Ny MC

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: Erling's "Bikers Logg"

Legg inn av Tomgsx-r »

:D

KawaKjetil

Re: Erling's "Bikers Logg"

Legg inn av KawaKjetil »

Gratulerer med blogg Erling :thumleft

ZZR-Erling

Re: Erling's "Bikers Logg"

Legg inn av ZZR-Erling »

Takk "Bergen"...
Dvs Kjetil..
Jeg "traff" Kjetil på Bike.no for flere år siden. Vi begge hadde nattevakter på hver vår kant av landet.
Etter mange att og frem der, har vi nu treftes flere ggr :)
Sist kjørte han hit fra Bergen, og jeg ble med han tilbake og overnattet hos han/dem..
Kjetil...de historiene om Kawa, og han Roy der, var trivelige greier, og turen over Vidda var skikkelig fin!

ZZR-Erling

Re: Erling's "Bikers Logg"

Legg inn av ZZR-Erling »

Det blir nok ikke daglige oppdateringer her, men kan j skrive at æ har bestilt styrelager til 250'en i dag, de e heilt kaputt :)

Og, folkens, det ligger youtube på det meste av slike fiks..både forgassere, og styrelagerfiks, har jeg funnet der :)

KawaKjetil

Re: Erling's "Bikers Logg"

Legg inn av KawaKjetil »

Ja, den turen over fjellet var fin :thumleft Kun en liten regnbye fra Kikut omtrent ned til Geilo. Kan godt hende jeg kommer innom sånn plutselig igjen :D

Og nå når du har fått deg crosser blir ikke vinteren så kjedelig heller. Sikker mye iskjøring med påfølgende skruing på gang da :prop:

ZZR-Erling

Re: Erling's "Bikers Logg"

Legg inn av ZZR-Erling »

Vinterkjøring..ja, vi får se, må først, få den i slik stand jeg vil ha den, og i dag har jeg fått plukka løs kammene, målt shimmsene og bestilt nye. Har også fiksa meg en liten vinterkrok til crossern. Dvs satt opp ett par hyller og flytta dingsene dit.

Bilde

Her ligger shimsene:
Bilde

I det andre hjørnet står "Gromgutten":
Bilde

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Erling's "Bikers Logg"

Legg inn av Kawagutten »

Det er en virkelig fin BMW du har der :-)
Blir moro å se om det kommer noen bilder fra vinterkjøring med crossern :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

ZZR-Erling

Re: Erling's "Bikers Logg"

Legg inn av ZZR-Erling »

Om ikke jeg kjører med min, blir det kanskje litt bilder av Åsmund på sin 125 :)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Erling's "Bikers Logg"

Legg inn av Kawagutten »

Kan jo være moro med en 125 også :-) Har hatt både 125 og 250 crossere før men solgte de da helsa ble dårlig.Har hele tiden savnet de veldig.Skal snart prøve meg litt i det små med xt350 men noe skikkelig motocross blir det ikke.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

ZZR-Erling

Re: Erling's "Bikers Logg"

Legg inn av ZZR-Erling »

Det skjer ikke så mye på mc fronten for tiden, venter på shims, men har tatt lisenskurs for motocross og enduro i dag da :-)

KawaKjetil

Re: Erling's "Bikers Logg"

Legg inn av KawaKjetil »

ZZR-Erling skrev:Det skjer ikke så mye på mc fronten for tiden, venter på shims, men har tatt lisenskurs for motocross og enduro i dag da :-)
Tok det lang tid? Har meldt min interesse til lokale klubben her på bjerget. Skulle visst være et kurs før jul...

ZZR-Erling

Re: Erling's "Bikers Logg"

Legg inn av ZZR-Erling »

2,5t, bare teori, ingen prøve.

ZZR-Erling

Re: Erling's "Bikers Logg"..skiftet styrelager

Legg inn av ZZR-Erling »

Idag fikk jeg tid til å "dælje" ut lagerbaner og lager på styrespindelen. Det ble bra! :-)

En laaang dor gjorde susen på lagerskålene! Nedre lageret var omtrent sveisa til spindelen :bl3 med det kom av det og ved å slå større og større skrujern vinkelrett på spindelen under lageret. Det øvre lageret var rusta....2009 modell.....vær kritisk med høytrykksspyler! Nå venter jeg på shims til 4 av 5 ventiler, en dim mindre.

ZZR-Erling

Re: Erling's "Bikers Logg"

Legg inn av ZZR-Erling »

Idag har vi mekka i kjeller på X'erne. Både Åsmnd og min sin.
Skiftet hjullager foran, smurt opp alle nålelager, dvs i støtdemperlink, svingarm og styrelager, samt skiftet o-ring på ene beinet.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Bilde

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Erling's "Bikers Logg"

Legg inn av MH434 »

Flott Blogg!!

Solgte min 06 KX250 tidligere isommer, fikk liksom aldri kommet meg på banen, dessuten har jeg ikke råd til å knekke armer og bein hele tida(langrenn om vintern) men savner udyret! :knegg
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Svar