Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
greina
Innlegg: 105
Registrert: 12 jun 2021, 20:40
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F, Honda Africa Twin
Sted: Ullensaker

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av greina »

Selv om du kanskje ikke har planer om å lage mat, så ta med en skjærefjøl eller noe annet flatt. Det er hendig å ha noe flatt og stødig å sette fra seg ting (kaffekopp/øl/etc) når du skal gi deg teltlivet i vold :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23068
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av Bjerknez »

greina skrev: 29 apr 2024, 21:38 Selv om du kanskje ikke har planer om å lage mat, så ta med en skjærefjøl eller noe annet flatt. Det er hendig å ha noe flatt og stødig å sette fra seg ting (kaffekopp/øl/etc) når du skal gi deg teltlivet i vold :thumleft
Godt poeng. Skal se om jeg får tak i et passende "spisesett" etc. for oss som er på tur. Men kejnner jeg meg selv rett så blir matlagingen for min del ganske enkel. Pølse på pinne og eller frysetørket mat eller potetstappe etc. det viktigste er at vi kan koke kaffe og drikke ØL. Man kommer langt med peanøtter og potetgull samt en ølpølse også. Jegbhar nok ikke tenkt til å gå Helstrøm i næringen her. Alt til sin tid :lol

greina
Innlegg: 105
Registrert: 12 jun 2021, 20:40
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F, Honda Africa Twin
Sted: Ullensaker

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av greina »

Du kan jo kjøpe deg toppboks, så har du noe flatt å sette ting på :lol

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23068
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av Bjerknez »

greina skrev: 29 apr 2024, 23:29 Du kan jo kjøpe deg toppboks, så har du noe flatt å sette ting på :lol
Trukke det :knegg

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23068
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av Bjerknez »

Nå har jeg handlet inn nytt telt og en 4 x 3 meter tarp inkludert ekstra lange festesnorer og karabinkroker for lettere festing. Poenget er å ha et tørt område utenfor teltet som vi kan sitte og båle og kose oss.

Jeg har også bestillt diverse småting som lanterne/lampe til teltet som kan henges opp og som er oppladbar, samt en GSI kaffekopp, Primus lighter for bålfyring og en Trangia 0.9L kaffekjele. Primus Easyfuel 2 gassbrenner og sovepose har jeg fra før.

Så da får vi se om campinglivet på MC tur vil så frukter :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23068
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av Bjerknez »

Sikkert gammelt nytt for dem fleste, men har ved hjelp av Youtube lært meg noen nye knuter som er geniale når man skal sette opp tarp. Kan man disse tre knutene så kan man sette opp tarp hvor man bruker selve tauet for å stramme etc. det fine med disse knutene at man løsner dem lett ved å bare dra ut løkken :)
IMG_0518.jpeg
IMG_0519.jpeg
IMG_0520.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

mekkern
Innlegg: 7614
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av mekkern »

mye fine knuter jeg selv bruker også men har litt sansen for en type strammer som jeg har funnet har mange bruksområder/muligheter-sammen med knuter også.
Bilde
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23068
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av Bjerknez »

Ja, jeg har sett disse, men har ikke testet dem. Men faktisk trenger man ikke disse i det hele tatt. Det er like enkelt å lage strammeknuter egentlig. Å lærer man seg skikkelige knuter, så slipper man å miste disse strammedingsene.

Men jeg har kostet på meg noen karabinkroker som skal festes permanent til tarpens 12 festepunkter. Det forenkler litt da man bare kan lage en løkke i ene enden og huke på i steden for å knyte på.

Teltet kan jo på en måte bare settes opp på en måte så det er bankers, men tarpen har mange bruksmuligheter. Jeg håper jeg til og med kan slippe å sette opp teltet. Det er noe eget ved å sove under "åpen himmel". I sør Sverige sommerstid tror jeg det å sove under åpen himmel er null stress. Men kjekt med en tarp i tillfelle regnbyge midt på natten. :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4732
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av FredrikE24 »

Hvor ble det av boksershorts i baklomma, kappet tannbørste og campinghytte på MC-tur?
Blir spennende å se!

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23068
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av Bjerknez »

Nja... litt bekvemelighet ønsker jeg nok :)

Har kaaaaanskje planer om å teste ut tarpen/teltet i helgen hvis tiden strekker til. Lurer på og kjøre i retning Finnskogen og teste det ut der fra lørdag til søndag hvis alt klaffer.

Tarpen og teltet skal dukke opp i dag, så blir det prøveoppsett i morgen fredag og kaaaanskje en skikkelig testtur fra lørdag til søndag.

Min største "frykt" er egentlig at jeg må på dritern etter å tatt meg ett par pils og sitter ute i ødemarken. Det sitter så uhyre langt inne å tre skinkene over en grein å slippe meg løs.

Kunsten er vel anskje å tømme ryggen godt før man setter opp campen.... :scratch

mekkern
Innlegg: 7614
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av mekkern »

Bjerknez skrev: 02 mai 2024, 10:53 Nja... litt bekvemelighet ønsker jeg nok :)

Har kaaaaanskje planer om å teste ut tarpen/teltet i helgen hvis tiden strekker til. Lurer på og kjøre i retning Finnskogen og teste det ut der fra lørdag til søndag hvis alt klaffer.

Tarpen og teltet skal dukke opp i dag, så blir det prøveoppsett i morgen fredag og kaaaanskje en skikkelig testtur fra lørdag til søndag.

Min største "frykt" er egentlig at jeg må på dritern etter å tatt meg ett par pils og sitter ute i ødemarken. Det sitter så uhyre langt inne å tre skinkene over en grein å slippe meg løs.

Kunsten er vel anskje å tømme ryggen godt før man setter opp campen.... :scratch
Ingen fare -Ekorna har sett værre ting enn stompen din. :twothumbs:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23068
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av Bjerknez »

Min gode gamle primus EasyFuel II er defekt, så jeg kostet på en ny slik i samme slengen.

Nå er det nok like før Lars ringer meg...

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23068
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 02 mai 2024, 11:14
Bjerknez skrev: 02 mai 2024, 10:53 Nja... litt bekvemelighet ønsker jeg nok :)

Har kaaaaanskje planer om å teste ut tarpen/teltet i helgen hvis tiden strekker til. Lurer på og kjøre i retning Finnskogen og teste det ut der fra lørdag til søndag hvis alt klaffer.

Tarpen og teltet skal dukke opp i dag, så blir det prøveoppsett i morgen fredag og kaaaanskje en skikkelig testtur fra lørdag til søndag.

Min største "frykt" er egentlig at jeg må på dritern etter å tatt meg ett par pils og sitter ute i ødemarken. Det sitter så uhyre langt inne å tre skinkene over en grein å slippe meg løs.

Kunsten er vel anskje å tømme ryggen godt før man setter opp campen.... :scratch
Ingen fare -Ekorna har sett værre ting enn stompen din. :twothumbs:
Jeg tillater meg å tvile på det utsagnet... :lol

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23068
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av Bjerknez »

Da har vertfall teltet og primusen ankommet :)
IMG_0524.jpeg
IMG_0523.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4732
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av FredrikE24 »

Snart må du kjøpe GS :thumleft

Svar