xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av Olav K »

:O :O :O Solgt GSAen?? Whaaatt?? Det såg jo ut som du storkoste deg på eventyr med den :O

Men det viktigste er jo at man kjører sykkel, lykke til uansett hva du klinker til med av annet tohjulsredskap :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av xyvind »

Olav K skrev::O :O :O Solgt GSAen?? Whaaatt?? Det såg jo ut som du storkoste deg på eventyr med den :O

Men det viktigste er jo at man kjører sykkel, lykke til uansett hva du klinker til med av annet tohjulsredskap :prf
Den er ikke solgt enda, men den er til salgs Bilde
Ja jeg storkoste meg med den, virkelig. Helt rå kjøremaskin. Og det var nytt for meg å kjøre over fjellveier/grusveier, noe jeg virkelig likte. Men nå blir det en asfalt-ræser uten noe finansiering, som føles veldig riktig, også skal jeg prøve å skaffe meg en mindre sykkel til gruskjøring på sikt. En two-bike-garage hadde vært noe!

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av FredrikE24 »

Å handle en R1150GS blir nok en stor nedgradering, så skjønner godt at du ser mot asfaltsykkel.

Jeg synes nå R1150GS er den stiligste GSen jeg da. Men nå er jeg litt merkelig i smaken..

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av Olav K »

xyvind skrev: 21 jan 2020, 21:16
Olav K skrev::O :O :O Solgt GSAen?? Whaaatt?? Det såg jo ut som du storkoste deg på eventyr med den :O

Men det viktigste er jo at man kjører sykkel, lykke til uansett hva du klinker til med av annet tohjulsredskap :prf
Den er ikke solgt enda, men den er til salgs Bilde
Ja jeg storkoste meg med den, virkelig. Helt rå kjøremaskin. Og det var nytt for meg å kjøre over fjellveier/grusveier, noe jeg virkelig likte. Men nå blir det en asfalt-ræser uten noe finansiering, som føles veldig riktig, også skal jeg prøve å skaffe meg en mindre sykkel til gruskjøring på sikt. En two-bike-garage hadde vært noe!
Ja, jeg var litt rask der, ser den fortsatt er tilsalgs.
"Twobike garage" er helt lovlig det, og hvorfor stoppe der, når man er så heldig å være herre i eget hus :prf :twothumbs:

En billigere grussykkel er lett å forsvare, men har du blitt vant med GSAen og vektfordelingen på den, samt para/telelever og integralbremser, framstår det meste annet som litt "hjelpeløst" synes jeg. Men det er nok en vanesak :knegg Med ett år uten, blir man kanskje "nullstillt"
Merker at jeg blir mer sliten av å kjøre XTZ660en min på grusveiene rundt her, enn av den enorme GSAen.

Men, blir veldig spennende å se hva du kjøper.
Ut fra mine egne preferanser håper jeg det er en 2008 eller nyere Yamaha R1. De har jeg alltid likt :yeyeye
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av xyvind »

FredrikE24 skrev:Å handle en R1150GS blir nok en stor nedgradering, så skjønner godt at du ser mot asfaltsykkel.

Jeg synes nå R1150GS er den stiligste GSen jeg da. Men nå er jeg litt merkelig i smaken..
Litt rar i smaken kanskje ja Bilde Neida.
De syklene jeg er svakest for er racing-sykler. Så nå ble det sånn. Jeg skulle gjerne hatt en sykkel fra hvert segment, for jeg elsker dem stort sett alle sammen Bilde men jeg tenker nå at det blir fint med en kåpesykkel, også får jeg spare til noe som jeg kan dra på fjellet eller grusturer med.
Olav K skrev: Ja, jeg var litt rask der, ser den fortsatt er tilsalgs.
"Twobike garage" er helt lovlig det, og hvorfor stoppe der, når man er så heldig å være herre i eget hus :prf :twothumbs:

En billigere grussykkel er lett å forsvare, men har du blitt vant med GSAen og vektfordelingen på den, samt para/telelever og integralbremser, framstår det meste annet som litt "hjelpeløst" synes jeg. Men det er nok en vanesak :knegg Med ett år uten, blir man kanskje "nullstillt"
Merker at jeg blir mer sliten av å kjøre XTZ660en min på grusveiene rundt her, enn av den enorme GSAen.

Men, blir veldig spennende å se hva du kjøper.
Ut fra mine egne preferanser håper jeg det er en 2008 eller nyere Yamaha R1. De har jeg alltid likt :yeyeye
Finn-annonsen tok jeg akkurat ned. Men den skal ut igjen om ikke lenge. Folk er vel snart i gang med å handle sykler til våren?

Nå rakk ikke jeg å bli noen reser på grus med GSAen, så hvis jeg skaffer meg en 450 eller noe der omkring om en sesong eller tre så har vel ikke akkurat det så mye å si. Kanskje en eldre 690 Enduro.. eller FE 501.. eller til og med noe skikkelig billig ræl med knastedekk som bare går og går? Har ikke helt oversikten i det segmentet enda. Må være rimelig i innkjøp, rimelig å forsikre og enkel å vedlikeholde selv.

Jeg fikk et bra tilbud på en 2008 R1 faktisk Bilde men tror den er ganske hard og aggressiv i forhold til enkelte andre sykler fra den perioden? Jeg har skrevet kontrakt på en sykkel med ABS, så det er ikke R1. Men noe mer elektronikk enn det har den ikke. Bortsett fra styredemperen kanskje Bilde

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av FredrikE24 »

CBR1100XX SuperBlackbird? Er det langt unna?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av xyvind »

FredrikE24 skrev:CBR1100XX SuperBlackbird? Er det langt unna?
Både ja og nei Bilde

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av TGR »

FredrikE24 skrev: 21 jan 2020, 21:23 Å handle en R1150GS blir nok en stor nedgradering, så skjønner godt at du ser mot asfaltsykkel.

Jeg synes nå R1150GS er den stiligste GSen jeg da. Men nå er jeg litt merkelig i smaken..
Ikke merkelig i det hele tatt. 1150’en er en designmessig innertier 👍😎

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av FredrikE24 »

Busa?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av xyvind »

FredrikE24 skrev:Busa?
Bilde morsomme forslag, men nei.. ikke Busa.
Det er 1000 cc, sa jeg jo. Nesten så det glipper ut av meg her nå

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av TGR »

Blir vanskelig å holde dette skjult tipper jeg.... Ikke så mange alternativer igjen nå.... :lol
GSXR 1000..... ?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av Bjerknez »

Ække denne du har kjøpt deg vel?
d906e593ae49cc0c3248235b07ec1094.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av xyvind »

Gixxer er kult, men jeg har prøvekjørt en, og likte den ikke så veldig. Nei, ingen gixxer.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av Bjerknez »

Du likte jo ikke R1 heller så vidt jeg husker, så da snakker vi kanskje en Honda?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av Bjerknez »

Snakker vi kanskje en CBR1000RR?
c7b4cbfe94f202111d6e752663a5bd40.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Låst