xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Da var bimmern endelig ferdig på service. De tok en oppdatering av software'n i går, også fikk de feilmelding på quickshifteren etter det, og den virket da ikke. Men i dag har de visst koblet den opp mot BMW direkte, og de har løst problemet. Det var enda godt! :-)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Fikk ikke henta sykkelen før i dag. Og du verden(!) for en gjensynsglede!! :D :D
Jeg kan jo ikke selge bimmern. Hva er det jeg holder på med? Den er jo så vanvittig tight og fin. Helsike hvor fint den går. De hadde til og med vaska den og fylt luft i dekkene :D sittestillingen og kvalitetsfølelsen er bare noe for seg. Jeg har forelska meg på nytt i elskerinna. Farlige greier :D nei hvorfor i alle dager skal jeg bytte ut S1000R'en..

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Det er gutten sin det!

Det er en virkelig knallsykkel! Elsker bimmern! Forskjellen fra å sitte på noe annet er enormt.

Elsker følelsen av kontakten med vegen, hvordan den kan kastes rundt i svinger som om det var en sykkel på 7 kilo.

Eneste jeg skulle ønske meg mer av er lyden. Hvis de lager S1000R med v4 noen gang, da kommer verden til å implodere
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av JK95 »

Stian87 skrev: 15 sep 2017, 15:39
Eneste jeg skulle ønske meg mer av er lyden. Hvis de lager S1000R med v4 noen gang, da kommer verden til å implodere
Kremt(Aprilia)kremt :redface :crazy:

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Stian87 skrev:Det er gutten sin det!

Det er en virkelig knallsykkel! Elsker bimmern! Forskjellen fra å sitte på noe annet er enormt.

Elsker følelsen av kontakten med vegen, hvordan den kan kastes rundt i svinger som om det var en sykkel på 7 kilo.

Eneste jeg skulle ønske meg mer av er lyden. Hvis de lager S1000R med v4 noen gang, da kommer verden til å implodere
Jajaja, nå må jeg gi det litt tid, skjønner jeg. For dette var som et slags eureka :D

Jeg har masse lyd på min sykkel. Men nå er ikke den Euro 4 heller da :D masse pop'n'crackle hele tiden. Synes ikke V4 nødvendigvis har så rå lyd egentlig jeg :-| liker den raspete og rå metalliske lyden på S1000R :D

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Ble en liten tur med passasjer i kveld også. Null problem når man med et knappetrykk stiller inn demperne for at man har med passasjer. Merker knapt at det sitter noen bakpå

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Aprilliaen er jo en sykkel og vurdere hvis man vil ha noe inne samme segment som S1000R. Skal du først ha noe som bråker mer og går minst like bra så er jo SuperDuke R noe å se på. Men den er jo ikke gratis den heller...

Men hva jeg mener videre rundt dette har du sikkert fått med deg allerede :)

Men hvordan går det med de stygge merkene du fikk etter vask her om dagen? Ta deg en tur hit til meg i løpet av helgen så skal jeg se på det hvis du vil. :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Aprilia og Super Duke R. Jeg tror dere er gale! :D Greit, jeg snakket om å nedgradere fra S1000R, så jeg skjønner at dere misforstod. Jeg snakket faktisk om å nedgradere enda mer! :D til noe mindre og billigere, siden jeg bare kjører til og fra jobb. Men etter å ha vært uten bimmern noen dager, for så å få den tilbake, så har jeg innsett hvor godt jeg liker den. Så jeg har nok ombestemt meg igjen. Inntil videre :-)

Skjoldene på ramma er der enda, B. Jeg har ikke hatt tid til å se på det. I dag er det konfirmasjon og i morgen må jeg gjøre klar Volvoen for salg (har bestilt elbil :D ), så jeg har ikke tid denne helgen. Men hvis det blir en godværshelg til, før snøen kommer, så kanskje! Det er et enestående tilbud :D :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 16 sep 2017, 12:05 Aprilia og Super Duke R. Jeg tror dere er gale! :D Greit, jeg snakket om å nedgradere fra S1000R, så jeg skjønner at dere misforstod. Jeg snakket faktisk om å nedgradere enda mer! :D til noe mindre og billigere, siden jeg bare kjører til og fra jobb. Men etter å ha vært uten bimmern noen dager, for så å få den tilbake, så har jeg innsett hvor godt jeg liker den. Så jeg har nok ombestemt meg igjen. Inntil videre :-)

Skjoldene på ramma er der enda, B. Jeg har ikke hatt tid til å se på det. I dag er det konfirmasjon og i morgen må jeg gjøre klar Volvoen for salg (har bestilt elbil :D ), så jeg har ikke tid denne helgen. Men hvis det blir en godværshelg til, før snøen kommer, så kanskje! Det er et enestående tilbud :D :D
Jeg tror at du gjør dumt i å bytte ut Bimmern med en Monster. Bimmern -tror jeg- vil alltid bli en slags mal og etter spenningen ved kjøpet av ny sykkel har lagt seg så vil man starte samme tankeprosess. Da sitter man med samme problemet.

jeg har selv vurdert tanken på og bytte inn S1000R'en, men ikke til en lignende sykkel. Har sett litt på cruisere etc. Men jeg tror jeg skal ta meg god tid før jeg avgjør noe. Først må jeg få tilbake førerkortet samt få hentet sykkelen i Molde før jeg bestemmer meg. Kan være jeg selger den og ikke kjøper noe sykkel i det hele tatt også. For akkurat nå savner jeg ikke å kjøre sykkel i det hele tatt. :-# :x :redface

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 16 sep 2017, 15:58
xyvind skrev: 16 sep 2017, 12:05 Aprilia og Super Duke R. Jeg tror dere er gale! :D Greit, jeg snakket om å nedgradere fra S1000R, så jeg skjønner at dere misforstod. Jeg snakket faktisk om å nedgradere enda mer! :D til noe mindre og billigere, siden jeg bare kjører til og fra jobb. Men etter å ha vært uten bimmern noen dager, for så å få den tilbake, så har jeg innsett hvor godt jeg liker den. Så jeg har nok ombestemt meg igjen. Inntil videre :-)

Skjoldene på ramma er der enda, B. Jeg har ikke hatt tid til å se på det. I dag er det konfirmasjon og i morgen må jeg gjøre klar Volvoen for salg (har bestilt elbil :D ), så jeg har ikke tid denne helgen. Men hvis det blir en godværshelg til, før snøen kommer, så kanskje! Det er et enestående tilbud :D :D
Jeg tror at du gjør dumt i å bytte ut Bimmern med en Monster. Bimmern -tror jeg- vil alltid bli en slags mal og etter spenningen ved kjøpet av ny sykkel har lagt seg så vil man starte samme tankeprosess. Da sitter man med samme problemet.

jeg har selv vurdert tanken på og bytte inn S1000R'en, men ikke til en lignende sykkel. Har sett litt på cruisere etc. Men jeg tror jeg skal ta meg god tid før jeg avgjør noe. Først må jeg få tilbake førerkortet samt få hentet sykkelen i Molde før jeg bestemmer meg. Kan være jeg selger den og ikke kjøper noe sykkel i det hele tatt også. For akkurat nå savner jeg ikke å kjøre sykkel i det hele tatt. :-# :x :redface
Det kommer nok, når du setter deg på bimmern igjen kjenner du det i magen! Hva slags cruisere har du sett på, og hvorfor vil du tilbake dit? Mener å huske at du syntes de ble for tungstyrte når du kjørte sammen med andre?

Litt nysgjerrig på den kategorien selv. Helt uaktuelt for meg å bytte ut bimmer med mindre det skjer noe ekstraordinært, på ihvertfall 2 år. Beste sykkelen!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 16 sep 2017, 19:25
Bjerknez skrev: 16 sep 2017, 15:58
xyvind skrev: 16 sep 2017, 12:05 Aprilia og Super Duke R. Jeg tror dere er gale! :D Greit, jeg snakket om å nedgradere fra S1000R, så jeg skjønner at dere misforstod. Jeg snakket faktisk om å nedgradere enda mer! :D til noe mindre og billigere, siden jeg bare kjører til og fra jobb. Men etter å ha vært uten bimmern noen dager, for så å få den tilbake, så har jeg innsett hvor godt jeg liker den. Så jeg har nok ombestemt meg igjen. Inntil videre :-)

Skjoldene på ramma er der enda, B. Jeg har ikke hatt tid til å se på det. I dag er det konfirmasjon og i morgen må jeg gjøre klar Volvoen for salg (har bestilt elbil :D ), så jeg har ikke tid denne helgen. Men hvis det blir en godværshelg til, før snøen kommer, så kanskje! Det er et enestående tilbud :D :D
Jeg tror at du gjør dumt i å bytte ut Bimmern med en Monster. Bimmern -tror jeg- vil alltid bli en slags mal og etter spenningen ved kjøpet av ny sykkel har lagt seg så vil man starte samme tankeprosess. Da sitter man med samme problemet.

jeg har selv vurdert tanken på og bytte inn S1000R'en, men ikke til en lignende sykkel. Har sett litt på cruisere etc. Men jeg tror jeg skal ta meg god tid før jeg avgjør noe. Først må jeg få tilbake førerkortet samt få hentet sykkelen i Molde før jeg bestemmer meg. Kan være jeg selger den og ikke kjøper noe sykkel i det hele tatt også. For akkurat nå savner jeg ikke å kjøre sykkel i det hele tatt. :-# :x :redface
Det kommer nok, når du setter deg på bimmern igjen kjenner du det i magen! Hva slags cruisere har du sett på, og hvorfor vil du tilbake dit? Mener å huske at du syntes de ble for tungstyrte når du kjørte sammen med andre?

Litt nysgjerrig på den kategorien selv. Helt uaktuelt for meg å bytte ut bimmer med mindre det skjer noe ekstraordinært, på ihvertfall 2 år. Beste sykkelen!
Jeg tror kjøremønsteret mitt er i ferd med å endres. Jeg er litt mer lei av småturene og fellesturene blir det ikke veldig mye tid til fremover tror jeg. Da sitter jeg igjen med sommerturen som blir årets begivenhet. Mest snansynlig kommer jeg til å kjøre alene også. Når jeg i tillegg ser hvor fort gjort det er å miste førerkortet samt alle kreftene man overhodet ikke får brukt i S1000R så føles det liksom litt feil å kjøre rundt på en slik.

Jeg ser for meg en Indian Scout. Vertfall den jeg har sett meg ut foreløpig hvis det skulle bli bytte. På en cruiser så er man mer på tur med tanke på sittestillingen. Jeg føler rett og slett jeg har fått kjørt fra meg når det kommer til aktiv kjøring.

Men tiden for vise. Kan godt være jeg finner på mye rart før neste sommer. Så langt så kjenner jeg ikke at det rykker i gasshånda overhodet. Hadde jeg fått igjen lappen i dag og sykkelen sto i garasjen så hadde den faktisk fått lov til å stå. :-# :x

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 16 sep 2017, 19:36 Jeg tror kjøremønsteret mitt er i ferd med å endres. Jeg er litt mer lei av småturene og fellesturene blir det ikke veldig mye tid til fremover tror jeg. Da sitter jeg igjen med sommerturen som blir årets begivenhet. Mest snansynlig kommer jeg til å kjøre alene også. Når jeg i tillegg ser hvor fort gjort det er å miste førerkortet samt alle kreftene man overhodet ikke får brukt i S1000R så føles det liksom litt feil å kjøre rundt på en slik.

Jeg ser for meg en Indian Scout. Vertfall den jeg har sett meg ut foreløpig hvis det skulle bli bytte. På en cruiser så er man mer på tur med tanke på sittestillingen. Jeg føler rett og slett jeg har fått kjørt fra meg når det kommer til aktiv kjøring.

Men tiden for vise. Kan godt være jeg finner på mye rart før neste sommer. Så langt så kjenner jeg ikke at det rykker i gasshånda overhodet. Hadde jeg fått igjen lappen i dag og sykkelen sto i garasjen så hadde den faktisk fått lov til å stå. :-# :x
Indian Scout er skikkelig kremsykkel. Elsker utseende på den. Men tror du ikke den er litt tungstyrt i lengden da?

Forøvrig enig i dette med krefter, samtidig føles det deilig å kunne parkere det aller meste av biler og sykler med et lite vrikk på gassen :crazy:
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Cruiser er i hvert fall noe jeg aldri kommer til å kjøre. Liker ikke sittestillingen eller feelingen i det hele tatt. Har kjørt en Harley V-Rod en gang, og det var ikke noe gøy. Men hvorfor tror du det blir mindre kjøring og tid til kjøring? Er det småtroll på gang??

For min del så er jeg så og si aldri alene. Enten er jeg på jobb og stresser, eller så er jeg hjemme eller ute med ungene, eller det er noe annet som foregår. Det er noe hele jævla tiden. Så kjøreturene er livsviktige og helt nødvendige!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 16 sep 2017, 21:56 Cruiser er i hvert fall noe jeg aldri kommer til å kjøre. Liker ikke sittestillingen eller feelingen i det hele tatt. Har kjørt en Harley V-Rod en gang, og det var ikke noe gøy. Men hvorfor tror du det blir mindre kjøring og tid til kjøring? Er det småtroll på gang??

For min del så er jeg så og si aldri alene. Enten er jeg på jobb og stresser, eller så er jeg hjemme eller ute med ungene, eller det er noe annet som foregår. Det er noe hele jævla tiden. Så kjøreturene er livsviktige og helt nødvendige!
Jeg kjørte jo 24.000km. På en cruiser det første året som motorsyklist og det var der jeg startet eventyret. Det er noe i meg som trekker meg tilbake til røttene. Med en cruiser så handler det ikke om dragrace og nedlegg i svinger, men turene og opplevelsene i større grad.

jeg kommer til å kjøre mindre litt fordi det blir mer jobbing, og litt fordi jeg er litt lei og kommer nok derfor til å kutte ut alle småturene. En cruiser er liksom litt "stiligere" å se på, den låter mer høyrøstet og sittestillingen er mer avslappende.

Jeg har også kjørt en v-rod og det var en stooor forskjell fra Bimmern, men man bytter ikke til cruiser og forventer de samme egenskapene som en r-sykkel. Da har man bommet. Man velger en cruiser fordi man liker settingen og følelsen av å kjøre en slik. Noen liker det, andre ikke. Jeg har som nevnt eid en cruiser en stund og brent av noen tusen kilometer, så jeg vet hva jeg evt. Går til. Men at Bimmern er en kanon sykkel til sitt bruk? Helt klart. Det beste man får i den kategorien i mine øyne. ;)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev: Jeg er litt lei . En cruiser er liksom litt "stiligere" å se på, den låter mer høyrøstet.
Huh?? Bilde Nei nå får du gi deg med det der! Bilde

Låst