Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

En liten kortinnpå angående kjøredressen. Kjørte på jobb i dag i rundt 0 grader. Uten noe som helst annet under enn boxer og t-skjorte. Ca 1.6 mil i mellom 60-90km/t. Dressen holdt meg varm nok de 1.6 milene. Jeg kunne lett kjørt mye lenger. Dressen virker å være vindtett. Men kjølig blir det jo okke som. Beina var ingen problem og ei heller hendene. Overkroppen er der hvor jeg fryser først.

Ingen problem overhodet og pendle til jobb uten noe under med denne dressen i rundt 0 grader. No kaldere enn dette kan jeg heller ikke se for meg jeg kommer til å kjøre i. Midt i juli blir det vel sjelden 0 grader over de fjellene jeg kjører vertfall. Det ser vertfall ut til at jeg slipper å dra på meg regndressen for å stenge vinden ute. Det er et stort pluss for meg.

Med ullundertøy under har jeg den perfekte helårs dressen. Jeg blåser en lang en i om den ikke er 100% vanntett. Det kan man nesten ikke forvente. Men holder den unna de mindre regnbygene så er jeg meget happy. Det viktigste er at den er vindtett.

Det er også første gangen jeg bruker en bukse med bukseseler. Dette ble en ny erfaring for meg. Jeg har alltid sett på bukseseler som litt "Carlson på Taket", men det er veldig behagelig og det hindrer buksen og gli ned samt blottlegge rørleggersprekken.

Her er et kjapt bilde av meg med dressen på for dere som lurer hvordan den ser ut i virkeligheten.
dress.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av freddy123 »

Ble du sponset av sharkspeed når du kjøpte denne?

Neida bare tuller, men hvordan er det med beskyttelse innlegg? ser ikke ut som det er skikkelige kne og albuebeskyttere på dressen?

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Det er beskyttelse på knær og albuer etc. Samt ei lite ryggskinne.

Haha, nei, ble nok ikke sponset derfra. Var mye folk i butikken så dem er nok populære. Er jo tross alt ekstremt billig. Dem har fått blandede tilbakemeldinger vedrørende service og svartid på epost. Jeg ville nok ikke bestillt derfra før jeg viste nøyaktig hva jeg bestillte via nettsiden. Besøker man butikken føles det litt tryggere.

Men altså... den dressen har imponert meg så langt :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

I dag blir det henting av Sotet visir (Dark Smoke) til min sorte Schuberth C4 Pro hjelm som også er bestillt. Håpet er at jeg får hjelmen i morgen :)

Så venter jeg bare på Rukka Imatra hanskene etter dette. Kjøredressen er jo allerede i boks. Føles neste som julaften... bortsett fra at jeg har betalt gildet selv... :redface

Brukeravatar
ireit
Innlegg: 137
Registrert: 18 apr 2012, 12:48
Motorsykkelen din: Kawasaki-Versys/z900
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av ireit »

Hei.
Du titta ikke på ATA ROADWAY 365 TOURING eller ATA ROADWAY COMBO 365 TOURING? Og om du gjorde så, hva er din oppfatning av den. Lurte nesten på om jeg skulle sette meg i bilen en dag. Min Halvarsson er nå 12 år og fortjener å bli pensjonert.
----------------------------------------------------
Våre MC turer:
https://www.youtube.com/channel/UCFH4kO ... 5zswvyIYHA"

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

ireit skrev: 12 apr 2019, 12:13 Hei.
Du titta ikke på ATA ROADWAY 365 TOURING eller ATA ROADWAY COMBO 365 TOURING? Og om du gjorde så, hva er din oppfatning av den. Lurte nesten på om jeg skulle sette meg i bilen en dag. Min Halvarsson er nå 12 år og fortjener å bli pensjonert.
Nei, jeg tittet ikke på denne. Klærne henger ganske tett i tett i den butikken så man må nesten se seg ut hva man skal ha på nettsiden dems før du drar dit.

Men mitt inntrykk er at den Ata dressen jeg kjøpte virket overraskende bra i forhold til førsteinntrykk. Hvordan de andre er kan jeg desverre ikke svare på.

EDIT:
Vær varsom når du skal bestille på nettsiden dems. Klærne der er veldig små i størrelsen. Jeg måtte har 4XL og jeg veier vel nå rundt 97 kg. og er 182 på sokkelessen. Bestiller du vanlig Large så tror jeg du skal være en utsultet Polakk for å få den på deg.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

BTW... i dag skal jeg hente hjelmen og leke meg litt med Sena Intercom’en. Livet smiler :)

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Sakkle »

Bjerknez skrev: 12 apr 2019, 12:18 Vær varsom når du skal bestille på nettsiden dems. Klærne der er veldig små i størrelsen. Jeg måtte har 4XL og jeg veier vel nå rundt 97 kg. og er 182 på sokkelessen. Bestiller du vanlig Large så tror jeg du skal være en utsultet Polakk for å få den på deg.
Hehe... Ja, min Bullfighter dress er vel str. 8XL eller no sånt. Vel er jeg litt fyldig, men massiv er jeg ikke. Kan det være fordi passform er viktig og det er veldig små forskjeller på størrelsene på MC-klær?
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Da er Schuberth C4 Pro eneslig i hus og jeg kan si at C4 Pro faktisk passet meg enda bedre enn den gamle C3 Pro faktisk, da den er litt rundere i formen. Utseendemessig er dette kongen på haugen i mitt hode. Her er et bilde av hjelmen med sotet visir.
24AAD254-FE24-4E6B-99F0-42B78D4AA542.jpeg
Lyden fra Sena SC1 er derimot ikke spesielt imponerende. Man kan spille veldig høyt, men lyden er spinkel. Problemet er nok at høytalerene er for langt unna ørene. På den gamle hjelmen satt jeg inn Koss høytalere og bygget ut høytalerne så jeg fikk dem nærmere ørene. Da ble lyden helt OK. Om. Dette kan gjøres på C4 Pro vet jeg ikke....

Begge pinlockene jeg fikk var i feil størrelse. Utrolig.... så disse får jeg ikke montert før nye ankommer.

Men hjelmen i seg selv er helt rå. Jeg får se hva jeg gjør med den spinkle lyden. Må vel finnes noen løsninger her uten at jeg må demontere hele hjelmen... ?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg må ta tilbake deler av det jeg sa vedrørende lyden. Man får på langt nær noen gåsehud, men lyden er veldig klar og fin. Noe «trøkk» er det definitivt ikke, men dem spiller ganske høyt. Jeg justerte avspillingskvaliteten og finjusterte equlizer på spotify og da ble lyden helt grei. Jeg tror jeg sier meg fornøyd med det.

Det eneste jeg savner er mer trøkk i bassen, men da må nok høytalerene nærmere øret. Jeg tror ikke det er høytalerne sin skyld i seg selv, men plasseringen av dem som nok er litt langt unna. Den andre hjelmen (C3 Pro) var nok hakket smalere i formen og der hadde jeg også bygget ut høytalerne.

Jeg tror Sena høytalerne i seg selv er bedre enn de jeg hadde, men plasseringen av dem gir et litt spinklere lydbilde. Jeg tror jeg skal leve med dette. Det er et stort pluss for meg at alt er innebygget. Å begynne å rote opp i dette gidder jeg ikke.

Lyden er grei nok som den er nå. Paringen med telefon gikk som en lek, og etter noen firmware oppdateringer i hue og ræva, så ble det veldig bra :)

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av WikingTnT »

Bjerknez skrev: 13 apr 2019, 05:51 Da er Schuberth C4 Pro eneslig i hus og jeg kan si at C4 Pro faktisk passet meg enda bedre enn den gamle C3 Pro faktisk, da den er litt rundere i formen. Utseendemessig er dette kongen på haugen i mitt hode. Her er et bilde av hjelmen med sotet visir.

24AAD254-FE24-4E6B-99F0-42B78D4AA542.jpeg

Lyden fra Sena SC1 er derimot ikke spesielt imponerende. Man kan spille veldig høyt, men lyden er spinkel. Problemet er nok at høytalerene er for langt unna ørene. På den gamle hjelmen satt jeg inn Koss høytalere og bygget ut høytalerne så jeg fikk dem nærmere ørene. Da ble lyden helt OK. Om. Dette kan gjøres på C4 Pro vet jeg ikke....

Begge pinlockene jeg fikk var i feil størrelse. Utrolig.... så disse får jeg ikke montert før nye ankommer.

Men hjelmen i seg selv er helt rå. Jeg får se hva jeg gjør med den spinkle lyden. Må vel finnes noen løsninger her uten at jeg må demontere hele hjelmen... ?
Er det din rosa truse som henger på kle-stativet :O

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

WikingTnT skrev: 13 apr 2019, 09:43
Bjerknez skrev: 13 apr 2019, 05:51 Da er Schuberth C4 Pro eneslig i hus og jeg kan si at C4 Pro faktisk passet meg enda bedre enn den gamle C3 Pro faktisk, da den er litt rundere i formen. Utseendemessig er dette kongen på haugen i mitt hode. Her er et bilde av hjelmen med sotet visir.

24AAD254-FE24-4E6B-99F0-42B78D4AA542.jpeg

Lyden fra Sena SC1 er derimot ikke spesielt imponerende. Man kan spille veldig høyt, men lyden er spinkel. Problemet er nok at høytalerene er for langt unna ørene. På den gamle hjelmen satt jeg inn Koss høytalere og bygget ut høytalerne så jeg fikk dem nærmere ørene. Da ble lyden helt OK. Om. Dette kan gjøres på C4 Pro vet jeg ikke....

Begge pinlockene jeg fikk var i feil størrelse. Utrolig.... så disse får jeg ikke montert før nye ankommer.

Men hjelmen i seg selv er helt rå. Jeg får se hva jeg gjør med den spinkle lyden. Må vel finnes noen løsninger her uten at jeg må demontere hele hjelmen... ?
Er det din rosa truse som henger på kle-stativet :O
HAHAHAHAHA!!! Tusen takk! Der fikk du meg jaggu til å nesten dette av stolen av latter :lol :lol

Jeg måtte faktisk gå å sjekke... men heldigvis var dette en rosa topp, og ikke en truse :lol
Hadde det vert trusa til madammen.. så hadde jeg nok muligens bytta ho ut :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Da ble det voksing av hjelm og visir, så nå er den beskyttet for en stund :)
Bilde-6.jpg
Bilde-5.jpg
Bilde-4.jpg
Bilde-3.jpg
Bilde-2.jpg
Bilde-1-4.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Har nå kjørt meg en tur for å teste hjelmen. En ting er sikkert. Det er mye bedre lufting i C4 Pro. Det merket jeg med en gang. Det noe større visiret er bare vidunderlig å se gjennom. Ingenting som sperrer sikten og pinlocken dekker hele synsfeltet. Det gjorde den på den gamle også, bare så det er sagt. Hjelmen passer faktisk bedre til kålhue mitt da den er litt rundere i formen. Alt i alt en bedre hjelm.

Når det kommer til støy inne i hjelmen er det ikke store forskjellen som jeg kan merke vertfall.

Lyden i Sena høytalerene får derimot karakteren stryk. Hjemme i sofaen var et liksom helt greit, men når jeg kjører så er dte veldig dårlig. Man får spillt høyt nok og faktisk så høyt at det vrenger seg, men lyden er alt for spinkel. Til tale fungerer den sikkert bedre.

Hovedårsaken til dette er nok fordi høytalerene sitter for langt unna, så jeg må finne noe som jeg kan legge bak for å bygge dem mer ut, hvis det er mulig. Jeg prøvde en C4 Pro på Speed MC med Sena og den var det definitivt bedre lyd i. Men denne hjelmen var mye mindre. 57-58 tror jeg. Prøvde denne kun for å teste lyden i Sena. Men selve hjelmen var alt for trang.

Så jeg får se hva jeg finner på...

Er dte noen her som vet om det finnes noe man kan legge bak høytalerene for å bygge dem ut til C4 Pro? Jeg vet man kunne få¨det til C3 Pro, men der måtte man sette inn høytalere og alt selv...

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av LarsE »

Nå aner ikkje eg korleis høgtalarane i C4 pro er montert, men då eg kjøpte intercomen min (Sena 10S) så fekk eg med nokre puter med borrelås som eg kunne bruke til å bygge dei litt ut. Ellers plar eg bruka øyreproppar når eg køyre, og syns at lyden vert litt betre då, enn om eg køyrer utan. Må ha lyden på fullt uansett.

Svar