xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Jacobsen
Innlegg: 218
Registrert: 31 jan 2012, 19:10
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX9R

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Jacobsen »

De driver vel med Kawa så veldig rart vil jeg ikke si det er 😀 Forøvrig veldig flinke og hyggelige folk der!

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Uflaks med lageret, men fint du fikk bytta. Gøy at du prøvde S1000XR, den har jeg også hatt lyst til å prøve, hvordan synes du den var å kjøre sammenliknet med S1000R?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Ja det var litt uflaks vil jeg si. Men det kosta meg bare 800,- totalt med arbeid og moms, så det er ikke noe å tenke på.
XR likte jeg bare veldig godt. Motoren følte jeg at jeg kjente godt. Den gir sykkelen et veldig bøllete og sporty preg. Også føltes den ikke så stor som den ser ut. Den var egentlig jævlig smidig og leken. Ser for meg at med kofferter og masse oppakning er den perfekt på Europatur. Litt usikker på om de høyfrekvente vibrasjonene fra motoren vil være slitsomt i lengden. Er blitt ganske vant med det på min egen sykkel.

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av overlay »

xyvind skrev: 16 mai 2019, 22:08 Ja det var litt uflaks vil jeg si. Men det kosta meg bare 800,- totalt med arbeid og moms, så det er ikke noe å tenke på.
XR likte jeg bare veldig godt. Motoren følte jeg at jeg kjente godt. Den gir sykkelen et veldig bøllete og sporty preg. Også føltes den ikke så stor som den ser ut. Den var egentlig jævlig smidig og leken. Ser for meg at med kofferter og masse oppakning er den perfekt på Europatur. Litt usikker på om de høyfrekvente vibrasjonene fra motoren vil være slitsomt i lengden. Er blitt ganske vant med det på min egen sykkel.

Trodde fordelen med rekkefirer var at de var så balanserte og ga nada vibrering?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

overlay skrev:
xyvind skrev: 16 mai 2019, 22:08 Ja det var litt uflaks vil jeg si. Men det kosta meg bare 800,- totalt med arbeid og moms, så det er ikke noe å tenke på.
XR likte jeg bare veldig godt. Motoren følte jeg at jeg kjente godt. Den gir sykkelen et veldig bøllete og sporty preg. Også føltes den ikke så stor som den ser ut. Den var egentlig jævlig smidig og leken. Ser for meg at med kofferter og masse oppakning er den perfekt på Europatur. Litt usikker på om de høyfrekvente vibrasjonene fra motoren vil være slitsomt i lengden. Er blitt ganske vant med det på min egen sykkel.

Trodde fordelen med rekkefirer var at de var så balanserte og ga nada vibrering?
Blir vel for de fleste veldig flisespikkeri, men jeg kan være litt nummen i hendene, etter en lang dagsetappe, pga de høyfrekvente vibrasjonene. Slike ting vil jeg tro det er veldig individuelt hvordan man takler det. Noen foretrekker vindskjerm, andre hater det. Noen får vondt i rompa og nakken, andre får ikke det.
Jeg har ikke gjort noe research på S1000XR, og jeg er litt usikker, etter å ha prøvd den, på hvilket segment den hører hjemme i, og hva de har tenkt at den skal brukes til. Er det en turmaskin? Sportssykkel for voksne? Praktisk bysykkel? Alpemaskin? Vil tro den dekker de fleste områder.

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av WikingTnT »

Opplevde akkurat det samme med XR - en form for vibrering som gjorde meg litt nummen i hendene og var ubehagelig.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Jeg kan vertfall ikke si at jeg opplever noe vibrering med min. Vi kan sikkert koke ned til at det er litt smak og behag. Noen er mer ømfintlige enn andre etc. Vibrasjoner er uansett aldri noe som jeg har hengt meg opp i med noen av syklene jeg har hatt. (Untatt cruiseren da), men der er jo vibrasjonene halve gleden :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Man må kjøre sykkelen for å kjenne disse vibrasjonene i styret. Det kommer ikke av seg selv eller når man vasker den, polerer den, eller den bare står i garasjen

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 17 mai 2019, 13:19 Man må kjøre sykkelen for å kjenne disse vibrasjonene i styret. Det kommer ikke av seg selv eller når man vasker den, polerer den, eller den bare står i garasjen Bilde
Hvor mye har sykkelen din rullet siden du kjøpte den sa du? :knegg

Vibrasjoner kjenner man uansett om man kjører 2 km. eller 100 mil. Jeg kan heller ikke si jeg ble plaget av vibrasjoner på sommerturen min i fjord som til sammen endte på rundt 300 mil over tre uker.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

xyvind skrev: 16 mai 2019, 22:08 Ja det var litt uflaks vil jeg si. Men det kosta meg bare 800,- totalt med arbeid og moms, så det er ikke noe å tenke på.
XR likte jeg bare veldig godt. Motoren følte jeg at jeg kjente godt. Den gir sykkelen et veldig bøllete og sporty preg. Også føltes den ikke så stor som den ser ut. Den var egentlig jævlig smidig og leken. Ser for meg at med kofferter og masse oppakning er den perfekt på Europatur. Litt usikker på om de høyfrekvente vibrasjonene fra motoren vil være slitsomt i lengden. Er blitt ganske vant med det på min egen sykkel.
Tror det er en sykkel som gjør seg godt til det meste egentlig. Har bare glodd litt på den og lest noen tester. Den er definitivt en en sykkel jeg ville vurdert om jeg skulle byttet. Men den blir fryktelig dyr da 😛
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av overlay »

Jeg vet ikke om jeg er veldig sensitiv for vibrasjoner, aldri merket noe til det tidligere. Eneste gangen er på Brutale RR, hvor jeg knapt kjente føttene mine etter 10 minutter

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av FredrikE24 »

K1200RSen min er helt vibrasjonsfri. K100RSen derimot er ganske intens på visse turtall. Finner det merksnodig at S1000-plattformen vibrerer litt, da det ble et stort fokus på dette i 1997 da K1200-plattformen kom med motoren hengende i gummi. Senere har også K1300 og K1600 fortsatt i samme stil.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Det plager ikke meg noen ting. Vibreringen er mer som en veldig høyfrekvent buzz. Jeg kan finne ut hvilke turtall den er værst og best på og gi en liten rapport.

Men over til noe annet. Jeg lurer hvert år på om jeg skal ta jomfruhinna på MC-Europaturen, eller vente til neste år? Veldig stort prosjekt for meg å planlegge en så lang tur, og jeg liker å ta ting litt på sparket, samtidig som jeg er veldig eventyrlysten.. eller i hvert fall lysten på en sånn tur.
Min bedre halvdel flytter fra meg nå 1. juni, så ferieplanene i juli endrer seg plutselig ganske drastisk. Jeg må ta over rekkehuset og blir på papiret 50% alenepappa til mine bestekamerater på 3 og 5 år, så økonomi og MC er ganske usikre saker for nærmeste fremtid. Lurer derfor på om jeg skal hoppe i det og brenne nedover Europa i uke 27 og 28, noe som hadde gjort så utrolig godt for sjela akkurat nå. Pakke på sykkelen og sikte meg inn på alpene? Hvis ikke, kanskje blir det aldri noe av? Hmm..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 19 mai 2019, 00:31 Det plager ikke meg noen ting. Vibreringen er mer som en veldig høyfrekvent buzz. Jeg kan finne ut hvilke turtall den er værst og best på og gi en liten rapport.

Men over til noe annet. Jeg lurer hvert år på om jeg skal ta jomfruhinna på MC-Europaturen, eller vente til neste år? Veldig stort prosjekt for meg å planlegge en så lang tur, og jeg liker å ta ting litt på sparket, samtidig som jeg er veldig eventyrlysten.. eller i hvert fall lysten på en sånn tur.
Min bedre halvdel flytter fra meg nå 1. juni, så ferieplanene i juli endrer seg plutselig ganske drastisk. Jeg må ta over rekkehuset og blir på papiret 50% alenepappa til mine bestekamerater på 3 og 5 år, så økonomi og MC er ganske usikre saker for nærmeste fremtid. Lurer derfor på om jeg skal hoppe i det og brenne nedover Europa i uke 27 og 28, noe som hadde gjort så utrolig godt for sjela akkurat nå. Pakke på sykkelen og sikte meg inn på alpene? Hvis ikke, kanskje blir det aldri noe av? Hmm..
Jøss... det var faktisk litt trist å høre...
Angående europaturen.... jeg tror ikke du vil angre. Ta det nå mens du har muligheten. :thumleft

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

xyvind skrev: 19 mai 2019, 00:31 Det plager ikke meg noen ting. Vibreringen er mer som en veldig høyfrekvent buzz. Jeg kan finne ut hvilke turtall den er værst og best på og gi en liten rapport.

Men over til noe annet. Jeg lurer hvert år på om jeg skal ta jomfruhinna på MC-Europaturen, eller vente til neste år? Veldig stort prosjekt for meg å planlegge en så lang tur, og jeg liker å ta ting litt på sparket, samtidig som jeg er veldig eventyrlysten.. eller i hvert fall lysten på en sånn tur.
Min bedre halvdel flytter fra meg nå 1. juni, så ferieplanene i juli endrer seg plutselig ganske drastisk. Jeg må ta over rekkehuset og blir på papiret 50% alenepappa til mine bestekamerater på 3 og 5 år, så økonomi og MC er ganske usikre saker for nærmeste fremtid. Lurer derfor på om jeg skal hoppe i det og brenne nedover Europa i uke 27 og 28, noe som hadde gjort så utrolig godt for sjela akkurat nå. Pakke på sykkelen og sikte meg inn på alpene? Hvis ikke, kanskje blir det aldri noe av? Hmm..
Det var skikkelig dritt å høre Øyvind :sorry

Hvis du får mulighet til det er det sikkert ikke så dumt med en tur å få luftet hodet litt!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Låst