Bjerknez' | sin lille furtebu...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Skal snart på sin aller første campingtur med MC!

Legg inn av Bjerknez »

TallMan skrev: 09 jul 2024, 21:24 Gøy lesing! Jeg er som deg, jeg KOSER meg med planlegging av tur, pakking og å se på utstyr. Knuter og. Turene har det vært dårlig med denne sesongen og i fjor, da all tid har gått til husfiksing. Da er det godt å bruke litt tid på widforss, hekta på tur og magasinet.no!
Den ene overnattingen vi hadde som fricamp langt ute i gokk i Svenske skoger var egentlig helt perfekt. Heldigvis hadde jeg planlagt en del, for tarp knuter og oppsett og vakg av liggeunderlag og utstyr var avgjørende. Selv om det skal sies jeg bommet på et par områder.

Jeg tok ikke høyde for at jeg har dårlig rygg vedrørende sitteposisjon under en tarp rett på bakken. Begge stolene jeg har kommer egentlig til kort. Den lave "bakkestolen" jeg kjøpte funker veldig bra i teltet når jeg drikker morgenkaffen, men ikke under tarpen over tid. Da blir den fort ubehagelig.

Jeg har en noe høyere stol som jeg ikke tok med, men denne hadde passet fint under tarpen, men ikke i teltet og jeg hadde ikke plass til begge. Så jeg må ha en stol som er midt i mellom og gjerne med høy rygg. Hadde jeg hatt det hadde alt vært perfekt. :)

Men da måtte jeg hatt et underlag til denne stolen som gjør at jeg ikke ødelegger bunnduken i teltet.

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Behøver ikke rane banken for å sove ute, tenkte vel ett telt var mye dyrere …
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 09 jul 2024, 21:44 Behøver ikke rane banken for å sove ute, tenkte vel ett telt var mye dyrere …
Telt er bare dyrt hvis du skal bruke det på vinteren og i snøstom eller skal ha det absolutt letteste og det minste teltet du finner. Du får god og sårlige telt til 1500 kroner. Jeg vet at Urberg er et bra telt og jeg tror ut fra hans ord at Sydvang er minst like bra. Vertfall til vår/sommer/høst bruk i lavlandet eller på fjellet i fint vær. Holder i bøtter og spann.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Men klart, krever du ståhøyde, skal ha eget soverom og sitteplass til tre etc. så må du ha et campingtelt og dem er ganske store og tunge vanligvis.

Brukeravatar
SveinHa
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

Telt uten kjeller og loft er under min standard :crazy:
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

SveinHa skrev: 09 jul 2024, 22:21 Telt uten kjeller og loft er under min standard :crazy:
Helt klart foretrekker jeg luksus også, men det er noe med det å kjenne litt på "udyret" i seg selv noen ganger. Men man finner jo fort ut at man ikke er 18 år lenger :lol

Brukeravatar
SveinHa
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

Bjerknez skrev: 09 jul 2024, 22:28 ... men det er noe med det å kjenne litt på "udyret" i seg selv noen ganger. Men man finner jo fort ut at man ikke er 18 år lenger :lol
Ja, godt poeng. Skrotten min protesterer nok etter en time skrevs over Bimbo om jeg ikke også skal ligge så som så... Men jeg har lyst å campe i telt... men tror ikke det kommer til å skje...
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

SveinHa skrev: 09 jul 2024, 22:44
Bjerknez skrev: 09 jul 2024, 22:28 ... men det er noe med det å kjenne litt på "udyret" i seg selv noen ganger. Men man finner jo fort ut at man ikke er 18 år lenger :lol
Ja, godt poeng. Skrotten min protesterer nok etter en time skrevs over Bimbo om jeg ikke også skal ligge så som så... Men jeg har lyst å campe i telt... men tror ikke det kommer til å skje...
Derfor er hele kluet å gjøre camping opplevelsen så behagelig som mulig og ikke minst ett sted hvor man virkelig er alene. Vanskelig å finne slike steder å det tar litt tid, men det er gøy faktisk. Vi var minst 7-8km. Fra nærmeste asfaltvei og grusveien vi kjørte var en gammel annlegsvei som gikk til en demning som ikke lenger var i bruk.

Jeg foretrekker faktisk tarp fremfor telt hvis det ikke er under 7-8 plussgrader. Men da trenger man en god stol så man sitter godt, et liggeunderlag med god tykkelse og R-verdi samt en god sovepose. Man trenger også Thermacell eller en myggjager som funker.

Jeg sov veldig godt under tarpen og problemet mitt var at jeg sjelden/aldri sover mer enn 5-6 timer. Så det blir mye alenetid og glane ut i intet mens man venter på at makkeren skal våkne.

Er mannung og frisk sovner man jo bare lett i lyngen stort sett. Er man stiv i kroppen og har problemer med ryggen så skaff en skikkelig stol. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Er på tur til søskenbarnet mitt i Eidsvågen på verandafest :)
IMG_0833.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Flott dag å få rulla på noen mil dette, kos deg og god tur :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Triumph Rocket 3 GT

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg bestillt meg ny 3D printer. Rettere sagt en Elegoo Mars 5 Ultra. Min gamle Elegoo Mars 3 Pro får en ny lykkelig eier ganske snart.

Om en ukes tid er jeg hjemme igjen og da har jeg noen prosjekter som venter på meg. For det første skal jeg montere LED-lys på snøfreseren som får strøm fra et 18V drillbatteri.

Så skal jeg børste støvet av Fusion 360. Begynner å få litt taket på 3D modelering og tegning og det er artig å lage noe i Fusion 360 som jeg faktisk kan printe ut selv og bruke. Legger man til elektronikk og egenproduserte kretskort etc. kan man lage mye gøy hjemme i furtebua :)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

I dag er jeg blitt bedt med som VIP gjest på Molde Jazzfestival, med gratis drikke og mat samt inngangsbilletter på konserter. Noen av artistene er Hellbillies , Julie Bergan og Motorpsycho. Det kan bli stas :)

DAE
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT

Legg inn av DAE »

Er vel ikkje dei artistane eg forbinde mest med jazz..men nokon må vel trekke publik..

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

DAE skrev: 18 jul 2024, 16:03 Er vel ikkje dei artistane eg forbinde mest med jazz..men nokon må vel trekke publik..
Det er sant. Men jazzen driter jeg i. Er mer ute etter stemningen :)

Snakket forresten nettopp med Åge Hareide. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Våknet nettopp opp med kuppelhue og semskede tenner. Skummelt når det er gratis drikke og fri bar. :lol

I morgen setter jeg teolig kursen hjemmover igjen for å gire ned og ha den siste ferieuken hjemme :)

Svar