Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22898
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 23 mai 2017, 12:52 Man finner en glede i det også, tenker jeg. Selv nøyer jeg meg med svampvasken. så er det heller mye morsommere å skru og reparere. Vasker selvfølgelig alle deler som skrues av før montering etc. Men detailing, det har jeg ingen interesse av.
Missunner dog de som klarer å ta seg litt tid til en real polering i ny og ne.
Jeg er nok ikke like aktiv i dag som den gangen. jeg demonterer ikke sykkelen for å rengjøre den og q-tipsen prøver jeg å unngå. Men bruker man ett par timer så kommer man veldig langt :thumleft

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 23 mai 2017, 13:13
FredrikE24 skrev: 23 mai 2017, 12:52 Man finner en glede i det også, tenker jeg. Selv nøyer jeg meg med svampvasken. så er det heller mye morsommere å skru og reparere. Vasker selvfølgelig alle deler som skrues av før montering etc. Men detailing, det har jeg ingen interesse av.
Missunner dog de som klarer å ta seg litt tid til en real polering i ny og ne.
Jeg er nok ikke like aktiv i dag som den gangen. jeg demonterer ikke sykkelen for å rengjøre den og q-tipsen prøver jeg å unngå. Men bruker man ett par timer så kommer man veldig langt :thumleft
Synes det er gøy å holde på til et visst punkt, og jeg bruker alltid en del tid på å rengjøre bilen. Synes det spesielt er verdt å polere lakkerte deler, vaske felger og rengjøre ordentlig, men får ikke brukt så mye mer enn to-tre timer i strekken til det :)
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22898
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

MC TUR TIL HÅVERUD I SVERIGE VIA NÖSSEMARK OG DALS LÅNGED

I går valgte jeg med flere og ta en MC tur til Håverud i Sverige via Nössemark og Dals Långed for å utforske litt på den andre siden av grensen. Det var en suksess!

Veien bort

Vi startet fra oppmøtestedet som var Solbergtårnet Rasteplass ved E6 ca. 11:15 og turen gikk derfor i retning Nössemark hvor vi tok kabelfergen over fjorden. Fergen er gratis for alle og den blir driftet ved hjelp av en stor kabel.

Bilde

Bilde

Videre i retning Håverud

Etter fergen så satt vi kursen i retning Håverud via Dals Långed. En ting er sikkert. Sverige kan også by på svingete veier! Dog var noen av veistrekningene nedover belemret med litt grus enkelte steder, men det var mest et lite stykke før før Dals Långed.

Etter Dals Långed mot Håverud så var det en ekstremt svingete vei med bakketopper og og det hele. Veien virket nesten litt kunstig, på en måte. Men det var gøy og litt annerledes enn det vi er vent med her hjemme på berget.

Fremme i Håverud

Håverud var liksom hovedattraksjonen i dag. Jeg har vert der en gang tidligere og man får nesten litt «vi på saltkråkan» vibber når vi rusler rundt i kanalområdet. Ble også en god dose bilder derfra, men det var etter at vi hadde fått i oss litt mat og drikke på stedet.

Maten, eller forretten jeg fikk servert var derimot meget skuffende. For 99 norske riksdaler så bestilte jeg meg en Toast med rekesalat i følge menyen. Jeg tenkte at en forrett var bra nok til en som hadde spist før han dro, men….nei…

For hele 99 Norske riksdaler så fikk jeg et bittelite tørt brødstykke men to spiseskjeer rekesalat og litt grønnsaker. Det smakte greit, men billig var det ikke. For maten var fortært før jeg viste ordet av det, og det var det…

Bilde

Dem andre var derimot smarte nok til å bestille seg en hovedrett. Riktignok kostet den skjorta. Mener å huske det var 249 spenn for burgermenyen dem bestilte, men for den summen synes jeg vel kanskje ikke dette var noe å rope hurra for heller. Selv om det så absolutt så langt bedre ut enn det jeg fikk servert.

Bilde

Kanalbåten dukket opp

Mens vi satt og spiste så så vi kanalbåten oppe i slusene. Dette måtte vi jo feste på film, så derfor bestemte vi oss i siste liten for å be om regningen. Etter tid og stunder så fikk vi endelig lov til å betale, men kanalbåten nærmet seg fort…

Men jeg fikk dratt kortet, slik at jeg kjapt kunne komme meg på utsiden av sitteplassene for å ta bilde av kanalbåten på vei gjennom slusene.

Bilde

Bilde

På vandretur i kanalområdet

Vi bestemte oss for å gå litt oppover i kanalområdet, eller slusene og kikke litt. Du verden for et kaotisk men genialt system. Dette er en severdighet som er verdt og få med seg for det var rett og slett en liten opplevelse.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

På vei hjem og i retning Høk

Ruten på vei hjem gikk i retning Høk der det var MC treff i dag siden det er torsdag. Vi kjørte via Mellerud, Ed og Kornsjø på vei hjem hvor vi stoppet ett sted og tok oss en kaffe på en rasteplass ikke langt fra Ed.

Når vi ankom Høk så var det ganske bra med folk der. Skal jeg tippe så var det vel ca. 100 motorsykler på plassen. Vi sparket litt dekk før vi bestemte oss for å sette kursen videre hjemover.

Se hele ruten vi kjørte på kart under

Under har jeg lagt inn den eksakte ruten vi kjørte ved hjelp av en sporings app jeg hadde. Jeg anbefaler virkelig også andre og ta denne turen. Sverige har som tidligere nevnt veldig mye å by på.

Bilde

Takk for turen!

Til slutt vil jeg takke de to som var med (Bjørn Erik og Andreas) for en fantastisk flott tur. Det er slett ikke siste gang jeg drar på tur med de nevnte.

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Geiroe »

Så neste gang blir det matpakke eller en annen diner. :lol
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22898
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, neste gang spiser jeg vertfall et annet sted, for å si det sånn :)

En ting er at det smaker bra, men det blir jo ekstra irriterende når det faktisk smaker bra OG man får for lite. Spiser heller to grandiosa og blir stapp mett, enn en spiseskje med russisk kaviar for å si det sånn.

Jeg kunne så klart bare kjøpt meg en burgermeny jeg også, men 249 for denne følte jeg var ran på høylys dag. Men så er jeg også veldig sær når det kommer til mat. Mat er noe jeg spiser for å overleve, og skal jeg kose meg, så tar jeg en pils :redface

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Stian87 »

Du får nok ikke en spiseskje russisk kaviar for prisen av to grandis. Kjøper løyrom av og til som er den nordiske ekvivalenten og det koster 2500 kr kiloen, helt klart verdt prisen.

Men den burgeren så litt trist ut for 250 kr, er det skikkelig kvalitet er det verdt det, men ellers blir det fjollete
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Skauracer
Innlegg: 17
Registrert: 27 feb 2015, 16:40
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -15
Sted: Fredrikstad

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Skauracer »

Takk for turen!
Hamburgeren var ok, men ingen høydare. Men prisen var 219 - og det inkludert en flaske alkoholfri lokalprodusert lager.. :crazy:
Mer valuta for pengene oppe på Thai-restauranten (eller hva det var) oppe ved veien. Normalt er svensk lunsj billig og god :thumleft
Kanskje vi skal starte en ny blogg - Matskribenter på 2hjul :lol

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Stian87 »

Jeg melder meg på den!

Her er dagens burger btw, egenkomponert. Ville nok tatt rundt 200+ for den uten fries om jeg drev restaurant med husleie og ansatte
IMG_1629.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Stian87 »

Du! Hvorfor byttet du sykkel egentlig?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av xyvind »

Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22898
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 04 jun 2017, 20:22 Du! Hvorfor byttet du sykkel egentlig?
Fordi jeg hadde lyst på den nye modellen, samt at jeg fikk en god innbyttepris. Jeg slapp også unna en kostbar hovedservice og siden det var noen bittesmå defekter på den etter velten jeg hadde (som forøvrig kun befant seg i "normal slitasje"-kategorien) så slo jeg til.

Men hovedsaken var at jeg hadde lyst på den nye modellen, ikke for noe spesielt annet :)

Den gamle hadde jo baare 160HK'er, så det var konge og oppleve 165HK'er. Helt sykt forskjell :twothumbs: :knegg

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Stian87 »

Haha! :twothumbs:

Må si jeg vurderer S1000R som neste sykkel i større og større grad :-k
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22898
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

En hærlig sykkel på mange måter dette :)

Men i dag har jeg fått tid til å ta en grundig vask av sykkelen, og siden jeg kjøpte meg Rupes Nano poleringsmaskinen for noen dager siden så valgte jeg å kjøre en lett rubbing på tanken etterfulgt av et lag med CG Butter Wet Wax.

Bilde

Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22898
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

I dag er det meldt regn, regn og atter regn. På kontoret mitt hjemme ligger det en splitter ny poleringsmaskin og spørsmålet er da hva jeg skal slå ihjel tiden med i dag når jeg kommer hjem.

Jeg tror rett og slett jeg skal rubbe mobiltelefon dekselet mitt som er blitt ganske ripete... :redface

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Fsva »

Bjerknes rubber det som rubbes kan, bare det står stille lenge nok. Pass på barn og kjæledyr :knegg

Svar