Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Sommerferien nærmer seg...

Legg inn av xyvind »

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerferien nærmer seg...

Legg inn av Bjerknez »

Mend etter det skiltet er jo sletta over xyvind. Jeg ble stoppet på neste busslomme på høyre side etter det skiltet.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerferien nærmer seg...

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 23 jun 2018, 10:49 Mend etter det skiltet er jo sletta over xyvind. Jeg ble stoppet på neste busslomme på høyre side etter det skiltet.
Jeg skjønner ikke helt hva du mener Ove. Busslommen du henviser til er omtrent ved den røde bygningen du ser på bildet, men på høyre side av veien. Der er et veikryss til venstre ned til gamle Grønnes fergekai, videre til Brokstadgårdene og langs sjøen helt inn til bygda jeg kommer fra.
Det står et fareskilt i bildet med en elg på.. Det er ikke satt der fordi Mesta hadde et skilt til overs! Strekningen fra du kommer på land etter brua og helt fram til de første gårdene og campingplassen er skogkledd på begge sider og er veldig utsatt for viltpåkjørsler. Både elg, hjort og rådyr trekker over her på vei til fjæra for å spise tang (dekke et behov for salt).

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerferien nærmer seg...

Legg inn av Bjerknez »

Jada, jeg er fullstendig klar over det Kjellv. Men det var ikke der jeg kjørte fort. Det var på strekningen fra toppen av broa og frem til det skiltet det gikk friskt :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Sommerferien nærmer seg...

Legg inn av xyvind »

Er det Euro 4 som gjør at den nye S1000R’en din er avhengig av en skikkelig nedoverbakke for å komme opp i slike hastigheter?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerferien nærmer seg...

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 26 jun 2018, 11:53 Er det Euro 4 som gjør at den nye S1000R’en din er avhengig av en skikkelig nedoverbakke for å komme opp i slike hastigheter?
Jeg tenkte at hvis jeg først skulle dra på, så kunne jeg jo gjøre det i en nedoverbakke siden jeg er såpass gjerrig at jeg ved siden av å ha det gøy vil spare litt drivstoff. To fluer i en smekk. Men den teorien gikk jo åt skogen...

Den gamle utgåtte modellen jeg hadde med mindre krefter fikk jeg aldri fartsbøter med. Sikkert fordi det ikke fristet og dra på så veldig med en såpass gammel sykkel.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerferien nærmer seg...

Legg inn av Bjerknez »

Her var det jeg dro på:
her.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Sommerferien nærmer seg...

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 26 jun 2018, 12:03
xyvind skrev: 26 jun 2018, 11:53 Er det Euro 4 som gjør at den nye S1000R’en din er avhengig av en skikkelig nedoverbakke for å komme opp i slike hastigheter?
Jeg tenkte at hvis jeg først skulle dra på, så kunne jeg jo gjøre det i en nedoverbakke siden jeg er såpass gjerrig at jeg ved siden av å ha det gøy vil spare litt drivstoff. To fluer i en smekk. Men den teorien gikk jo åt skogen...

Den gamle utgåtte modellen jeg hadde med mindre krefter fikk jeg aldri fartsbøter med. Sikkert fordi det ikke fristet og dra på så veldig med en såpass gammel sykkel.
Oh snap :lol
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerferien nærmer seg...

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 26 jun 2018, 12:17 Her var det jeg dro på:

her.JPG
Der er det lite hjort ja.. Det er jeg helt enig i! De største farene på strekningen ned der er nok Tyske turister med fiskestang. Jeg blir nervøs av dem, venter nesten å ha en sluk i ermet når jeg kjører forbi :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerferien nærmer seg...

Legg inn av Bjerknez »

Dem skulle slitt med å få sveivet inn meg vertfall :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerferien nærmer seg...

Legg inn av Bjerknez »

Dæven han steike... nå kjenner jeg feriemodusen sniker seg på! Kun to hele dager igjen på jobb nå før min fire ukers sommerferie starter! Må begynne å planlegge tur snart... :vs :vs

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Sommerferien nærmer seg...

Legg inn av xyvind »

Samme her. Går bare og tripper. Skal på tur neste uke, men legger ikke så mange planer

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: Bjerknez - Sommerferien nærmer seg...

Legg inn av Baffin »

xyvind skrev: 27 jun 2018, 14:35 Samme her. Går bare og tripper. Skal på tur neste uke, men legger ikke så mange planer Bilde
Noen av de fineste turene er jo ofte de som blir tatt mer eller mindre på sparket. :twothumbs:

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerferien nærmer seg...

Legg inn av Bjerknez »

Det krever nå litt planlegging når man har planer om å overnatte samtidig som man skal til en destinasjon. Hadde jeg hatt telt og ikke skulle besøke noen så er det jo tut å kjør :)

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Bjerknez - Sommerferien nærmer seg...

Legg inn av Relax »

Bjerknez skrev: 27 jun 2018, 17:24 Det krever nå litt planlegging når man har planer om å overnatte samtidig som man skal til en destinasjon. Hadde jeg hatt telt og ikke skulle besøke noen så er det jo tut å kjør :)
Tull, tøys & Slabaras....det er bare å kline til ..du finner alltid et sted å sove..om dere ikke er mange.
"Do the right thing"

Svar