Bjerknez | Sesongen har startet!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' Turer, fjas & slabberas - Ny BMW S1000R er hentet! (Side 317)

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 30 apr 2017, 20:17 Ok. Og sant nok når det gjelder behovet for hvor ofte man trenger å ta av førersalen. Men likevel, festet med skruer... :eh .
Ja, det er helt utrolig. Men uansett plager det meg ikke veldig. Det som plaget meg mest var at det var så sabla trangt :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' Turer, fjas & slabberas - Ny BMW S1000R er hentet! (Side 317)

Legg inn av AJ »

Uansett så ble gromsykkelen seende bra ut med tankveska :thumleft !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Bjerknez' Turer, fjas & slabberas - Ny BMW S1000R er hentet! (Side 317)

Legg inn av 45316 »

Samme system med skruer på min mille også.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk


Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' Turer, fjas & slabberas - Ny BMW S1000R er hentet! (Side 317)

Legg inn av Dansekris »

Gratulerer med ny sykkel! Kikka vel og lenge på den der under MC-messa. Du har min drømmesykkel, det er det ingen tvil om.

Gleder meg til å prøvesitte den! :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' Turer, fjas & slabberas - Ny BMW S1000R er hentet! (Side 317)

Legg inn av Bjerknez »

Dansekris skrev: 30 apr 2017, 21:51 Gratulerer med ny sykkel! Kikka vel og lenge på den der under MC-messa. Du har min drømmesykkel, det er det ingen tvil om.

Gleder meg til å prøvesitte den! :thumleft
Takk for det :)

Er ikke mange syklene som slår denne i mitt hode. Spesielt ikke hvis man tar prisen med i beregningen. Er tross alt en grunn til at jeg kjøpte en helt lik :vs

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' Turer, fjas & slabberas - Ny BMW S1000R er hentet! (Side 317)

Legg inn av Bjerknez »

I dag fikk jeg unnagjort nok en liten del av innkjøringen. Ble vel rundt 20 mil i dag. Turen gikk fra Fredrikstad, via Halden og Kornsjø, før jeg beveget meg inn i sverige på noen småveier før jeg endte opp i Bullarebygden og til slutt Strømstad.

Ble også en liten tur innom Høk og brygga i Fredrikstad på vei hjem. En hærlig solotur i strålende vær. Kom også i snakk med en trivelig fyr på en 1999 modell Ducati fra Fredrikstad på kaia i Strømstad.

Sykkelen fungerer som bare det (skulle vel bare mangle forøvrig) og jeg merket i dag at lyden fra sykkelen når man presser den litt er vassere enn på den gamle utgåtte modellen som BMW valgte og ikke lage lenger.

Rett og slett en meget oppegående dag. Inge ntur uten bilder så her kommer dem:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Bjerknez' Turer, fjas & slabberas - Ny BMW S1000R er hentet! (Side 317)

Legg inn av KevinmsR6 »

Bjerknez skrev: 01 mai 2017, 18:43 I dag fikk jeg unnagjort nok en liten del av innkjøringen. Ble vel rundt 20 mil i dag. Turen gikk fra Fredrikstad, via Halden og Kornsjø, før jeg beveget meg inn i sverige på noen småveier før jeg endte opp i Bullarebygden og til slutt Strømstad.

Ble også en liten tur innom Høk og brygga i Fredrikstad på vei hjem. En hærlig solotur i strålende vær. Kom også i snakk med en trivelig fyr på en 1999 modell Ducati fra Fredrikstad på kaia i Strømstad.

Sykkelen fungerer som bare det (skulle vel bare mangle forøvrig) og jeg merket i dag at lyden fra sykkelen når man presser den litt er vassere enn på den gamle utgåtte modellen som BMW valgte og ikke lage lenger.

Rett og slett en meget oppegående dag. Inge ntur uten bilder så her kommer dem:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Den farge komboen var helt perfekt, nydelig sykkel du har:)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' Turer, fjas & slabberas - Ny BMW S1000R er hentet! (Side 317)

Legg inn av Bjerknez »

Takk for det KevinmsR6 :)

Ja den fargekomboen vokser på meg. Etter montering av tankbeskyttelsen så synes jeg jeg fikk bort såpass med rødt at det ble kledelig :)

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Bjerknez' Turer, fjas & slabberas - Ny BMW S1000R er hentet! (Side 317)

Legg inn av overlay »

Synes rødt kledde den sykkelen veldig bra :)

Kjørte den samme ruten som deg i dag, bare motsatt og med bil. Det var ikke få motorsykler som luftet seg på den ruta i dag :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' Turer, fjas & slabberas - Ny BMW S1000R er hentet! (Side 317)

Legg inn av Bjerknez »

Var mange sykler ute i dag ja. Rett og slett en vellykket tur i strålende vær dette :)

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Bjerknez' Turer, fjas & slabberas - Ny BMW S1000R er hentet! (Side 317)

Legg inn av supersic »

er det noen merkbar forskjell fra den gamle?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' Turer, fjas & slabberas - Ny BMW S1000R er hentet! (Side 317)

Legg inn av Bjerknez »

supersic skrev: 01 mai 2017, 20:13 er det noen merkbar forskjell fra den gamle?
Nja... den største forskjellen som faktisk er ganske stor er girkassen. Aner ikke hva dme har gjort men den er mye bedre på den nye. Dessuten er det qickshifter begge veier. Fungerer optimalt :thumleft

Så er det lyden. Lyden er litt mer "voksen" på den nye. Litt mer rumling og dypere lyd. Den gamle hadde en mer "metallisk" lyd som egentlig var litt slitsom til tider.

Ellers så virker den litt smoothere med tanke på gassrulla. SÅ ja, den er en forskjell. Men muligens bare jeg som merker det siden jeg gårr rett fra den gamle til de nye. Kreftene merker jeg nok ikke så mye til. Er fortsatt under innkjøring så tar det litt pent. Men 5HK'er mer samt to newtonmeter og 2kg. mindre vekt merker man vel sikkert ikke. Vertfall ikke en vanlig mann i gata vil jeg tro.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Bjerknez' Turer, fjas & slabberas - Ny BMW S1000R er hentet! (Side 317)

Legg inn av supersic »

Bjerknez skrev: 01 mai 2017, 20:18
supersic skrev: 01 mai 2017, 20:13 er det noen merkbar forskjell fra den gamle?
Nja... den største forskjellen som faktisk er ganske stor er girkassen. Aner ikke hva dme har gjort men den er mye bedre på den nye. Dessuten er det qickshifter begge veier. Fungerer optimalt :thumleft

Så er det lyden. Lyden er litt mer "voksen" på den nye. Litt mer rumling og dypere lyd. Den gamle hadde en mer "metallisk" lyd som egentlig var litt slitsom til tider.

Ellers så virker den litt smoothere med tanke på gassrulla. SÅ ja, den er en forskjell. Men muligens bare jeg som merker det siden jeg gårr rett fra den gamle til de nye. Kreftene merker jeg nok ikke så mye til. Er fortsatt under innkjøring så tar det litt pent. Men 5HK'er mer samt to newtonmeter og 2kg. mindre vekt merker man vel sikkert ikke. Vertfall ikke en vanlig mann i gata vil jeg tro.
Ser ihvertfall jæskla bra ut :thumleft

Selv har jeg meldt meg på paragliderkurs, så sykkelinteressen er heller lav om dagen, alt jeg kan tenke på er å komme meg opp i luften lol

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' Turer, fjas & slabberas - Ny BMW S1000R er hentet! (Side 317)

Legg inn av Skogstrollet »

Bjerknez skrev: 01 mai 2017, 18:43 I dag fikk jeg unnagjort nok en liten del av innkjøringen. Ble vel rundt 20 mil i dag. Turen gikk fra Fredrikstad, via Halden og Kornsjø, før jeg beveget meg inn i sverige på noen småveier før jeg endte opp i Bullarebygden og til slutt Strømstad.

Ble også en liten tur innom Høk og brygga i Fredrikstad på vei hjem. En hærlig solotur i strålende vær. Kom også i snakk med en trivelig fyr på en 1999 modell Ducati fra Fredrikstad på kaia i Strømstad.

Sykkelen fungerer som bare det (skulle vel bare mangle forøvrig) og jeg merket i dag at lyden fra sykkelen når man presser den litt er vassere enn på den gamle utgåtte modellen som BMW valgte og ikke lage lenger.

Rett og slett en meget oppegående dag. Inge ntur uten bilder så her kommer dem:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Utrolig flott sykkel det dere... Må innrømme at jeg er skikkelig svak for den rødfargen :yeyeye
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' Turer, fjas & slabberas - Ny BMW S1000R er hentet! (Side 317)

Legg inn av Bjerknez »

Ja den fargen vokser veldig på meg. Jeg har gått fra "nja" til "shit! Den er jo faktisk jævlig rå" :thumleft

Svar