Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Takker for svar :)

Ja, jeg synes det ser ut som en fin liten øy. En passelig øy og bruke en dag på inkludert overnatting. Er ganske nøyaktig 10 mil rundt denne øya hvis man tar strake veien og med litt stopp og en ellers bedagelig kjøredag så kan man fint sette av en dag her ser jeg for meg :)

Fergen ut ser jeg koster maks 299,- inkludert motorsykkel. Det tenker jeg er en ganske grei invistering.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

I dag bar jeg laget meg en portabel batteridreven temperaturmåler som skal måle temperaturen i kjelleren (eller hvor jeg måtte ønske). Temperaturen blir sendt rett til en app hvor jeg kan lese den av, uansett hvor i verden jeg befinner meg.

Ved batteridrift skal denne funke i ca. 2 mnd. pr. Opplading, noe som er innafor. Takket være en mikrokontroller som slår seg på en gang hvert 10'ende minutt og sender data før den går i "sleep mode" igjen. :)
320DDCC5-E491-4E95-8A23-0C444EC3E7CC.jpeg
10D1651F-F4B5-4A6F-9466-D686255E4402.jpeg
E7EC9A25-6D0C-4AF2-B0D8-900EB5D02CB5.jpeg
Så har jeg igså laget en "trickle charger" for NIMH batterier slik at jeg kan "vedlikeholdslade" oppladbare AAA batterier som sitter i mye av hagebelysningen. Batteriene trenger en skikkelig vedlikeholdslading etter en vinter.
18B842A3-2229-4FC1-9169-896317A454A3.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Sykkelen er vasket og klar for en liten ettermiddagstur :)
8154E092-0128-4CC0-8BF7-447AC36D0345.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Ble en fin liten tur over grensa for å hamstre snus, samt en tur innom Høk på vei hjem i dag. Kan også brilliere med sesongens første soft-is :twothumbs:
E5F8D7C9-1F90-4162-A0C6-12D2FE9D69D0.jpeg
18B30DF2-585F-40AC-B292-70572A92646B.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Ute på turen i går traff jeg forøvrig ekstremt mange motorsyklister. Jeg havnet til og med i en "kolonne" med noen som jeg ikke viste hvem var. Minst 20 sykler av forskjellig art. Sikkert av den eldre generasjon siden mange av dem brukte gul vest :knegg

Var ikke veldig mange på Høk, men langs veiene var det veldig mange jeg møtte.

Jeg møtte til og med en som kjørte Rocket i hjembygda mi. Jeg vet han ikke er derfra for det er ingen der som kjører en slik sykkel som jeg vet om. (liten bygd, alle kjenner alle). Men jeg har sett den same Rocket'en en gang tidligere tror jeg.

Jeg så jo med en gang at dte var noe svært som kom i mot meg med doble lykter. Tøft og se sin egen sykkel fra utsiden. Man er helt sjef på veien med en slik! 8)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

I dag er det 25 grader i solen, så da tenker jeg det blir en svingom til Høk for en soft-is rett etter jobb.

Noen flere som kanskje tar turen?

Regner med jeg er der rundt 16:30, men blir ikke lenge der.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

I går fant jeg ut en ny fin ting med Rocket'en som jeg ikke har lagt merke til før :twothumbs:

Sikkert ingen sensasjon dette, men ingen av mine andre sykler har hatt dette. Selv ikke de to bimmerne jeg har hatt.

Jeg har jo en eller annen gang saumfart instruksjonsboken (skumlest) og der sto det noe med selvkansellerende blinklys. Alright tenke jeg. Got it! En kort sveip på knappen får blinklyset til å blinke tre ganger (eller så) før det stopper igjen automatisk.

Men når man holder knappen til en av sidene i rundt 1 sekund så blinker dem som vanlig uten å slå seg av. Trodde jeg! For jeg har alltid trykket knappen inn for å stoppe blinkiningen etter en sving etc. Litt irriterende og glemme dette når man skal blinke mer enn tre ganger.

Men det viser seg at blinklysene slår seg av automatisk der også etter at sykkelen har svinget OG kjørt 80 meter. Det vil si at det må sitte en sensor ett eller annet sted som merker at man faktisk har svinget OG kjørt 80 meter. For står man rolig så blinker dem hele tiden.

DET synes jeg var en fin ting, for å glemme blinklyset er ikke bare irriterende men kan i enkelte tillfeller være ganske farlig med tanke på hvordan andre i trafikken oppfatter deg og gjør valg på grunnlag av tegn som blir gitt etc. Jeg har EN spesiell dårlig erfaring med dette med bil som nesten fikk meg til å kjøre på en motorsyklist for noen år tilbake. (Har fortalt om denne episoden tidligere, men kan ta den igjen om ønskelig)

Men uansett... dette var en velkommen og faktisk nyttig funksjon som jeg satt pris på :D

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av mekkern »

selvkanselerende på FTR`n også, men der har man også "momentary" som er hvis du holder bryteren inne mer enn ett sekund så stopper blinkersen med en gang du slipper den.
man kan jo også stoppe den ved å trykke "på midten".
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 18 apr 2023, 06:19 selvkanselerende på FTR`n også, men der har man også "momentary" som er hvis du holder bryteren inne mer enn ett sekund så stopper blinkersen med en gang du slipper den.
man kan jo også stoppe den ved å trykke "på midten".
Mulig min også har slik momentary blinkfunksjon, det har jeg ikke testet. Jeg klarer heller ikke å se den store fordelen med dette?

Jeg synes uansett det var befriende og vite at etter at jeg har svinget (og blinket) så trenger jeg ikke å dobbeltsjekke om jeg slo av blinkersen, eller ved en uvane bare trykke på blinkeknappen så fort jeg er usikker. Har blitt noen trykk på denne så langt på Rocket'en samt andre sykler jeg har hatt. ;)

Etter å ha kjørt gjennom Fredrikstad ett par ganger så synes jeg rett og slett 80 meter (eller etter 40 sekunder tror jeg det sto) er akkurat passe de fleste ganger etter man har svinget.

Synes alltid det er befriende og finne positive sider med sykkelen som man ikke viste fra før, selv etter 9.000 kjørte kilometer :lol

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av FredrikE24 »

BMW fikk dette allerede i 1983, hvor hvor lenge det blinker avhenger av hastighet og akselerasjon/retardasjon.

Så det er sansynlig at S1000R hadde dette også.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 18 apr 2023, 06:55 BMW fikk dette allerede i 1983, hvor hvor lenge det blinker avhenger av hastighet og akselerasjon/retardasjon.

Så det er sansynlig at S1000R hadde dette også.
Nei, S1000R hadde ikke dette. Slo jeg på blinkersen der, så blinket det til jeg slo det av. Kan godt være det var en maksgrense som jeg aldri nådde, men den må ha vært ganske høy for jeg kjørte fra vertfall 4-5km. mens det blinket.

men ja, den hadde 3-sekunders blink når man vippet bryteren kjapt. Det har vel alle syklene mine hatt.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av FredrikE24 »

Rart det da, når alle BMWer jeg har kjørt har hatt det. Rart!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 18 apr 2023, 07:05 Rart det da, når alle BMWer jeg har kjørt har hatt det. Rart!
Ingen av de to S1000R hadde det vertfall. Da må det i vertfall vært en funksjon som måtte aktiveres langt nede i en meny ett sted. Jeg kjørte fra Habornveien i Fredrikstad og hjem. Ca 5 km. Å når jeg skulle svinge inn på byggefeltet der jeg bor så blinket det fortsatt.

Online
Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av kgjersda »

Bjerknez skrev: 18 apr 2023, 07:08
FredrikE24 skrev: 18 apr 2023, 07:05 Rart det da, når alle BMWer jeg har kjørt har hatt det. Rart!
Ingen av de to S1000R hadde det vertfall. Da må det i vertfall vært en funksjon som måtte aktiveres langt nede i en meny ett sted. Jeg kjørte fra Habornveien i Fredrikstad og hjem. Ca 5 km. Å når jeg skulle svinge inn på byggefeltet der jeg bor så blinket det fortsatt.
Du hadde det. Her er manual fra en 2016-modell. Enda en god grunn til å faktisk lese igjennom brukermanualen på sykler man eier. Mye informasjon som ikke er åpenbart.

https://manuals.bmw-motorrad.com/manual ... 317_01.pdf
blinklys.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

kgjersda skrev: 18 apr 2023, 08:10
Bjerknez skrev: 18 apr 2023, 07:08
FredrikE24 skrev: 18 apr 2023, 07:05 Rart det da, når alle BMWer jeg har kjørt har hatt det. Rart!
Ingen av de to S1000R hadde det vertfall. Da må det i vertfall vært en funksjon som måtte aktiveres langt nede i en meny ett sted. Jeg kjørte fra Habornveien i Fredrikstad og hjem. Ca 5 km. Å når jeg skulle svinge inn på byggefeltet der jeg bor så blinket det fortsatt.
Du hadde det. Her er manual fra en 2016-modell. Enda en god grunn til å faktisk lese igjennom brukermanualen på sykler man eier. Mye informasjon som ikke er åpenbart.

https://manuals.bmw-motorrad.com/manual ... 317_01.pdf

blinklys.PNG
Jada, jeg har lest manualen (i ettertid). Jeg leste den også i sted. Men blinkersen min blinket hele tiden.

Svar