Den ene overnattingen vi hadde som fricamp langt ute i gokk i Svenske skoger var egentlig helt perfekt. Heldigvis hadde jeg planlagt en del, for tarp knuter og oppsett og vakg av liggeunderlag og utstyr var avgjørende. Selv om det skal sies jeg bommet på et par områder.TallMan skrev: ↑09 jul 2024, 21:24 Gøy lesing! Jeg er som deg, jeg KOSER meg med planlegging av tur, pakking og å se på utstyr. Knuter og. Turene har det vært dårlig med denne sesongen og i fjor, da all tid har gått til husfiksing. Da er det godt å bruke litt tid på widforss, hekta på tur og magasinet.no!
Jeg tok ikke høyde for at jeg har dårlig rygg vedrørende sitteposisjon under en tarp rett på bakken. Begge stolene jeg har kommer egentlig til kort. Den lave "bakkestolen" jeg kjøpte funker veldig bra i teltet når jeg drikker morgenkaffen, men ikke under tarpen over tid. Da blir den fort ubehagelig.
Jeg har en noe høyere stol som jeg ikke tok med, men denne hadde passet fint under tarpen, men ikke i teltet og jeg hadde ikke plass til begge. Så jeg må ha en stol som er midt i mellom og gjerne med høy rygg. Hadde jeg hatt det hadde alt vært perfekt. :)
Men da måtte jeg hatt et underlag til denne stolen som gjør at jeg ikke ødelegger bunnduken i teltet.