AJ Arena...friskmeldt!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 04 okt 2021, 21:51 Men, får du kjøpt kofferter til den …
Vet ikke. Litt tidlig å si, kanskje?
Snakket med Guzziforhandleren her i distriktet for noen dager siden, men spurte ikke spesifikt om dette.
Det han kunne si som omtrentlig sikkert er at syklene først vil bli levert om et års tid. Dvs. i sept./okt. '22.
For øvrig ingen prisantydning heller, foreløpig.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: AJ Arena...

Legg inn av Gammelsmurfen »

AJ skrev: 04 okt 2021, 21:22
Ellers oppdaget jeg at baugporten på Premier Delra "Rigel" hjelmen jeg har var rimelig løs da jeg var ute på MC-turen i dag.
Det viste seg at senterskruen på den ene siden hadde løsnet/skrudd seg ut (som følge av mye åpning og lukking av porten?).
Skruen falt heldigvis ikke ut pga. visirinnfestingen.
Så da var det bare å fjerne visiret da jeg kom hjem, skru på plass skruen, sjekke at den ikke beveget på seg ved åpnong og lukking av baugporten, og bytte til nytt visier når først det gamle var tatt av.

Litt skuffende å oppleve dette på en Premier hjelm, som jeg har hatt flere av uten problemer. Men enkel fiks, heldigvis.
Et tips kan være å pensle litt neglelakk ytterst på skruen før du skrur den inn, for Locktite spiser på enkelte plasttyper.
I stedet forå få denne tregheten Locktite gir, så gir neglelakk en låseeffekt man må ta i litt ekstra også knekker det opp og da er det lett og skru ut skruen etterpå.

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: AJ Arena...

Legg inn av dypen »

Så en fyr som hadde brukt BMW Touratech kofferter med utsparring for eksosen der festene var bygget om så han hadde de på en KTM 1050 … Så alt er mulig og eksosen er heller ikke det store problemet her, det finner du en løsning på.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Gammelsmurfen skrev: 04 okt 2021, 22:02 Et tips kan være å pensle litt neglelakk ytterst på skruen før du skrur den inn, for Locktite spiser på enkelte plasttyper.
I stedet forå få denne tregheten Locktite gir, så gir neglelakk en låseeffekt man må ta i litt ekstra også knekker det opp og da er det lett og skru ut skruen etterpå.
Takker for interessant tips. Notert!

Nå har jeg skrudd til begge skruene skikkelig og vil følge nøye med om det oppstår slark i porten, noe som vil tyde på at en eller begge skruene er i ferd med å skru seg løs igjen.
Skjer det igjen, så vil jeg følge opp tipset ditt :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: AJ Arena...

Legg inn av ErikW »

AJ skrev: 04 okt 2021, 21:48
dypen skrev: 04 okt 2021, 21:43 Ja her snakker vi :thumleft
Bilde
Store sjanser for at jeg ryker på en sånn... :crazy:
Etter hvert ;) .
Det der er bærre lekkert :thumleft :thumleft ble nesten litt fristet selv,

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Da er antakelig sesongens siste tur gjort. Kun et par-tre mil i nærområdet til en av bensinstasjonene i randsonen for å toppe opp tanken med 98 oktan.
Kort tur, men mer enn nok til å kjenne på den gode følelsen og opplevelsen av hvor fantastisk flott motorsykkel 1290'en faktisk er :twothumbs: ! I sitt livs form, virker det som, nå som den nærmer seg 63K aktivt kjørte km. i løpet av de fire sesongene jeg har hatt den :D
Og igjen må jeg trekke fram Mitas Terra Force-R dekkene. Veldig gode dekk, som jeg ikke kan huske å opplevd dekkslipp med noen gang. Noe jeg ikke kan si om andre dekkmerker jeg har kjørt på.
Gleder meg til flere turer med denne komboen, KTM 1290 SA S og disse dekkene kommende sesong :crazy: .

Opplevde forresten noe som i verste fall kan være veldig farlig en snau km. hjemmefra mens jeg kjørte i ca .70 km/t da et rådyr var på god vei inn fra høyre der jeg kjørte. Men da jeg var i ferd med å passere tverrsnudde dyret og la på fullt firsprang tilbake der det kom fra på kornåkeren.
Kan selvfølgelig være flere årsaker til at dyret bråsnudde da jeg kom. Motorlyd, motorsykkelen i seg selv som en truende dyrlignedne skapning ... og denne viltvarsleren jeg har montert.
Omdiskutert, forståelig nok, noe denne tråden viser:
viewtopic.php?p=333033#p333033

Uansett, ingen skade skjedd siden altså dyret bråstoppet og snudde og løp tilbake der det kom fra.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: AJ Arena...

Legg inn av dypen »

Helt klart bra sykkel. Som jeg har nevnt tidligere forsøkte jeg å få på nye Mitas Terra Force-R dekk men verkstedet fikk ikke tak i, kunne kanskje bestilt på nettet eller kjøpt et annet sted men det ble det ikke.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Ja, da er det bare å fastslå at årets MC-sesong er over for egen del.
390'en ble kjørt opp på vaskeplassen på øvre gårdsplass, men vannslangen forble frossen hele dagen. Dermed ingen vask i dag...
Så LilleMY21 blir stående ute i natt. Og det har hun ikke vondt av ;) .
Storegut 1290 er gjort vinterklar og trilles inn i vinterhiet i morra. Litt trist, men også mange gode tanker og kljøreminner etter en variert og innholdsrik sesong - på godt og vondt...
"Go'snakket" litt med 1290'en i kveld og ble enige om at vi skal få oss mange riktig gode og lange turer også i '22 :) .
Med ny og veldig kledelig 58 liters GIVI toppboks til sykkelen, skal det bli riktig stas å legge ut på tur igjen om noen få måneder.
Og som nevnt i annen post så er Storegut i bedre form enn noen gang :crazy: ! Så dette kan ikke annet enn bli veldig bra :prf .

Hva angår lille KTM'en så kan det ligge an til at denne byttes ut til fordel for en annen sykkel jeg har veldig lyst på.
Slett ikke sikkert, men heller ikke usannsynlig.
Er i tenkeboksen... :-k .

Uansett så er denne lille 390 rakker'n noer av det morsomste jeg har eid når det kommer til motorsykkel. Utrolig morsom sykkel!

Selv om 2021 sesongen nå avsluttes for min del, er det mye å glede seg til i 2022 sesongen, helt klart :twothumbs: !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: AJ Arena...

Legg inn av erik m »

Sesongavslutningen gikk til Arvika på fredag, bare snille veier helt fram, og det tok halvannen time lenger enn E18. Så blei det som vanlig kaffe og matpakke halveis og der gikk drøye halvtimen ekstra. Et par timer på Fördonsmuseet var verdt turen aleine, anbefales, og så en snartur innom Systemen for bunkring - og dermed hadde vi bare en knapp times dagslys igjen. Og sjøl om dagen var godt over ti-tallet, falt det raskt da sola forsvant. Måtte ta en stopp og legge et ekstra mellomlag under jakke og bukse halvveis tilbake til Oslo, men da gikk det helt fint med bare et par varme.
https://arvikafordon.se/

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av Bjerknez »

erik m skrev: 18 okt 2021, 23:43 Sesongavslutningen gikk til Arvika på fredag, bare snille veier helt fram, og det tok halvannen time lenger enn E18. Så blei det som vanlig kaffe og matpakke halveis og der gikk drøye halvtimen ekstra. Et par timer på Fördonsmuseet var verdt turen aleine, anbefales, og så en snartur innom Systemen for bunkring - og dermed hadde vi bare en knapp times dagslys igjen. Og sjøl om dagen var godt over ti-tallet, falt det raskt da sola forsvant. Måtte ta en stopp og legge et ekstra mellomlag under jakke og bukse halvveis tilbake til Oslo, men da gikk det helt fint med bare et par varme.
https://arvikafordon.se/
Tok en singeltur til Arvika for ett par år siden hvor jeg overnattet på hotell og var på konsert på Anker Brygge (Kaliffa spillte) og tok noen pils. En høyst oppegående tur :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Utsatt sesongslutt 21. okt. 2021

Legg inn av AJ »

Ikke noe spesielt presserende på tapetet i dag.
Annet enn å komme meg på vinbutikken på en rolig dag før helga... ;)
Så da ble det MC-tur :crazy: .
Ikke langt, men turen til og fra Jevnaker var en solid vitamininnsprøytning i dag, så absolutt!

Kjempevær og flotte kjøreforhold - med en strålende opplagt motorsykkel :prf :
DSCN9779.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Da har jeg litt motvillig og med blanda følelser vinterparkert syklene for i år... :-|
Ikke minst fordi det har vært strålende vær her i distriktet i dag og fristelsen til en tur har vært stor.
Det som har holdt igjen er familiebesøk av to smårollinger, som gjerne vil ha litt tid med bestefaren sin :love :D .

Så nå er det bare å tenke tilbake på en god og interessant sesong. Mest gode opplevelser, men også noen jeg kunne unnvært...
Men i dag er slike ting gjemt og glemt.

Nå ser jeg bare fram til en ny sesong samtidig med å vurdere noen alternativer neste sesong.
1290'en har nå snart "lagt på seg" 63K og har fungert feilfritt denne sesongen. Og jeg står ved det jeg har skrevet tidligere; etter 50K våknet sykkelen skikkelig til live og er i toppform fortsatt.
Så kvitte meg med denne? Trolig ikke, selv om jeg da må innse at salgsprisen, når den dagen kommer, ikke vil bli allverdens.
Men den avskrivningen har jeg råd til. Sykkelen har vært gjeldfri fra den var ny, samme som den forrige. Og bruksverdien for meg er fortsatt veldig høy og jeg trives veldig godt med sykkelen.
Små detaljer man gjerne ikke tenker kan utgjøre en forskjell, gjør at man ofte blir enda mer fornøyd. Som da jeg kjøpte meg ny sidestøttefot av langt bedre kvaliteten en 3-D printfoten jeg tidligere hadde.
Denne nye støtteutvidelsen bygger faktisk akkurat de nødvendige millimeterne i høyden til at sidestøttevinkelen på sykkelen blir langt mer behagelig. Og lettere å heve opp i kjøreklar stilling, spesielt når man er langturlastet. Merkbar forskjell. Så dette var et lurt kjøp.
Økningen av støttefotavtrykket, som er hovedhensikten med støttefotutvidelsen er selvfølgelig også flotte greier. Men det er faktisk høydeforskjellen jeg setter størst pris på.

Så ja, 1290'en blir etter all sannsynlighet også en trofast MC-kamerat i 2022.

390'en lever mer utrygt...
Veldig morsom sykkel, men det kan hende andre alternativer seiler opp som mulig erstatter, som sykkel i det daglige.
I så fall er det stor sannsynlighet for at 1290'en blir en ren langtursykkel, noe den til gangs har vist seg å være svært godt egnet til.

Dett er noen tanker og vurderinger jeg kommer til å gjøre i vinter.
Samtidig med at det nå er tid for å stable på beina en egen kjørekonto for MC-turene neste år. Alt blir jo dyrere så like greit å innrette seg på dette først som sist og legge av midler jevnlig til service og ikke minst drivstoff.

Så... takk for i år til disse to og alle dere andre her inne som jeg har hatt gleden av å ha vært på innholdsrike MC-turer med i år :vs :
23102021.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: AJ Arena...

Legg inn av dypen »

AJ, viktig når du ser på regnestykket du har ingen finanskostnader men du ville heller ikke fått renter av betydning på beløpet hvis du hadde hatt de i banken som ville satt dette i ett bedre lys i løpet av tiden som har gått. Du kjører også så mange km så prisen pr km blir lav sammenlignet med for eksempel min km pris. Har du ett helt rom bare til syklene .. ikke hyller eller noe rask rusk der inne ;)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 23 okt 2021, 23:34 Har du ett helt rom bare til syklene .. ikke hyller eller noe rask rusk der inne ;)
Har en meget enkel uinnredet og utstyrt, men ganske stor, halvannen etasjes garasje, hvor jeg, helt korrekt, har delt av ene hjørnet i garasjedelen til motorsyklene.
Ingen hyller eller annet, kun en enkel lampe i taket.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Ga fort etter for en rastløs impuls i dag; trillet ut lille Duke'en fra vinterhiet, flyttet litt om på plasseringen av syklene slik at det skal bli enda lettere å gi etter senere :crazy: .

1290'en får stå i fred på sin nye plass, mens lillesøsteren gjerne kan tas ut for flere turer før vinteren kommer for alvor.
Som i dag, til Polet i Gran med den lille Held salveska, som akkurat har plass til to flasker vin :knegg .
Absolutt en av flere grunner til at jeg kjøpte nettopp denne sykkelen :prf
29102021 1.JPG
29102021 2.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar