AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 19 apr 2023, 19:40 -74’n er ikke klar enda, -76’n var klar inntill jeg demonterte bunnpanne på -74’n så den må av på -76’n også før det blir mye kjøring. I tillegg er det litt å gjøre med hus og hage, er i gang med utvendig vask av tak og hus … ferdig med garasje og uthus, bare huset igjen og der er taket og vindskier noe dritt. Mulig jeg må ha lift.

Uansett i morgen blir det tur på KTM’n :D
Ok, dette er jeg ting man skjønner, må vite :) . Man er jo huseier selv også ;) .

Satser på at klassikerKawasakiene er superklare for noen fine turer senere i sommer, da :crazy: !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av AJ »

utc skrev: 19 apr 2023, 10:19
AJ skrev: 18 apr 2023, 20:02 V7'ern har også en utrolig smidig girkasse. Fra fjerde gir er det helt uproblematisk å "quickshifte" opp til sjette og ned igjen. Merker knapt at man girer opp og ned på disse girene uten kløtching. Altså ingen ulyder og ingen nykking i drivlinja.
Dette virker lovende. Triumph har som din en særdeles silkemyk QS, der har BMW noe å strekke seg etter. Lykke til med ny-ervervelsen :prf
kaLARSnikov skrev: 19 apr 2023, 10:25
AJ skrev: 18 apr 2023, 20:02 Jeg kjenner meg heller ikke igjen blant de som påstår det er problematisk å finne fri - N - på denne sykkelen. Funker helt fint for meg.
Dette har jeg sett og hørt folk klage på når det gjelder ganske mange forskjellige sykler og jeg mistenker at det i mange tilfeller har med både erfaring og personlig gefühlen å gjøre.

Gratulerer med en flotters sykkel forresten :) Liker retro-stilen på moderne sykler og noe slik er i min mening den perfekte sykkel nr. 2 om man har en god ADV-sykkel fra før.
Takker, @utc og @kaLARSnikov :vs !

Også må jeg bare få påpeke at V7'ern ikke har quickshifter, slik det kanskje kan oppfattes som i det utc skrev.
På denne sykkelen er det ikkeno' av slike nymotens greier. Her er det "bilmotorkløtsj" og vaieroverføring.
Men vi som har levd en stund vet at man kan gire kløtsjløst bare man gjør det riktig og på motoren og girkassen premisser, for å si det slik.
Derfor skrev jeg også quickshifte med anførselstegn... ;).

Forøvrig er jeg veldig fornøyd med Special'en så langt :prf .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av AJ »

Da er man på femte dagen som Moto Guzzi V7 850 Special eier.
Og hva tenker man etter disse dagene i snaue 500 km. så langt?
Svaret er enkelt; jeg er storfornøyd!
Sykkelen livner til mer og mer for hver tur og den jevne motorpulsen fra V2'ern er nærmest å anse som avhengighetsskapende :) .

Kløtch og girkasse kjennes langt mer smidig ut allerede etter disse få dagene. Bremsene har bedre bitt. Legger her til at jeg kjørte inn disse omtrent etter den måten jeg så på en video med en ganske så kjent MC-kar og som jeg laget en tråd om, nemlig denne viewtopic.php?p=424367#p424367.
Skader ikke å følge gode råd og som tar deg mindre enn en halvtime å gjøre.
Og OBS OBS! Ingen ny diskusjon om dette i denne bloghen :[-X !!
Det kan de som fortsatt er interessert i temaet og har meninger, synspunkter og erfaringen gjøre i den jeg nevnte. Altså denne: viewtopic.php?p=424367#p424367 .

Videre kjører jeg inn Guzzi'en på min måte, noe jeg har gjort med alle syklene mine fra og med Stelvio'en i 2012 og som har blitt debattert i denne tråden - viewtopic.php?p=37633#p37633 .

Og igjen OBS OBS!! - ingen fortsettelse av innkjøringsdebatten her i denne bloggen. Bruk den jeg har vist til om temaet fortsatt er interessant. Kanskje for nye medlemmer her inne?

Kjørestillingen på V7'ern var noe uvant i starten. Nå begynner den å kjennes riktig og behagelig ut.

Sykkelen er, som alle kan se, helt uten noen form for vindskjerm. Samme med KTM 390'en. To skjermløse sykler på rad og begge kjennes ganske så like ut med vindstøy og vindpress. Vindstøyen får man ikke gjort noe med annet enn å plugge ørene. Og med plugger er støyen mindre plagsom enn på mange sykler med vindskjerm. Gjelder også 1290'en.

Ulempen med sykkel uten vindsskjerm er selvfølgelig fartsvinden i hastigheter over 100-110 km.
Men det er jo ikke høyhastigheter V7'ern er bygd for siden denne sykkdelen slett ikke er noen racer, mden samtidig langt fra noen sinke i trafikken.
Motoren responderer kjapt og jevnt og har et bra drag. IKke minst på sjettegiret. Så jeg skjønner fortsatt ikke de som "klager" på dette pg mener man må gire ned for å kunne foreta forbikjøringer.
For egen del har jeg sjelden eller aldri behov for kjappe forbikjøringer, jeg liker heller de "late" og litt lange forbikjøringene på godt oversiktlige strekninger. Avstressende forbikjøringer, altså ;) .

Og som man ser av bildene passer salveska til SW-Motech bra på V7'ern og ble satt på i dag i anledning et besøk på en av vinbutikkene på Romerike i dag, som så langt har vært den lengste enkeltturen med Guzzi'en så langt etter fem dagers eierskap.

Og Guzzi'en og jeg er i ferd med å knytte gode bånd, kjennes det ut som. Magefølelsen er god og jeg tror dette kan bli et langvarig forhold :love
;) .

Dermed tok jeg også en tur innom en lokal autospaguru med svært gode kundereferanser og fikk tilbud på en coatingjobb.
Og det er jeg helt sikker på blir veldig bra :prf .

Fortsettelse følger... :crazy:
MG210423 1.JPG
MG210423 2.JPG
'
MG210423 3.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av Bjerknez »

Ser bra ut dette AJ :twothumbs:

Stilig sykkel :thumleft

Husk at coating ikke beskytter mot fysisk berøring i særlig grad. Du har et syltynt lag utenpå den orginale lakken som ikke er like hardt som selve klarlakken. Det beskytter derimot bra i forhold til fjerning av skitt og annet. Det kommer også veldig ann på hvilken coating som legges. Finnes mange typer.

Ikke verdt prisen i mine øyne da en god lakkforsegler påført to ganger i året gjør amme nytten og en flaske koster 300 kroner og varer trolig livet ut.

har selv testet en av markedets beste coatinger på min tank, lagt av en proff detailer. Denne beskyttet ikke noe bedre mot gnissemerker fra tankvesken enn det en vanlig forsegler gjør. Her snakker vi den dyreste coatingen til Gtechnic. Crystal Serum Ultra.

Men uansett er jeg positivt overrasket over at du tok deg bryet med å vedlikeholde sykkelen på den måten. Slikt varmer mitt hjerte :twothumbs:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av AJ »

Ny innkjøringsrunde langs Ransdsfjorden. Nærmere meg nå 600 km. Tar resten av innkjøringa i morra, tenker jeg, før vinteren ser ut til å returnere for en kort periode før sykkelen få førstegangsservicen på onsdag.

Flere inntrykk og erfaringer så langt:
Meget komfortabel sal :prf ! Litt skarp knevinkel som gjør at man nok bør ta noen pauser og strekke beina litt for ikke å stivne helt i hoftepartiet. Gjelder ganske sikkert ikke alle, men jeg merker litt denne tendensen.
Men helt greit å forholde seg til og et godkjent kompromiss i forholdet nedleggsvinkel og lav salhøyde,som gjør sykkelen letthåndterlig på flere måter.

Ang. coating så er visst måten autospaguruen (registert firma, så ingen hobbyamatør) bruker ganske avansert. Har aldri fått gjort dette på noe kjøretøy tidligere, men tar meg altså råd til det denne gangen. Og er så klart spent på resultatet når den tid kommer.
Og det viktigste for meg med denne behandlingen er nettopp å gjøre det lettere å vaske av støv, skitt, søle og asfaltflekker uten å "gnikke og gnu" på lakken.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av AJ »

En kveldstur til Lygna hvor jeg tok igjen en annen sykkel med to blanke potter.
Nei, ingen Guzzi, men en eldre Honda 1100, tror jeg det var. Eller muligens en Yamaha FJR 1300. Litt vanskelig å si i det jeg i fint driv dro forbi i de siste bakkene opp til Lygnaplatået ;) .
Og det var tydelig at den forbikjørte lurte fælt på hva som svisjet forbi siden føreren etter litt famlende forfjamselse la seg i selen og kjørte nesten helt opp på siden av meg på 70-strekket før avkjøringen til Lygnasæter-kroa.
Antakelig nysgjerrig på hva som hadde passert... :crazy:

Ellers merker jeg nå at motoren går bedre og bedre for hver. Mer gassrespons, antydningen til nølingen ved pådrag, som den del nye sykler har de første milene og opp til flere hundre kjørte kilometer, gir seg til kjenne sjeldnere og sjeldnere til fordel for kjapp respons og jevnt og godt drag.

En annen ting med denne sykkelen er det smale designet, tanken, salen og ja, til og med de to utstikkende sylindrene. Det i tillegg til den nykkfrie gangen i motor og drivverk i gangfarthastighet gjør denne til en godt egnet by - og fildelingssykkel.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av AJ »

Ny kjøredag i morgen hvor jeg tar sikte på sånn ca. 300-350 km. slik at jeg får fylt opp innkjøringskilometerkvoten sånn omtrentlig før 1. gangservicen ;) .

Hvor ferden går vet jeg ikke enda. Men ser dere en blåfarget Moto Guzzi V7 med en sort skinndresskledd fører med sort Premier karbon helhjelm er det bare å slå følge og ta kontakt der jeg finner det for godt å ta en kjørepause eller fotostopp :) .

Dette blir antakelig siste tur før 1. gangsservice med en sykkel som helt klart skiller seg ut fra "flokken" for øvrig på flere vis :) .
V7 850 Special er på ingen måte noen lettvekter, kan jeg uten videre føre opp på erfaringslista. Men det til tross for det så er den omtrent like letthåndterlig som KTM 390 Duke. Velbalansert og svært så retningstabil er den også, noe jeg kjenner godt igjen fra Stelvio'en.

Den store runde frontlykta med gammaldagse pærer har den heller ikke til felles med så mange, om noen.
Kardangdrift er den også alene om å ha blant moderneretroklassikerne.
Og det å være rent luftavkjølende uten antydning til oljekjøler er den også alene om å være sammen med med Kawasaki W800.

Jeg må bare innrømme at jeg synes det er artig og ikke minst litt stas å eie en MC som skiller seg såpass ut som det denne sykkelen nettopp gjør. Ikke minst i forhold til de stadig strengere utslippskravene som gjelder.

Og med den erfaringen jeg har langt, som selvfølgelig er altfor kort til å komme med en endelig konklusjon, tyder mye på at dette er en motorsykkel jeg kommer til å ha lenge :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av AJ »

Årets første ferjetur :):
20230422_143545.jpg
20230422_145018.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av Bjerknez »

Ferietur?

Har du tatt ut ferie så tidlig? Eller mente du kanskje fergetur?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 22 apr 2023, 17:41 Ferietur?

Har du tatt ut ferie så tidlig? Eller mente du kanskje fergetur?
Har ferie hele året, jeg... :crazy:

Mente selvfølgelig ferge - eller ferjetur. Alt ettersom...
Skrev også dette, men stavekontrollen på nettnbrettet har ofte en lei tendens til å mene noe annet... :roll
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av AJ »

Da har V7'ern lagt på seg 820 km, som jeg tenker er nok til at 1.gangsservicen kan tas.
Ingen vits å tyne innkjøringsolja mer enn nødvendig.

På 1. gangsservicen blir turtallsvarsellampa justert fra ca. 4500 rpm til 6500 rpm. om jeg ikke husker feil.
I løpet av innkjøringsperioden har denne lampa funnet det for godt å våkne til liv et par-tre ganger. Sånn er det bare når man har det så moro som jeg har hatt det i løpet av disse drøye 800 kilometerne :crazy: .

Etter servicen tenker jeg det blir enda et par hakk morsommere \:D/ .

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av Bjerknez »

Aha, stemmer det. Du er jo pensjonist du :)

Jeg sikler jo på en lignende sykkel selv som befinner seg i samme gate, men jeg er fortsatt usikker på om jeg ønsker å gå den veien. Jeg får se hva jeg konkluderer med etter sommerturen i år og når vinteren slår inn igjen ;)

Å ja, det går unna på nettbrettet så skriveleifer blir det nok av :thumleft

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1037
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av Domino »

Du slipper å stroppe sykkelen på den ferga!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 22 apr 2023, 18:49 Jeg sikler jo på en lignende sykkel selv som befinner seg i samme gate, men jeg er fortsatt usikker på om jeg ønsker å gå den veien. Jeg får se hva jeg konkluderer med etter sommerturen i år og når vinteren slår inn igjen ;)
Moderne retrosykler er skikkelig artig! Så ingenting å lure på :) .

Utvalget er heller ikke så verst, nå som også BSA er tilbake på norsk jord.
Og Triumphsyklene er jo skikkelig flotte.
Eneste "feilen" med Triumphklassikerne er at de er væskekjølte ;) .
Samme gjelder nye BSA 650, mens Norton Commando 961 fortsatt er luftkjølt. Riktignok assistert av en oljekjøler. Men det er innafor :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av AJ »

Domino skrev: 22 apr 2023, 18:54 Du slipper å stroppe sykkelen på den ferga!
Dette er ferga over Randsfjorden på det smaleste (hvor det strengt tatt burde vært en bro...) og uten strie strømmer. Så her stropper man ikke, nei :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar