Bjerknez' | Triumph Rocket 3 GT

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1111
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Domino »

Jeg er veldig fornøyd med mitt Synmat 7LW, som er en utgått modell i dag. Støy har aldri vært et problem. Til vinterbruk har jeg supplert med å legge et gammeldags svart liggeunderlag under det for ekstra isolasjon.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

Domino skrev: 11 jun 2024, 08:26 Jeg er veldig fornøyd med mitt Synmat 7LW, som er en utgått modell i dag. Støy har aldri vært et problem. Til vinterbruk har jeg supplert med å legge et gammeldags svart liggeunderlag under det for ekstra isolasjon.
Jepp, man kan øke R verdien med å legge flere lag :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

I dag har jeg kjøpt en SW-Motech 260 drybag til bakbrettet. Teltet gikk hekt fint opp i den vesken og der kan jeg også legge andre ting ved behov. Ved siden av 350 drybagen jeg har fra før så har jeg mulighet for 130 liter lagringsplass. Enda kan jeg utvide enda mer, men nå for det rekke :)
IMG_1448.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

lazyboy
Innlegg: 326
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av lazyboy »

Er det nå vi skal ta diskusjon ang alu bokser og hvor stygt det er😂

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7029
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Jompa »

lazyboy skrev: 11 jun 2024, 20:13 Er det nå vi skal ta diskusjon ang alu bokser og hvor stygt det er😂
Evt hoppe rett over på tilhenger ? :-k
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

lazyboy skrev: 11 jun 2024, 20:13 Er det nå vi skal ta diskusjon ang alu bokser og hvor stygt det er😂
Så du mener tre alubokser hadde sett bedre ut på Rocket enn løsningen jeg nå har? :lol

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1111
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Domino »

Smak og behag er vel like vanskelig å bli enig om som religion og politikk. Men jeg er iallfall veldig fornøyd med mine alubokser. De er ikke vakre, men veldig praktiske.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

Domino skrev: 12 jun 2024, 09:32 Smak og behag er vel like vanskelig å bli enig om som religion og politikk. Men jeg er iallfall veldig fornøyd med mine alubokser. De er ikke vakre, men veldig praktiske.
Skal man ha med seg mye bagasje på MC så er det vel ytters få sykler som ser bra ut. men det er heller ikke formålet. Formålet mitt er å få det så kompakt og langt ned på sykkelen som mulig så den ikke blir for topptung. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

Nå er det snart bare 2 uker igjen til 4 ukers sommerferie og 2-3 av ukene skal jeg ut å kjøre og sykkelferien er på en måte delt i to etapper. Den ene innebefatter camping og i hovedsak i Sverige, med litt værforbehold. Der tenker jeg det blir en liten uke, før jeg kjører hjemom og hiver av teltutstyret og gjør om litt på bagasjen før jeg setter turen videre mot Molde hvor jeg sikkert tar en omvei på vei oppover.

Hvor vet jeg ikke enda, men føler vel jeg har sett det meste på Vestlandet og veien dit, men Trollstigen og Geiranger føler jeg meg vel ganske ferdig med tror jeg. Men hvor jeg kjører avhenger litt av været også.

Jeg må si at dette blir en sommerferie jeg har stor tro på. Mest fordi det skjer noe "nytt" i form av at jeg skal sove i telt noen dager. Det har sittet langt inne tidligere da jeg nok er litt for sosial til å campe et sted i ødemarken alene. Men i år er vi to på tur og da blir det helt noe annet.

Jeg blir rett og slett rastløs hvis jeg må sitte i teltet eller inne i skauen alene uten at jeg har mulighet til å "plage" noen :lol

Jeg er også spent på hvordan campingutstyret jeg har handlet fungerer i praksis. Jeg har stor tro på at dette blir stor suksess og det eneste som kan slå hull på idyllen er mye regn. En regnbyge fra og til skal jeg selvsagt tåle, men konstant regn over flere dager gidder jeg ikke. Da blir det AirBNB. :)

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1111
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Domino »

Jeg gikk en tur til en lokal isbre for noen år siden der jeg overnatta i en gapahuk. Jeg hadde lurt på om jeg kom til å kjede meg. Men neida. Jeg tok med tre pils som jeg la i bekken til avkjøling, og ei lita lerke med Braastad XO. Så tente jeg bål, stelte med bålet og koste meg med god mat og drikke. Kvelden gikk uventa fort. Det er noe med det å sitte og se inn i bålet, pirke litt i det, og sanke litt ved som virkelig er mentalhygiene. Iallfall for meg.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

Domino skrev: 12 jun 2024, 12:21 Jeg gikk en tur til en lokal isbre for noen år siden der jeg overnatta i en gapahuk. Jeg hadde lurt på om jeg kom til å kjede meg. Men neida. Jeg tok med tre pils som jeg la i bekken til avkjøling, og ei lita lerke med Braastad XO. Så tente jeg bål, stelte med bålet og koste meg med god mat og drikke. Kvelden gikk uventa fort. Det er noe med det å sitte og se inn i bålet, pirke litt i det, og sanke litt ved som virkelig er mentalhygiene. Iallfall for meg.
Vi er nok forskjellige der. Jeg kan fint dra på tur alene og som oftest foretrekker jeg det, men det forutsetter at jeg kan ta noen pils eller komme i prat med noen på kvelden etc. Noe jeg som oftest gjør.

Men å pirke i bålet holder ikke for meg :)

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1111
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Domino »

Det er jo for meg en av de tingene jeg liker best ved å være motorsyklist: Man kommer bestandig i prat med folk.

Men noen ganger er det godt med alenetid.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

Domino skrev: 12 jun 2024, 12:31 Det er jo for meg en av de tingene jeg liker best ved å være motorsyklist: Man kommer bestandig i prat med folk.

Men noen ganger er det godt med alenetid.
Alenetiden foretrekker jeg (som oftest) på sykkelen når jeg kjører. Orker ikke forholde meg til fem andre som skal pisse i annenhver sving, ta bilder samt spise 4 måltider pr. dag som i tillegg er kresne på maten. Da kommer man seg jo nesten ikke fremover.

Jeg liker å kjøre og de pausene jeg tar tas som oftest i forbindelse med bensinfylling.

Men når kjøredagen er over og jeg har ankommet hytta/slått opp teltet etc. så er jeg klar for en prat :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38345
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av AJ »

Domino skrev: 12 jun 2024, 12:21 Jeg gikk en tur til en lokal isbre for noen år siden der jeg overnatta i en gapahuk. Jeg hadde lurt på om jeg kom til å kjede meg. Men neida. Jeg tok med tre pils som jeg la i bekken til avkjøling, og ei lita lerke med Braastad XO. Så tente jeg bål, stelte med bålet og koste meg med god mat og drikke. Kvelden gikk uventa fort. Det er noe med det å sitte og se inn i bålet, pirke litt i det, og sanke litt ved som virkelig er mentalhygiene. Iallfall for meg.
Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver her. Kjeder meg på ingen måte i eget selskap på MC-tur.
Men har hatt og har stor glede av turer sammen med andre også :thumleft .
Men alltid godt med alenetid også. Trives ikke med det jeg drister meg til å kalle å være påtvungen sosial.
Melder behovet seg for alenetid for å fordøye dagens opplevelser, for å filosofere, dagdrømme, lese en bok, høre musikk, podkast eller nettsurfing og alle andre mulige grunner, så gir jeg klar beskjed om til resten av reisefølget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

Man må huske på at det er stor forskjell på og slå opp teltet på en campingplass eller en rasteplass langs veien og ute i skogen. På campingplass har jeg ingen problem med å slå opp teltet alene samt overnatte. Der er det alltid folk og eller en eller annen pub etc.

Så vidt jeg vet så har vel du som oftest reist samens med din bedre halvdel når dere telter etc.? Det blir helt noe annet. Da er du ikke alene.

Men du er nok helt garantert flinkere enn meg når det kommer til det å kose deg med en bok etc. For det klarer ikke jeg. Jeg har derimot Youtube og iPad, men ute i skogen er det ikke alltid dekning nok for å streame Youtube videoer. En viss kontakt med omverdenen synes jeg er ålreit.

Men altså... akkurat når jeg kjører så kan jeg godt klare det helt fint alene :)

Svar