Spidairs logg...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Spidairs logg...

Legg inn av AJ »

Jompa skrev:
Hadde ho derimot fått nyss om krangel, intriger mm hadde ho vært interessert.
Men det har det jo vært :eh .
Til og med jeg har fått med meg det... :knegg

Så da er det kanskje håp likevel :dontknow ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

[img]http://s24.postimg.org/e1kag8chd/SMCR_690.jpg[/img]

Tar seg fabelaktig godt ut spør du meg... :-)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Har skjært til noe lær som sykkelen står på nå, men gulvet, parketten, er så stygg fra forrige eiers dårlige behandling at noen riper fra eller til ikke gjør noe... :) Bensin tanken er veldig tett på denne sykkelen, for det luktet ikke bensin i det hele tatt når jeg kom ut fra soverommet i morges og jeg luktet spesielt etter det... Og det er bra... Har halv tank slik at jeg kan kjøre litt rundt i min enorme 70 kvadrat meter store leilighet i vinter hvis jeg skulle få et alvorlig angrep av PMS....

Ble veldig bra :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Spidairs logg...

Legg inn av AJ »

spidair skrev:[img]http://s24.postimg.org/e1kag8chd/SMCR_690.jpg[/img]

Tar seg fabelaktig godt ut spør du meg... :-)
Ikke verst det der :D .

Sklir rent inn i det fine innemiljøet :prf
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Har ingen dårlig samvittighet ved å ha sykklen inne... Folk drar inn langt styggere ting i stua, som pianoer og lignende... Kun det at folk ikke er vant til å se en motorsykkel inne som gjør det rart for enkelte tror jeg.. :-)

Får frem smilet hos meg ihvertfall, hver gang jeg ser den... :-) Som å se en god venn eller en kjæreste... Selv om jeg fremdeles syntes at ektefeller er noe som bør henge på veggen...

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Kjempeide å dra sykkelen inn. Nå kan jeg pusse, gnikke eller gni, skru og kose meg når jeg vil, helt konge!!! :-)

Batteri er tatt ut og satt til lading (med en intelligent lader, ikke de vanlige batteri kokerne...) og deksler tatt av og vasket og polert og som nye faktisk... Skal skifte drev foran og bak i løpet av vinteren, (kjedet er nytt i sommer) da de var slitt så jeg, ikke mye men nok til at jeg skifter dem. Det samme går for bremse belegg... Bremse skivene vet jeg ikke enda (noe må jeg jo kose meg med utover vinteren også...) men luftfilter, oljefiltre må også byttes...

Trodde jeg hadde et problem med bremse lyset, det vil si en av bryterne var på hele tiden, men det viste seg at hånd beskyttelsen hadde forskjøvet seg (på vei inn i leiligheten antagelig) som gjorde at håndbremsen lå litt på, nok til å gi bittelitt brems og at bremselyset var på hele tiden.. Fikset umiddelbart.

Har til og med startet vidunderet inne og det bråket langt mindre enn jeg fryktet, ikke mer enn TV'n litt høyt på ihvertfall... Deilig lyd :-) Lukter fremdeles ikke bensin av sykkelen og det er bra :) Måtte sy et teppe sykkelen skulle stå på og det ble bra.

Mutter'n holdt på å få hjerteinnfark når hun så sykkelen inne i stua mens fatter'n bare humra og lo... Hun roet seg fort da, men akket og uffet seg en del utover kvelden så fort hun så sykkelen igjen, tydeligvis sikker på at sønnen har blitt helt bananas som har dratt ute lekene inn i leiligheten... he he :-) Og det ble ikke bedre da jeg sa at jeg kom til å henge julepynten på sykkelen istedenfor på et juletre... (De skal til meg i jula....) Hun tilbød seg til og med å betale for et juletre... (ler enda..) :-)

Men det var en fryktelig god ide å dra sykkelen innendørs... Så det er en tradisjon jeg definitivt kommer til å fortsette med...

Så sånn er ståa i stua her... :-)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Fy pokker nå lider jeg av PMS..... :(

Er så kjøre sjuk at jeg snart starter gliset og kjører rundt i stua bare for å få følelsn... nå må da denne helvettes vinteren være over snart.... Venter på oljefilter og luft filter og er, når det er byttet, klar for å kjøre doningen ned trappa og ut på veien... Will be a very happy day :)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Lørdag 19 mars fikk jeg nok av at sykkelen hele tiden møtte meg i gangen, loggrende og ville ut, så jeg endte opp med å slippe den ut. Lirket den forsiktig ned trappa, kledde på meg og startet gliset... AHHHH, det var godt det!!!!

Men veldig rusten kjente jeg, satt og glisa inni hjelmen i den første rundkjøringen, for jeg kjørte jo som en nitti år gammel kjærring, stolte liksom ikke helt på sykkelen og rykk og napp... Hadde glemt hvor vanvittig gass villig denne sykkelen er, en bitteliten tvist med rulla så skyter den avgårde, men det klarte jeg å venne meg til i løpet av timen med rustbanking.. Så bar det ut til Eidsfoss fra Hokksund, for en herlig følelse! Måtte legge skikkelig bånd på meg for å holde fartsgrensen *host host*, vel litt over da, men ikke så mye, var enda rusten...

Nå har jeg kjørt i snart en måned og rusten er i ferd med å forsvinne kjenner jeg. Stoler på sykkelen nå og all nøling og rykking er borte, holder gassen gjennom svingene og vekten på forhjulet og mord i blikket... :) ... Mye grus og sand i veien mange steder selv om feie maskinene har feid det meste av hovedveier rundt her (Hoxun), så det er vel best å være obs på det og ikke ta så hardt i på side veiene...

Men da er sesongen 2016 sparket i gang!! Og speedmetetet har snart rundet 40 000... Så jeg har da kjørt litt i litt over to sesonger... :)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

2016 ble egentlig en elendig sesong, klarte ikke 10 000 på speedometeret engang... Regn og ødelagte ferie planer (noen i familien ble forsyne meg sjuke hver gang jeg skulle på lang tur.. Skjønner bare ikke hvordan de klarte å time det... :) .)

Men bedre lykke neste gang, så i år skal jeg nok lykkes bedre... Driver for tiden og lager sidevesker av to ammo kasser fra 30 mm ammo. De er store og fine, vanntetet og rommer en del... "Offrer" fotstøttene til passasjeren som feste for disse og sykkelen står for tiden på en hydralisk løftebukk midt i stua/kjøkkenet der jeg driver å tilpasser holderne for disse ammo kassene. Dette har vært en ongoing sak i noen år, men i år gjør jeg det. Har installert dreiebenk, begge sveise apparatene mine samt det meste av verktøyet mitt ute i den ytterste boden og laget meg et lite sveise avlukke der det er trygt å sveise i (en liten "bås" som jeg har kledd med tynnplater av stål (Gulvet er flislagt..)), er jo ikke interessert i å starte en brann heller...

Tenker å la holderne til "ammo koffertene" sitte fastskrudd der (bytte de orginale skruene til noen litt lengre skruer..), men må se om jeg finner en løsning som er litt smart. Ikke for at jeg er plaget av passasjerer som skal sitte på, men det hender jo guttungene mine sitter på fra tid til annen, så det ville vært fint å kunne hatt begge deler festet... Ellers blir det kun til ferier jeg bruker side boksene. Noen dame skal jeg ikke ha (Er nestn helt kurert gitt, har funnet ut at jeg har det ALT for bra alene, der jeg kan styre mitt eget tempo og gjøre hva faan jeg vil, til å gidde å se etter et hundyr... Jeg vil nok ikke legge meg på maven og blånekte skulle det dukke opp et flott eksemplar, men det eksemplaret må pokker meg være flott også (hun må nesten ha flatt hode og store ører sånn at jeg kan sette fra meg ølen og holde i ørene når hun...... :P ) . Så det tenker jeg mindre og mindre på...

Så får vi se da, når 2017 sesongen sparkes igang, om jeg har to nye side bokser i KTM farger (Orange, svart og hvit for de som lurte..). Satser sterkt på det :)

Og gleder meg til 2017 sesong..

Svar