Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

rolf-arne skrev: 28 jun 2022, 08:30
Bjerknez skrev:
rolf-arne skrev: 28 jun 2022, 07:03
Bjerknez skrev:Tenkte jeg kunne komme med en liten oppsummering etter 4 mil i salen på en Triumph Tiger 850 i dag. Som jeg forøvrig aldri hadde kjørt før.

Alt i alt en helt grei sykkel, men jeg synes den mangler litt karakter særegenhet. Den ble totalt sett litt for kjedelig.

Starte med å gratulere med gårsdagen.

Der kom du med beskrivelser som passer med mitt siste MC kjøp.

Det kjøpet er gjort bare med hjertet...og gammel nostalgi. Her er fornuften forlatt...

CBXen er bare nytelse og kjøreglede...håper jeg...Pan European blir tur sykkelen... hvor alt skal med.

Av og til skal man vel bare drite i fornuften.

Fortsatt god dag


Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Takk for det rolf-arne :)



En CBX1000 må man vel kunne tillate seg å si så absolutt er en sykkel med karakter. Er vel ikke mange som har en slik? Å vertfall ikek en som tilsynelatende ser ny ut? :thumleft
Ja jeg satte himmelen og mer til i bevegelse for å gripe denne sjansen. Av og til må man bare la være å tenke.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Helt enig. Litt sånn jeg gjorde med Rocket'en. Var egentlig ikke meningen at det ble en Rocket overhodet. Men klinte til da det passet seg slik der og da. men angrer ikke et sekund så langt vertfall :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Nå er det kun tre (3) dager igjen til jeg starter 4 ukers sommerferie! :twothumbs: :twothumbs:

Å ALT er i skjønneste orden og planlagt så godt det lar seg gjøre. Været får jeg ikke gjort noe med som nevnt, men hytter er bestillt, bagasjeløsninger på sykkel er for lengst fikset opp i, GPS (Beeline) er innkjøpt, et ferskt sett med dekk er nettopp montert etc.

Det eneste som står igjen nå er en real vask av sykkelen. Det er bare en uke i dag til jeg legger av gårde og før det skal jeg oppleve Fredrikstads lokale "helter" (3 kæll) på revy over en pils eller ti, samt feire bursdag på byen ett par dager etter dette hvor alt blir gratis :)

Så starter også snart litt prøvepakking og annet :)

Livet smiler :twothumbs:

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Har hatt en litt vag tanke vedrørende det å kjøpe en sykkel nummer to. Jeg har tenkt på dette ganske lenge og kommet frem til at jeg fortsatt er i tenkeboksen.

Poenget med sykkel nummer to blir jo da evt. ikke en sykkel av samme type som jeg allerede har. Det gir ikke noe poeng. Sykkelen jeg allerede har blir på en måte hovedsykkelen, feriesykkelen, showoff sykkelen etc. altså sykkelen som vises frem med hevet hode.

En sykkel nummer to må evt. dekke et annet behov. Og det behovet for min del blir da jobbpendling, og kanskje litt gruskjøring lokalt. Det må derfor bli en litt lettere sykkel. Da tenker jeg i hovedsak under 600cc. Og helst brukt. Det skal evt. være en ren brukssykkel hvor estetisk utseende spiller liten trille og hvor vedlikeholdskostnader holdes til et minimum.

Jeg har ikke kikket på noe konkret, men ser for meg at KTM er et sted og starte? Aller helst vil jeg ha 1-2 sylindret.

Har vel ikke noe spesielt budsjett, og famler litt i blinde, og det er slett ikke sikkert det blir noe av heller, men jeg har nå begynt å leke litt med tanken om ikke annet..... :)

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Snekker.edvin »

:lol Hva? :O Har du sovet dårlig i natten? Du og gubbe sykkel? NEI!

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Snekker.edvin skrev: 30 jun 2022, 06:11 :lol Hva? :O Har du sovet dårlig i natten? Du og gubbe sykkel? NEI!
Haha. Er vel mer en enduro/kross sykkel jeg er ute etter og ikke "gubbesykkel"?

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Roargutten »

Bjerknez skrev: 30 jun 2022, 06:16
Snekker.edvin skrev: 30 jun 2022, 06:11 :lol Hva? :O Har du sovet dårlig i natten? Du og gubbe sykkel? NEI!
Haha. Er vel mer en enduro/kross sykkel jeg er ute etter og ikke "gubbesykkel"?
Jeg vet det ikke er verdens meste spennende sykkel motormessig, men kjøremessig på grus/i terreng og i trafikk: Honda CRF 300.
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Roargutten skrev: 30 jun 2022, 07:08
Bjerknez skrev: 30 jun 2022, 06:16
Snekker.edvin skrev: 30 jun 2022, 06:11 :lol Hva? :O Har du sovet dårlig i natten? Du og gubbe sykkel? NEI!
Haha. Er vel mer en enduro/kross sykkel jeg er ute etter og ikke "gubbesykkel"?
Jeg vet det ikke er verdens meste spennende sykkel motormessig, men kjøremessig på grus/i terreng og i trafikk: Honda CRF 300.
Har kikket litt på disse ja. Jeg bryr meg døyten om motor og utseende. jeg har Rocketen hvis jeg vil ha nettopp dette. Har sett man får disse ned i rundt 30.000 kroner.

Kanskje jeg får dem enda billigere også hvis jeg kjøper en som mangler en kåpe, eller har et sprukket sete eller noe. Jeg er egentlig bare ute etter en MC på to hjul som tar meg rundt på billigst mulig måte.

Men... jeg får se ann dette litt. Det blir uansett ikke nå dette året. Nå er det snart sommerferie :twothumbs:

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart sommertur med Triumph Rocket III GT!

Legg inn av Bjerknez »

Siste dag på jobb i dag før 4 ukers sommerferie starter!! :jada: :jada:

Etter jobb i dag skal vindskjermen på Rocket'en få seg en dose svart matt Plasti dip. I morgen skal jeg vaske og klargjøre sykkelen for tur og på kvelden blir det revy i Fredrikstad med nåko attått. På søndag blir det hviledag, på mandag er det bursdagsselskap på en restaurant i byen samt at jeg skal oppdatere meg litt på været vedrørende rutevalg etc. tirsdag skal sykkelen pakkes og onsdag morgen legger jeg avgårde :twothumbs:

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart sommertur med Triumph Rocket III GT!

Legg inn av rolf-arne »

Hørres ut som en god plan...

Sjøl e det første dag på " jobb" sånn at andre kan ha ferie.

Kroppen e sånn passelig, så det blir mest å være tilstede, jobbing.

Fin anledning til å fikse Sprinter for ferien, når dere må tilbake på jobb.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

lazyboy
Innlegg: 240
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: Bjerknez - Snart sommertur med Triumph Rocket III GT!

Legg inn av lazyboy »

Du finner vel ikke CRF 300 til 30 k

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart sommertur med Triumph Rocket III GT!

Legg inn av Bjerknez »

lazyboy skrev: 01 jul 2022, 14:15 Du finner vel ikke CRF 300 til 30 k
Nei, men så en CRF250 til rundt 30k.

Men ikke noe seriøs leting for min del. jeg vet heller ikke om denne er noe å satse på. Ikke har jeg tid og lyst akkurat nå heller til å ta dette videre. Var bare en løs tanke jeg hadde som jeg kanskje kommer til å dra opp igjen etter sommeren :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart sommertur med Triumph Rocket III GT!

Legg inn av Bjerknez »

Da har vindskjermen på Rocket'en fått seg en dose svart matt Plast dip. Dette er dog en midlertidig løsning for å skjule gps festet som synes igjennom skjermen. Det hadde nok blitt bedre om jeg la på en solfilm eller kjlpte en sort blank eller sotet skjerm og det kan hende jeg gjør det, men det får evt. bli etter sommeren :)

Dette duger enn så,lenge :)
BB1C3DF5-8827-4AA3-9203-C2E9F0E54BDF.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Bjerknez - Snart sommertur med Triumph Rocket III GT!

Legg inn av Domino »

Jeg syns det ble fint med matt svart. Og Plasti Dip er jo lett å få av igjen. Jeg har brukt klar Plast Dip på pistolskjeftene mine i flere år, funker fint for å få et bedre grep.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart sommertur med Triumph Rocket III GT!

Legg inn av Bjerknez »

Eller egentlig er det jo ikke Plasti dio jeg har brukt, men Biltemas Gummilakk som er samme greine. Funket utmerket det også :)

Er mest spent på hvor slitesterkt det er. Blir mye innsekter som krasjer i denne samt gnikking for å få innsektene bort igjen etc. men dette får duge i sommer vertfall :)

Brukeravatar
tordfo
Innlegg: 78
Registrert: 13 jun 2012, 21:53
Motorsykkelen din: Street Twin og 390 Adv
Sted: Skedsmo

Re: Bjerknez - Snart sommertur med Triumph Rocket III GT!

Legg inn av tordfo »

Ser bra ut! Jeg tok plastidipp på innsiden av skjermen på min forrige sykkel. Ikke matt da riktignok, så vet ikke hvordan det hadde blitt.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mvh.
Tord F

- KTM 390 Adventure
- Triumph Street Twin
x Yamaha FZ6S
x BMW F650GS
x Yamaha Fazer

Svar