Bjerknez | Sesongen har startet!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av Bjerknez »

Reodor skrev: 06 jul 2017, 18:33 Hadde sykkelen min vært så blank og fin, så hadde den passet bedre på parketten i stua enn i garasjen :D
Skjønner at det er tilfredsstillende og moro når man oppnår et så godt resultat :thumleft
Hehe, ser den. Men den skal snart brukes flittig. Er ikke bekymret for det. Når jeg kommer hjem igjen så er det på'n igjen :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av xyvind »

Fint med så rein sykkel, men selv om det er tørt og fint ute så blir den jo støvete og "skitten" igjen med én gang. Til og med bare av å stå parkert i garasjen over natta. Det er nå min erfaring. Så jeg er ikke like himla nøye som deg, Bjerknez. Men jeg har plukka opp noen triks av dere nerdene, så jeg har da noe parafin stående, og mikrofiberkluter, som jeg bruker når jeg vasker. Scholl NEO har jeg ikke fått somla meg til å kjøpe enda. Tror jeg får anledning i morgen formiddag vaske i helga da. Når reiser du, B?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av kjellv »

..så mye bortkasta arbeid :sorry Du har planer om å kjøre til nordvestlandet de kommende dagene. Sykkelen din kommer ikke til å se ut i det hele tatt når du har kjørt litt på de veiene vi har her for tiden..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 06 jul 2017, 18:46 Fint med så rein sykkel, men selv om det er tørt og fint ute så blir den jo støvete og "skitten" igjen med én gang. Til og med bare av å stå parkert i garasjen over natta. Det er nå min erfaring. Så jeg er ikke like himla nøye som deg, Bjerknez. Men jeg har plukka opp noen triks av dere nerdene, så jeg har da noe parafin stående, og mikrofiberkluter, som jeg bruker når jeg vasker. Scholl NEO har jeg ikke fått somla meg til å kjøpe enda. Tror jeg får anledning i morgen formiddag Bilde vaske i helga da. Når reiser du, B?
Jeg liker at ting er på stell, selv om det er støv i luften Xyvind. :thumleft
Scholl Neo er gode saker. Carpro Hydro2 skal være minst like bra :thumleft

Kjellv:
Å holde sykkelen rein er aldri bortkastet. det øker sjansen for evt. Salg, den er lettere og holde rein, og det føles rett og slett bedre å kjøre en rein sykkel. Skulle det dukke opp en regnbyge eller to, så får det så være. Etter en avspyling er den omtrent like ren igjen.

Også synes jeg jo det er litt gøy også da. Ren terapi dette :redface

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 06 jul 2017, 20:44 Skulle det dukke opp en regnbyge eller to, så får det så være. Etter en avspyling er den omtrent like ren igjen.
Det er bare ei regnbyge, ei lang ei.. La oss heller håpe på ei og annen solbyge mens du er her :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 06 jul 2017, 23:06
Bjerknez skrev: 06 jul 2017, 20:44 Skulle det dukke opp en regnbyge eller to, så får det så være. Etter en avspyling er den omtrent like ren igjen.
Det er bare ei regnbyge, ei lang ei.. La oss heller håpe på ei og annen solbyge mens du er her :lol
Langtidsvarselet ser da vertfall bra ut så langt, med tanke på turen oppover vertfall :)
Tenkte og dra av gårde mandag. Haar leid hytte på Ultladalen Camping i Øvre Årdal. Tenkte å ta noen pils der og slappe av litt og nyte ferien. Deretter går turen i retning Tyinnveien, Sognefjellet, Geiranger, Trollstigen Molde.

Men alt kommer litt ann på været. Noe av turen blir planlagt litt underveis. :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 06 jul 2017, 23:51
Langtidsvarselet ser da vertfall bra ut så langt, med tanke på turen oppover vertfall :)
Tenkte og dra av gårde mandag. Haar leid hytte på Ultladalen Camping i Øvre Årdal. Tenkte å ta noen pils der og slappe av litt og nyte ferien. Deretter går turen i retning Tyinnveien, Sognefjellet, Geiranger, Trollstigen Molde.

Men alt kommer litt ann på været. Noe av turen blir planlagt litt underveis. :thumleft
Nå har noe skjedd Ove :thumleft
Slik er MC-livet når man er blitt voksen. Har man ferie så tar man fri fra tidsskjema og planlegging også. Planlegger underveis og kjører litt dit nesa peker. Selvfølgelig bør man planlegge overnattinger litt, i hvert fall i Juli. Derfor foretrekker jeg August, da er det litt romsligere plass på overnattingssteder og man kan ta sjansen på drop-in.
Men har du droppet Trøndelag?

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av JK95 »

Jeg så ikke trøndehovedstaden i den planen der :scratch

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av Bjerknez »

Joda, jeg skal til Bartebyen også. Men jeg tror jeg setter kursen mot Molde først, overnatter en natt hos familie og drar videre til Trondheim gagen etterpå. Avhengig av vær. Men jeg skal til Bartebyen ja. Er bare LITT usikker på rekkefølgen ennå. Ut på lørdagen er nok værmeldingen såpass stabil at jeg kan ta en endelig avgjørelse. Men det ser ut til at været er med meg foreløpig :)

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av JK95 »

Skjønner ;)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av Bjerknez »

I dag er det ut på byen. Skal på revy i Fredrikstad, samt ta meg noen pils for å nyte sommeren. Lørdagen blir den store dagen derpå, søndagen gjør jeg siste innspurt i pakkingen og mandag er dagen jeg trolig legger av gårde :vs

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av kgjersda »

Ble inspirert og vasket sykkelen igår. Har for det meste vasket bil før som har store og fine panel.
MT-10 er jo et rent helvete hva gjelder kriker, kroker, vinkler og forskjellig material som må vaskes; og ikke minst tørkes. S1000R-en ser jo ut som en drøm i forhold ;)

Neste gang blir det å ta ut konen sin hårføner for tørking...
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av Bjerknez »

kgjersda skrev: 07 jul 2017, 09:59 Ble inspirert og vasket sykkelen igår. Har for det meste vasket bil før som har store og fine panel.
MT-10 er jo et rent helvete hva gjelder kriker, kroker, vinkler og forskjellig material som må vaskes; og ikke minst tørkes. S1000R-en ser jo ut som en drøm i forhold ;)

Neste gang blir det å ta ut konen sin hårføner for tørking...
Kunsten med å komme til i kriker og kroker er å bruke børster. Skumlegg sykkelen (ikke i direkte sollys) og spyl av. Skumlegg igjen og bruk penselen i alle kriker og kroker. Spyl av igjen. Bruk evt. Parafin på flater som ikke er lakkerte. Kjøp deg børster og hjelpemidler som gjør vaskingen enklere. Svampen kommer IKKE til over alt :)

Bruk scholl Neo eller lignende produkt etter vask på steder som er vanskelig å komme til. Spray på og spyl av og vipps så fester ikke møkka seg like iherdig etterpå og den blir enklere og holde ren. :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av xyvind »

Vet du om man må være forsiktig med å få Scholl NEO på dekkene eller bremsene? Eller har det ingenting å si? Kan jeg spraye ned hele sykkelen helt ukritisk og spyle av?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!

Legg inn av Bjerknez »

Ikke helt sikker, men unngå å få det på stoff etc. Salen bør kanskje unngås. Dekksidene er vel greit samt alt av plastikk. Bremsene ville jeg nok unngått.

Men stort sett kan den nok brukes over alt :)

Svar