Spidairs logg...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Har kikket litt på reisa i går og i natt og kommet frem til at jeg faktisk kjørte litt i overkant av 85 mil så og si i et strekke i går... Var som sagt meningen at jeg skulle til Kristiansand etter Lysebotn, så jeg rotet meg nesten ned til Flekkefjord ved et lite sted som het Fede der jeg traff Scott (Skotten..) Han kom kjørende og stoppet da jeg i et veikryss sto og kikka på GPS'en (prøvde å finne en bensin stasjon og det skulle være en i Fede, noe som var jug...) og lurte på om jeg kunne hjelpe ham med å finne Åmot... Av alle ting... Så vi bestemte oss for å kjøre i følge og fant en bensin stasjon i Kvinsesdal og etter kartet skulle Åmot være rett oppi lia der... Men vi kjørte for langt (Fuck Åmot på GPS'en...) og Scott bestemet seg for å fortsette litt til før han kveila beinhaugen, så vi fortsatte... Var litt gøy å kjøre to stykker (har bare gjort det en gang før, bruker alltid å kjøre alene...) og selv om jeg kjørte fra han flere steder syntes han det var artig også..

Han sa takk for følget rett før vi kom til Mykland (der jeg fylte bensin på en sånn kloss automat (kun 95 og diesel der...) som tydelkigvis er populær på sørlandet, der det ikke er så mye folk.... ) Turen min gikk videre og jeg hevnet etterhvert i Fiansvingene, der jeg kjøpte med mat og kledde meg opp (Var grisekaldt og rått som faan...) Før turen gikk videre oppover E18...

Ved Risør så jeg en bil som var stoppet av sivilt politi (tydeligvis kjørt litt fort i nattens mulm og mørke...), så jeg slappet av på rulla, var under hundre i det minste... Kulda var grusom, noen steder var det direkte tortur å kjøre, kulda skar i marg og ben... Så sånn halveis fant jeg ut at puta jeg hadde med meg var fin å ha innafor kjøredressen, og etter mye om og men klarte jeg faktisk å stappe den innafor og så bælfeit ut antagelig, men hvem bryr seg, det hjelp mot kulda...

Til tross for kulda var det en tur jeg gjerne hadde tatt en gang til (ikke i morgen da...), men jeg ville nok ha tatt meg meg et oversikts kart i papir format, da det er vanskelig å se gode løsninger på GPS'en, en mister litt oversikten der... Og jeg ser nå at det var helt andre veier jeg burde kjørt isteden for å tråkle meg over hele landet bort til Fiansvingene... Og jeg ville tatt med litt varmere tøy, helt klart!!!!!! Men det er tross alt juli da, og litt vanskelig å gjette at det skulle være s¨å grisekaldt om natta...

Et annet problem jeg slet med var insekter på visiret... Vet ikke hvor mange ganger jeg stoppet for å tørke dem av med våte glass vipes jeg kjøpte på Shell for en stund siden, men det var en del ganger... Håpløst å se elg når utsikten er hemmet av en zillion knott og mygg lik og man sitter og beveger hodet frem og tilbake for å spotte den flekken som IKKE beveger seg foran seg på veibanen i håp om å se elgen FØR den polerer visiret liksom...... Stoppet for å tisse og har aldri hatt så mange som ville gi meg blowjob på en gang... Dæven...

Var i tvil om jeg skulle kjøre helt hjem igjen om natta, ikke minst på grunn av elg, som aldri er koselig å få nærkontakt med og spesielt ikke på motor sykkel, men også alle de andre dyrene i hakkebakkeskogen.... Prøvde å avpasse farten til noe fornuftig, men må innrømme at jeg nok tok noen sjangser underveis, noe man ofte gjør når man bare vil hjem... Men noen sjanser skal man jo ta, prøver å kjøre ca 70% av hva jeg kan, for å ha en sikkerhets margin på 30%, men hvordan vet man det egentlig?? Noen ganger blir bare rulla værende i full der man heller kanskje skulle slakket av litt på den... Tror de fleste kjenner følelsen... :)

Og ikke at jeg savner noen å kjøre sammen med, blir litt mye hensyn å ta syntes jeg, så langt, men det kunne vært gøy å kjørt flere fra tid til annen også... Må se hva jeg gjør der... ER vel ikke så veldig mange som ville bli sett sammen med en motard heller, eller forvokst moped... :) Har følelsen av at mange har sykkel som penisforlenger og ikke noe de faktisk kjører på... Pusse, knikke og gni er viktigere enn følelsen av frihet for en del føler jeg... Og det er ikke noe for meg... Jeg liker å kjøre jeg og driter litt i hvordan det jeg kjører på ser ut til enhver tid.. :)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg... Kjede røyk gitt

Legg inn av spidair »

Satte på kjedet for ca 100-150 mil siden og det har frem til i dag virket knirkefritt, men i dag, etter at jeg kjørte over en fartdump i 40 km/t og uten noe hopp og sprett av noe slag, skjedde det ikke noe da jeg ga gass etter fartsdumpa... Det hender jo fra tid til annen at jeg har vært litt svak i girskiftet og misset er gir, så jeg girer opp og prøver med litt gass igjen, men nei... Så jeg girer ned igjen og gir gass... nei... Nå begynner jeg å mistenke noe annet og ser ned på kjedet som ganske riktig har hoppet av bakre drev... Hmm, sjekket kjedestrammingen før jeg kjørte, var jo helt innafor den og går det å sette det på igjen da? Jeg prøver... Fester kjedet på det fremre drevet og gjør klar det bakre da jeg ser hva årsaken var, den ene siden av en av leddene hadde røket tvers av!!

Så jeg ringer guttungen til eks'en og får han til å hente verktøy og en tauestropp og femten minutter etter er kjedet av og jeg taues forsiktig hjem (har tauet moped en gang før og det gikk fint det... :-) ).

Så nå sitter jeg har da som jeg startet for tredve år siden, uten bil og uten motor sykkel på apostlenes hester... Starmotor, som solgte meg dette kjedet er underrettet og nytt kjede bestilt...

Fuck og faaaan liksom... Trodde det kjedet skulle klare 3000 mil som det orginale gjorde, ikke knappe 150 mil..... Det er for dårlig altså...

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Spidairs logg...

Legg inn av TBI81 »

Kjipt med kjedet! Du må ha vært uheldig der! Samtidig bra det ikke ble hjullås og krasj! :-)å

Men du er så fornøyd med PR4 på motarden altså .. Også jeg som egentlig hadde bestemt meg for Pilot Power til neste runde. Tror kanskje jeg må gå en runde til meg selv og gruble litt hardere på PR4 her også, evt Angel GT/M7RR :scratch

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Veldig fornøyd med PR4, har vært veldig gode dekk så langt, på våt asfalt og på grus. Rettnings stabile og svingvillige i alt jeg har testet dem i ihvertfall... Så de anbefaler jeg gjerne videre, gode dekk :-)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Da er sesongen på nytt på hell... og PMS setter snart inn for fullt...

Da står det litt over 35 000 på spoeedometeret på sykkelen og bakdekk nummer 7 er klar til å byttes (Venter med å bytte til neste år... må bytte fordekket også...) Har vært en fin sesong og jeg har truffet mange nye kjørevenner jeg kommer til å pleie kontakten med i vinter. Var faktisk OK å kjøre sammen med noen også, noe jeg kun har gjort tre ganger til nå (Har bevisst ventet med det får å få litt "kjøtt" på bena først... Vil jo ikke være den som alle må vente på hele tiden... ) Men til neste år kommer jeg nok til å slenge meg på turer sammen med andre ja, da jeg føler at jeg ikke er noen sinke lenger og derfor klarer å holde følge med resten, om de ikke er noen hardcore racere da.... Gleder meg til det...

Vinterlagring blir i år innendørs, i egen stue og det gleder jeg meg faktisk til. Er ikke spesielt glad i TV og vil mye heller pusle, klappe og kjæle med sykkelen så mye jeg vil (kanskje til og med putte den i sengen hvis PMS'en blir for hard... he he :-) ) enn å sitte å glo på den kassa på mørke kvelder . Bor man alene så bor man alene og kan folk dra inn stygge klaver og gamle pianoer og annet skrot inn i stua så er det jammen mer pynt med en motorsykkel spør du meg... Så det gjør jeg med goood samvittighet :-)

Har forsøkt å hale sykkelen opp trappa (bor i annen etasje i firemanns bolig med utvendig trapp...) to ganger og mislyktes begge gangene... Den første gangen fordi det var vått på stålristene jeg har lagt opp og bakhjulet glapp halvveis, den andre gangen kom jeg nesten opp før det glapp igjen og jeg og sykkelen rusjet ned igjen (uten skader på sykkelen da... ) da jeg ikke klarte å få feste med forhjulet... (Jada, jeg kunne sikkert ha kjørt opp, men SÅ dreven føler jeg meg ikke enda... Har prøvd å finne noen trapper jeg kunne øve litt i, men har enn så lenge ikke funnet noen...) Har i de siste dagene tenkt litt og jobbet etterpå og sveiset meg en innrettning med en båt winch som kan trekke 600 kilo som jeg fester på en jernstang i døråpningen på boden jeg har, så nå skal det gå knirkefritt å sveive opp sykkelen, for opp skal den!!!! Resten er barnemat. Gjør det samme når sykkelen skal ned igjen til neste år, fester winch wiren bak og triller pent ned... Idiot sikkert system og som vanlig ble konstruksjonen overdreven solid (kunne sikkert dratt opp bilen med det...), men bedre det enn for svakt og dårlig tenker jeg...

Så kan jeg skru, gnukke og ordne på sykkelen så mye jeg vil i vinter og PMS'en slår ikke inn så hardt håper jeg... Sykkelen vil ta seg nydelig ut foran veranda døren min mellom stua og kjøkkenet, kanskje jeg setter den på en juleduk i jula og pynter den isteden for et juletre... Tror jeg blir bra. :-)

Har bare ikke hjerte til å taue den opp riktig enda... Det KAN jo være at vi får noen fine dager enda... og det går jo fint å kjøre selv om det nesten er null grader..... :-)

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Spidairs logg...

Legg inn av E-strom »

Lover du å legge ut bilder av KTM'en i heisen?
- please :roll
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

E-strom skrev:Lover du å legge ut bilder av KTM'en i heisen?
- please :roll
Det kan jeg godt :) Når den står på toppen av trappa :-)

Ryddet plass i går og fant frem aviser jeg kan trille sykkelen over gulvet på, Har laget paddet støtte"pute" og greier til sykkelen, så jeg er klar for vinterlagring

Skal jeg ha middags gjester kan en av dem alltids sitte på sykkelen å spise.. ha ha :-)

Daniel_hoy
Innlegg: 32
Registrert: 29 aug 2014, 20:06
Motorsykkelen din: Husaberg FS650

Re: Spidairs logg...

Legg inn av Daniel_hoy »

Det er en fordel å ha helt tom tank. Ellers vil det lukte ganske mye bensin inne :)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Daniel_hoy skrev:Det er en fordel å ha helt tom tank. Ellers vil det lukte ganske mye bensin inne :)
Bare å dytte ræva på sykkelen ut på verandaen og fyre den opp... :-) MÅ jo nesten gjøre det i løpet av vinteren syntes jeg... Såpass må det være :-)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Spidairs logg...

Legg inn av Jompa »

spidair skrev:
Daniel_hoy skrev:Det er en fordel å ha helt tom tank. Ellers vil det lukte ganske mye bensin inne :)
Bare å dytte ræva på sykkelen ut på verandaen og fyre den opp... :-) MÅ jo nesten gjøre det i løpet av vinteren syntes jeg... Såpass må det være :-)
Og hvis det blir for kaldt ute, kan du jo alltids fyre opp under kjøkkenvifta.
Kanskje du får være med i en episode av "ikke gjør dette hjemme" :[-X
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Spidairs logg...

Legg inn av Bjerknez »

Eller slå på støvsugeren og teipe fast munnstykket til potta og sette støvsugeren på utsiden av verandadøra..
Bare pass på så ingen ser det. Du blir fort stemplet :lol

EDIT:
En vanlig slange funker nok like bra... :redface

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Dere er noen fæle fanter syntes jeg ... :-)

Syntes jeg pynter opp stua med motarden jeg... Dessverre sier det vel mer om min stue enn hvor flott motarden er... he he

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Spidairs logg...

Legg inn av Jompa »

Ingen anelse om hvordan stua di ser ut, men skulle av og til ønske æ hadde ei stue æ kunne parkere sykkeln i.
Så kunne kjerringa bare fylle opp garagen med alt rotet sitt. :-)å
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Spidairs logg...

Legg inn av AJ »

Jompa skrev:Ingen anelse om hvordan stua di ser ut, men skulle av og til ønske æ hadde ei stue æ kunne parkere sykkeln i.
Så kunne kjerringa bare fylle opp garagen med alt rotet sitt. :-)å
Forsiktig nå, Jompa :[-X .
Plutselig leser kjerringa di hva du skriver her inne og det kan føre til uante konsekvenser, muligens... :-k


:knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Spidairs logg...

Legg inn av Jompa »

Ingen sjanse for at hun leser noe som helst her.
Hun tror vi bare skriver om plugger, kjeder, fjernlys, hestekrefter, dekk og "kjedelige" mc-ting.

Hadde ho derimot fått nyss om krangel, intriger mm hadde ho vært interessert.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar