Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av jongsanim »

Bjerknez skrev:Man skal ikke gjøre mye galt som nytt medlem før man får som hatten passer, på en mer eller mindre ovenfra og ned holdning. I stede for å sette pris på en slik MC relatert video, så gikk man i stede ut fra at jeg var alene på sykkelen og valgte å slå hardt ned på dette uten engang å spørre først om jeg faktisk kjørte alene.

Ja, jeg har kjørt ett par kortere turer alene for å teste sykkelen, men hvem i guds navn har ikke gjort dette her inne? Kom ikke å fortell meg at ALLE her inne sitter med en glinsende gloria over hodet.

Jeg bærer ikke nag til noen, men jeg har opplevd dette i omtrent ALLE forumene jeg har vert med i (og det er ikke få). Det tar tid å bli respektert. Spesielt i forum hvor de fleste kan gjemme seg bak nick. I forum hvor full navn er påkrevd opplever jeg en langt hyggeligere tone. jeg sier ikke at dette forumet oppleves som noe bedre/værre enn andre forum, men noen ganger kan det være greit å tenke gjennom beskyldninger før man faktisk poster dem. Det koster svært lite å stille ett spørsmål.

Joda, jeg kunne løyet etc. men man overlever ikke lenge på diverse fora hvis man farer med løgn. Hovedgrunnen til at jeg er aktiv på diverse fora er for å bli kjent med andre samt delta på treff etc. men jeg må ærlig innrømme at den tanken fikk seg er real knekk for øyeblikket. Joda, dette havner også i glemmeboken til slutt, men jeg føler det er bedre at jeg heller følger med på sidelinjen enn å faktisk delta aktivt i forumet på en stund, slik at slike ting som dette kommer litt på avstand, for det synes jeg ødelegger stemningen litt.

Det er flere her inne som har kjørt uten MC lappen og hvis alle skal få den samme pisken som jeg fikk, så tror jeg det kan bli ganske utrivelig.
Nå må jeg innrømme at jeg også regnet med at du kjørte alene ettersom du har skrevet at du har gjort det tidligere og jeg tror (?) du kun har skrevet at du har intensjon om å ha med en fører bakpå.

Vil ikke si jeg syntes det var mye ovenfra og ned holdning fra plumber (går ut ifra det er hans innlegg du refererer til?). Jeg tolker innlegget som en oppriktig bekymring for konsekvenser du kan få ved ulovlig kjøring, langt fra negativt.

Syntes ikke engasjementet ditt for fora og å treffe folk burde få en knekk her, stå på videre :)

Edit: aldri skift fane på ipad mens du redigerer innlegg :-/ essens av det jeg la til: hvorfor trekke seg ut fra et forum pga en (?) persons konstruktive tilbakemelding som tolkes som kritikk?
Sist redigert av jongsanim den 06 sep 2013, 23:41, redigert 1 gang totalt.

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av ega16 »

Gidder ikke spekulere i om du hadde noen bakpå eller ikke, tror det er andre her som har lagt ut videoer når de ikke hadde lappen. Når det er sagt så er "men de andre har også gjort det" et dårlig argument hvis man blir stoppet av politiet eller havner i en alvorlig situasjon uten forsikring.

Kjører ikke bestanding med en glorie over hodet, men klarte fint å vente 2 uker før jeg hadde lappen i hånda med å kjøre alene, selvom sykkelen pent stod utenfor og fristet. Det starter som regel med bare en liten tur, som blir lenger og lenger derfor er det skummelt hvis man først begynner.

En kamerat av meg hadde 1 uke før oppkjøring og ble stoppet i en rutine kontroll og måtte vente til neste sesong igjen før han kunne begynne på nytt.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Snikendeugle »

Sålenge du har kontroll over kjøretøyet, så kan det ihvertfall igjennom mine øyne være det samme om en har et plastkort utstedt av vegvesenet eller ikke, men det er JÆVLA synd om en er uheldig / ikke har nødvendig opplæring for å kunne unngå farlige situasjoner. Om en uungåelig ulykke intreffer (uavhengig av kjøreferdighet), er det like tragiskt og ødeleggende for personene det gjelder enten de har førerkort og forsikring eller ikke.


Støtter selvfølgelig ikke ulovlig kjøring (selvom det kanskje ikke var tilfellet her), men har ikke mye imot det heller sålenge kjøretøyet blir behandlet med kontroll og respekt..


Og her ligger et par øl innenfor idet jeg skriver, så dårlige setninger kan oppstå.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av ega16 »

Snikendeugle skrev:Sålenge du har kontroll over kjøretøyet, så kan det ihvertfall igjennom mine øyne være det samme om en har et plastkort utstedt av vegvesenet eller ikke, men det er JÆVLA synd om en er uheldig / ikke har nødvendig opplæring for å kunne unngå farlige situasjoner. Om en uungåelig ulykke intreffer (uavhengig av kjøreferdighet), er det like tragiskt og ødeleggende for personene det gjelder enten de har førerkort og forsikring eller ikke.


Støtter selvfølgelig ikke ulovlig kjøring (selvom det kanskje ikke var tilfellet her), men har ikke mye imot det heller sålenge kjøretøyet blir behandlet med kontroll og respekt..


Og her ligger et par øl innenfor idet jeg skriver, så dårlige setninger kan oppstå.
Så du mener at sertifikatet er noe tull? At det er opptil en selv å avgjøre om man har kontroll og har noe på veien å gjøre eller ikke?

Det er temmelig mange som mener de har kontroll uten lappen og havner i tragiske utfall om man ser litt på statistikker.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har aldri fått en eneste fartsbot, jeg har aldri krasjet med bil, jeg har definitivt aldri kjørt i ruset/beruset tilstand, bortsett fra ett par turer med båten på sjøen hvor jeg hadde tatt meg ett par pils. Jeg har aldri sittet i arresten for noe som helst og har strengt tatt aldri så lenge jeg har levd fått noe annet enn et par parkeringsbøter.

Jeg har kjørt to svært korte turer rundt på byggefeltet her jeg bor alene som kan betegnes som ulovlige. De barna jeg i værste fall skulle kjørt på i den hastigheten jeg hadde hadde nok med stor sannsynlighet sluppet unna med skrubbsår. Mye synsing her så klart, og man kan jo dra dette såpass langt at det i værste fall kunne endt i dødsulykke ved at jeg fikk parkinson og vfred gasshendelen til bunn før jeg forsvant inn i en strømtrafoboks som eksploderte. Oppe denne lekte det så klart tre barn som ble grillet levende.

Man skal ikke spøke med slikt, men noen ganger synes jeg ting tar litt overhånd. Det største problemet her er at det sitter folk og tror at jeg kjører rundt a lene dag ut og dag inn alene på sykkelen samt legger ut skrytevideoer av dette uten å vite om en potensiell fare for å bli sporet opp og tatt av diverse politibetjenter på dette forumet.

Det å kjøre uten lappen er så absolutt ikke måten å gjøre det på og konsekvensene kan bli enorme ja, men det er ikke sakens kjerne her.
Jeg er 37 år gammel og det siste jeg trenger er noen som passer på meg. Jeg setter pris på omtanken, men å bli passet på av andre man ikke en gang vet navnet på og som med stor sannsynlighet har gjort de samme brølerne selv blir litt dobeltmoralsk.

Til slutt kan jeg vel også komme med noe som er litt hyggelig, for å prøve og få opp stemningen litt igjen:

Ja, sykkelen er jeg utrolig godt fornøyd med og jeg gleder meg voldsomt til jeg har MC lappen i min hule hånd :)
Når det gjelder spørsmålet om internettlinjen min tildligere i tråden, så har jeg en 4mb/0.6mb fra Telenor. Med en slik opplastingshastighet så tar det en evighet og laste opp slike videoer.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Snikendeugle »

Absolutt ikke :) Det er en fin billett som viser at en i det minste har minimumsopplæring, men det betyr ikke at det finnes folk uten lappen som ikke kan kjøre bedre enn de med lappen.

EDIT: Ment som svar til ega


Og for å hopppe på topic:

Hjelper på med en OK linje for at det skal være motiverende å lage hobbyfilmer :). Husker jeg pleide å starte opplastning av film før jeg la meg tidligere siden det tok så inni helsikkes lang tid på linja jeg satt på.
Bor heldigvis på et litt mer sentralt sted nå, med ordentlig linje
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Må si meg delvis enig med snikendeugle her.

Nå sier ikke jeg at jeg er noe flinkere enn andre for det er jeg sikkert ikke, men som sagt så er jo denne "lappen" ikke noe annet enn et bevis på at man har bestått minstekravene. Nå skal det også sies at jeg mener at det er helt nødvendig med en slik ording som vi har i dag.

Nå kjenner ikke jeg til hvordan forsikringsselskapene oppererer ovenfor evt. offre som har blitt meid ned av en MC'er uten lappen, men offeret vil vel uansett få sine skader dekket, selv om det er føreren av MC'en som kan bli stilt økonomisk ansvarlig. Hovedsaken er at offeret får hjelp, og det tror jeg han/hun får i Norge.

Jeg følte meg ikke akkurat høy i hatten når jeg satt i bilen alene for føste gang med rykende ferskt sertfikat i hånden. Joda, jeg hadde fåttbeviset på at jeg kan kjøre bil, men det var så absolutt ikke den følelsen jeg satt med de første dagene. Jeg var faktisk så usikker på meg selv at det nesten førte til mindre ulykker. Jeg var veldig anstrengt og var mer opptatt av hvordan jeg håndterte bilen enn hva som skjedde på utsiden. Heldigvis gikk det bra. Når min far/mor satt ved siden av under øvelseskjøring så følte jeg meg langt tryggere av en eller annen merkelig grunn, for dem sa jo nesten ingenting da jeg kjørte ganske greit egentlig.

Så jeg vil mye heller sitte på en som øvekjører med en av sine foreldre, enn en som nylig har fått sitt førerkort utstedt.

Så lenge man bruker hodet så går det stort sett greit. Alt man gjør har en risiko og bare det å gå langs veien kan være en livsfarlig lek med livet. Spesielt hvis det kommer en blodfersk MC'er med lappen i lomma som skal feire sin første dag som "fri fugl" i full fart rundt svingen.

Det som derimot teller i mine øyne, er at man har erfaring med tanke på ferdsel i trafikk. Jeg har kjørt bil i ca. 20 år og de siste 7 årene har jeg vert omtrent i hver eneste by i hele Norge opp til flere ganger (i jobb sammenheng) og bank i bordet, jeg har aldri noen gang vert borti noe som helst med biler jeg har kjørt. Nå blir man ikke automatisk en racer på MC fordi man har hatt bil lappen i mange år, for det kan jeg skrive under på føles HELT annerledes. Men man har erfaring med å ferdes i trafikken og det gir meg en STOR fordel i forhold til de som skal ta lappen på 125cc som 16 åring.

Brukeravatar
Plumber
Innlegg: 411
Registrert: 07 jul 2012, 14:58
Motorsykkelen din: Ingen...
Sted: Bjørkelangen

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Plumber »

Til orientering, så skrev jeg ikke innlegget siden du er ny på forumet med en ovenfra og ned holdning. Jeg er en av de som synes det er stilig at medlemmer legger ut videoer, men i denne settingen følte jeg det ble galt.
Skal ikke si at jeg er " plettfri ", for det er jeg ikke. Har kjørt over tillatt hastighet fler ganger jeg... stort sett på motorvei og 80 sone, og forbikjøringer.

Slik JEG føler det så sitter jeg med veldig gode " vibber " fra folket på MCsiden.no. Allerede fra første tur jeg ble med på, følte jeg meg virkelig velkommen ! Er på en måte en stor gjeng, og da hører det til at man vil den andre part det beste. Hvis du skjønner.

@Bjerknez : " noen ganger kan det være greit å tenke gjennom beskyldninger før man faktisk poster dem. Det koster svært lite å stille ett spørsmål."
- Er vel ikke noen beskyldning sett fra mine øyne, da har skrevet tidligere at du kjører alene???

Jeg personlig ønsker ikke at du skal bli tatt av politiet og få utsettelse på førerkortet. Eller at du i VÆRSTE FALL kan få et sinnsykt regresskrav mot deg. JEG VIL at du skal ha en trygg kjøreopplæring, slik at du får en skikkelig fin MC-opplevelse da førerkortet er i boks.

Jeg ønsker deg lykke til med riktig kjøreopplæring og håper faktisk at vi kan møtes en gang etter at du har fått lappen :-)

MVH

Jørn Larsen ( Som ikke er redd for å vise navnet mitt )
Suzuki GS 650 G Katana, Suzuki GS 1100 F Katana, Kawasaki 250 R, Kawasaki ER 6 F 2013

30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )

Medlem av: NMCU

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av ega16 »

Har man ikke lappen har man ikke noe på veien å gjøre (alene) punktum. Det finnes allerede nok idioter i trafikken med lappen å bekryme seg over.

Staten tar neppe hele regningen og kostnadene for et evt. offer, bare å lese skrekk historier om helse norge og NAV som stadig dukker opp i medier.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Plumber skrev:Til orientering, så skrev jeg ikke innlegget siden du er ny på forumet med en ovenfra og ned holdning. Jeg er en av de som synes det er stilig at medlemmer legger ut videoer, men i denne settingen følte jeg det ble galt.
Skal ikke si at jeg er " plettfri ", for det er jeg ikke. Har kjørt over tillatt hastighet fler ganger jeg... stort sett på motorvei og 80 sone, og forbikjøringer.

Slik JEG føler det så sitter jeg med veldig gode " vibber " fra folket på MCsiden.no. Allerede fra første tur jeg ble med på, følte jeg meg virkelig velkommen ! Er på en måte en stor gjeng, og da hører det til at man vil den andre part det beste. Hvis du skjønner.

@Bjerknez : " noen ganger kan det være greit å tenke gjennom beskyldninger før man faktisk poster dem. Det koster svært lite å stille ett spørsmål."
- Er vel ikke noen beskyldning sett fra mine øyne, da har skrevet tidligere at du kjører alene???

Jeg personlig ønsker ikke at du skal bli tatt av politiet og få utsettelse på førerkortet. Eller at du i VÆRSTE FALL kan få et sinnsykt regresskrav mot deg. JEG VIL at du skal ha en trygg kjøreopplæring, slik at du får en skikkelig fin MC-opplevelse da førerkortet er i boks.

Jeg ønsker deg lykke til med riktig kjøreopplæring og håper faktisk at vi kan møtes en gang etter at du har fått lappen :-)

MVH

Jørn Larsen ( Som ikke er redd for å vise navnet mitt )
Du er ikke plettfri, og jeg er ikke plettfri. Ei heller onkel Jørn eller fetter Ola. Få av oss er plettfrie :)

Jeg har kjørt alene ett par ganger tidligere ja, men det var snakk om to runder rundt byggefeltet her jeg bor i maks 30km/t. Bortsett fra disse to gangene så har jeg alltid hatt en bakpå og eller en bak meg på sykkel med intercom etc. Når jeg øvekjører så føler jeg det blir feil at en kompis "maser" på meg via intercom, så den er der mest for løst snakk for å skape en god stemning rundt turen. Jeg synes man lærer langt mer av å prøve seg litt frem på egenhånd og øve på ting man selv synes er viktig.

Jeg ønsker heller ikke at du skal kjøre i hjel en unge fordi du hadde for høy hastighet som i verste fall også vil gi deg et sinnssykt regresskrav. Det er bare det at litt for høy hastighet i ny og ne er alment godtatt. Å kjøre i 60km/t i 50-sone er liksom noe de fleste ikke bryr seg så veldig mye om, men får naboene greie på at sin snille nabo øvekjører litt utenfor reglene så begynner drittslengingen :)

Jeg har ingen problemer med å innrømme at de to turene rundt byggefeltet var en lite gjennomtenkt ferd, men noen drapsmaskin følte jeg ikke at jeg var. Da er det enda værre og kjøre for fort og evt. i verste fall drepe noen grunnet høy fart. Nå prøver ikke jeg å gjøre mine feiltagelser mer skånsome ved å dra fram dine, men poenget mitt er at det blir mye dobbeltmoral og det liker jeg ikke. Man rister på hodet fordi idioten ikke overhold vikeplikten sin, mens man selv står der med en bil som ikke er EU godkjent. Hva er verst, og hvem er egentlig "idioten"?

Personlig har jeg en litt mer balansert og avslappet holdning til regelverket. Jeg har for meg at regelverket er til for dem som faktisk aktivt prøver å finne smutthull og utnytte disse. Det er ingen som kommer til å pågripe onkel Jan fordi han en ejelden gang klippet gresset i kirketiden. Det er heller ingen på byggefeltet her jeg bor som bryr seg om jeg tar meg en liten runde med sykkelen i lav hastighet. Jeg henger meg heller ikke opp i om naboen klipper gresset sitt på en søndag eller kjører rundt i en bil som jeg vet ikke er EU godkjent, bare han/hun oppfører seg deretter. jeg synes samfunnet hadde blitt en langt triveligere tumleplass hvis alle var litt mer folksomme. :)

Til slutt, vil jeg si at også jeg ser frem til treff den dagen lappen er i boks :)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av SuperMorten »

Bjerknez skrev:
Til slutt, vil jeg si at også jeg ser frem til treff den dagen lappen er i boks :)
Treff er oppskrytt. Det er turer i regi av mcsiden som er tingen :knegg

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av ojda »

Bjerknez skrev:
mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:
Jompa skrev:Husk å filme utrykket i fjeset ditt hvis du blir stoppa i kontroll og får beskjed om 6 mnd sperrefrist påmc-lappen. :evil ;-) :knegg

Det kan bli en hit på youtube :lol
Bare kjører fra purken jeg da vetu! Er jo ikke helt tett heller! :mc1
Har motstridende tanker om det :scratch
Hehe...

Neida, jeg kjører en fast rute ett par ganger i uken på landevei hvor jeg i beste fall midt i "rushen" møter mellom 1-10 biler på fem mil. Kjører jeg på kveldstid (som jeg pleier å gjøre) så møter jeg maks to biler. Ikke noe purk her ute jeg bor. Når rettferdigjør ikke det min kjøring for å si det sån, og dte er heller ingen unskyldning, men jeg kjører pent og vet mine begrensninger så det går nok bra.

Ikke ta fra meg all gleden nå da gutter og jenter!! :)

Synes du skal lese ditt eget innlegg en gang til jeg :-k Det er vel dette innlegget
vi har kommentert på grunnlag av. Du uttrykker deg vel her slik at folk som leser
det forstår det som du kjører en fem mils tur x ganger i uken. Neida, det holder nok ikke i retten, men så var det som sakt ikke noen annklage som var fremmet her, men råd.
Tror jeg melder meg ut av denne tråden nå, da hva du velger å gjøre ikke interesserer
meg nevneverdig mer. :mk
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

ojda skrev:
Bjerknez skrev:
mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:
Jompa skrev:Husk å filme utrykket i fjeset ditt hvis du blir stoppa i kontroll og får beskjed om 6 mnd sperrefrist påmc-lappen. :evil ;-) :knegg

Det kan bli en hit på youtube :lol
Bare kjører fra purken jeg da vetu! Er jo ikke helt tett heller! :mc1
Har motstridende tanker om det :scratch
Hehe...

Neida, jeg kjører en fast rute ett par ganger i uken på landevei hvor jeg i beste fall midt i "rushen" møter mellom 1-10 biler på fem mil. Kjører jeg på kveldstid (som jeg pleier å gjøre) så møter jeg maks to biler. Ikke noe purk her ute jeg bor. Når rettferdigjør ikke det min kjøring for å si det sån, og dte er heller ingen unskyldning, men jeg kjører pent og vet mine begrensninger så det går nok bra.

Ikke ta fra meg all gleden nå da gutter og jenter!! :)

Synes du skal lese ditt eget innlegg en gang til jeg :-k Det er vel dette innlegget
vi har kommentert på grunnlag av. Du uttrykker deg vel her slik at folk som leser
det forstår det som du kjører en fem mils tur x ganger i uken. Neida, det holder nok ikke i retten, men så var det som sakt ikke noen annklage som var fremmet her, men råd.
Tror jeg melder meg ut av denne tråden nå, da hva du velger å gjøre ikke interesserer
meg nevneverdig mer. :mk
Jeg kan forstå at denne kan missforstås, men disse turene pågikk da altså på feltet her jeg bor. Det med at jeg ikke møter biler på 5 mil etc. vil ikke si at jeg kjører fem mil. Det var bare et forsøk på og understreke hvor lite biler det faktisk er her ute hvor jeg bor. Jag tar meg fortsatt en liten runde rundt byggefeltet som er ganske spredt og annses vel mer eller mindre som landevei. i ny og ne, men ikke ut på lengre turer som jeg var på i dag.

Jeg kan se at denne kunne missforstås kraftig, så den skjønner jeg.

For å hindre fler missforståelser, så dropepr jeg derfor helt å skrive om ting jeg foretar meg frem til jeg har lappen i min hule hånd :)

Jeg kommer fortsatt til å delta i forumet, men ikke i lik grad som jeg har gjort til nå :)

Brukeravatar
Plumber
Innlegg: 411
Registrert: 07 jul 2012, 14:58
Motorsykkelen din: Ingen...
Sted: Bjørkelangen

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Plumber »

ojda skrev:
Bjerknez skrev:
mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:
Jompa skrev:Husk å filme utrykket i fjeset ditt hvis du blir stoppa i kontroll og får beskjed om 6 mnd sperrefrist påmc-lappen. :evil ;-) :knegg

Det kan bli en hit på youtube :lol
Bare kjører fra purken jeg da vetu! Er jo ikke helt tett heller! :mc1
Har motstridende tanker om det :scratch
Hehe...

Neida, jeg kjører en fast rute ett par ganger i uken på landevei hvor jeg i beste fall midt i "rushen" møter mellom 1-10 biler på fem mil. Kjører jeg på kveldstid (som jeg pleier å gjøre) så møter jeg maks to biler. Ikke noe purk her ute jeg bor. Når rettferdigjør ikke det min kjøring for å si det sån, og dte er heller ingen unskyldning, men jeg kjører pent og vet mine begrensninger så det går nok bra.

Ikke ta fra meg all gleden nå da gutter og jenter!! :)

Synes du skal lese ditt eget innlegg en gang til jeg :-k Det er vel dette innlegget
vi har kommentert på grunnlag av. Du uttrykker deg vel her slik at folk som leser
det forstår det som du kjører en fem mils tur x ganger i uken. Neida, det holder nok ikke i retten, men så var det som sakt ikke noen annklage som var fremmet her, men råd.
Tror jeg melder meg ut av denne tråden nå, da hva du velger å gjøre ikke interesserer
meg nevneverdig mer. :mk
+ 1
Suzuki GS 650 G Katana, Suzuki GS 1100 F Katana, Kawasaki 250 R, Kawasaki ER 6 F 2013

30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )

Medlem av: NMCU

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av PCP »

Bjerknez skrev:Man skal ikke gjøre mye galt som nytt medlem før man får som hatten passer, på en mer eller mindre ovenfra og ned holdning. I stede for å sette pris på en slik MC relatert video, så gikk man i stede ut fra at jeg var alene på sykkelen og valgte å slå hardt ned på dette uten engang å spørre først om jeg faktisk kjørte alene.
Som en litt utenforstående her (i den forstand at jeg har avstått fra å kommentere kjøring på egen hånd) så syns jeg nok du overreagerer en god del her Bjerknez.

Jeg har lest alle trådene dine, spørsmål om konsekvenser ved kjøring uten lappen osv, og jeg oppfatter at du har gjort det ganske klart at du vil lære litt på egen hånd. Så at noen ikke fikk tak i at du hadde "lærer" bakpå akkurat på video-turen, må du nesten ta på egen kappe. Dette har du vel også innsett nå tror jeg.

Selv har jeg gjort så mye idiotisk på motorisert tohjuling at det kunne fyllt en hel bok, men heldigvis 95% av det i alder 12-25 år, og i en tid lenge før Internett og Youtube. Dersom jeg skulle velge å fortelle om en del av disse tingene til en større forsamling så vil jeg forvente at en del nok ville påpekt at det var ganske tanketomme og idiotiske handlinger.

Kort sagt, jeg tror ikke det har noe med tid på forum, anonymitet, eller respekt å gjøre. Forumet har vel ca et par tusen medlemmer, og at en liten andel av dem velger å uttrykke hva de synes om kjøring uten førerkort tror jeg gjenspeiler samfunnet generelt. Om du spør folk på gaten er jeg sikker på du vil få de samme svarene. Alt i fra "høhø, det går vel like fort uten lappen", til at "det du gjør gjør meg forbanna".


Mitt råd er å ta det som konstruktiv velmenende kritikk, og gå videre. Deler man kontroversielle ting på et åpent forum må man regne med noe blandet respons. ;-)

Svar