Nostalgic's Logg - Tilbake på sykkelen!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Nostalgic
Innlegg: 205
Registrert: 11 okt 2013, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
Sted: Fredrikstad

Re: Nostalgic's Logg - Sola er på vei!

Legg inn av Nostalgic »

ojda skrev:
Nostalgic skrev:
KydeX skrev:Det der har jeg slitt med selv før. Da tredde jeg et rør på en halvmeter utenpå unbrakonøkkelen for å få moment nok. Det løsna, men det sitter ganske fast ja.

Sent from my C6903 using Tapatalk
Aha, jeg prøver på det før jeg går til med propan brenneren :thumleft
STOPP!!!
Hvorfor i allværden starter du ikke med propanbrenneren?
Knekker skruen, så står du der :sorry
De er somregel ikke tykkere en 5 -6 mm de skruene der :-)å
Jo du skjønner det at jeg ikke har en sånn barend som vist på den videoen tidligere i tråden her. Jeg må skru selve barenden for å ta den ut. (Er ikke sikker på om forklaringen gir mening, men kan poste bilde om 1 time)
Bilde
Nostalgic's Logg

Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Nostalgic's Logg - Sola er på vei!

Legg inn av ojda »

Dette må du selvfølgelig vurdere selv. :-)
Det var bare ett hint om at det noen ganger
kan lønne seg å prøve litt mildere metoder
før man finner fram "slegga". :-k
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Nostalgic's Logg - Sola er på vei!

Legg inn av ojda »

Jeg sitter på en Pc med nedlastningsrestriksjoner, men om bildet
i linken under stemmer overens med din sykkel, tåler nok
det gjengede partiet endel :thumleft :lol

http://www.brooksbarn.co.uk/GENUINE-YAM ... 17EQ8.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Nostalgic
Innlegg: 205
Registrert: 11 okt 2013, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
Sted: Fredrikstad

Re: Nostalgic's Logg - Sola er på vei!

Legg inn av Nostalgic »

ojda skrev:Jeg sitter på en Pc med nedlastningsrestriksjoner, men om bildet
i linken under stemmer overens med din sykkel, tåler nok
det gjengede partiet endel :thumleft :lol

http://www.brooksbarn.co.uk/GENUINE-YAM ... 17EQ8.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Det stemmer :thumleft Er ganske kraftig barends på den saken :lol
Bilde
Nostalgic's Logg

Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km

Brukeravatar
Nostalgic
Innlegg: 205
Registrert: 11 okt 2013, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
Sted: Fredrikstad

Re: Nostalgic's Logg - Sola er her!

Legg inn av Nostalgic »

Endelig har det været vi har håpet på så alt for lenge kommet! :prf Masse sol, tørre veier, omtrent 8 grader og ikke noe vind!

Dagen idag kommer til å bestå av vasking av sykkelen, levere jobbsøknader, kjøre en kort tur og deretter jobbe litt med sykkelen på kvelden :thumleft

Hvordan er været hos dere idag og hva skal dere gjøre idag? :mc5
Bilde
Nostalgic's Logg

Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km

Brukeravatar
Nostalgic
Innlegg: 205
Registrert: 11 okt 2013, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
Sted: Fredrikstad

Re: Nostalgic's Logg - Sola er her!

Legg inn av Nostalgic »

Da har den etterlengtede solen ankommet og jeg har fått muligheten til å holde på litt ute :-)
Før vask:
Bilde
Bilde

Etter vask:
Bilde
Bilde

Skal nå til Graarud Motor og høre med de ang. noe deretter skal jeg ut på en tur - prøve å få filmet litt til en video :prf





Sent from my iPhone using Tapatalk
Bilde
Nostalgic's Logg

Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km

Brukeravatar
Nostalgic
Innlegg: 205
Registrert: 11 okt 2013, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
Sted: Fredrikstad

Re: Nostalgic's Logg - Sola er her!

Legg inn av Nostalgic »

Idag har vært en ganske spesiell dag.. Begynte med at himmelen åpnet seg og regnet bøttet ned, mens jeg var på vei til skolen. Været ble finere utover dagen, og endte opp helt fantastisk utover kvelden. På mandager har vi 2 fri-timer midt på dagen - hadde egentlig tenkt på å sette turen mot Sub Way, men dro istede til bestemor og fikk da server kjøttkaker i brunsaus :prf På vei tilbake til skole ble det brått litt interessant... Statens Vegvesen hadde bestemts seg for å rigge opp til kontroll, og da måtte jo selvfølgelig jeg bli stoppet! Litt dårlig tid på vei tilbake på skolen og fikk i tillegg verdens tregeste ansatt hos Vegvesenet. I starten var han hyggelig og hold en vennlig tone - men det øyeblikket han fikk øye på eksosanlegget mitt endret stemningen seg. Han ble brått veldig krass og "fiendtlig" i holdningen sin og ble fast bestemt på at jeg skulle på visning! Han gikk inn i SVV kassebilen for å fylle ut en lapp og jeg er ikke sikker på hva han holdt på med, men det tok opp mot 15 minutter.

Etter jeg endelig fikk papirene fra SSV ansatte, gikk turen mot skolen. På veien møtte jeg på en dame som aldri skulle fått førerkort da hun holdt på å meie meg ned ved filskifte i rundtkjøring! Hun sjekket ikke blindsone og var generelt litt "borte". Hadde jeg ikke vært oppmerksom på henne (så tidligere før jeg kom til rundkjøringen at hun virket litt surrete i trafikken) så kunne det gått riktig galt :-)å

Etter skolen la jeg ut på en kjøretur. Det tok ikke lange stunden før alle tanker om visninger, gale damer i trafikken, forsent komminger p.g.a. treigt personell osv. var borte! Alt som var relevant var motorsykkelen og veien. Utrolig deilig!
Bilde
Nostalgic's Logg

Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Nostalgic's Logg - SVV, Ustabile trafikanter

Legg inn av LordShaft »

Godt å høre alt gikk bra. En av de beste fordelene med å kjøre sykkel. Det er din beste venn, terapeut og hårføner (nesehåra) :knegg

Sykkel er livet :yahoo

Note 3

Brukeravatar
Nostalgic
Innlegg: 205
Registrert: 11 okt 2013, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
Sted: Fredrikstad

Re: Nostalgic's Logg - SVV, Ustabile trafikanter

Legg inn av Nostalgic »

LordShaft skrev:Godt å høre alt gikk bra. En av de beste fordelene med å kjøre sykkel. Det er din beste venn, terapeut og hårføner (nesehåra) :knegg

Sykkel er livet :yahoo

Note 3
Absolutt! :prf Aner ikke hvordan jeg skal beskrive det til noen som ikke kjører sykkel selv - men det gir en frihetsfølelse, lar deg legge igjen tanker og bare nyte øyeblikket!
Bilde
Nostalgic's Logg

Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Nostalgic's Logg - SVV, Ustabile trafikanter

Legg inn av thewiz »

Kommer du til å fortsette med sykkel når du blir 18? Det er veldig mange ungdommer i dag som gir seg på 2 hjul når de kan ta lappen til bil. Gjorde det selv, tok meg 3 år før jeg tok MC lappen når bilen kom i hus.

Eventuelt sykkelplaner i fremtiden? :)

Brukeravatar
Nostalgic
Innlegg: 205
Registrert: 11 okt 2013, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
Sted: Fredrikstad

Re: Nostalgic's Logg - SVV, Ustabile trafikanter

Legg inn av Nostalgic »

thewiz skrev:Kommer du til å fortsette med sykkel når du blir 18? Det er veldig mange ungdommer i dag som gir seg på 2 hjul når de kan ta lappen til bil. Gjorde det selv, tok meg 3 år før jeg tok MC lappen når bilen kom i hus.

Eventuelt sykkelplaner i fremtiden? :)
Det er absolutt noe jeg skal prøve på! Etter jeg fikk lappen i fjor sommer har jeg fått en stor lidenskap for motorsykkel og det er noe jeg gjerne vil fortsette med :-)

Med sykkelplaner er jeg ikke sikker på om du mener selve sykler som jeg kunne tenke meg i fremtiden eller om du tenker på turer o.l. :scratch

Men jeg kunne tenke på en typ Enduro/Offroad sykkel i A2 perioden. Nå som jeg har en "supersport" sykkel så kunne jeg gjerne tenke meg å prøvd ut noe annet, og jeg tenker at jeg kan ha mer morro med en offroad sykkel når jeg ikke har lov til å kjøre med mer en 33kW :thumleft Når jeg etterhvert får A førerkort er drømmesykkelen en Ducati 1199 Panigale, men på veien kunne jeg gjerne vært innom en R6, GSXR750, CBR600RR eller en annen "mindre" sykkel. Tenker det er lurt å ha litt mer erfaring enn A2 før jeg går løs på en liter sykkel :thumleft
Bilde
Nostalgic's Logg

Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Nostalgic's Logg - SVV, Ustabile trafikanter

Legg inn av thewiz »

Jeg vil anbefale Ninja 250 siden det nå har kommet A2 klasse. Kanskje ikke så stor oppgradering for din del, siden du har 125 men du kan også se på KTM. Prøvde en KTM 525, den var utrolig morro. Nå vet jeg ikke om du kan kjøre den med A2 da.

Alle de japanske 600cc syklene er nok meget bra, så du gjør nok et godt valg der eventuelt. Vet ikke helt med Panigale 1198 men, veldig stiv pris spør du meg. Eneste fordelen med 1000cc i sportsykler er mye mindre giring og litt større sykkel. R6 har f.eks mye mer aggressiv sittestilling enn R1.

Men, du har jo ikke kjørt så lenge så du endrer nok fort meninger, husker jeg gjorde det ihvertfall :)

Hvor hadde forresten vegvesenet kontroll i dag? Bor i fredrikstad selv, så greit å vite :)

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Nostalgic's Logg - SVV, Ustabile trafikanter

Legg inn av JK95 »

Nostalgic skrev:
thewiz skrev:Kommer du til å fortsette med sykkel når du blir 18? Det er veldig mange ungdommer i dag som gir seg på 2 hjul når de kan ta lappen til bil. Gjorde det selv, tok meg 3 år før jeg tok MC lappen når bilen kom i hus.

Eventuelt sykkelplaner i fremtiden? :)
Det er absolutt noe jeg skal prøve på! Etter jeg fikk lappen i fjor sommer har jeg fått en stor lidenskap for motorsykkel og det er noe jeg gjerne vil fortsette med :-)

Med sykkelplaner er jeg ikke sikker på om du mener selve sykler som jeg kunne tenke meg i fremtiden eller om du tenker på turer o.l. :scratch

Men jeg kunne tenke på en typ Enduro/Offroad sykkel i A2 perioden. Nå som jeg har en "supersport" sykkel så kunne jeg gjerne tenke meg å prøvd ut noe annet, og jeg tenker at jeg kan ha mer morro med en offroad sykkel når jeg ikke har lov til å kjøre med mer en 33kW :thumleft Når jeg etterhvert får A førerkort er drømmesykkelen en Ducati 1199 Panigale, men på veien kunne jeg gjerne vært innom en R6, GSXR750, CBR600RR eller en annen "mindre" sykkel. Tenker det er lurt å ha litt mer erfaring enn A2 før jeg går løs på en liter sykkel :thumleft
Godt å høre at flere tenker å fortsette på motorsykkel :prf

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Nostalgic's Logg - SVV, Ustabile trafikanter

Legg inn av Carpa »

Damer og vegvesener kan være en skikkelig "pain in the ass" noen ganger, men håper det ordner seg uten for mye styr da.

Når jeg leser hvor mye glede du har av å kjøre din MC så høres det definitivt ikke ut som om du kommer til å gi deg med det når du blir 18 år og får billappen. MC er nok mer enn transport fra a-b for deg :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Nostalgic's Logg - SVV, Ustabile trafikanter

Legg inn av RuneMC »

Mitt råd ift "ustabile trafikanter" - bruk fartstilpasning slik at du ikke havner i eller blir liggende i blindsonen til bilister. De vrir sjelden på hodet og som regel aldri inne i en rundkjøring (eller ved feltskifte, eller ved avkjøring fra motorvei).

Fartstilpasning kan like gjerne være å øke farten noen sekunder som å minske farten for å unngå å bli liggende i blindsonen. Jo bedre du blir til å "lese" trafikken og type bilister, dess mindre fartstilpasninger kan du gjøre i god tid.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar