Bjerknez' | Triumph Rocket 3 GT

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 02 jun 2024, 00:15 Du mangler bare å parkere sykkelen utenfor. Søppeldunkene er ikke det samme, til tross for likt antall med hjul.
Har ikke rare plenflekken så teltet må mer eller mindre stå der det står. Søpledunker i nærheten er jo bare et pluss :lol

Men den Thermacell myggjageren var jaggu meg effektiv! Var en del mygg ig innsekter på duken og rundt før jeg slo den på. Etter ca. 20 minutter så jeg ikke et eneste innsekt. Nå ligger jeg med myggnettingen åpen og ingen mygg så langt jeg kan se :)

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1393
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Gammelsmurfen »

Bjerknez skrev: 02 jun 2024, 00:51 Men den Thermacell myggjageren var jaggu meg effektiv! Var en del mygg ig innsekter på duken og rundt før jeg slo den på. Etter ca. 20 minutter så jeg ikke et eneste innsekt. Nå ligger jeg med myggnettingen åpen og ingen mygg så langt jeg kan se :)
Pleier å funke bra, men den modellen der har jeg ikke sett før er det en ny modell?
Har en Thermacell på hytta, men den er med spesial-gasspatroner som koster skjorta og inneholder ikke stort mer gass enn en lighter.
Bedre med standard-boks da, både mtp. tilgjengeligheten, varighet (mengde gass) og ikke minst mye lavere pris pr. ml.

Husker man fikk kjøpt noe med liknende prinsipp i syden på 90-tallet, men forskjellen var at de ikke var "skremmere" og holdt myggen unna, det gikk 5-10 minutter så begynte myggen å loope, etter et kvarter så lå de med beina i været hele gjengen :crazy:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

Den modellen jeg har kan festes på vanlig gassbeholder. Da slipper man å kjøpe disse spesialpatronene. Men ellers fungerer den på samme måte.

Jeg vet ikke ok den jager eller dreper, men skalmjeg tippe så dreper den mygger som ikke rekker å flykte. Feks. Hvis du setter den inne i et lukket telt. Jeg fikk intrykk av at insekter som ble utsatt direkte for røyken sporenstreks fløy av gårde og en av dem landet på gulvet i teltet. De andre bare forsvant.

Jeg har jo myggnetting på teltet med jeg lå med døren åpen på ene siden hvor jeg satt myggjageren og etter rundt 20 minutter var alt av insekter borte. Ikke en eneste mygg noe sted. Men ved busken rett ved inngangen var det mye sverming. Så denne er nok meget effektiv.

Nå har jeg stått opp for lengst og gått inn i huset igjen. Natten var fullkommen. Det var jo varmt så jeg fikk ikke testet soveposen. Lå bare i kortermet og shorts. Var vel 17-18 grader på kaldeste i natt. Men nå er det jo også unormalt varmt.

Jeg lå veldig godt på liggeunderlaget og den opplåsbare puta var helt knall. Derimot hvis jeg skal ligge å slappe av i teltet mens jeg trykker på ipad og drikker morgenkaffe etc. så MÅ jeg ha noe bak ryggen. Jeg må kunne sette meg litt opp. Jeg kan bruke drybag'en jeg har med på tur bak ryggen, men problemet er at liggeunderlaget sklir. Jeg må finne en løsning der... Tar gjerne i mot tips...

Her er bilde av liggeunderlag, pute og sovepose:
IMG_1433.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

DAE
Innlegg: 84
Registrert: 28 apr 2022, 16:35
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Sted: Samnanger, Vestland

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av DAE »

Kan prøve ullteppe under underlaget.

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 531
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Canutus »

DAE skrev: 02 jun 2024, 09:55 Kan prøve ullteppe under underlaget.
Ullteppe under liggeunderlag har jeg hatt god erfaring med på bilturcamp og festivalcamp. Det hindrer underlaget glir hvis det er litt skrått, samt at det ikke er ubehagelig kaldt om en havner utenfor underlaget. MEN det hadde nok ikke blitt prioritert på mc-camp

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tror jeg enten går for drybagen bak ryggen eller evt. kjøper meg en slik sammenleggbar stol:
https://viddaofnorway.no/produkt/vidda-camper/

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

I dag har jeg renset samt "smurt" salen på sykkelen samt polert bort småriper i tanken etter fjoråret. Viktig at ting ser bra ut når man er på tur skal vite :)
IMG_0628.jpeg
IMG_0629.jpeg
IMG_0630.jpeg
IMG_0631.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4821
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av FredrikE24 »

Hvordan er det med feste for bakenden når man kjører etter en slik behandling? Jeg foretrekker høy friksjon i setet.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

Det er ikke noe forskjell i friksjonen. Når overskytende er tørket av og resten trekker inn så blir skinnet/læret mykere og «seigere». Det betyr vertfall i mitt tillfelle at friksjonen vertfall ikke blir dårligere.

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 531
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Canutus »

Bjerknez skrev: 02 jun 2024, 10:26 Jeg tror jeg enten går for drybagen bak ryggen eller evt. kjøper meg en slik sammenleggbar stol:
https://viddaofnorway.no/produkt/vidda-camper/
Personlig holder jeg en knapp på å improvisere noe, men kom over en reklame på en slik hvile innretning.
https://oasisgo.ch/Home

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

Canutus skrev: 03 jun 2024, 13:06
Bjerknez skrev: 02 jun 2024, 10:26 Jeg tror jeg enten går for drybagen bak ryggen eller evt. kjøper meg en slik sammenleggbar stol:
https://viddaofnorway.no/produkt/vidda-camper/
Personlig holder jeg en knapp på å improvisere noe, men kom over en reklame på en slik hvile innretning.
https://oasisgo.ch/Home
Joa, men så er det plassen da... som er litt knapp. Vil ha noe som er minst mulig og som funker :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

Bestillte meg nettopp denne hendige og lette stolen som skal være med på tur. Den blir nok en fin ting og ha i både teltet og ellers. Den tar mindre plass en stolen jeg har fra før og den er mye lettere. :)

Dette er da en ator som kalles "Crazy Creek Hex 2.0". Kostet 999,- inkludert frakt, og håper den er verdt det :)
IMG_1434.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1674
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av pingvin »

Bjerknez skrev: 04 jun 2024, 05:00 Den tar mindre plass en stolen jeg har fra før og den er mye lettere. :)
Alernativ er Helinox Zero, koster og veier det samme.
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Toalmar
Innlegg: 393
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: .
Sted: Gjøvik

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Toalmar »

Hvorfor både liggeunderlag og stol når man kan få liggeunderlag som også kan brukes som stol.
Tek.no har nå testet flere av disse

https://www.tek.no/test/i/a7nxja/beste- ... _bandit-1-

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23570
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av Bjerknez »

pingvin skrev: 04 jun 2024, 12:20
Bjerknez skrev: 04 jun 2024, 05:00 Den tar mindre plass en stolen jeg har fra før og den er mye lettere. :)
Alernativ er Helinox Zero, koster og veier det samme.
Denne blir nok litt for høy for teltet mitt, og sist men ikke minst ødelegger jeg bunnduken med å bruke stok med bein, hvis jeg da ikke legger under noe, som igjen øker volumet i bagasjen.

Svar