Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22672
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Legg inn av Bjerknez »

Velger å starte min egen lille blogg her da jeg er enlitt ivrig samt meget fersk MC eier allerede 6mnd. før MC lappen er i boks, hehe.

Etter mye om og men og tanker rundt hva som skulle bli min første sykkel, så ble det en 2012mod. Yamaha XVS 1300A med 6.400km. på telleren og en eier. Klinker også til med noen bilder av herligheten :)
Bilde-1-5.jpg
Bilde-1-9.jpg
Bilde-1-8.jpg
Bilde-1-7.jpg
Bilde-1-6.jpg
Bilde-1-4.jpg

Har ingen store planer med sykkelen den nermeste fremtid bortsett fra litt vasking/polering og generell gnikking før vinteren melder sin ankomst. Neste som står på innkjøpslisten er kjøreutstyr, men kanskje dette kan bli en del av en julegave.... ? :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Bjerknez den 08 mar 2024, 03:53, redigert 105 ganger totalt.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Relax »

Grattis med blog!

Stilig sykkel !!!Nå blir det vel etter hvert å finne mer duppeditter, blings og småtteri å "krydre" " sykkel'n med :))

Ebay er en morsom vinterhobby :)

Jeg har en amerikanske cruiser og er medlem av en americans side for akkurat slike.
Her er det ikke så mange av sykkelen, men der er de tusenvis... og dere "technical department" er ubetalelig!!
Uansett hva jeg spør om...om jeg vil ha noe nytt,,eller vedlikehold,,eller reparasjoner....spør jeg der, har jeg garantert god svar i løpet av 24 timer.
Og med så mange sykler og folk som kjøre MYE mer enn oss....så har de tonn av erfaring som de svært gjerne deler!

Finner du rette forum der for din sykkel lære du MYE! ;-)
Og, skal man kjøpe noe til sykkelen og sjekker med de først om det passer , så kjøper du ikke feil ;-)

Lykke til med sykkel og "ventetiden" !
"Do the right thing"

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av kjellv »

Relax skrev:Grattis med blog!

Stilig sykkel !!!Nå blir det vel etter hvert å finne mer duppeditter, blings og småtteri å "krydre" " sykkel'n med :))

Ebay er en morsom vinterhobby :)

Jeg har en amerikanske cruiser og er medlem av en americans side for akkurat slike.
Her er det ikke så mange av sykkelen, men der er de tusenvis... og dere "technical department" er ubetalelig!!
Uansett hva jeg spør om...om jeg vil ha noe nytt,,eller vedlikehold,,eller reparasjoner....spør jeg der, har jeg garantert god svar i løpet av 24 timer.
Og med så mange sykler og folk som kjøre MYE mer enn oss....så har de tonn av erfaring som de svært gjerne deler!

Finner du rette forum der for din sykkel lære du MYE! ;-)
Og, skal man kjøpe noe til sykkelen og sjekker med de først om det passer , så kjøper du ikke feil ;-)

Lykke til med sykkel og "ventetiden" !
Liten kommentar bare...

Du kan faktisk ikke være helt sikker på at en amerikansk og en Norsk MC av samme type og årsmodell er like!
Disse to markedene bestiller selv sine sykler fra fabrikken. Syklene som da leveres i de forskjellige land er levert i hht bestilling og lovverk i det gjeldende land. De trenger heller ikke være like hverken i farger, spec eller utstyr. Jeg vet at mange bestiller deler og utstyr fra andre land med godt resultat, men stol ikke blindt på at dette alltid stemmer.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Relax »

kjellv skrev:
Relax skrev:Grattis med blog!

Stilig sykkel !!!Nå blir det vel etter hvert å finne mer duppeditter, blings og småtteri å "krydre" " sykkel'n med :))

Ebay er en morsom vinterhobby :)

Jeg har en amerikanske cruiser og er medlem av en americans side for akkurat slike.
Her er det ikke så mange av sykkelen, men der er de tusenvis... og dere "technical department" er ubetalelig!!
Uansett hva jeg spør om...om jeg vil ha noe nytt,,eller vedlikehold,,eller reparasjoner....spør jeg der, har jeg garantert god svar i løpet av 24 timer.
Og med så mange sykler og folk som kjøre MYE mer enn oss....så har de tonn av erfaring som de svært gjerne deler!

Finner du rette forum der for din sykkel lære du MYE! ;-)
Og, skal man kjøpe noe til sykkelen og sjekker med de først om det passer , så kjøper du ikke feil ;-)

Lykke til med sykkel og "ventetiden" !
Liten kommentar bare...

Du kan faktisk ikke være helt sikker på at en amerikansk og en Norsk MC av samme type og årsmodell er like!
Disse to markedene bestiller selv sine sykler fra fabrikken. Syklene som da leveres i de forskjellige land er levert i hht bestilling og lovverk i det gjeldende land. De trenger heller ikke være like hverken i farger, spec eller utstyr. Jeg vet at mange bestiller deler og utstyr fra andre land med godt resultat, men stol ikke blindt på at dette alltid stemmer.
Enig!!
Men,,,,det første du gjør når du kommer på en slik side er å studere litt og finne forskjellene på US model og europeisk modell ;) Ofte er de ytterst små, f eks hvordan lys er koplet eller noen andre småting. Dimensjoner på det meste osv osv er det samme .
Hvis man googler " forskjell us version european version" osv finner man ofte fort og lett ut av dette :)
"Do the right thing"

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22672
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Relax skrev:Grattis med blog!

Stilig sykkel !!!Nå blir det vel etter hvert å finne mer duppeditter, blings og småtteri å "krydre" " sykkel'n med :))

Ebay er en morsom vinterhobby :)

Jeg har en amerikanske cruiser og er medlem av en americans side for akkurat slike.
Her er det ikke så mange av sykkelen, men der er de tusenvis... og dere "technical department" er ubetalelig!!
Uansett hva jeg spør om...om jeg vil ha noe nytt,,eller vedlikehold,,eller reparasjoner....spør jeg der, har jeg garantert god svar i løpet av 24 timer.
Og med så mange sykler og folk som kjøre MYE mer enn oss....så har de tonn av erfaring som de svært gjerne deler!

Finner du rette forum der for din sykkel lære du MYE! ;-)
Og, skal man kjøpe noe til sykkelen og sjekker med de først om det passer , så kjøper du ikke feil ;-)

Lykke til med sykkel og "ventetiden" !
Takk for det Relax :)

Sykkelen er faktisk ganske greit "krydret" allerede ut fra hvordan den så ut som helt orginal. Den hadde faktisk mer utstyr enn det sto i annonsen.

Her er noe av ekstrautstyret jeg kommer på i farten som sykkelen er beriket med:

- Låsbare sidevesker i skinn
- Vindskjerm (avtagbar)
- Varmeholker (trinnløs justerbar)
- Bagasjebrett i chrome

Det jeg kommer til å kjøpe på sikt:

- Effektpotte (for lydens skyld)
- Motor bøyler forran med fothvilere slik at man kan endre sitteposisjon.

Noe mer enn dette har jeg ikke planer om å gjøre. Men først kommer sikkerhetsutstyr. Hjelm er kjøpt, men mangler kjøreklær, støvler, hansker etc.
Tenkte å ta meg en tur til Hof MC da jeg har hørt dem har fine priser og jeg sikter spesielt til "Klim Latitude" jakke og bukse. Støvler og hansker er jeg mer usikker på.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Snikendeugle »

Ikke forvent å kunne "bla i inventaret" så godt på HOF MC ;) Rotete som fææææææææææn der.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av mortenolb »

Vet ikke helt med å bla i det, men hvis du legger deg ned og lager engler i klærne, så finner du sikkert diverse plagg i diverse størrelser. :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22672
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, har hørt noen rykter om rotet der borte ja :)

Men når man får en 100% vanntett kjøredress fra Klim til under 8.000,- så må det da være verdt det?

Eller har dere andre forslag til kjøredresser som tåler vann og er av høy kvalitet som ikke koster skjorta?

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Snikendeugle »

Hørtes ut som en bra deal for KLIM utstyr. Får nok ikke stort bedre utstyr mot været enn Klim og Rukka.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22672
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Hørtes ut som en bra deal for KLIM utstyr. Får nok ikke stort bedre utstyr mot været enn Klim og Rukka.
Men hva med støvler... ?
Jeg kjøpte ett par skikkelige fjellsko med Goretex på XXL for ett par år siden og man kunne regelrett stå i vann med disse uten å bli våt på beina. Men året etter så var impregneringen borte og jeg har aldri klart å impregnere dem skikkelig igjen. I dag blir jeg like våt i beina med disse som jeg blir medett par crocks og jeg annser skoene for helt ubrukelige.

Hvis det samme vil skje med et par Goretex MC støvler så står jeg over... ?

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av KydeX »

Da tror jeg du har vært uheldig med fjellskoene dine, for jeg har hatt flere typer fjellsko og diverse andre sko med goretex, og de har holdt tett i mange år. MC skoene har jeg hatt i snart to år, og de er like gode. Jeg har kjørt hele dager i pissregn uten at de lekker.

Ulempen med goretex er at de puster dårlig, så man kan jo bli våt i beina pga. svette, og da tørker de seint.

Jeg kommer ihvertfall aldri til å kjøpe mc sko som ikke er vanntette. Våte føtter ødelegger fort turen.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av SuperMorten »

Bjerknez skrev: Jeg kjøpte ett par skikkelige fjellsko med Goretex på XXL for ett par år siden og man kunne regelrett stå i vann med disse uten å bli våt på beina. Men året etter så var impregneringen borte og jeg har aldri klart å impregnere dem skikkelig igjen.
Goretex har da ingenting med impregnering å gjøre? Eller har jeg misforstått helt? Dersom Goretex-støvler lekker er det fordi det er hull i goretex-membranen, og da hjelper det ikke med all verdens impregnering.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22672
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

I dag har jeg demontert sideveskene og polert/vokset store deler av sykkelen :)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Jeg har også bestillt meg følgende:

Klim Latitude bukse/jakke:
http://www.xlmoto.no/mc-klar-klim-latitude" onclick="window.open(this.href);return false;

TCX X-Miles:
http://www.xlmoto.no/mc-stovel-tcx-x-miles-wp" onclick="window.open(this.href);return false;

Alpinestars 365 GoreTex:
http://www.xlmoto.no/mc-hanske-alpinest ... -tex-svart" onclick="window.open(this.href);return false;

Ved siden av min allerede kjøpte Schuberth C3 Pro tror jeg nå at jeg har det jeg trenger for å starte en MC sesong til neste år (og i år med tanke på øvekjøring) :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Snikendeugle »

Ryggskinne! : )
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22672
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Ryggskinne! : )
Det får bli til neste lønning tror jeg :)

Intercom til Schuberth'en og effektpotte står også for tur :)

Svar