Da har det vært en morsom dag med en veldig artig og en av de mest overraskende motorsyklene jeg har kjørt noengang, nemlig Duke 390, på både asfalt og grus i dag.
Størrelsesmessig som en 1250 kubikker med en høyst potent motor, skikkelig morsom!
Om denne sykkelen ikke er laget for gruskjøring så fungerer den likevel overraskende bra på slike veier. Som den vi kjørte i dag for å sjekke blåbærstatusen et annet sted i nærheten av her vi bor, enn der vi var her om dagen.
Og det er like bra med bær her. Det bugner faktisk av bær i skogen om dagen

!
Nå er ikke Duke'en ukjent med grusveiekjøring siden det er nettopp slik vei her hvor vi bor. Men ikke som den vi kjørte i dag, som det er mange av her i nærområdet.
Såpass mange at jeg
nesten falt for fristelsen til å undertegne en kontrakt på en Aprilia Tuareg 660, som jeg lekte meg på en annen grusvei i området da jeg nylig byttet dekk på 1290'en

.
Men holdt meg i skinnet og tenker at det var nok like greit når jeg nå kjenner at Duke'en funker helt fint på grusveier som dette.
Men den er selvfølgelig ikke på samme nivå som Tuareg'en enn si Husaberg 570'en, som jeg kjørte en del med på disse veiene for ca. 10 år siden.
En flott MC-dag med artig kjøring og noen flere kilo/liter blåbær

:
Dukegruser 1.JPG
Dukegruser 2.JPG
Dukegruser 3.JPG
Dukegruser 4.JPG
Dukegruser 5.JPG
Dukegruser 6.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
Setter du pris på MCsiden.no og ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet? Sjekk alternativene
her .
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
