Bjerknez | Sesongen har startet!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez lusker rundt i furtebua...

Legg inn av Bjerknez »

Så jeg ser ingen grunn til å montere en avansert LCD skjerm kun for å vise temperaturen og volt, når man allerede kan lese av disse verdiene i appen? Det gjør igsp selve enheten langt større.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez lusker rundt i furtebua...

Legg inn av Bjerknez »

Appropo mikrokontrollere...

Fikk beskjed fra Leeres Motorsport i Fredrikstad i dag hvor taksten på skaden var gjort. Skaden som jeg annslo til kun å være kosmetisk i veldig liten grad og ikke synlig for forbipasserende ble på 28.000 kroner(!!!!)

Nesten utrolig. Sykkelen var ikke engang i bakken da den landet med styret oppå en trebenk, så på den ene siden var det kun styret som var i berøring med benken samt en liten del av kåpen som kun fikk noen veldig små skrammer. På den siden hun traff sykkelen ble det små riper på kåpe og underkåpe. (som jeg kunne se). I bunn og grunn hadde sykkelen sett helt strøken ut for en evt. kjøper, selv ved nærmere titt.

Dem hadde vist funnet noen små skrammer i motordeksler på den siden hun traff meg også. All ære til at dem klarte og finne dette, for det klarte ikke jeg, å jeg annser meg selv som ganske petimeter der. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez lusker rundt i furtebua...

Legg inn av Bjerknez »

Snart på tide og dra på jobb. Men nå har jeg lagt til en "push button", slik at man må trykke på denne for at LED diodene skal lyse opp og gi en indikasjon på batteristatus.
IMG_3038.JPG
For spesielt interreserte kan jeg sikkert også vise hvordan koden ser ut så langt (Den er langt fra ferdig da flere ting skal legges til)

Kode: Velg alt

#define BLYNK_PRINT Serial
#include <ESP8266WiFi.h>
#include <BlynkSimpleEsp8266.h>

int vPin = A0;
float realVoltage;

int buttonRead = 16;
int LED_1 = 5;
int LED_2 = 4;
int LED_3 = 14;
int LED_4 = 12;
int LED_5 = 13;

char auth[] = "Denfårdereikkese";

char ssid[] = "Denfårdereikkese";
char pass[] = "Denfårdereikkese";

BlynkTimer timer;

void setup() {
  Blynk.begin(auth, ssid, pass);
  Serial.begin(9600);
  pinMode(buttonRead, INPUT);
  pinMode(vPin, INPUT);
  pinMode(LED_1, OUTPUT);
  pinMode(LED_2, OUTPUT);
  pinMode(LED_3, OUTPUT);
  pinMode(LED_4, OUTPUT);
  pinMode(LED_5, OUTPUT);

  timer.setInterval(1000L, readVoltage);
  timer.setInterval(100L, ledBar);
}

void readVoltage() {
  int voltageValue = analogRead(vPin);
  realVoltage = (14.9 / 1023) * voltageValue;

  if (realVoltage < 1) {
    Blynk.virtualWrite(V1, "0.00V");
    Serial.print("Battery Voltage: ");
    Serial.print("0.00");
    Serial.println("V");
  }
  else {
    Blynk.virtualWrite(V1, realVoltage);
    Serial.print("Battery Voltage: ");
    Serial.print(realVoltage);
    Serial.println("V");
  }
}

void ledBar() {
  int buttonValue = digitalRead(buttonRead);
  if (buttonValue == HIGH) {

    if (realVoltage < 12) {
      digitalWrite(LED_1, HIGH);
      digitalWrite(LED_2, LOW);
      digitalWrite(LED_3, LOW);
      digitalWrite(LED_4, LOW);
      digitalWrite(LED_5, LOW);
    }
    if (realVoltage > 12 && realVoltage < 12.1) {
      digitalWrite(LED_1, HIGH);
      digitalWrite(LED_2, LOW);
      digitalWrite(LED_3, LOW);
      digitalWrite(LED_4, LOW);
      digitalWrite(LED_5, LOW);
    }
    if (realVoltage >= 12.1 && realVoltage < 12.2)  {
      digitalWrite(LED_1, HIGH);
      digitalWrite(LED_2, HIGH);
      digitalWrite(LED_3, LOW);
      digitalWrite(LED_4, LOW);
      digitalWrite(LED_5, LOW);
    }
    if (realVoltage >= 12.2 && realVoltage < 12.3)  {
      digitalWrite(LED_1, HIGH);
      digitalWrite(LED_2, HIGH);
      digitalWrite(LED_3, HIGH);
      digitalWrite(LED_4, LOW);
      digitalWrite(LED_5, LOW);
    }

    if (realVoltage >= 12.3 && realVoltage < 12.4)  {
      digitalWrite(LED_1, HIGH);
      digitalWrite(LED_2, HIGH);
      digitalWrite(LED_3, HIGH);
      digitalWrite(LED_4, HIGH);
      digitalWrite(LED_5, LOW);
    }
    if (realVoltage >= 12.4)  {
      digitalWrite(LED_1, HIGH);
      digitalWrite(LED_2, HIGH);
      digitalWrite(LED_3, HIGH);
      digitalWrite(LED_4, HIGH);
      digitalWrite(LED_5, HIGH);
    }
  }
  else {
    digitalWrite(LED_1, LOW);
    digitalWrite(LED_2, LOW);
    digitalWrite(LED_3, LOW);
    digitalWrite(LED_4, LOW);
    digitalWrite(LED_5, LOW);
  }
}

void loop() {
  Blynk.run();
  timer.run();
}
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 653
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Bjerknez lusker rundt i furtebua...

Legg inn av Nomade »

Bjerknez skrev: 08 okt 2020, 04:20 Appropo mikrokontrollere...

Fikk beskjed fra Leeres Motorsport i Fredrikstad i dag hvor taksten på skaden var gjort. Skaden som jeg annslo til kun å være kosmetisk i veldig liten grad og ikke synlig for forbipasserende ble på 28.000 kroner(!!!!)

Nesten utrolig. Sykkelen var ikke engang i bakken da den landet med styret oppå en trebenk, så på den ene siden var det kun styret som var i berøring med benken samt en liten del av kåpen som kun fikk noen veldig små skrammer. På den siden hun traff sykkelen ble det små riper på kåpe og underkåpe. (som jeg kunne se). I bunn og grunn hadde sykkelen sett helt strøken ut for en evt. kjøper, selv ved nærmere titt.

Dem hadde vist funnet noen små skrammer i motordeksler på den siden hun traff meg også. All ære til at dem klarte og finne dette, for det klarte ikke jeg, å jeg annser meg selv som ganske petimeter der. :)
Eller at verkstedet her drar strikken veeeeldig lagt, forsikringsskader er sikkert god business :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez lusker rundt i furtebua...

Legg inn av Bjerknez »

Nomade skrev: 08 okt 2020, 09:55
Bjerknez skrev: 08 okt 2020, 04:20 Appropo mikrokontrollere...

Fikk beskjed fra Leeres Motorsport i Fredrikstad i dag hvor taksten på skaden var gjort. Skaden som jeg annslo til kun å være kosmetisk i veldig liten grad og ikke synlig for forbipasserende ble på 28.000 kroner(!!!!)

Nesten utrolig. Sykkelen var ikke engang i bakken da den landet med styret oppå en trebenk, så på den ene siden var det kun styret som var i berøring med benken samt en liten del av kåpen som kun fikk noen veldig små skrammer. På den siden hun traff sykkelen ble det små riper på kåpe og underkåpe. (som jeg kunne se). I bunn og grunn hadde sykkelen sett helt strøken ut for en evt. kjøper, selv ved nærmere titt.

Dem hadde vist funnet noen små skrammer i motordeksler på den siden hun traff meg også. All ære til at dem klarte og finne dette, for det klarte ikke jeg, å jeg annser meg selv som ganske petimeter der. :)
Eller at verkstedet her drar strikken veeeeldig lagt, forsikringsskader er sikkert god business :knegg
Hehe, jeg velger å tro det ja, men det gjør jo ikke meg noe. Jeg tipper damen som trodde at dette nærmest kunne gjøres opp på stedet med en tusenlapp får bakoversveis når hun får beskjeden. Samt at hun kanskje tenker seg om to ganger før hun rygger i nærheten av motorsykler neste gang :knegg :knegg

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez lusker rundt i furtebua...

Legg inn av Rune75 »

Nomade skrev: 08 okt 2020, 09:55
Bjerknez skrev: 08 okt 2020, 04:20 Appropo mikrokontrollere...

Fikk beskjed fra Leeres Motorsport i Fredrikstad i dag hvor taksten på skaden var gjort. Skaden som jeg annslo til kun å være kosmetisk i veldig liten grad og ikke synlig for forbipasserende ble på 28.000 kroner(!!!!)

Nesten utrolig. Sykkelen var ikke engang i bakken da den landet med styret oppå en trebenk, så på den ene siden var det kun styret som var i berøring med benken samt en liten del av kåpen som kun fikk noen veldig små skrammer. På den siden hun traff sykkelen ble det små riper på kåpe og underkåpe. (som jeg kunne se). I bunn og grunn hadde sykkelen sett helt strøken ut for en evt. kjøper, selv ved nærmere titt.

Dem hadde vist funnet noen små skrammer i motordeksler på den siden hun traff meg også. All ære til at dem klarte og finne dette, for det klarte ikke jeg, å jeg annser meg selv som ganske petimeter der. :)
Eller at verkstedet her drar strikken veeeeldig lagt, forsikringsskader er sikkert god business :knegg
Min første tanke også. Det er om å gjøre at skaden blir så dyr som mulig men samtidig unngå at sykkelen blir kondemnert. Her var de farlig nær vil jeg påstå :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez lusker rundt i furtebua...

Legg inn av Bjerknez »

Haha, tipper ho kjærringa får skikkelig bakoversveis nå ja. Jeg ble nesten litt provosert når hun sa "Det ble jo ikke rare skadene ser jeg".

Men med en slik faktura så kan det hende hun vurderer å stole mer på ryggesensoren neste gang :knegg Det ER faktisk en grunn til at denne piper. Ho hadde jo vinduene oppe når hun rygget så ALLE hørte at ryggesensoren slo inn. Men pyttsan, denne peip hele tida sa hun, så den dreit ho i. :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez lusker rundt i furtebua...

Legg inn av Bjerknez »

Rune75 skrev: 08 okt 2020, 10:12
Nomade skrev: 08 okt 2020, 09:55
Bjerknez skrev: 08 okt 2020, 04:20 Appropo mikrokontrollere...

Fikk beskjed fra Leeres Motorsport i Fredrikstad i dag hvor taksten på skaden var gjort. Skaden som jeg annslo til kun å være kosmetisk i veldig liten grad og ikke synlig for forbipasserende ble på 28.000 kroner(!!!!)

Nesten utrolig. Sykkelen var ikke engang i bakken da den landet med styret oppå en trebenk, så på den ene siden var det kun styret som var i berøring med benken samt en liten del av kåpen som kun fikk noen veldig små skrammer. På den siden hun traff sykkelen ble det små riper på kåpe og underkåpe. (som jeg kunne se). I bunn og grunn hadde sykkelen sett helt strøken ut for en evt. kjøper, selv ved nærmere titt.

Dem hadde vist funnet noen små skrammer i motordeksler på den siden hun traff meg også. All ære til at dem klarte og finne dette, for det klarte ikke jeg, å jeg annser meg selv som ganske petimeter der. :)
Eller at verkstedet her drar strikken veeeeldig lagt, forsikringsskader er sikkert god business :knegg
Min første tanke også. Det er om å gjøre at skaden blir så dyr som mulig men samtidig unngå at sykkelen blir kondemnert. Her var de farlig nær vil jeg påstå :knegg
Nå var du ufin.

APettersen
Innlegg: 73
Registrert: 02 apr 2018, 15:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez lusker rundt i furtebua...

Legg inn av APettersen »

Vil tro forsikringssaker er relativt hyggelig business.

Dukket opp hos Skade og Lakk som 21-åring med bulket dør på bilen, og kun delkasko forsikring. Ble servert en deilig prislapp på 48 000 for å få det presentabelt igjen (bilen var nettopp innkjøpt for 99 tusen). Godt man har et firma som heter Koed, og en annet, uavhengig lakkeringsverksted litt lenger nede i byen.

Noen år senere rygget jeg på en bil hvor motpart hadde ny bil i leasingavtale. Dette måtte selvsagt ordnes opp som en forsikringssak. Kunne ikke se på min bil at den hadde vært borti noe en gang, men det ble insistert på at den også måtte taksteres. Medisinen ble ny plaststøtfanger bak. Kunne ikke annet enn å takke ja, ettersom jeg uansett tapte bonus på den saken der. Og så fikk skadeverkstedet omsetning på drøyt 20 tusen gærninger til, på en bil med salgsverdi rundt 100 tusen kroner. :lol

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5231
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Bjerknez lusker rundt i furtebua...

Legg inn av dypen »

Forsikringsselskaper har kunnskap, makt og økonomi til å få markedet slik de ønsker. Det er veldig mange år siden selskapene fikk systemer som styrer det hele både på deler arbeid og lakk samt kontantutbetalinger. Det er selvfølgelig en forutsetning for skadeverkstedene at det er økonomi i drift da det er enorme kostnader forbundet med miljø og arbeidsforhold.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez lusker rundt i furtebua...

Legg inn av Bjerknez »

Så hva driver så denna karen med for tiden?

Driver å pusler rundt i furtebua og har mange prosjekter på gang. Det er slett ikek sikkert alle prosjektene fullføres heller, men det får bli som det blir.

Det detter stadig ned forundringspakker fra det store utland (Kina) og så langt har jeg ikke fått noe derfra som ikke holder mål. I skrivende stund lager jeg meg en batterikrets med lademulighet som skal freses inn i en lampefot som skal stå på stuegulvet med ledbelysning (dekorasjonsbelysning).
lader 2.JPG
I tillegg ligger kaffetrakter prosjektet mitt litt på is, men det skal fullføres en dag det også. Så skal jeg lage meg et voltmeter som gir meg oppdatering om batteristatus via app etc. Denne ligger også litt på is foreløpig.

Her om dagen fikk jeg denne laderen i posten fra Kina som lader stort sett det som finnes av batterier. Jeg kommer derimot stort sett til å lade 18650 batterier med denne.
lader.JPG
Så har jeg bestemt meg.... jeg selger sykkelen så fort jeg får tid og ork til det. Trolig blir det ikke før til våren og jeg har ikke planer om å kjøpe meg noe ny sykkel med det første. Det er 90% sikkert at denne forsvinner før neste sommer (hvis den blir solgt og jeg får rotet meg til å legge den ut).

Så får tiden vise om interessen blomstrer igjen :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5231
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Bjerknez lusker rundt i furtebua...

Legg inn av dypen »

En ting er interessen som du beskriver som borte men du har jo kjørt minst 4000 km i sommer, var ikke det hyggelige kilometer? Med mange jern i ilden, mange interesser og ikke bare seg selv å ta hensyn til er det nok mange som ikke kjører det en gang og gleden er ofte større når du først er ute på en sving. Været spiller også inn, sommeren i år har ikke vært i nærheten av 2018 :) Hvis du selger sykkel’n så kan du jo kjøpe noe annet ... hva med en veteran når sola skinner :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez lusker rundt i furtebua...

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 23 nov 2020, 23:33 En ting er interessen som du beskriver som borte men du har jo kjørt minst 4000 km i sommer, var ikke det hyggelige kilometer? Med mange jern i ilden, mange interesser og ikke bare seg selv å ta hensyn til er det nok mange som ikke kjører det en gang og gleden er ofte større når du først er ute på en sving. Været spiller også inn, sommeren i år har ikke vært i nærheten av 2018 :) Hvis du selger sykkel’n så kan du jo kjøpe noe annet ... hva med en veteran når sola skinner :)
Jeg har nok ikke kjørt så mye heller. Mine beregninger sier at kjørelengden i år er 2.600km. og 99% ble kjørt i sommerferien (juli). Den siste prosenten er en dag på jobb og en dag hvor jeg leverte den på verksted (samt hentet den). Thats it.

Joda, det var hyggelige kilometer og jeg er overbevist om at jeg også hadde kost meg til neste sommer. Men føler det er kun sommerferien jeg koser meg for da har jeg tid og kan kjøre lenger. De lokale småturene og kveldsturene etc. er for min del totalt uinteressante. Slik var det i fjor sommer også. Jeg la den ut for salg, men bestemte meg for å teste ett år til for å se om det tok seg opp, men jeg kjørte enda mindre i år...

Jeg kommer så absolutt til å kjøpe meg en sykkel igjen hvis lysten kommer sigende, men når sykkelen kun blir brukt fire uker i året så blir det litt voldsomt og ha en sykkel til 200 laken stående i garasjen. Service på tas hvert år okke som og jeg er overbevist om at det ikke er bra og la sykkelen stå så lenge ubrukt. Jeg føler jeg er nødt til å starte den opp og la den gå varm i ny og ne gjennom sommeren etc.

Hadde jeg blitt permitert under koronaen kunne jeg jo tatt meg en real svingom, men jeg var den eneste som ikke ble permitert da jeg har en litt spesiell stilling i firmaet og fungerer som en "potet" som kan brukes til alt i perioder dette er nødvendig. Jeg er en person som synes det er deilig med litt varierte arbeidsoppgaver og når man har sittet ukevis forran dataskjermen så er det nærmest en glede og kunne pakke litt varer, rydde på lageret, levere varer til kunder, flytte ta ned lagerreoler etc.

Jeg er en person som kan brukes til det meste og det er en av grunnene til at jeg fikk bi på jobb. Jeg jobber rett og slett for flere. Men det blir jo selvsagt litt mye i lengden, men i korte perioder så funker det.

Men til saken...

Jeg føler jeg er ferdig med hvetebrødsdagene når det gjelder MC kjøring. Skulle jeg ha en sykkel igjen så blir nok dette en litt annen sykkel vil jeg tro. Jeg kommer aldri til å kjøpe meg traktor, den er jeg sikker på, men kanskje en cruiser eller en Triumph Rocket. Sistnevnte er drømmesykkelen, men jeg er overbevist om at det å kjøpe drømmesykkelen ikke vil gi meg noe økt interesse på sikt. Det fungerer en periode og vips så står sykkelen der og støver bort.

Så dette har ingenting med sykkelvalg eller sykkeltype å gjøre. Det har med å gjøre at jeg rett og slett er lei.

Dette er dog ikke noe som plager meg overhodet. Er man lei, så er man lei. Da finner man på noe annet. Ikke noe mer dramatikk enn som så. Jeg har nok av ting å pusle med så MEG er det ikke noe synd på. :)

Dog skal det sies at MC livet har gitt meg kanskje den beste underholdningen av alle hobbyer jeg har hatt. men man blir jo til slutt lei av å dukke opp på Høk for hundrede gang, eller å kjøre de samme veiene om og om igjen.

For å forklare hvor lei jeg faktisk er så var det her om dagen måneskinn og skyklar himmel og 12 grader klokken 07:00 på morgenen. I garasjen sto Bimmern klar for tur. Men jeg lukket opp garasjen, tok frem EL-sykkelen (tråsykkelen) til ho mor og syklet på jobb i steden. Dette seier vel sitt....? :knegg :lol

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5231
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Bjerknez lusker rundt i furtebua...

Legg inn av dypen »

Takker for utfyllende svar :thumleft Men om du har 200k i garasjen eller i banken blir nesten det samme. Slipper service og forsikring da ;)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez lusker rundt i furtebua...

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 24 nov 2020, 17:21 Takker for utfyllende svar :thumleft Men om du har 200k i garasjen eller i banken blir nesten det samme. Slipper service og forsikring da ;)
Den er jo belånt da, så lånekostnadene løper også. Ikke den helt store summen, men nok til at den koster meg rundt 40k i året, i tillegg til service etc. det er penger jeg godt kunne tenke meg å ha på konto i steden, spesielt med tanke på lav interesse og veldig lite bruk. :)

Svar