Spidairs logg...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Spidairs logg...

Legg inn av ojda »

spidair skrev:Klarte, av alle ting, å bli påflydd av to fugler på veien til jobb i dag, på vei til jobb. Den første fikk jeg midt i planeten, det smalt i visiret på hjelmen, men jeg (og den) hadde ikke så stor fart, så det gikk bra med begge, men du verden hvor jeg skvatt!! Var nesten så jeg hoppet baklengst av sykkelen, en øvelse som de andre fuglene som satt i krattet der antagelig ville dødd av latter av å se...... Den andre kom inn fra venstre og traff meg med vingen i den høyre skulderen omtrent 7 sekunder etter den første, skulle nesten tro det var planlagt overfall eller noe slikt... Gikk bra med den også, men resten av turen var jeg på vakt for disse flygende kamikaze pilotene, og små skvetten... Kikket på hver hekk og hver busk med den ytterste skepsis, klar til å møte en sånn på nytt mens jeg tenkte at det er godt at cessnafly ikke er å finne inne i sånne hekker... Og at det er bra at jumbojeter ikke driter når de flyr....

Har bare lest om andre MC'ister som har møtt fugl på denne måten og tenkt at "njaaaa.., skeptisk....", men den skepsisen forsvant nå... Var nemlig ikke i nærheten av en sånn flygende fjærball i hele fjor..

Kan det være fordi det er null/kuldegrader i dag som gjør at de ikke er helt i vater mot tro? Eller var den andre fuglen jeg traff i slekt med den første der begge kommer fra en stor familie der innavl og retardness har hersket i årevis og et par av familie medlemmene er til og med sett flygende baklengst? Eller var dette rett og slett to stykker som, på grunn av at de ikke har fått parret seg i disse tider, som prøvde på selvmord? Den siste MÅ ha sett meg, da det var helt åpent på den siden av veien den kom fra og farta jeg holdt var ikke mer enn femti (hva som sto på speedometeret til fuglen når den traff meg vet jeg ikke noe om...), for noe må det jo ha vært... Er jo ikke normalt for fugler å fly på motorsyklister, er det vel?

Den som traff med i visiret var ihvertfall full av støv, for visiret var skikkelig støvete etterpå :-) Tror begge fuglene var i svart skygge slekten, det så sånn ut...

Jeg humrer her jeg sitter :knegg

Det er vel ikke akurat uvanlig å bli rendt ned av gatens løse fugler :-)å
Men to med minutters mellomrom, har jeg tilgode :sk?
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Spidairs logg...

Legg inn av 45316 »

Hehe, er vel ikke første gang alt i Hokksund ikke er helt i vater vel? ;)

Har ikke kjørt på fugl enda, men har vært nære på noen ganger.

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

45316 skrev:Hehe, er vel ikke første gang alt i Hokksund ikke er helt i vater vel? ;)

Har ikke kjørt på fugl enda, men har vært nære på noen ganger.
Nei du sier noe... :D Ikke helt i vater på Darbu/Fiskum heller (de klarer jo ikke engang å bestemme hva stedet skal hete jo, Fiskum eller Darbu...), for det var der jeg kjørte da dette hendte, rett før det blir sytti igjen mot Kongsberg.. :)

Det nærmeste jeg har kommet kollisjon med fugler var over Varodd brua i Kristiansand i fjor sommer.. Det blåste stiv kuling fra siden der og jeg kjørte rett frem med fullt nedlegg over brua og hadde en masse måker svevende rett over hodet på meg. Måkene lå bare stille i luften og duppet opp og ned over brua der i vinden og jeg var litt nervøs for å få en av dem i hodet, de er jo ikke akkurat lette... og sinna er de også om du skulle komme for nær en av dem... Men jeg har aldri kollidert med en før og er glad jeg bare hadde femti og ikke hundre foran de femti da jeg kolliderte med fuglen, for det spørs vel om visiret hadde vært helt etter en sånn kollisjon...

Kanskje jeg må montere slik beskyttelse de bruker i amerikansk fotball foran på hjelmen.. De skulle tåle en trøkk.. :-)

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Spidairs logg...

Legg inn av 45316 »

Spent på resultatet utseendemessig. Du får legge ut bilde! Blir vel i kategorien mopedhjelm med trakt.

Uansett lurt å holde femti på Darbu da det hender seg det er kontroll der.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Spidairs logg...

Legg inn av Kawagutten »

spidair skrev:
45316 skrev:Hehe, er vel ikke første gang alt i Hokksund ikke er helt i vater vel? ;)

Har ikke kjørt på fugl enda, men har vært nære på noen ganger.
Nei du sier noe... :D Ikke helt i vater på Darbu/Fiskum heller (de klarer jo ikke engang å bestemme hva stedet skal hete jo, Fiskum eller Darbu...), for det var der jeg kjørte da dette hendte, rett før det blir sytti igjen mot Kongsberg.. :)

Det nærmeste jeg har kommet kollisjon med fugler var over Varodd brua i Kristiansand i fjor sommer.. Det blåste stiv kuling fra siden der og jeg kjørte rett frem med fullt nedlegg over brua og hadde en masse måker svevende rett over hodet på meg. Måkene lå bare stille i luften og duppet opp og ned over brua der i vinden og jeg var litt nervøs for å få en av dem i hodet, de er jo ikke akkurat lette... og sinna er de også om du skulle komme for nær en av dem... Men jeg har aldri kollidert med en før og er glad jeg bare hadde femti og ikke hundre foran de femti da jeg kolliderte med fuglen, for det spørs vel om visiret hadde vært helt etter en sånn kollisjon...

Kanskje jeg må montere slik beskyttelse de bruker i amerikansk fotball foran på hjelmen.. De skulle tåle en trøkk.. :-)
Har blitt truffet av både måke og småfugl i over hundre foran de femti før og visiret holdt det men jeg skvatt jo til litt :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

45316 skrev:

Uansett lurt å holde femti på Darbu da det hender seg det er kontroll der.
Også er det unger som går der og en bedre grunn til å ikke kjøre for fort der finnes ikke!!!

:-) Akkurat den bota tenker jeg ikke så mye på når jeg holder fartsgrensene under sytti... Er ikke alltid jeg overholder farts grensa over sytti, men under overholder jeg dem alltid, fordi folk ferdes der...
Bor selv på en vei det kjøres temmelig hardt på av enkelte (Semsveien i Hokksund og der er fartsgrensa 50km/t på strekningen langebru- jernbane overgangen, uten hundre foran!!!...) og selvsagt kan jeg ikke selv kjøre for fort i andres nabolag og utsette andre unger for fare når jeg ikke ønsker at noen skal utsette mine unger for fare... Det blir hykleri syntes jeg, så under sytti overholder jeg farts grensen, noe jeg allerede har "spart" noen tusen på i år, da jeg har kjørt forbi tre farts kontroller, to i femti sone og en i førti sone.. og legg merke til kjørt forbi... :-)

:-)

En bot skal jeg nok alltids klare å betale, å kjøre ihjel en unge tror jeg neppe jeg vil klare å betale for...... Så min oppfordring til alle som ferdes langs veien, enten det er i bil eller på MC, blir derfor: Kjør pent der folk ferdes!!! Skal du gi på så ha ihvertfall respekt nok for andres liv at du ikke drar på i nærheten av dem og utsetter dem for fare!! Om du selv ikke bryr deg om ditt eget liv driter jeg i, så det gjør du som du vil med for alt jeg bryr meg... Verdien av unger er uvurderlig, husk det! :-)

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Spidairs logg...

Legg inn av 45316 »

Veldig enig!

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Spidairs logg...

Legg inn av TBI81 »

Fikk du laget ferdig de sideveskene av ammokasser? Hadde vært moro å se bilder av :-)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

TBI81 skrev:Fikk du laget ferdig de sideveskene av ammokasser? Hadde vært moro å se bilder av :-)
Nei, det eneste som er klart der er planene... Driver å kjøper leilighet, så dagene har liksom gått med på annet... Men jeg må ihvertfall klare å ferdigstille en, det vil jo øke plassen jeg har til rådighet ganske mye... Så jeg skal blir ferdig med en ihvertfall i mai, og en til i juni..

Har da kjørt på min første tur sammen med noen (har til i går alltid kjørt alene). Turen gikk fra Hokksund, Kongsberg, Notodden, Noragutu, Valebø, Skien, Siljan, Steinsholt, Hvittigfoss, Hof, Sande til Drammen... Fikk litt regn ved Valebø og det senket farten en del, men så klarnet det opp igjen til vi kom til Siljan, der snødde det faan meg!!! Begynte å bli litt ekkelt akkurat der og da, men det ga seg etter ca fem minutter og vi kom ut på bar asfalt igjen...

Han som kjørte "leder sykkelen" kjørte en diger behagelig doning som ikke er bygget spesielt for svingete vei, så det gikk smått, men når han vinket takk for seg og svingte av mot Horten ble farten en litt annen... Hadde en lignende sykkel som min, en sving maskin og du verden hvordan vi fosset nedover de krappe svingene fra Hof og ned til Sande (Hanekleiva). Asfalten er av den grove typen og dekkene satt som magneter i svingene der mens G kreftene rev i kroppen, skikkelig SKIKKELIG moro!!! Helt rått å "rette opp" sykkelen ut av svingen med å gi på før man gjør seg klar til neste, og neste og neste... Er veldig klar over "tunnel kjøring" (At man føler seg så utrolig i et med sykkelen og føler at den gjør alt du ber den om å gjøre...) og jeg merket at jeg var VELDIG nære å kjøre i tunnel nedover der, det gikk så utrolig glatt, dekkene satt som et skudd, nedleggene var sinnsvake (jeg subbet kneet nedi i den ene svingen og da er jeg faan så langt nede på en motard!!!!) og det var liksom helt magiskt å opprettholde den farten vi hadde i svingene og vi var som to unger da vi stoppet nesten nede i Sande, for han som kjørte bak meg følte det på samme måte....

Det er skjeldent jeg tørr å gi gassen full vri på motarden, da den glett drar på forhjulet både på første, annen og tredje giret og det er ikke noe serlig når du ikke har fullført svingen, men jeg gjorde det er par ganger på denne turen, bare for å kjenne på kreftene og det er helt sykt hvor villig denne motarden er på full vri på gassen, den bykser til og hjulet truer med å løfte seg helt klar av asfalten ut på rett strekkene og jeg måtte flere steder bremse kraftig ned for neste sving da det ville vært en sikker utforkjøring å holde den farten inn i svingen der... Men fy pokker for en følelse! Klikke inn tredje før svingen, holde rundt 6-7 tusen RPM og gi på med full vri ut av svingen, kicket er bare enormt, den kommer som et skudd og et par steder der var hjulet over bakken også og det til tross for at jeg lå over sykkelen og holdt den nede... Fantastisk sykkel å kjøre sving med, helt klart!!! Så på dekkene da vi stoppet og de var slitt helt ut til den ytterste kanten av dekket, så det var liten tvil om at jeg hadde presset nedleggene til det dekkene kunne klare. Hadde det vært ny og glatt asfalt hadde jeg aldri turt å kjøre slik, men på den grove og litt slitte asfalten ver det bare å gi jernet, dekkene satt som klistert, merket ikke så mye som en liten slipp engang, kjempegøy...

Når sant skal sies så aner jeg ikke helt hvor fort vi kjørte mellom de svingene, det var så mye annet som fanget min interesse at jeg rett og slett ikke hadde tid til å glane på farta... (Hastigheten er digital, RPM er analog og jeg kan derfor se hvor nåla på RPM er i "sidesynet", men hastigheten klarer jeg ikke å oppfatte...), men dette er en øde vei, med mange og krappe svinger, ingen avkjørsler og så fort vi kom til 60 sonen så var det ned i 60.... Ikke for at jeg prøver å forsvare at vi sikkert kjørte for fort noen steder der (nei, sikkert ikke... :redface ) men vi holdt ihvertfall fartsgrensen der det kunne gå ut over andre...

Alt i alt en fin tur, men den siste biten der tok nesten toppen av kransekaka, det var helt rått!!

Turen ble rundet av på Bragernes torg i Drammen (kubikken) med en god expresso (italiensk type) samt en god italiensk is (Barista kaffebar ved torget anbefales...) og selvsagt med regn resten av turen hjem til Hokksund... Slik hører med vettu :-) I dag har det ikke blitt noe kjøring grunnet konfirmasjon...

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Spidairs logg...

Legg inn av LordShaft »

Hehe får nesten litt ståpels av å lese :redface

Den følelsen er til å ta og føle på! Herregud så deilig det er når en har sånn flyt. Noen dager bare klaffer alt, og en kan presse på litt ekstra.
Tørr jeg spørre hvilken dekk du har på biken din?

Kneskrap på en mottard er vel relativt dristig å regne, :-)å om du ikke henger helt på utsiden av sykkelen da :redface

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Kjører på micelin (?) pilot road 4. Veldig fornøyd med de dekkene, for de er gode på grus også.

Tror jeg holdt kneet instintivt ned mot bakken i den svingen, for det gikk ikke så fort der grunnet at svingen er veldig skarp (Nesten 180 graders sving, går rundt en bergknaus..), men fort nok til å ha et heftig nedlegg og det må jeg jo hatt når buksa var nedi. Hadde jeg hatt større fart spørs det vel om dekkene, selv på den knudrete asfalten, hadde sluppet, men de gjorde ikke det, åpenbart :-)

Flyten var helt skjønn, må bare oppleves og er helt håpløs å forklare for de som ikke har kjørt en motorsykkel har jeg merket meg... De ser bare rart på deg med et sånnt: "Hvor var romskipet ditt sa du?" blikk og begynner irriterende fort å prate om helt andre ting... he he. Prater du med en MC'ist derimot ser du glede og entusiasme med en gang, for de vet hva du prater om... :)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Spidairs logg...

Legg inn av LordShaft »

:thumleft
Helt riktig!! Kjenner meg jævlig igjen der også. Når du forteller til en som kjører sykkel og har litt samme kjørestil, så ser du det lyser opp å trynet deres når en forteller slikt. Men klart du har de som foretrekker å døse rundt i fartsgrensen å nyte utsikten. Dette er like kos for noen, jeg derimot søker gjerne litt for ofte etter den følelsen som du beskrev i dag :redface

Gleder meg faktisk mer og mer til å prøve disse dekkene selv. Jeg er typen som har vært helt overbevist om at det er idioti å kjøre R sykkel med noe annet enn sport dekk. (ja shame on me) Men sånn er det av og til :redface

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Har hatt to mye mykere dekk på sykkelen og var litt redd for at de pilot road dekkene kanskje kunne være for harde, men de har overbevist meg ihvertfall... Også er de MYE bedre på grusvei enn de andre sports dekkene jeg har hatt... Ikke for at jeg kjører mye på grus, men der jeg før måtte be GPS'en retenke en vei uten grus (Det var IKKE gøy å kjøre grus med de andre dekkene, følte at hele sykkelen driftet sideveis selv i veldig lav hastighet...) er det nå ikke så farlig om det er en grusvei eller to der jeg ferdes... For disse dekkene klarer seg fint på grus også...

Det eneste andre "aberet" jeg hadde med de racing dekkene jeg hadde før utenom gruskjøring var at de ble veldig fort slitt... Jeg "brukte" dem opp på rundt 600 mil.... Greit, jeg kjørte til dels hardt på elendige veier, gjerne med grov og gammel asfalt, but still... Disse pilot road dekkene ser ikke slitte ut i det hele tatt etter å ha kjørt 600 mil på dem i år... Jeg byttet de rett før jeg satte sykkelen på vinterlagring i fjor, for da var fordekket jeg hadde en spiss V og jeg kunne se kordene på midten av bakdekket... og sånn stål er glatt å kjøre på... He he... For ikke å snakke om at sykkelen var håpløs å legge ned i sving... den ville opp igjen hele tiden... Dette går så gradvis at du ikke legger merke til det med en gang, til kjøre egenskapene plutselig er så dårlig at sykkelen er farlig å kjøre nesten...

Så jeg valgte å gå opp et hakk fra racing dekkene jeg hadde og tror ikke jeg gjorde noe dumt med det... Tvert i mot ser det ut til.. :-)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Da her jeg vært en "liten" tur fra Hokksund og overnattet på furuly camping i natt. Kjørte E16 opp til Fagernes, derfra fv51 og E15 til Lom, og derfra det siste stykket til Furuly og da jeg voknet (kl 06.13) i dag tidlig pakket jeg sykkelen og satte kursen for Stryn... Var meningen å kjøre gamle strynsfjellet veien, men siden det var så kaldt og hadde regnet var jeg ikke sikker på føret over der, så jeg kjørte nyveien... Bikkje kaldt over der!!!! Stoppet flere ganger og løp på flekken for å få igjen varmen enda jeg hadde godt på meg pluss regndress... men da jeg kom ned til Stryn hakket jeg tenner og skalv av kulde og måtte kjøpe meg en toast og sitte inne på Esso i sentrum der en halv time før jeg fikk igjen varmen... Grisekaldt!!! Så gikk turen videre, rundt hele fjorden før jeg kjørte opp av tåka (eller lavt skydekke) ved Utvik, og vips ble det varmere gitt!! Ved Byrkelo var det rent levelig og til nærmere jeg kom Sogndal, til bedre ble det...

Sykkelen har så langt gått på knappe 0,33 liter på mila, langt mindre enn den gjør med den småkjøringen jeg har ellers, da er den oppe i 0,4 liter på mila et par ganger.. (Litt hard kjøring). Jeg har ligget i ca 95 km/t i åtti sonene (70 og under holder jeg ALLTID farts grensen...) på sjette giret og hatt fin flyt i svingene og i tunnelene. (Er en del av dem der borte....) og opplevde å IKKE bli tatt i farts kontroll helt øverst i Hemsedalen fordi jeg holdt seksti... :) Ellers har jeg ikke opplevd å bli forbi kjørt av en eneste bil bortsett fra en polti bil i utrykning i går på E16 (en BMW som hadde kjørt av veien...) og heller ingen motor sykler, så det har gått gvast i svingene, utrolig deilig å kjøre sving...

Fra Sogndal og hjem igjen (Jepp, var en "detour" hjem jeg ikke helt hadde planlagt, men fant ut i Sogndal at kjedet mitt ikke kan strammes mer og må derfor ha nytt kjede, så det setter jeg på i morgen, har nemlig et liggende her hjemme...) gikk turen knirkefritt. Måtte ta av meg regndressen på ferga fra Mannheller-Fodnes (merkelig opplegg, man kommer rett ut på ferge kaia fra tunellen der...) og dra av meg superull undertøyet på en bensin stasjon på Nesbyen, for jeg satt og svettet oppover i nitti kilometer....

Her hjemme er sommeren kommet for fullt her, utrolig deilig og varmt og nesten helt surrealistisk å tenke på at jeg holdt på å fryse koddane av meg på morran i dag...

Det ble nitti mil det på sykkel på to dager og jeg ville jugd hvis jeg sa jeg ikke kjenner det i ræva, det er tross alt en supermotard jeg kjører og ingen hjørnesofa :)

Bilde
image sharing

Et stykk full sykkel, godt det ikke er så tungt :) Nettingen rundt potta laget jeg selv for noen dager siden, da salveskene ville smeltet om de kom i kontakt med potta... Ble bra syntes jeg :)

I morgen, etter kjede bytte, går turen til Lysebotn... Må dit og glane litt også... :)


Bilde fra Stryn, tatt fra den plassen etter den siste tunellen... Ned til oppstryn..
Norge er fantastisk vakker!!! :)
Bilde

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

La ut på tur i går etter kjede byttet til Lysebotn. Utrolig vei bort dit (fra Byglandsfjord) og enda mer utrolig vei ned til Lysebotn... Tenkte meg egentlig til Kristiansand etter besøket i Kerrag og Lysefjord, men traff på en skotte som hadde rotet seg bort (Han skulle av alle ting til Åmot og det er det hundre og snørrå førti steder som heter her i landet så GPS'n hans sendte ham i sirkler... ) Jeg tastet inn den riktige Åmot og vi kjørte sammen bare for å oppdage at Åmot er noe alle tom tom'er er programmert til å ikke finne...og at vi hadde kjørt forbi... Han skulle til Sandefjord og ta ferga til Strømstad, og siden jeg skulle hjem (jeg skippet Kristiansand) så slo vi følge. Klokka var litt før tolv da vi ankom Evje og det begynte å bli skikkelig mørkt da vi begynte på veien østover, mot Arendal. Vi måtte brå bremse for ikke mindre enn to elger på vel tre minutter og etter det tok vi det med ro før reise følget ikke orket mer og tok inn på et motell. Vi sa hadet og takk for følget og jeg reiste videre alene... De dype skogene der nede var nå beksvarte, så jeg holdt vel rundt sytti (turte ikke fortere) og etter en del om og men på krokveier med stiplet hvitstripe (Og knapt nok det) kom jeg til Fiansvingene, der jeg spiste nattmat og kledde på meg mer klær, da det begynte å bli skikkelig kaldt og rått... Så begynte etappen på E18 oppover mot Hokksund, jeg svingte av i Porsgrunn og måtte stoppe da knærne mine klapret av kulde... Jeg kjøpte to aviser og stakk dem på innsiden av buksa og det hjalp. Vet om en snarvei fra Skien og mot Siljan, så jeg tok den og holdt på å kjøre på en sånn liten spretten tass, dådyr eller rådyr. Ved Vindfjell tunet snittet jeg et piggsvin og noe lenger ned en grevling og de jeg nærmet meg Hvittingfoss løp det tre elger ute på et jorde ved siden av meg... Skulle nesten tro jeg kjørte i en zoologisk hage eller noe slikt, for ved Efteløt var jeg nær ved å kjøre over huskatta til noen, da den og en katt til plutselig spratt over veien... Resten av turen foregikk uten dyr, men du verden hvor kald jeg var... Etter å ha cruisa over fiskum sletta begynte knærne mine å skjelve ukontrollert igjen og nå, klokka seks på morgene, er jeg endelig hjemme... Ble en maraton tur gitt, men kjedet fungerte i det minste knirkefritt... :)

Så nå er det hoppe til køys og sove litt... Kjenner at jeg trenger det nå etter drøye 18 timer i "salen".... Setet sluttet å "plage" meg da jeg hadde begynt på fjell overfarten til Sirdal... Etter det gikk den litt murrende verkingen etter veldig mange timer på smalt sete over, av en eller annen grunn... Tror jeg kommer til å drømme om smale, kronglete veier med brøytekanter i natt... og stiple linjer :)

Opplevde å kjøre fra min skotske kjøre kompis ved flere anledninger, han syntes ikke de norske veiene var noe å holde farts grensen på... :)

Svar