xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av FredrikE24 »

Kjøpte BMWs 2-in-1 handske, prøvde nye Badlands pro(gen3, jeg har gen1 nå) og skal nok ha en slik dress neste sesong!
Fint å se på sykler, men ingen sykler der som jeg kunne tenke meg å ha med den kjøpekraften jeg har om dagen. En skikkelig sportstourer med skyhøyt dreiemoment, Kardang, kofferter og rekkefire finnes jo ikke.. kjørte hjemover i regn på K100en og bare smilte. Så har vel det jeg trenger antar jeg!

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Var der sist. Da var jeg ganske ny i gamet og det var litt annerledes. Forøvrig er jeg enig med dere to, kan godt ta en tur, men for min del holder det å være ser i 30 min, titte på utstyr og prøvesitte noen sykler
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Første motovlog i år :twothumbs: Eller, motovlog er vel å ta litt i - jeg sier bare noen få ord i løpet av hele filmen.
Håper det blir mye kjøring og filming i år og at det kan bli noen bedre videoer etterhvert :prf

');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Jeg skal ha et kamera til, og er litt usikker på om jeg skal kjøpe brukt eller nytt. Jeg har jo mitt GoPro Hero3+ Black Edition hengende foran på hjelmen, et kamera som har blitt noen år gammelt, men som fungerer helt som det skal fortsatt. Så jeg kommer til å fortsette og bruke det. Eneste kravet jeg har er at jeg kan filme i 1080p i såkalt «Super Wide» og at bildekvaliteten er god.
Kamera nr. 2 skal bare være et kamera for action-bilder rundt omkring fra sykkelen eller håndholdt. Aller helst skal det være et bittelite kamera, og derfor har jeg lyst på et GoPro Session-kamera, men det ser ut til at de ikke er å få kjøpt nye fra butikk lenger? Det ligger jo noen på Finn og sånn, men jeg synes 1000,- til 1200,- for et eldre brukt Hero4 Session er litt drøyt. Så jeg har sjekket eBay, og der er det en fra UK som selger disse med garanti om at de er i «perfect working order» til bare GBP 20,- og jeg lurer på om det kan være litt risky å kjøpe et kamera herfra?
Vedkommende har 100% positive feedback på eBay også..jeg blir skeptisk Bilde

Bilde

Toven

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Toven »

Er nok fort fake det der ja :P

Kom over Hero 5 Session til 360 kr på ebay. Spurte på en youtube kanal hvor en hadde kommentert, at han hadde kjøp en refurbished til ish samme pris. Det viste seg å være fake, så må nok være en "trusted seller" eller "gopro certificate seller" eller noe for å være legit

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Toven skrev: 31 mar 2019, 16:49 Er nok fort fake det der ja :P

Kom over Hero 5 Session til 360 kr på ebay. Spurte på en youtube kanal hvor en hadde kommentert, at han hadde kjøp en refurbished til ish samme pris. Det viste seg å være fake, så må nok være en "trusted seller" eller "gopro certificate seller" eller noe for å være legit
Ikke sant. Tror jeg står over det der. Har prøvd å få til et kupp i dag med de som ligger på Finn, og jeg synes folk forlanger alt for mye for utdatert, brukt kamerautstyr. Dette kameraet har innebygd batteri også, så når det begynner å bli noen år gammelt så er ikke kapasiteten den samme lenger, og man kan ikke bytte batteri. Litt forsiktig pruting er visst helt uaktuelt :scratch Betaler ikke 1000-1200,- for et 4 år gammelt GoPro jeg altså.. :[-(

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Flattop »

DJI Osmo Pocket er noe du kan lese deg litt klok på.

Har det ikke, men tilsynelatende har den mye av det du etterspør
Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

GoPro er virkelig oppskrytt. Jeg har hatt både ver. 3-4 og 5 i pro utgave. Jeg hoppet iver ver. 6 og nå 7. Enda har dem ikke klart å lage et kamera som kan filme lenger enn en og en halv time. Irriterende dårlig.

Skulle jeg hatt action kamera i dag hadde jeg heller kjøpt Garmin Virb 30 eller Drift Ghost X.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

De "originale" batteriene varer nå ikke mer enn 15-20 minutter. De er helt kjørt. Spesielt når det er kaldt ute. Men jeg kjøpte noen Kina-batterier i fjor med litt mer kapasitet, og de greier 45-60 minutter. Filmer da i 1080p 30fps super wide. Går og venter på 4 stk. til av de batteriene nå :knegg
Jeg elsker GoPro'en min jeg! Synes kameraet har levert godt hele veien. Bortsett fra litt skuffende batteritid så har kameraet aldri feilet.
DJI og Drift har ikke så praktisk fasong når man vil feste det på sykkelen eller lignende. Tror jeg kjøper en GoPro Session når jeg kommer over noe ålreit på Finn. Eller om jeg oppgraderer kameraet jeg har på hjelmen, og heller bruker det kameraet jeg har nå til kamera nr. 2. :-k
Vet ikke hva det er, men jeg digger å holde på med kamerautstyret, redigere filmene osv, selv om det ikke er allverdens innhold :crazy: Men nå som jeg endelig har kapasitet til å redigere hva det skulle være kunne jeg tenkt meg et kamera til og "step up the game" litt. Ihvertfall prøve :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Faktisk er videokameraet i nye telefoner i dag så bra at dem overgår selv dyrere kompaktkameraer med større sensorer. Spesielt i god belysning. Ligger mye om dette på Youtube. Kjøp deg en DJI Osmo Mobile og fest telefonen til denne. Kjøpte denne selv, og det blir flotte opptak :)

For stillbilder, sverger jeg fortsatt til Sony RX100 serien hvis man skal ha det kompakt. Der har ikke telefonen sjans.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Men.. jeg vil jo bare ha et actionkamera som jeg kan feste bakovervendt bak på motorsykkelen, foran på sykkelen så det filmer meg, eller ta det lett med i hånda når jeg stopper et sted og filme det som skjer der. Du skjønner sikkert hva jeg mener.. Jeg vil ikke bruke mobilen eller ha noe sånn gizmo stabilisator-sak som holder kameraet i ro, ikke på motorsykkelen i alle fall. Kunne veldig gjerne tenkt meg et Sony RX100, men akkurat nå er det motorsykkelkjøringa jeg har lyst til å filme, enkelt og greit uten å være så redd for kameraet osv.
Har ei søster som har drevet mye med foto, og fordi hun og samboeren hennes har flere fine kameraer så fikk jeg et Nikon speilrefleks-kamera av henne her for en stund siden, som hun ikke brukte lenger. Men jeg har ikke hatt tid til å lære meg å bruke det :redface Interessen for den slags fotografering har ikke tatt helt av, for å si det sånn, men jeg skal ta det i bruk altså. Hadde vært kult å hatt det med meg på motorsykkelturer f.eks.
Men jeg har trua på en sånn GoPro Session altså :knegg det er så langt det kameraet som har appellert mest til meg. Men det kan jo dukke opp bedre alternativer. Takker selvfølgelig for gode forslag som dere kommer med :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Gopro er jo ikke noe dårlig kamera. Jeg er bare litt feddup på den elendige batteritiden. Jeg har et GoPro 4 pro liggende (tror jeg) som du kunne fått billig. Det er det jeg har brukt til å filme alle videoene som ligger på youtube kanalen min. Jeg kjøpte også GoPro 5 pro, men det solgte jeg fort igjen. Det vibrerte som pokker på sykkelen grunnet det nye huset den kom med. Jeg likte bedre den versjonen med vanntett hus da denne var mer stødig.

Største problemet ditt er lyden. Mikrofonen på GoPro er så elendig som man kan få det. Andre actionkameraer er ikke noe bedre dem. Selv vanlig tale høres ille ut. Holder du i huset så vil lyden forplante seg. Så ekstern mikrofon og synking av lyd er et must spør du meg hvis du da ikke bare skal slenge på litt bakgrunnsmusikk. Men da får du et styr med rettigheter etc. Når du publiserer på Youtube. Du kan dog bruke noen ferdige låter som Youtube gir deg, men dette er fyfy.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Hey, det kan kanskje være interessant
En GoPro 4 passer kanskje i samme kamerahuset som GoPro 3+? Batteriene er forskjellige, ser jeg, så de kan ikke brukes om hverandre. Jeg har sett noen omtaler av Session, og det har visst opp mot 2 timer batteritid? Og er veldig enkelt å bruke. Men jeg lurer på om man ikke har Super View på Session, noe som i så fall er deal breaker for meg. Jeg vil ha Super View, eller Super Wide eller hva de kaller det. Du får sende meg et tilbud om du vil bli kvitt elendigheten

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 02 apr 2019, 09:08 Hey, det kan kanskje være interessant Bilde
En GoPro 4 passer kanskje i samme kamerahuset som GoPro 3+? Batteriene er forskjellige, ser jeg, så de kan ikke brukes om hverandre. Jeg har sett noen omtaler av Session, og det har visst opp mot 2 timer batteritid? Og er veldig enkelt å bruke. Men jeg lurer på om man ikke har Super View på Session, noe som i så fall er deal breaker for meg. Jeg vil ha Super View, eller Super Wide eller hva de kaller det. Du får sende meg et tilbud om du vil bli kvitt elendigheten Bilde
Sjekket skuffen min nå og kan ikke finne GoPro kameraet. Det fikk meg til å husk at jeg hadde gitt det bort til en kompis som driver med timelapse. Så...sorry... :redface

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:
xyvind skrev: 02 apr 2019, 09:08 Hey, det kan kanskje være interessant Bilde
En GoPro 4 passer kanskje i samme kamerahuset som GoPro 3+? Batteriene er forskjellige, ser jeg, så de kan ikke brukes om hverandre. Jeg har sett noen omtaler av Session, og det har visst opp mot 2 timer batteritid? Og er veldig enkelt å bruke. Men jeg lurer på om man ikke har Super View på Session, noe som i så fall er deal breaker for meg. Jeg vil ha Super View, eller Super Wide eller hva de kaller det. Du får sende meg et tilbud om du vil bli kvitt elendigheten Bilde
Sjekket skuffen min nå og kan ikke finne GoPro kameraet. Det fikk meg til å husk at jeg hadde gitt det bort til en kompis som driver med timelapse. Så...sorry... :redface
Bilde

Låst