognefjellet, Lom. :thumleft

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Bjerknez - Sommerturen er i gang!

Legg inn av haakeik »

Det var Tindeveien, ja. Den står på "to-do" listen. Tenker jeg tar den på denne turen, enten oppover eller på tilbaketuren.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen er i gang!

Legg inn av Bjerknez »

haakeik skrev: 12 jul 2017, 23:12 Det var Tindeveien, ja. Den står på "to-do" listen. Tenker jeg tar den på denne turen, enten oppover eller på tilbaketuren.
Ingen dum ide det :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen er i gang!

Legg inn av Bjerknez »

Nå har jeg endelig aniommet Molde. Ikke fordi det var så forferdelig i Bartebyen, men fordi værgudene spydde ned alt dem hadde av regn på meg hele veien fra Trondheim til Molde. I dag blir det vask av sykkel for den ser regelrett ikke ut i det heletatt. Blir ingen "Bjerknez-vask" i dag da jeg har begrenset med produkter, men jeg får nok av det værste vil jeg tro.

Meldt dint vær i området ut over kvelden i dag og t.o.m. Lørdag :)

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Bjerknez - Sommerturen er i gang!

Legg inn av biker7 »

Du har ikke ankommet Molde litt over klokka 08 på morningen eller..? :O
Elllers blir jeg ikke så veldig overrasket, for har registrert at du har en litt spesiell døgnrytme :knegg
Feks. avreisedagen på denne turen din, da du var oppe og klar for avreise ca klokka 04 :roll ;)
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen er i gang!

Legg inn av Bjerknez »

biker7 skrev: 13 jul 2017, 18:45 Du har ikke ankommet Molde litt over klokka 08 på morningen eller..? :O
Elllers blir jeg ikke så veldig overrasket, for har registrert at du har en litt spesiell døgnrytme :knegg
Feks. avreisedagen på denne turen din, da du var oppe og klar for avreise ca klokka 04 :roll ;)
Hehe, nei. Ankom kvelden før. Men det hender det kan ta litt tid før jeg oppdaterer :)

I morgen har forøvrig Kjellv bydd opp til en liten dagstur. Sleng dere med hvis dere bor i Molde eller omegn :thumleft

Les om turen her:
https://mcsiden.no/viewtopic.php?f=15&t=12098

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Sommerturen er i gang!

Legg inn av Stian87 »

Kan ikke du lage en sånn hvordan vaske sykkelen din skikkelig ren step by step som du har for bil på bloggen din?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen er i gang!

Legg inn av Bjerknez »

Har skrevet litt om det her:
https://bjerknez.no/skikkelig-rengjorin ... elen-5936/

Nå finnes det ingen fasitsvar rundt dette, da det sikkert er mange veier til Rom, men det er nå vertfall den metoden jeg bruker.

Men en ting er sikkert. Siden du nå har kjøpt deg S1000R så skal gi gi deg tidenes head up!
Den plasten som befinner seg rundt radiatoren og litt på sidene tåler ikke sterk avfetting. Den blir fort skjoldete og stygg og det er et rent helvete og få den bra igjen. Jeg fraråder bruk av avfetting i det hele tatt på sykkelen. Skumlegg sykkelen med skumkanon, spyl av med skikkelig høytrykk og rikelig med vann før såpen tørker, før du gyver løs på håndvasken. Spyl av fortløpende og før såpen tørker inn. Aldri stå i solsteken og vask sykkelen. Helle ikke vask den når den er varm etter en kjøretur etc. La den kjøle seg ned først.

Så du kan først som sist kjøpe deg en plastfornyer og påføre dette på plastdetaljer hver gang du tar en storvask av sykkelen. :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Sommerturen er i gang!

Legg inn av Stian87 »

Takk for tipset! Var akkurat det jeg var ute etter :thumleft

Har denne her: http://scandicshine.no/index.php?route= ... duct_id=53

Før du kjøpte deg den nye poleringsmqskinen til prisen av en bondegård, hva slags maskin brukte du da? Har selv en slik en: https://bilnerden.no/kestrel-deltalyo-d ... illerende], men denne er ganske stor så jeg er redd for at den kjører gjennom lakken på sykkelen ettersom den jo har litt kronglete paneler som er små og gjerne kantete
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen er i gang!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 19 jul 2017, 06:58 Takk for tipset! Var akkurat det jeg var ute etter :thumleft

Har denne her: http://scandicshine.no/index.php?route= ... duct_id=53

Før du kjøpte deg den nye poleringsmqskinen til prisen av en bondegård, hva slags maskin brukte du da? Har selv en slik en: https://bilnerden.no/kestrel-deltalyo-d ... illerende], men denne er ganske stor så jeg er redd for at den kjører gjennom lakken på sykkelen ettersom den jo har litt kronglete paneler som er små og gjerne kantete
Jeg hadde en Flex Oscilerende maskin føre denne som ble brukt på bilene jeg hadde tidligere. Men denne ble for stor og bruke på MC. Kan fungere å bruke den midt på tanken hvis det ikke er noen kriker og kroker, men det ble bare styr og mye klin så jeg solgte den og kjøpte meg en Rupes Ibris Nano i steden. Gud bedre for en fantastisk maskin. Nå vet ikke jeg hvor du bor, men bondegårder her jeg bor koster litt mer enn 8-laken :knegg

Størrelsen på maskinen sier ingenting om hvor hardt den rubber. De fleste profesjonelle maskiner har hastighet nok til å klare biffen rundt rubbing og min Ibrid Nano er like effektiv som Flex'en jeg hadde, men da på et mindre område av gangen.

Men de større er så klart mer effektive på større paneler da man blir fortere ferdig. Men dem polerer altså ikke noe grovere enn mindre maskiner. Hvor grovt man polerer kommer ann på hvilket produkt man bruker med tanke på polish og cutting, samt puter og evt. press man legger på maskinen.

Jeg har dog sett denne Rupes Ibrid Nano til salgs ned mot 6.000,- i norske nettbutikker og tar du turen inn på detailersclub.no kan det hende du finner den i "Til salgs"-tråden der for en enda bedre pris.

Å husk i denne pakken, så følger alt du trenger med, så du trenger ikke kjøpe noe ved siden av, bortsett fra generelle produkter som mikrofiberkluter etc.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Sommerturen er i gang!

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 19 jul 2017, 10:49
Stian87 skrev: 19 jul 2017, 06:58 Takk for tipset! Var akkurat det jeg var ute etter :thumleft

Har denne her: http://scandicshine.no/index.php?route= ... duct_id=53

Før du kjøpte deg den nye poleringsmqskinen til prisen av en bondegård, hva slags maskin brukte du da? Har selv en slik en: https://bilnerden.no/kestrel-deltalyo-d ... illerende], men denne er ganske stor så jeg er redd for at den kjører gjennom lakken på sykkelen ettersom den jo har litt kronglete paneler som er små og gjerne kantete
Jeg hadde en Flex Oscilerende maskin føre denne som ble brukt på bilene jeg hadde tidligere. Men denne ble for stor og bruke på MC. Kan fungere å bruke den midt på tanken hvis det ikke er noen kriker og kroker, men det ble bare styr og mye klin så jeg solgte den og kjøpte meg en Rupes Ibris Nano i steden. Gud bedre for en fantastisk maskin. Nå vet ikke jeg hvor du bor, men bondegårder her jeg bor koster litt mer enn 8-laken :knegg

Størrelsen på maskinen sier ingenting om hvor hardt den rubber. De fleste profesjonelle maskiner har hastighet nok til å klare biffen rundt rubbing og min Ibrid Nano er like effektiv som Flex'en jeg hadde, men da på et mindre område av gangen.

Men de større er så klart mer effektive på større paneler da man blir fortere ferdig. Men dem polerer altså ikke noe grovere enn mindre maskiner. Hvor grovt man polerer kommer ann på hvilket produkt man bruker med tanke på polish og cutting, samt puter og evt. press man legger på maskinen.

Jeg har dog sett denne Rupes Ibrid Nano til salgs ned mot 6.000,- i norske nettbutikker og tar du turen inn på detailersclub.no kan det hende du finner den i "Til salgs"-tråden der for en enda bedre pris.

Å husk i denne pakken, så følger alt du trenger med, så du trenger ikke kjøpe noe ved siden av, bortsett fra generelle produkter som mikrofiberkluter etc.
Men den kjøpte du jo ganske nylig gjorde du ikke? Hva brukte du i mellomtiden da?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen er i gang!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg brukte Flex'en på de største områdene som sidedeksel og tank, men det ble mye klin og den var ikke egnet. Rupes'en er helt noe annet. men ja, den er kostbar, så man bør jo sette behov opp mot nytte. Vi snakker jo egentlig om en helt ny sykkel her som ikke har noe behov for korrigering av lakken i utgangspunktet.

Så det blir jo uansett mest for det estetiske og for å dekke en hobby etc. For den prisen så kan du jo nesten hellakkere store deler av sykkelen. Så BEHOVET er nok ikke der. Men veldig artig og perfeksjonere litt da :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen over - bokstavelig talt...

Legg inn av Bjerknez »

I går fikk jeg den endelige "dommen" for straffeutmålingen etter at de dumme UP konstablene valgte og ta fra meg førerkortet 19.juli. Må si jeg ble lettet over dommen. Det blir 5mnd. uten førerkort og 12-laken i bot. Jeg er egentlig mest fornøyd med at jeg slapp og kjøre opp på nytt :)

Men det hindrer ikke meg i å dra ut på turer med sykkel. Dette er min mors batteridrevne tråsykkel, MED en flott flettet kurv på styret :twothumbs:
sykkel.JPG
Faktisk litt artig med EL-sykkel. man sykler helt uanstrengt over alt. Nesten som å kjøre moped. Bare beina går rundt så drar sykkelen. Syklet til jobben i dag (1.5 mil) og jeg tror ikke jeg hadde over 90 i puls. Men ja, jeg savner demperne til Bimmern. Den litt "harde" salen på Bimmern skal jeg dog aldri mer klage på.... :redface
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av overlay »

Da blir jo neste sessong reddet :) Fortsetter med BMWen eller blir den byttet ut med noe mindre "entusiastiskt"? :P

Svar