[Jongsanims blogg] Service is Sverige - LocaToWeb ;)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

[Jongsanims blogg] Service is Sverige - LocaToWeb ;)

Legg inn av jongsanim »

Da har jeg fohåndsbestilt en Yamaha XV950R (bolt) grå hos Høiden MC :D

Leveres jo ikke før til neste år, men fytti som det kribler i fingrene allerede.. Endte opp på Høiden da de for det første var gode til å svare på e-post (i motsetning til enkelt andre forhandlere), og var veldig trivelige på telefon også.. Og så ble det litt rabatt på ekstrautstyr i avtalen ;)

Så nå er det bare å fikse nytt utstyr (kan jo ikke bruke det gamle på ny sykkel), kanskje etter litt godsnakke med kona for å få lov til å bestille i vinter istedenfor å vente til våren :P

:prop: :yeyeye
Sist redigert av jongsanim den 05 jul 2015, 18:34, redigert 29 ganger totalt.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Forhåndsbestilt sykkel!

Legg inn av Snikendeugle »

jongsanim skrev:Da har jeg fohåndsbestilt en Yamaha XV950R (bolt) grå hos Høiden MC :D

Leveres jo ikke før til neste år, men fytti som det kribler i fingrene allerede.. Endte opp på Høiden da de for det første var gode til å svare på e-post (i motsetning til enkelt andre forhandlere), og var veldig trivelige på telefon også.. Og så ble det litt rabatt på ekstrautstyr i avtalen ;)

Så nå er det bare å fikse nytt utstyr (kan jo ikke bruke det gamle på ny sykkel), kanskje etter litt godsnakke med kona for å få lov til å bestille i vinter istedenfor å vente til våren :P

:prop: :yeyeye
Har merket meg det på E-post og norske mc-forhandlere ja :) Utrolig få som faktisk har en svartid innenfor en uke, eller svar overhodet.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forhåndsbestilt sykkel!

Legg inn av Bjerknez »

jongsanim skrev:Da har jeg fohåndsbestilt en Yamaha XV950R (bolt) grå hos Høiden MC :D

Leveres jo ikke før til neste år, men fytti som det kribler i fingrene allerede.. Endte opp på Høiden da de for det første var gode til å svare på e-post (i motsetning til enkelt andre forhandlere), og var veldig trivelige på telefon også.. Og så ble det litt rabatt på ekstrautstyr i avtalen ;)

Så nå er det bare å fikse nytt utstyr (kan jo ikke bruke det gamle på ny sykkel), kanskje etter litt godsnakke med kona for å få lov til å bestille i vinter istedenfor å vente til våren :P

:prop: :yeyeye
Gratulerer med flott sykkel!

var ikke mange dagene siden jeg bestilte meg sykkel fra Høiden selv, men jeg gikk for en XVS 1300A :)
Forskjellen er at jeg har sykkelen i garasjen, hehe :)

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Forhåndsbestilt sykkel!

Legg inn av jongsanim »

Snikendeugle skrev: Har merket meg det på E-post og norske mc-forhandlere ja :) Utrolig få som faktisk har en svartid innenfor en uke, eller svar overhodet.
Ja, er det ikke rart? Tar veldig kort tid å svare på en mail, og det styrker inntrykket dersom man er gode på kommunikasjon. Men, etter min mening, er kommunikasjon det punktet flest feiler på, både bedrifter og privatpersoner, kanskje spesielt skriftlig.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forhåndsbestilt sykkel!

Legg inn av Bjerknez »

jongsanim skrev:
Snikendeugle skrev: Har merket meg det på E-post og norske mc-forhandlere ja :) Utrolig få som faktisk har en svartid innenfor en uke, eller svar overhodet.
Ja, er det ikke rart? Tar veldig kort tid å svare på en mail, og det styrker inntrykket dersom man er gode på kommunikasjon. Men, etter min mening, er kommunikasjon det punktet flest feiler på, både bedrifter og privatpersoner, kanskje spesielt skriftlig.
Alf Graarud MC i Sarpsborg kan anbefales på det sterkeste! En skikkelig oversiktlig flott butikk med stort utvalg av MC!
Servicen vet jeg ikke noe om ennå, men dem svarer vertfall på mail ganske kjapt og de mer hyggelige å ha med å gjøre.

Dem har også en veldig oppegående nettbutikk :)

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: Forhåndsbestilt sykkel!

Legg inn av Erman »

jongsanim skrev:Da har jeg fohåndsbestilt en Yamaha XV950R (bolt) grå hos Høiden MC :D

Leveres jo ikke før til neste år, men fytti som det kribler i fingrene allerede.. Endte opp på Høiden da de for det første var gode til å svare på e-post (i motsetning til enkelt andre forhandlere), og var veldig trivelige på telefon også.. Og så ble det litt rabatt på ekstrautstyr i avtalen ;)

Så nå er det bare å fikse nytt utstyr (kan jo ikke bruke det gamle på ny sykkel), kanskje etter litt godsnakke med kona for å få lov til å bestille i vinter istedenfor å vente til våren :P

:prop: :yeyeye
He har du litt ekstrautstyr fra Low&Mean til Bolten. De var en av verkstedene som fikk i oppgave av Yamaha å lage (og markedsføre) custom-utstyr.

http://www.lowandmean.com/index.php?opt ... &Itemid=60" onclick="window.open(this.href);return false;

Så har vi jo makkverket av deres Bolt, med hydraulisk bakre demper (som senker sykkelen til midtstøtta tar i):

Bilde
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Forhåndsbestilt sykkel!

Legg inn av ojda »

Spennende, gratulerer.
Ingenting er som å gå å vente på en sykkel som "Ikke eksisterer". :vs
Vet av erfaring ;-)
Hva er stipulert pris på doningen da :-k
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Forhåndsbestilt sykkel!

Legg inn av jongsanim »

ojda skrev:Spennende, gratulerer.
Ingenting er som å gå å vente på en sykkel som "Ikke eksisterer". :vs
Vet av erfaring ;-)
Hva er stipulert pris på doningen da :-k
133.000 for R typen og 130.000 for vanlig utgave.

Ekstra på R-sykkelen er:
Piggyback dempere
Semsket sete
Grå matt tank.

Jeg valgte R kun for tankfargen, syntes grå ble veldig fint :) Og i tillegg har jeg lyst til å fjerne Yamaha logoen på sidene og fikse en Bolt logo som den amerikanske utgaven har (se min profil-logo), og de sier at den amerikanske grå utgaven, i motsetning til de andre fargene, ikke har et lag klarlakk over logoen, og at det dermed er grei skuring med varmluft for å fjerne vinyl-logoen (regner med at Yamaha-logoen i Europa og lakken blir samme type som Bolt logoen og lakken i statene).

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forhåndsbestilt sykkel!

Legg inn av Bjerknez »

jongsanim skrev:
ojda skrev:Spennende, gratulerer.
Ingenting er som å gå å vente på en sykkel som "Ikke eksisterer". :vs
Vet av erfaring ;-)
Hva er stipulert pris på doningen da :-k
133.000 for R typen og 130.000 for vanlig utgave.

Ekstra på R-sykkelen er:
Piggyback dempere
Semsket sete
Grå matt tank.

Jeg valgte R kun for tankfargen, syntes grå ble veldig fint :) Og i tillegg har jeg lyst til å fjerne Yamaha logoen på sidene og fikse en Bolt logo som den amerikanske utgaven har (se min profil-logo), og de sier at den amerikanske grå utgaven, i motsetning til de andre fargene, ikke har et lag klarlakk over logoen, og at det dermed er grei skuring med varmluft for å fjerne vinyl-logoen (regner med at Yamaha-logoen i Europa og lakken blir samme type som Bolt logoen og lakken i statene).
Hvor i landet holder du til?
Befinner du deg på østlandet, så kan vi jo starte en egen Yamaha cruiser klubb, hehe.

Tøff sykkel det der!
men er semsket sete noe smart da? Utover at det sikkert ser fint ut, så har jeg for meg at det blir vanskeligere å fjerne skitt etc. på disse?

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Forhåndsbestilt sykkel!

Legg inn av jongsanim »

Bjerknez skrev: Hvor i landet holder du til?
Befinner du deg på østlandet, så kan vi jo starte en egen Yamaha cruiser klubb, hehe.

Tøff sykkel det der!
men er semsket sete noe smart da? Utover at det sikkert ser fint ut, så har jeg for meg at det blir vanskeligere å fjerne skitt etc. på disse?
Holder til i Oslo, så er ikke umulig at vi kan få til noe ;) Har alltid hatt lyst på noen å kjøre litt med men har ikke hatt venner med MC interesse :-/

Når det gjelder setet vet jeg ikke, men kan sitere fra et amerikansk forum:
If we are talking about the R-Spec seat(s) I don't think it is a real suede. I'm pretty sure its a synthetic material at least mine seems to be. I don't think suede would be a wise choice for a bike seat since if it gets wet it would take for ever to dry. Think of sitting on a damp leather chamois that you use to wipe down wet cars etc... its a similar type of porous leather to suede and it absorbs and holds water very well!
og
I was just told it is a suede "like" seat. As for taking care of it... I would like to know as well :-\
Yes, the R- Spec seat. I agree, suede "like" is accurate. Will let you know when I find something that works well.

@Erman: Ja, har fulgt med på Low and mean sitt prosjekt.. Ser jo rå/tøff ut, men ikke noe jeg kunne tenke meg :P I utgangspunktet har jeg tenkt til å lakke skjermene, fjerne Yamaha logo, legge til Bolt logo, montere hvit/beige eksosbandage og evt. lakke varmeskjoldene på eksosanlegget. OG kanskje lakke ringen rundt speedometeret (folk har kommentert at chrommet der blender ofte når man skal lese av speedometeret som i utgangspunktet er vanskelig å lese i "feil" lysforhold). Har aldri gjort noe selv på sykkel eller bil tidligere, så det blir spennende å bli litt skitten under neglene :P Har en svigerfar so mer hendig dog så skal nok høste inn litt tips derfra, samt tips fra det amerikanske forumet for Bolten :)

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: Forhåndsbestilt sykkel!

Legg inn av Erman »

Jeg er litt på gjerdet selv. Har sagt at jeg skal ha meg en MT-09, men den kan fort bli liten for en stor kar med tresifret masse/gravitasjonsforhold. Da blir det nok en Bolt på meg og.
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Forhåndsbestilt sykkel!

Legg inn av Relax »

jongsanim skrev:Da har jeg fohåndsbestilt en Yamaha XV950R (bolt) grå hos Høiden MC :D

Leveres jo ikke før til neste år, men fytti som det kribler i fingrene allerede.. Endte opp på Høiden da de for det første var gode til å svare på e-post (i motsetning til enkelt andre forhandlere), og var veldig trivelige på telefon også.. Og så ble det litt rabatt på ekstrautstyr i avtalen ;)

Så nå er det bare å fikse nytt utstyr (kan jo ikke bruke det gamle på ny sykkel), kanskje etter litt godsnakke med kona for å få lov til å bestille i vinter istedenfor å vente til våren :P

:prop: :yeyeye
:thumleft :prf Bra valg!!

Blir kult å følge deg her!
"Do the right thing"

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Forhåndsbestilt sykkel!

Legg inn av Intruder »

Gratulerer med noe som ser ut som en real turmaskin,blir nok en lang vinter :sk?

du få trøste deg med jinter...!! :prop:



:mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Forhåndsbestilt sykkel!

Legg inn av RuneMC »

Gratulerer.
Du har vel finlest kontrakten så du ikke bare får en slik ? :knegg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Forhåndsbestilt sykkel!

Legg inn av jongsanim »

Erman skrev:Jeg er litt på gjerdet selv. Har sagt at jeg skal ha meg en MT-09, men den kan fort bli liten for en stor kar med tresifret masse/gravitasjonsforhold. Da blir det nok en Bolt på meg og.
De tre forhandlerne jeg har pratet med har alle sagt at den blir vanskelig å få tak i tidlig med mindre man forhåndsbestiller... Men de hadde vel vært dårlige selgere om de ikke sa det :-P men med tanke på at de har slitt med å levere i USA i år (ref en rekke kommentarer på http://www.yamahastarbolt.com" onclick="window.open(this.href);return false;) er det jo ikke usannsynlig at det stemmer ;-)

@ relax: takk, skal nå prøve å få skrevet litt etterhvert ;-)

@ intruder: tror kona blir vred :-P

@ Rune: Shit, visste det var noe galt her :-/ neida, har lest gjennom kontrakten :-D

Svar