Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 25 okt 2019, 19:25
Bjerknez skrev: 25 okt 2019, 19:20 Ser den AJ.

Når det er sagt, fant jeg dette bildet. Vinner neppe noen premie med bildet, siden dette ble tatt rett etter en brun'en som kjellv serverte :lol
:knegg
Uansett artig at du fikk med deg omtrent halvparten av dette forumtreffet på Dovreskogen.
Synd du ikke deltok på Gullvåg i år...
Hadde jo med meg en kompis som virkelig fikk vetet vinylen på hytta med diverse vomfyll etter kveldens inntak. På den hytta luktet det virkelig ikke godt dagen derpå. Det kan jeg skrive under på. Blanding av spy, rumpelukt og doven ØL....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 25 okt 2019, 19:57
Bjerknez skrev: 25 okt 2019, 19:20
Når det er sagt, fant jeg dette bildet. Vinner neppe noen premie med bildet, siden dette ble tatt rett etter en brun'en som kjellv serverte :lol
Nei jeg kunne tatt meg bedre ut på bilde enn dette, det er sant :-k Bildet vise med all tydelighet at brunt brennevin tåler du ikke :lol
Jeg tenkte egentlig mest på kine fotografiske kunnskaper og ikke hvordan du så ut her altså... :roll

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 25 okt 2019, 21:38
AJ skrev: 25 okt 2019, 19:25
Bjerknez skrev: 25 okt 2019, 19:20 Ser den AJ.

Når det er sagt, fant jeg dette bildet. Vinner neppe noen premie med bildet, siden dette ble tatt rett etter en brun'en som kjellv serverte :lol
:knegg
Uansett artig at du fikk med deg omtrent halvparten av dette forumtreffet på Dovreskogen.
Synd du ikke deltok på Gullvåg i år...
Hadde jo med meg en kompis som virkelig fikk vetet vinylen på hytta med diverse vomfyll etter kveldens inntak. På den hytta luktet det virkelig ikke godt dagen derpå. Det kan jeg skrive under på. Blanding av spy, rumpelukt og doven ØL....
Han tålte ikke brunt brennevin han heller. Ikke annet jeg husker var det han som endte opp med resten av flaska før vi tok kveld :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

En ting er sikkert. Det luktet bedre av den brune før konsumering, enn etter... :lol

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Jompa »

Alt har en ende, interresser er noe som av og til går over.
Litt synd, for hvem skal nå ha verdens beste sykkel ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev: 26 okt 2019, 23:05 Alt har en ende, interresser er noe som av og til går over.
Litt synd, for hvem skal nå ha verdens beste sykkel ?
Ikke vær lei deg jompa. Det er fortsatt jeg som har hatt verdens beste sykkel :knegg

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Relax »

Bjerknez skrev: 24 okt 2019, 06:33 Den siste tiden (det vil si det siste året omtrent) har jeg nå mest trolig kommet til et punkt hvor jeg trolig har bestemt meg for å selge sykkelen. Altså selge den uten å kjøpe en ny. Jeg har sagt det tidligere, men sier det igjen. Jeg er mettet. MC livet er flott, for all del, men det er kun 3 uker i året som jeg virkelig trives i salen og det er sommerferien.

Etter sommerferien har jeg knapt sittet på sykkelen. Den står der bare å støver bort. Det er mange dager jeg kunne tatt meg en tur og det er fortsatt kjørbare temperaturer her her i Fredrikstad. Men jeg har rett og slett ikke lyst.
Jeg har vel ikke vært akkurat der at jeg har tenkt å slutte å kjøre sykkel, men noen ganger har jeg tatt bil istedet for sykkel, noe jeg før ikke gjorde.
Dvs dette var inntil jeg fikk et headset inne i hjelmen som nå gir meg FLOTT musikk opplevelse. Nå gleder jeg mer enn noen sinne til hver eneste mil! :twothumbs: Jeg sørger for å alltid ha gode Playlists av favorittene! Det er blitt mitt aller beste måte å lytte til musikk på, og det er alltid en fryd å kjøre sykkel igjen! :thumleft
En litt mer laid back sykkel , god stereo i hjelmen, og du har et nytt liv!
"Do the right thing"

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Relax skrev: 27 okt 2019, 21:13
Bjerknez skrev: 24 okt 2019, 06:33 Den siste tiden (det vil si det siste året omtrent) har jeg nå mest trolig kommet til et punkt hvor jeg trolig har bestemt meg for å selge sykkelen. Altså selge den uten å kjøpe en ny. Jeg har sagt det tidligere, men sier det igjen. Jeg er mettet. MC livet er flott, for all del, men det er kun 3 uker i året som jeg virkelig trives i salen og det er sommerferien.

Etter sommerferien har jeg knapt sittet på sykkelen. Den står der bare å støver bort. Det er mange dager jeg kunne tatt meg en tur og det er fortsatt kjørbare temperaturer her her i Fredrikstad. Men jeg har rett og slett ikke lyst.
Jeg har vel ikke vært akkurat der at jeg har tenkt å slutte å kjøre sykkel, men noen ganger har jeg tatt bil istedet for sykkel, noe jeg før ikke gjorde.
Dvs dette var inntil jeg fikk et headset inne i hjelmen som nå gir meg FLOTT musikk opplevelse. Nå gleder jeg mer enn noen sinne til hver eneste mil! :twothumbs: Jeg sørger for å alltid ha gode Playlists av favorittene! Det er blitt mitt aller beste måte å lytte til musikk på, og det er alltid en fryd å kjøre sykkel igjen! :thumleft
En litt mer laid back sykkel , god stereo i hjelmen, og du har et nytt liv!
Hehe, det er nok ikke så enkelt for min del :)

God lyd i hjelmen har jeg til gode og oppleve og jeg har prøvd det aller meste bortsett fra formstøpte øreplugger med høytalere. Joda, det er en lyd der og stereo er dte også, men mjeeehh....

Hadde dte vert mangelen på musikk og god lyd som gjorde at sykkel interessen forsvant så kunne jeg lett fikset dette. Så for min del handler ikke gleden med å kjøre sykkel om musikk i hjelmen. Snarere tvert i mot.

Årsakene kan være mange, men her er mine teorier:

1. Ryggen. Jeg skal ikke gi ryggen all skyld her, og med en annen sykkel hadde nok denen biten muligens blitt bedre. Men det er nok en bitteliten grunn til at engasjementet har dovnet litt.

2. Den mest sannsynlige er nok at jeg går "all inn" når jeg først engasjerer meg for noe. Såpass mye at jeg blir litt "utbrent" etter en stund. Har vert veldig mange diskusjoner rundt alt fra lyd i hjelm, hjelmtyper, kjøreutstyr, kjedesmøring, detailing av motorsykkel, hansker, dempere, kjørestil osv osv. Jeg tror rett og slett alt dette har tatt fra meg gleden jeg hadde som uvitende fersking på en cruiser.

Så jeg føler jeg må nullstille meg selv litt... med litt hvile... :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Man kan ikke kalle det et "verksted" uten en benkebormaskin... eller en dykkertpistol...
02A6C8AA-7D72-4BDE-A323-CE24A4B525CF.jpeg
B8753F49-4B03-40E4-AC35-0C562EF748B8.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av simpson »

Hvorfor kjøper du dykkert på luft?
Kjøpte selv denne https://www.verktøy.no/milwaukee-dykker ... -cn18gs-0x
Så deilig å slippe ledninger og slanger og ikke minst støyen fra kompressorer.
Og skal du gjøre noe på andre plasser i huset så er det så mye mer behagelig med trådløst.
Bruker bare batteriverkstøy nå, sirkelsag, bajonettsag, vinkelsliper osv :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev: 30 okt 2019, 06:35 Hvorfor kjøper du dykkert på luft?
Kjøpte selv denne https://www.verktøy.no/milwaukee-dykker ... -cn18gs-0x
Så deilig å slippe ledninger og slanger og ikke minst støyen fra kompressorer.
Og skal du gjøre noe på andre plasser i huset så er det så mye mer behagelig med trådløst.
Bruker bare batteriverkstøy nå, sirkelsag, bajonettsag, vinkelsliper osv :thumleft
Fordi jeg allerede har en kompressor.

i tillegg så er verktøy til luft mye lettere og mindre. jeg kommer kun til å bruke verktøyet i kjelleren så jeg har ikke noe behov for å drasse meg med dette rundt. Jeg er som sagt ingen snekker og skal jeg pusse opp huset så har man mer egnede folk til den oppgaven :)

Trykkluftverktøy er også langt billigere. Makita pistolen kostet meg en 1000-lapp og frakten var gratis fra verkter.no.

Jeg har en del driller i blåbosch serien i både 12/18V som er gode og ha, men bortsett fra det foretrekker jeg ledning. Jeg testet en 18V sirkelsag fra Bosch her om dagen hvor jeg sagde gjennom 22mm MDF plate. Denne virket litt svak og stoppet nesten opp når jeg presset den litt. Jeg byttet til en med ledning og det var noe helt annet.

Så jeg er ikke motstander av batteridrift (kjører jo el-bil...) men på et lukket område som i furtebua mi er dte både billigere og bedre med verktøy som har ledning. Jeg slipper også å ha ørten batteriladere stående rundt.

Dessuten skal man bruke dykkertpistolen VELDIG mye før kompressoren blir slitsom. En dykkertpistol trekker veldig lite luft. :)

Din dykkertpistol veier også dobbelt så mye som min og den er helt sikkert mye større også når batteriet er satt på?

Så ja... det er vel egentlig grunnen :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

I går kjøpte jeg meg noen MDF plater og 12stk. Hjul. Nå skal jeg lage bord med hjul som jeg skal sette bordsag, gjærsag og tykkelseshøvel på, slik at jeg lett kan rulle disse rundt etter behov og når jeg trenger mer plass :)
EEC913C9-2112-4504-A1E5-E31A49CF2B57.jpeg
782AE1DA-2EE7-4BDE-86CC-15E9E256014C.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

I helgen har det blitt laget et bord til den nye søylebormaskinen jeg kjøpte forrige uke. Som bonus lagde jeg også en kjapp drill bitsholder.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg fant også ut at man ikke bør bruke Biltema sin meterstokk.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av kjellv »

Jøss.. Første og største feil allerede på første cm. 1,5 mm feil allerede der. Ved 50 cm er feilen blitt 2 mm.
Fort gjort å kappe feil med denne ja.

Svar