Spidairs logg...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Takk, AJ, pulseringen ble nesten borte med "trikset" ditt, tydelig at de flyteringene satt fast ja. Nå kjenner jeg bare en svak svak pulsering fra 20 og nedover, deilig!:) Bytte bremseklosser foran så blir det bra vettu :)

Men nye dekk....

At nye dekk kunne utgjøre så enorm forskjell trodde jeg ikke... Fy pokker for forskjell også, holdt på å kjøre lukt til skogs i den første INNERsvingen, for der jeg før måtte "knekke" sykkelen rundt svingene og kjempe for å holde sykkelen nede underveis trengte jeg på de nye dekkene baree å tenke på å svinge, så svingte det. Var så skjønnt og deilig å kjøre igjen at det nesten ruslet for meg i et par svinger...

De som har kjørt i rettning Drammen- Kongsberg mot Fiskum sletta på gamle veien vet hva jeg snakker om når jeg sier Lunde bakkene, de S formede svingene før rettstrekket. Der ja.. :) Jeg kjørte sykkel på jobben på mandag og blinket med ut den svingen for å huske hvordan den var å kjøre på gamle slitte dekk... Det var såvidt jeg turte å holde 60km/t rundt den svingen på mandag, litt mer i yttersving på vei hjem igjen. I går ga jeg meg når det sto 92 km/t på speedometeret, i innersving, men jeg kunne fint ha pushet noen kilometer til rundt den svingen, med letthet...

Fy pokker for forskjell nye og gamle dekk utgjør!!! Er som natt og dag og det verste er at det går så gradvis at man ikke legger merke til at du en dag sitter og kjemper for å svinge og at man må sloss rundt hele jævla svingen for å holde sykkelen nede, for den vil bare opp. Alt som trengs på nye dekk er en bitteliten dytt for å kontrastyre og grøftekanten kommer med raserfart og man må kontrastyre for ikke å havne der... he he

Jeg kjørte litt rundt i går, naturlig nok, og skremte meg selv flere ganger med å ha gastronomiske hastigheter i svinger, det gikk jo pokker meg helt av seg selv jo!!! Sykkelen var liksom en forlengelse av meg selv på slutten av turen (når jeg ble vant til det nye sving mønsteret og ikke trodde jeg måtte knekke sykkelen inn i svingen lenger) og jeg må si jeg kvapp litt når jeg beskuet speedometeret og det sto hundre og femti i åttisonen mot Vestfossen, uten at jeg for mitt bare liv kan si hvordan jeg klarte å komme opp i den hastigheten, skikkelig skummelt!!!

Det er litt mer mønster i disse dekkene og de var MYE bedre å kjøre på grus med, for der de gateslicksene jeg hadde før slapp og vinglet, det var som å kjøre på is, med sideslip og det hele, satt disse dekkene godt i grusen og var veldig rettnings stabile. Tror de Michelin pilot road 4 dekkene er bra jeg, så langt har jeg overhodet ikke noe å utsette på dem ihvertfall, de satt som et skudd i svingene og er helt nydelige å kjøre sving med :) Så jeg er fornøyd :)

Kjører sykkel på jobb i dag da, selv om det var 6,5 grader og tåke tjukk som graut på morran. For nå kan det bare regne, har nye dekk jeg... :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Spidairs logg...

Legg inn av AJ »

spidair skrev:Takk, AJ, pulseringen ble nesten borte med "trikset" ditt, tydelig at de flyteringene satt fast ja. Nå kjenner jeg bare en svak svak pulsering fra 20 og nedover, deilig!:) Bytte bremseklosser foran så blir det bra vettu :)
Så bra :thumleft .

Har litt svak pulsering på Stelvio'en også, men tenker at dette har sin årsak i bremsenes progressive virkning.

Byttet dekk for et par dager siden jeg også. Merker helt klart stor forskjell. Er nå tilbake på Bridgestone Battlewing som overrasket stort forrige sommer. Retningstabile med godt grep og god trygghetsfølesle på tørt såvel som vått føre og ikke minst jevn slitestyrke på hele dekkbanen uten antydning til trapping på samme måte som Pirelli, Michelin og Dunlop.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Spidairs logg...

Legg inn av Flanker »

AJ skrev:
spidair skrev:Takk, AJ, pulseringen ble nesten borte med "trikset" ditt, tydelig at de flyteringene satt fast ja. Nå kjenner jeg bare en svak svak pulsering fra 20 og nedover, deilig!:) Bytte bremseklosser foran så blir det bra vettu :)
Så bra :thumleft .

Har litt svak pulsering på Stelvio'en også, men tenker at dette har sin årsak i bremsenes progressive virkning.

Byttet dekk for et par dager siden jeg også. Merker helt klart stor forskjell. Er nå tilbake på Bridgestone Battlewing som overrasket stort forrige sommer. Retningstabile med godt grep og god trygghetsfølesle på tørt såvel som vått føre og ikke minst jevn slitestyrke på hele dekkbanen uten antydning til trapping på samme måte som Pirelli, Michelin og Dunlop.
Da mangler du bare å teste Metzeler Tourance Next, så tror jeg du har vært igjennom alle ADV dekkene...

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

En liten tripp opp lurdalen i dag... :)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=2L2-czT ... e=youtu.be[/video]

Ble litt dårlig kvalitet ser jeg...

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Noen betraktninger.... sånn underveis :)

Noen ekstra grunker kom min vei plutselig (oppgjør fra pulver heksa, hun har kjøpt meg ut av huset vi hadde sammen..) og jeg brukte noen av dem til å kjøpe meg et skikkelig speilrefleks kamera, et Canon EOS 70D kamera... Og sto og snakket med en kollega på jobben i dag om dette flotte nye kameraet mitt (som jeg fikk i posten i går..) da en annen kollega kom bort og lurte på om jeg skulle kjøpe to objektiver av ham, en Canon 55-250 telelinse og et macro objektiv, (begge med bilde stabilisator), siden han hadde ødelagt Canon kameraet han hadde i ferien og kjøpt et Nikon isteden og derfor ikke trengte objektivene lenger... Fikk kjøpt begge for 1500,- og dette er objektiver som koster godt over 6000,- nye (ja, jeg har sjekket :) ), så noen ganger har man bare utrolig flaks!!! :)

Tror jeg skal få utrolig mye glede av dette kameraet, så nå er en skikkelig kamera sekk bestillt, med plass til både kameraet, objektiver og en del annet slik at jeg med letthet kan slenge sekken på ryggen, sette meg på sykkelen og reise rundt og ta flotte bilder, og disse to objektivene jeg nettopp har kjøpt... Mye enklere å bare kjøre av veien på en motor sykkel om man ser noe interesant, parkere og ta bilder og kjøre igjen... I vinter venter ski turer og greier...

Har et gammelt og småslitt 400D speilrefleks fra før, et som jeg kjøpte brukt for vel et halvt år siden av en annen kollega, men det manglet en del funksjoner som jeg etterhvert har begynt å savne når jeg har lærte meg mer om fotografering, samt at det mangler video, og for å si det sånn, det nye kameraet var som å sette seg inn i en dyr mercedes etter å ha humpet rundt i en Fiat panda.... 70D er litt større enn det gamle 400D og koster "litt" mer, da det er i semi proff klassen i kamera utvalget til Canon... Men du verden for en forskjell!! Mye lettere å betjene og gir mye bedre resultat selv på automatiske innstillinger (som jeg skjeldent bruker lenger). 70D har 20 megapiksler mot 10 på 400D, det er MYE raskere og mye stødigere å holde i og ta bilder med og resultatet på bildene stiller jo i en egen klasse nesten i forhold... Og gleder meg til å bruke både tele og macro objektivene, til portrett er jo det macro objektivet helt supert og tele linsa vil gi gode bilder der jeg ikke rekker frem ved å gå dit... Er nok fremdeles en noob i fotografering i forhold til de erfarne gutta, men det begynner å komme seg. Har faktisk aldri brukt annet enn automatiske funksjoner på fotoaparater før jeg kjøpte det 400D kameraet (som også var mitt første speilrefleks), noe jeg bare skjeldent bruker i dag når jeg tar bilder. Morsom hobby det også :) Og absolutt noe jeg tror vil gi meg masse glede i fremtiden.. :)

Så får jeg heller bruke 400D til fest, syden og rølpe tur kamera, gir jo fremdeles brukbare bilder selv om det ikke kan måle seg mot mitt nye... som jeg også er veldig fornøyd med :) Greit med litt ekstra penger fra tid til annen... :)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Da er vidunderet stuet bort for vinteren... Bare å kjøpe seg en stor tube med tålmodighet nå og smøre seg inn gjennom vinteren.... :)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Vidunderet er fristende å ta frem igjen, det fornemmelig klør......

Det er nå, klokka halv elleve (22.30), 2 januar, to varmegrader her i Hokksund... Måtte denne globale oppvarmingen fortsette så kan vi kjøre sykkel året rundt, ihvertfall en stund til havet stiger... :P

Kjørte den første turen i fjor i februar... Var riktignok minus fire, men det går faktisk veldig bra bare man kler seg skikkelig og har varme i holkene... Blir det like "bra" vær kan det hende at jeg er tidligere ute enn det også, denne gangen med lappen til og med... Betaler det samme i forsikring året rundt jeg så jeg lurer på om jeg skal ta med batteriet og stikke en tur ned i garasjen i morgen, om det blir like fint vær som i dag, og rett og slett ta en spinn rundt Drammen sentrum... Fristelsen er pokker så ENORM ihvertfall... Hadde vært så utrolig gøy å kjent setet på vidunderet under ræva igjen... :)

Veien er jo bar, og har vært det i hele vinter, så det skulle jo ikke være noen problem... Hmmm, har LYST jeg!!!!! :)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Spidairs logg...

Legg inn av Kawagutten »

spidair skrev:Vidunderet er fristende å ta frem igjen, det fornemmelig klør......

Det er nå, klokka halv elleve (22.30), 2 januar, to varmegrader her i Hokksund... Måtte denne globale oppvarmingen fortsette så kan vi kjøre sykkel året rundt, ihvertfall en stund til havet stiger... :P

Kjørte den første turen i fjor i februar... Var riktignok minus fire, men det går faktisk veldig bra bare man kler seg skikkelig og har varme i holkene... Blir det like "bra" vær kan det hende at jeg er tidligere ute enn det også, denne gangen med lappen til og med... Betaler det samme i forsikring året rundt jeg så jeg lurer på om jeg skal ta med batteriet og stikke en tur ned i garasjen i morgen, om det blir like fint vær som i dag, og rett og slett ta en spinn rundt Drammen sentrum... Fristelsen er pokker så ENORM ihvertfall... Hadde vært så utrolig gøy å kjent setet på vidunderet under ræva igjen... :)

Veien er jo bar, og har vært det i hele vinter, så det skulle jo ikke være noen problem... Hmmm, har LYST jeg!!!!! :)
Regner med det er bar vei for det meste sørover men ville tatt det litt med ro gjennom skog over 150 m.o.h. sånn ca.
Vurderer å ta meg en liten tur selv idag for det var helt jævlig å ikke få kjørt i godværet som var i går :prop:
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Kawagutten skrev:
Regner med det er bar vei for det meste sørover men ville tatt det litt med ro gjennom skog over 150 m.o.h. sånn ca.
Vurderer å ta meg en liten tur selv idag for det var helt jævlig å ikke få kjørt i godværet som var i går :prop:
Jepp, ligger fremdeles is i gata der sykkelen står i vinteropplag og selv om de nye dekkene jeg kjøpte er langt bedre på grus enn de orginale slicksa tror jeg ikke de gjør seg noe videre på is... :)

Men jeg har fremdeles LYST da... :) Vel, får se til uka... Har ungene boende hos meg til søndag (unger med to forskjellige ekser som godt kan finne på å grave meg opp igjen og ta livet av meg en gang til om jeg hadde forulykket mens jeg hadde ansvaret for gutta.. I fri uka mi derimot, ville de nok helst ha sett at jeg gjorde dem en tjeneste ved å kjøre meg ihjel ... :) Greit med eks'er liksom.. he he.) og fortsetter dette været til uka kommer jeg garantert til å ta ut sykkelen. Har batteri og alt klart her...

Gleder meg som en unge... :)

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Spidairs logg...

Legg inn av Busa Trond »

spidair skrev:...(unger med to forskjellige ekser som godt kan finne på å grave meg opp igjen og ta livet av meg en gang til om jeg hadde forulykket mens jeg hadde ansvaret for gutta.. I fri uka mi derimot, ville de nok helst ha sett at jeg gjorde dem en tjeneste ved å kjøre meg ihjel ... :) Greit med eks'er liksom.. he he.)...
:lol
Nesten så jeg kjenner meg i igjen i perioder :-)å

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Spidairs logg...

Legg inn av Jompa »

Busa Trond skrev:
spidair skrev:...(unger med to forskjellige ekser som godt kan finne på å grave meg opp igjen og ta livet av meg en gang til om jeg hadde forulykket mens jeg hadde ansvaret for gutta.. I fri uka mi derimot, ville de nok helst ha sett at jeg gjorde dem en tjeneste ved å kjøre meg ihjel ... :) Greit med eks'er liksom.. he he.)...
:lol
Nesten så jeg kjenner meg i igjen i perioder :-)å

Jeg har adri hatt noen eks. Hva er en eks, forresten ?
Forkortelse for heks ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Jompa skrev:

Jeg har adri hatt noen eks. Hva er en eks, forresten ?
Forkortelse for heks ?
En eks er noe du får når du gifter deg og så blir avskiltet...
Har du på toppen av det unger med utysket så er fanden laus... :)

Så mitt råd er:
Ikke skaff deg en eks heller!! Er bare plunder og heft og koster alt for masse penger... Samt at de har en lei tendens til å bli til hEks'er ja... Nå har jeg vel to som er nogenlunde greie, hvis jeg stryker dem litt med hårene og fikser sopelimene de flyr rundt på fra tid til annen og slikt, men med den første har det kostet litt å få henne i tilstand "grei" (h)eks ja, etter flere år med "ugrei" (h)eks... Og du trenger ikke å gifte deg med dem for å få en ugrei eks, bare du har unger med dem så er du der... :)

Glad det ikke er så mange årene jeg må forholde meg til dem sånn ukentlig... Et år med den første og 8 år med den siste, da er det bare ting som brylupp og eventuelle barnebarn og slikt jeg trenger å forholde meg til dem... Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til å ikke forholde meg til dem lenger.... :)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Da er sesongen i gang igjen, ihvertfall for egen del, og har vært det en stund... Har allerede litt over 250 mil på baken og har banket av meg den verste rusten... Enda er det glatt og mye grus og olje søl i kryss og slikt, så det er best å være forsiktig...

Fikk merke det da jeg skulle hente sykkelen... Kjørte ut av garasjen hos min foreldre det sykkelen har stått i vinter og siden det var en time til middagen mine foreldre hadde vært så snille å tilby meg tenkte jeg at jeg rakk en liten tur... Gården til mutter og fatter var fremdeles blaut og hjulene var fremdeles våte da jeg svingte ut på hovedveien (rosen på drammensk..), der jeg måtte stoppe fordi det kom trafikk fra den andre siden av veien. Den siste bilen kjørte ut og det var klar bane for meg og vant til en treg automatgiret bil som jeg var ga jeg på.... og bakhjulet "forsvant" så fort til siden at jeg klasket i asfalten med albuen først (og sparte sykkelen, men albuen sprakk helt inn til benet skulle det vise seg... Jeg bannet så det luktet svovel inne i hjelmen mens jeg på knærne river sykkelen opp i stående stilling igjen og dytter den ut av krysset, der hoved trafikken nå hadde fått grønt og forbanner meg selv i sammenhengende to minutter, eller tiden det tok for at det ble grønt igjen, denne gangen på den andre siden av krysset jeg kjørte ut i... Jeg tok det penere nå (en sånn tur i asfalten har den effekten...) og gasset langt penere og kjørte vel en halv times tur før jeg returnerte tilbake til foreldrene mine igjen og det var begynt å verke skikkelig i albuen nå og grunnen til det fikk jeg se så snart jeg dro av meg hanskene, for det fosset blod ut av ermet på jakka...

Nå var rådyra gode og jeg følte meg som en ti åring igjen da jeg med gaffateipen gjemt under genseren (som gudskjelov var svart slik at man ikke kunne se alt blodet!!!) tråkket opp trappa hos mine foreldre og gikk på do, der jeg tok såret i øyesyn. Jeg fikk vasket det og så at det var dypt, helt inn til benet faktisk, men ikke så veldig langt, ca fem centimeter, så etter å ha tørket det dro jeg en bit gaffateip over og stanset blødningen og gikk ned og latet som ingenting under middagen. (Vil ikke bekymre mine foreldre for mye, for selv om de ikke har sagt et eneste pip vet jeg at de er litt redd denne motorsykkel kjøringen min. Først da jeg satte meg på sykkelen igjen så jeg at jeg hadde to store blodflekker på bukse på hvert kne og du verden hvor vondt det gjorde da jeg rev løs sårene som hadde størknet under middagen da jeg satte meg på sykkelen. Jeg sa hei og hadet til mine foreldre og dro rett hjem og satte på strips (hun på apoteket nektet å selge meg kirurgisk tråd, da jeg hadde tenkt å sy det selv... Har jo noen krumme skinnnåler liggende, så det ville vært en smal sak å tråklet sammen såret.. Såret gjorde allikevel så vondt at de små stikkene ville jeg antageligvis ikke kjent engang....) på albuen og de største plasterne jeg kunne kjøpe på apoteket på knærne... Sårene er nå fullstendig grodd, uten antydning til verk eller slikt... Men hva lærte jeg?

Jeg lærte at man faktisk ER rusten på vårparten og jeg er veldig VELDIG glad jeg lærte det med så liten fart som jeg faktisk hadde... For selv med polstret MC bukse og albue beskyttere var sårene temmelig store, antagelig fordi jeg datt å rett i bakken, hadde jeg hatt fart så ville vinkelen på nedslaget vært spissere og derfor ikke med så mye belastning... Så hjelp det jo ikke akkurat å ta i mot hele vekten på sykkenen på albuen pluss min egen vekt heller antar jeg, men det er jo sånn du så og si autmatisk gjør når hundretusen er på vei i bakken... Den eneste skaden den fikk var noen små riper på den ene hånd beskytteren, da rattet er det som først tar nedi på en motard... Greit å ikke ha kåpe også.... :)

De nye dekkene mine, michelin road pilot 4 tror jeg de heter, er merkbart hardere enn de dekkene jeg hadde på før jeg byttet, (merker at bakhjulet slipper litt i de heftigste svingene...) men du verden for en forskjell på grus!!!! Kjørte opp til Knytehytta i helgen (ligger oppe på 800 meters høyde over Kongsberg) på skikkelig glatt og sleip grus, noen steder hardpakket og andre steder løs, og kunne holde kanon fart oppover der, selv i svinger. Da jeg kjørte opp der sist hadde jeg de gamle myke racing slicksene og det var som å kjøre på glatt is i forhold til disse dekkene, og heller kjøre trygt på grus enn å gi på hensides fort i svingene... Får heller la være å dra på så jævelig i svingene, selv om det er fantastisk gøy...

Har snart passert to hundre og seksti mil på sykkelen i år og jeg begynner å merke det, da jeg er tilbake der jeg slapp da jeg parkerte den i fjor... eller kanskje jeg skal si forbi... Begynner å kjenne sykkelen nå og kjører litt hardere enn i fjor (ikke i fart, men i svingene... Å kjøre rett frem fort er noe jeg helst unngår, da jeg finner det gudjammerlig kjedelig...) Nei, det er svinger som gjelder, ihvertfall på denne sykkelen. Supermotarden elsker svinger og dumpete dårlige veier og da må man jo kjøre der da :)

Sesongen er ihvertfall i gang, veiene bugner av sykler og det er godt å se. Da jeg begynte å kjøre var det ikke en sykkel på veien enda, så jeg tror muligens jeg begynte litt tidlig... Men jeg liker å kjøre når det er kaldt, så det går bra... :)

Måtte alle kjøre pent og skadefritt er mitt ønske. Har prøvd bakken og kan garantere at den er minst like hard som i fjor... :)
Så sees vi langs veien, det kan jeg nesten garantere, ihvertfall her på østlandet... ser du et sort/orange/hvitt lyn i svingen er det bare meg.. :)

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Spidairs logg...

Legg inn av 45316 »

Godt det gikk så bra som det gjorde.

Gleder meg at du er tilbake med oppdateringene dine igjen.

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Klarte, av alle ting, å bli påflydd av to fugler på veien til jobb i dag, på vei til jobb. Den første fikk jeg midt i planeten, det smalt i visiret på hjelmen, men jeg (og den) hadde ikke så stor fart, så det gikk bra med begge, men du verden hvor jeg skvatt!! Var nesten så jeg hoppet baklengst av sykkelen, en øvelse som de andre fuglene som satt i krattet der antagelig ville dødd av latter av å se...... Den andre kom inn fra venstre og traff meg med vingen i den høyre skulderen omtrent 7 sekunder etter den første, skulle nesten tro det var planlagt overfall eller noe slikt... Gikk bra med den også, men resten av turen var jeg på vakt for disse flygende kamikaze pilotene, og små skvetten... Kikket på hver hekk og hver busk med den ytterste skepsis, klar til å møte en sånn på nytt mens jeg tenkte at det er godt at cessnafly ikke er å finne inne i sånne hekker... Og at det er bra at jumbojeter ikke driter når de flyr....

Har bare lest om andre MC'ister som har møtt fugl på denne måten og tenkt at "njaaaa.., skeptisk....", men den skepsisen forsvant nå... Var nemlig ikke i nærheten av en sånn flygende fjærball i hele fjor..

Kan det være fordi det er null/kuldegrader i dag som gjør at de ikke er helt i vater mot tro? Eller var den andre fuglen jeg traff i slekt med den første der begge kommer fra en stor familie der innavl og retardness har hersket i årevis og et par av familie medlemmene er til og med sett flygende baklengst? Eller var dette rett og slett to stykker som, på grunn av at de ikke har fått parret seg i disse tider, som prøvde på selvmord? Den siste MÅ ha sett meg, da det var helt åpent på den siden av veien den kom fra og farta jeg holdt var ikke mer enn femti (hva som sto på speedometeret til fuglen når den traff meg vet jeg ikke noe om...), for noe må det jo ha vært... Er jo ikke normalt for fugler å fly på motorsyklister, er det vel?

Den som traff med i visiret var ihvertfall full av støv, for visiret var skikkelig støvete etterpå :-) Tror begge fuglene var i svart skygge slekten, det så sånn ut...

Svar