xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

ja det er lurt! hva gjør du/dere når noen vinker mens dere clutcher? jeg ser nok ut til å få anfall fordi jeg prøver hilse med hodet, men klarer ikke bestemme meg hvordan så det går liksom alle veier
Braaaaaap

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 22 mai 2017, 20:05 ja det er lurt! hva gjør du/dere når noen vinker mens dere clutcher? jeg ser nok ut til å få anfall fordi jeg prøver hilse med hodet, men klarer ikke bestemme meg hvordan så det går liksom alle veier
Tja..hvis jeg ikke har venstrehånda ledig så nikker jeg med hodet. Det viktigste er vel tross alt at vi får clutcha og stoppa, eller brukt blinklyset etc..

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Nå har jeg sett klippet på nytt :lol og vi hilste jo ikke :lol Herlighet..
Men det ser ut som jeg nikker, bare litt sent.. Hadde vel festa blikket mye lengre fremme :redface :crazy:


xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Heisann, da kom endelig radiator guard'en som jeg kjøpte på eBay her om dagen! De er håndlagd av en engelskmann. Må si at de var veldig, veldig nice! Kjempefin finish, og de skal, i følge instruksjonsvideo, smette inn i radiatoren lett som bare det. Så skal de stripses fast og sikres med litt ståltråd. Spent på om jeg kommer til med hendene. Og om jeg finner tid til å sette de på Bilde blir vel lett nattearbeid dette..

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Uff...strips ja... var det på min gamle også. Funker greit det, men ser jo litt jalla ut. Men avhengig av hvordan det festes så kan det blir mer enn bra nok. :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Uff...strips ja... var det på min gamle også. Funker greit det, men ser jo litt jalla ut. Men avhengig av hvordan det festes så kan det blir mer enn bra nok. :thumleft
Disse skal visstnok smette på plass inni radiatoren, og ligger ikke utenpå, slik jeg tror den du hadde gjorde. Stripsene blir jo usynlige :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Men nestegang du tar bilder så ikke stå naken i solen når du knipser er du snill. Jeg ser skyggen på første bilde seru. :lol

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Men nestegang du tar bilder så ikke stå naken i solen når du knipser er du snill. Jeg ser skyggen på første bilde seru. :lol
Trodde ikke noen skulle legge merke til det!
*rødme*

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Jaja, gjort er gjort.

Men uansett... jeg tror dette blir bra jeg. De stripsene vil man nok ikke se og det er også generelt lite med innsyn, så dette blir nok bra :thumleft

Det eneste jeg tenker på når det kommer til plastikk strips er at dem fort blir porøse hvis dem blir utsatt for varme etc. Litt usikker på hvor varmt det faktisk blir under der, men i fart så er det vel ganske kjølig vil jeg tro...?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Radiatoren er vel omtrent like varm som motoren er til enhver tid..?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Litt usikker.... men jeg må inrømme jeg hadde vert litt skeptisk til strips og hvordan dem oppfører seg med tanke på høy varme fra motor og solstek til kulde etc. På den annen side så kan man jo lett bytte ut disse stripsene...

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

kan da umulig gjøre noe skade annet enn at det ville vært irriterende å bytte strips i ny og ned.

Aldri hatt noe annet enn luftavkjølt før, men utsiden av radiator blir vel ikke særlig varm?
Braaaaaap

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Litt usikker.... men jeg må inrømme jeg hadde vert litt skeptisk til strips og hvordan dem oppfører seg med tanke på høy varme fra motor og solstek til kulde etc. På den annen side så kan man jo lett bytte ut disse stripsene...
Vet ikke hvorfor du er så skeptisk til strips, men jeg synes det er helt innafor. Vi selger også strips til industrien på jobb, så jeg har tilgang til flere, om det skulle bli nødvendig Bilde det finnes mange forskjellige typer strips, men de tåler varme og kulde. Jeg skal se hva som står på de som følger med her.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 24 mai 2017, 15:50
Bjerknez skrev:Litt usikker.... men jeg må inrømme jeg hadde vert litt skeptisk til strips og hvordan dem oppfører seg med tanke på høy varme fra motor og solstek til kulde etc. På den annen side så kan man jo lett bytte ut disse stripsene...
Vet ikke hvorfor du er så skeptisk til strips, men jeg synes det er helt innafor. Vi selger også strips til industrien på jobb, så jeg har tilgang til flere, om det skulle bli nødvendig Bilde det finnes mange forskjellige typer strips, men de tåler varme og kulde. Jeg skal se hva som står på de som følger med her.
Jeg hadde jo strips på min gamle og jeg må inrømme at jeg var litt skeptisk. Men det funket og det ble bra. Tror det blir bra jeg. Jeg er ikke skeptisk til strips i seg selv, men jeg vet hvor porøse dem kan bli da vi bruker strips mye på jobben til å feste tilheng på stativer etc. Etter ett år når stativet har stått på gateplan i sol og kulde så er de så porøse at man river tilhengene rett av med to fingre.

Men som du sier så er det sikkert forskjell på stripsene også...?

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av FredrikE24 »

Er jo bare å bruke svarte strips.. holder i evigheter. Man får lese datablader til den aktuelle stripset man bruker om man er usikker. Strips er helt innafor.

Låst