Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Oh-den du veit..
Innlegg: 34
Registrert: 26 nov 2010, 19:44
Motorsykkelen din: Spiller ingen rolle bare den er gammal..
Kontakt:

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Oh-den du veit.. »

Beklager til Kmannen at det ble litt rot i loggen din. Skjer det igjen,så må du bare be meg om å drite og dra :vs
-------------------------------------------------------------

IKKE KLIKK HER!!!! http://ikkebike.norwegianforum.net/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Kmann »

Oh-den du veit.. skrev:Beklager til Kmannen at det ble litt rot i loggen din. Skjer det igjen,så må du bare be meg om å drite og dra :vs
Du er tillgitt :thumleft . Her har de fleste lov til å si det de mener, til og med kalle noen psyko :fool: .
Om noen moderatorer mener det blir for galt så vil de nok overstyre min mening der... Men jeg tåler endel og forventer at andre også gjør det.
Når det er sagt er det jo greit å nevne at navnet på bloggen bør gi noen retningslinjer...MC-blogg :scratch
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Bjerknez »

Om noen moderatorer mener det blir for galt så vil de nok overstyre min mening der... Men jeg tåler endel og forventer at andre også gjør det.
Hvis jeg får si min mening så tror jeg at det fort kan bli skjærings med å tro noe slikt. Jeg er selv en fyr som annses overfor andre som blid og hyggelig, men vet at jeg kan være ganske så hardhudet når det røyner på. Mange ganger krever det mer mot og heve hodet og unngå konfrontasjoner enn å faktisk gå rett i dem med knyttede never. Selv om man kanskje har de største nevene.
Kmann skrev:Det skal og være mulig å skru av kjørelysene står det i loven, den mulighetn har jeg ikke lagt opp til, jeg må evt røske ut noen ledninger.
På min Street Triple så har jeg vertfall ikke mulighet til å skru av kjørelysene under kjøring. jeg kan sette på parklys ved å vri nøkkelen helt til venstre, men da står jeg rolig da man naturlig nok også må slå av tenningen. Men det er kanskje det som mens her? Altså at man kan skru av kjørelysene når man står rolig ved å sette på park eller så klart skru av motoren?

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Andreas »

Bjerknez skrev:
Kmann skrev:Det skal og være mulig å skru av kjørelysene står det i loven, den mulighetn har jeg ikke lagt opp til, jeg må evt røske ut noen ledninger.
På min Street Triple så har jeg vertfall ikke mulighet til å skru av kjørelysene under kjøring. jeg kan sette på parklys ved å vri nøkkelen helt til venstre, men da står jeg rolig da man naturlig nok også må slå av tenningen. Men det er kanskje det som mens her? Altså at man kan skru av kjørelysene når man står rolig ved å sette på park eller så klart skru av motoren?
Det med egen bryter med mulighet for å slå av lysene, gjelder bare alle ettermonterte lys.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Bjerknez »

Andreas skrev:
Bjerknez skrev:
Kmann skrev:Det skal og være mulig å skru av kjørelysene står det i loven, den mulighetn har jeg ikke lagt opp til, jeg må evt røske ut noen ledninger.
På min Street Triple så har jeg vertfall ikke mulighet til å skru av kjørelysene under kjøring. jeg kan sette på parklys ved å vri nøkkelen helt til venstre, men da står jeg rolig da man naturlig nok også må slå av tenningen. Men det er kanskje det som mens her? Altså at man kan skru av kjørelysene når man står rolig ved å sette på park eller så klart skru av motoren?
Det med egen bryter med mulighet for å slå av lysene, gjelder bare alle ettermonterte lys.
Ahh..okay :redface

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Kmann »

Sitat fra en "agreement" jeg fikk fra Tagesk:


FN har bestemt i:‏


‎18‎:‎13
AGREEMENT
CONCERNING THE ADOPTION OF UNIFORM TECHNICAL PRESCRIPTIONS
FOR WHEELED VEHICLES, EQUIPMENT AND PARTS WHICH CAN BE FITTED
AND/OR BE USED ON WHEELED VEHICLES AND THE CONDITIONS FOR
RECIPROCAL RECOGNITION OF APPROVALS GRANTED ON THE BASIS OF
THESE PRESCRIPTIONS */
(Revision 2, including the amendments which entered into force on 16 October 1995)
_________
Addendum 47: Regulation No. 48
Revision 5‏



Seksjon 6.19.4.1 at :


If installed, the daytime running lamps shall be switched ON automatically when
the device which starts and/or stops the engine is in a position which makes it
possible for the engine to operate. It shall be possible to activate and deactivate
the automatic switching ON of daytime running lamps without the use of tools.

The daytime running lamp shall switch OFF automatically when the headlamps
are switched ON, except when the latter are used to give intermittent luminous
warnings at short intervals.
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Kmann »

Bjerknez skrev:
Om noen moderatorer mener det blir for galt så vil de nok overstyre min mening der... Men jeg tåler endel og forventer at andre også gjør det.
Hvis jeg får si min mening så tror jeg at det fort kan bli skjærings med å tro noe slikt. Jeg er selv en fyr som annses overfor andre som blid og hyggelig, men vet at jeg kan være ganske så hardhudet når det røyner på. Mange ganger krever det mer mot og heve hodet og unngå konfrontasjoner enn å faktisk gå rett i dem med knyttede never. Selv om man kanskje har de største nevene.
Nå mullig du missforstår meg Bjerknez, men nå kan denne tråden holde seg til MC-greier og jeg forventer at andre og respekterer det. Jeg tror de fleste vet hva som er å vite og hva de fleste mener om div greier. Nok er nok her i min blogg ! Hva folk mener om det kan de skrive en annen plass eller holde for seg selv. Er det noe så send meg en PM :thumleft
Bare hyggelig, no hard feelings :prf
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Kmann »

Mulig det er bare meg. Men av og til, og faktisk ganske ofte siste tiden har jeg fått en vond klump i mellomgulvet da jeg har lest og "været" stemningen her inne. Her er det "prøysserdiktatur" fra ende til annen. Det er helt utrolig. Det er slik at jeg vegrer meg for å gå inn her og få med det som er bra her. Ja, for det er veldig mye bra. Masse kompetente folk med masse kunnskap og gode kommentarer og gode meninger. Men det er så veldig tydelig at Sjefen over alle sjefer her inne styrer og modererer med jernhånd, og folk godtar faan hakke meg det og bøyer nakken og tusler videre. Jeg fatter det ikke. Nå åker jeg vel på hue ut, og blir utestengt som så mange før meg. Fordi jeg sier imot SJEFEN. Men AJ, ja det er jo deg det gjelder, ta deg en titt i speilet. Du er sikkert en kjempeok fyr, men husk at du taper ikke ansikt med å være bittelittegranne ydmyk og ta ett skritt tilbake av og til. Prøv, så skal du se at både verden og MC-siden.no blir et bedre sted å være.

Jeg vil takke alle for gode faglige og ufaglige innspill. Ja, jeg skriver slik for at jeg regner med at et slik innlegg som dette ikke blir akseptert og at jeg blir utestengt og lyst i bann. Det får så være. Det er ikke mitt ønske. Men jeg har prøvd å hinte litt i forhold til kommunikasjon og det å møtes over en PM, men nei. Jeg har kontakt med flere av dere både offentlig her og via PM, det har vært berikende og bra. Jeg er ikke borte fra nettet, heller ikke borte fra MC-forum.

Jeg har vurdert å kjøre 10.mai, jeg syns det er en grei måte å vise noe på. Jeg har vært med å oppdra 3 unger, og påvirket 100-vis av ungdom gjennom mitt arbeid til å bli dugandes folk. Denne turen 10. mai vil kanskje sette i sving noen tanker hos enkelte. Hos andre vil det være en tur med et bruktbart alibi... Jeg tror jeg kommer til å tenke litt den dagen, og jeg håper andre og vil tenke. Og husk neste gang du peker på noen... ta en titt på hånda di, ser du at tre fingre peker tilbake på deg selv ? Jeg skal og huske det!

Heretter hvis jeg ikke blir bannlyst og kastet ut i "mørket" snakker jeg MC, triviellt eller ikke !

Vi sees på veien folkens, vi hilser og ønsker hverandre god tur videre.

Avslutter dette blogginnlegget med kjente ord fra Arnulf Øverland:
Du må ikke tåle så inderlig vel
den urett som ikke rammer dig selv!
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av 45316 »

Vi hilses nok i løpet av året, om enn ikke annet i fart. Tror vi har møttes en del ganger på tur til og fra jobb! Fortsatt fin vår! Håper å få se mer fra snikkerboden/garasjen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av SuperMorten »

Kmann skrev:Mulig det er bare meg. Men av og til, og faktisk ganske ofte siste tiden har jeg fått en vond klump i mellomgulvet da jeg har lest og "været" stemningen her inne. Her er det "prøysserdiktatur" fra ende til annen. Det er helt utrolig. Det er slik at jeg vegrer meg for å gå inn her og få med det som er bra her. Ja, for det er veldig mye bra. Masse kompetente folk med masse kunnskap og gode kommentarer og gode meninger. Men det er så veldig tydelig at Sjefen over alle sjefer her inne styrer og modererer med jernhånd, og folk godtar faan hakke meg det og bøyer nakken og tusler videre. Jeg fatter det ikke. Nå åker jeg vel på hue ut, og blir utestengt som så mange før meg. Fordi jeg sier imot SJEFEN. Men AJ, ja det er jo deg det gjelder, ta deg en titt i speilet. Du er sikkert en kjempeok fyr, men husk at du taper ikke ansikt med å være bittelittegranne ydmyk og ta ett skritt tilbake av og til. Prøv, så skal du se at både verden og MC-siden.no blir et bedre sted å være.

Jeg vil takke alle for gode faglige og ufaglige innspill. Ja, jeg skriver slik for at jeg regner med at et slik innlegg som dette ikke blir akseptert og at jeg blir utestengt og lyst i bann. Det får så være. Det er ikke mitt ønske. Men jeg har prøvd å hinte litt i forhold til kommunikasjon og det å møtes over en PM, men nei. Jeg har kontakt med flere av dere både offentlig her og via PM, det har vært berikende og bra. Jeg er ikke borte fra nettet, heller ikke borte fra MC-forum.

Jeg har vurdert å kjøre 10.mai, jeg syns det er en grei måte å vise noe på. Jeg har vært med å oppdra 3 unger, og påvirket 100-vis av ungdom gjennom mitt arbeid til å bli dugandes folk. Denne turen 10. mai vil kanskje sette i sving noen tanker hos enkelte. Hos andre vil det være en tur med et bruktbart alibi... Jeg tror jeg kommer til å tenke litt den dagen, og jeg håper andre og vil tenke. Og husk neste gang du peker på noen... ta en titt på hånda di, ser du at tre fingre peker tilbake på deg selv ? Jeg skal og huske det!

Heretter hvis jeg ikke blir bannlyst og kastet ut i "mørket" snakker jeg MC, triviellt eller ikke !

Vi sees på veien folkens, vi hilser og ønsker hverandre god tur videre.

Avslutter dette blogginnlegget med kjente ord fra Arnulf Øverland:
Du må ikke tåle så inderlig vel
den urett som ikke rammer dig selv!
Forventer dere at det skal være demokrati ? Og jeg skriver "dere", for det er en gjeng som sitter og hisser hverandre opp, og ikke tillater at noen forsøker å holde orden. Hadde alle diskutert MC, hadde det ikke vært noe problem.

Og du sier det selv. Du kaller det for "godhjertet ondskap". Jeg opplever det mye som ondskap, men ikke mye godhjertet.

Bilde
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Jompa »

Nei, for min del er alle forventninger om "demokrati" forlengst lagt nederst i søppelbøtta.
Det rare er at alle "avvikende" meninger blir slått ned på, evt førskt tiet ihjel fra ledelsen, akkurat som
i et ordentlig demokrati.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av AJ »

Jompa skrev:Nei, for min del er alle forventninger om "demokrati" forlengst lagt nederst i søppelbøtta.
Det rare er at alle "avvikende" meninger blir slått ned på, evt førskt tiet ihjel fra ledelsen, akkurat som
i et ordentlig demokrati.
Misfornøyd med hvordan MCsiden.no administreres?
Det er fortsatt fritt forumvalg her i landet, Jompa. Demokrati i et nøtteskall... ;-) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Banditmannen »

AJ skrev:
Jompa skrev:Nei, for min del er alle forventninger om "demokrati" forlengst lagt nederst i søppelbøtta.
Det rare er at alle "avvikende" meninger blir slått ned på, evt førskt tiet ihjel fra ledelsen, akkurat som
i et ordentlig demokrati.
Misfornøyd med hvordan MCsiden.no administreres?
Det er fortsatt fritt forumvalg her i landet, Jompa. Demokrati i et nøtteskall... ;-) .
Jeg er ikke av de som roper høyeste på noen områder, men må si at jeg heller ikke liker den veien dette forumet går... :-k

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av SuperMorten »

Jompa skrev:Nei, for min del er alle forventninger om "demokrati" forlengst lagt nederst i søppelbøtta.
Det rare er at alle "avvikende" meninger blir slått ned på, evt førskt tiet ihjel fra ledelsen, akkurat som
i et ordentlig demokrati.
Ikke la det være snakk om avvikende meninger. Så lenge vi diskuterer MC, kan vi være uenige som bare det, men blir ikke uvenner av den grunn. Men så snart noen velger å tråkke over streken for hva som er akseptabel oppførsel i forhold til reglene, blir det et helvete. Når man da i ytterste konsekvens ser seg nødt til å måtte klare seg uten enkelte medlemmers tilstedeværelse, skal mer eller mindre alle ha en mening om det. Hva med å akseptere at denne siden er AJ sin eiendom. Når medlemmer registrerer seg her, har de akseptert spillereglene. Og for det meste er det lærerikt, underholdende og morsomt. Men i det siste har det vært stikk motsatt. Dyktig regissert av enkelte medlemmer. Vi har hatt profiler innom som har vært opprettet kun for å skape uro. Det er ikke noe vi tror. Dette vet vi. Da er det veldig trist at andre kjøper "bløffen" til de som er ute etter å "ta" AJ.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av JohnnyTh »

SuperMorten skrev:
Jompa skrev:Nei, for min del er alle forventninger om "demokrati" forlengst lagt nederst i søppelbøtta.
Det rare er at alle "avvikende" meninger blir slått ned på, evt førskt tiet ihjel fra ledelsen, akkurat som
i et ordentlig demokrati.
Ikke la det være snakk om avvikende meninger. Så lenge vi diskuterer MC, kan vi være uenige som bare det, men blir ikke uvenner av den grunn. Men så snart noen velger å tråkke over streken for hva som er akseptabel oppførsel i forhold til reglene, blir det et helvete. Når man da i ytterste konsekvens ser seg nødt til å måtte klare seg uten enkelte medlemmers tilstedeværelse, skal mer eller mindre alle ha en mening om det. Hva med å akseptere at denne siden er AJ sin eiendom. Når medlemmer registrerer seg her, har de akseptert spillereglene. Og for det meste er det lærerikt, underholdende og morsomt. Men i det siste har det vært stikk motsatt. Dyktig regissert av enkelte medlemmer. Vi har hatt profiler innom som har vært opprettet kun for å skape uro. Det er ikke noe vi tror. Dette vet vi. Da er det veldig trist at andre kjøper "bløffen" til de som er ute etter å "ta" AJ.
Du tror vel ikke at Kmanns blogg og registrering her på mcsiden er for å skape uro og prøve å ta AJ? Jeg kan ikke se at Kmann gikk over streken her. At han ønsker å ordne opp i ting på pm er vel ikke for mye forlangt?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Låst