xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Blir nok bra dette :)

Mulig jeg tar meg en kjøretur i morgen på den store dagen hvis det blir opphold ut på dagen. Vi kan jo evt. møtes på halveien og sparke litt dekk :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev: 17 mai 2017, 00:13 Blir nok bra dette :)

Mulig jeg tar meg en kjøretur i morgen på den store dagen hvis det blir opphold ut på dagen. Vi kan jo evt. møtes på halveien og sparke litt dekk :thumleft
Ja dette blir bra :thumleft
Men jeg kan nok ikke stikke av fra barn og familie for å kjøre sykkel på 17. mai :crazy:
Det kommer nok mer egnede dager, for min del :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 17 mai 2017, 00:25
Bjerknez skrev: 17 mai 2017, 00:13 Blir nok bra dette :)

Mulig jeg tar meg en kjøretur i morgen på den store dagen hvis det blir opphold ut på dagen. Vi kan jo evt. møtes på halveien og sparke litt dekk :thumleft
Men jeg kan nok ikke stikke av fra barn og familie for å kjøre sykkel på 17. mai :crazy:
Svært så prektig man skal være også da... :knegg

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Har så jæskla lyst ut å kjøre i sola med de nye dekkene. Men det er jo ikke sol..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Til lørdagen blor det finvær :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Fikk lurt til meg halvannen time i dag, alene med elskerinna i sola Bilde
Jeg har hatt så lyst til å teste de nye sandalene hennes. Og jammen merker jeg stor forskjell og forbedring ift. Battlax-dekkene! Sykkelen er mer stabil i inngang til hver sving, gjennom svingen, og i overgang fra sving til sving. Føler meg mye sikrere enn tidligere. Trodde ikke sykkelen kunne bli så mye bedre å kjøre, men den fortsetter bare å imponere.
Er vel på tide med en ny video på YouTube-kanalen snart. Har filma mye nå. Kan jo dele disse snapsa fra dagens tur så lenge :-)

Svingete og fint!
Bilde

Blir ikke bedre enn dette Bilde
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Ser bra ut Xyvind :twothumbs:

Det eneste som kunne gjort turen LITT bedre var vel vist du hadde hatt den nye modellen, men den duger jo for all del den gamle også :knegg :lol

Neida... hadde en fantastisk tur i dag jeg også. Kan leses om i bloggen min :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Det eneste som kunne gjort turen LITT bedre var vel vist du hadde hatt den nye modellen, men den duger jo for all del den gamle også :knegg :lol
Den nye, nedgraderte Euro4-modellen, mener du? Nei, jeg er ganske sikker på at den ville kjedet meg. Mindre futt og lyd..

Jeg er nå overbevist om at Akrapovic-slip on'en har økt dB-nivået på sykkelen min. Steike som den brøler når vi får opp dampen litt Bilde det er en annen tone i lyden, om ikke annet. Hadde en liten etappe på E6 fra Son til Vinterbro, og jeg skjønner nå at jeg må bruke ørepropper på litt lengre turer Bilde for motorlyden er tidvis mer øredøvende enn vindstøyen Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 21 mai 2017, 18:53
Bjerknez skrev:Det eneste som kunne gjort turen LITT bedre var vel vist du hadde hatt den nye modellen, men den duger jo for all del den gamle også :knegg :lol
Den nye, nedgraderte Euro4-modellen, mener du? Nei, jeg er ganske sikker på at den ville kjedet meg. Mindre futt og lyd..

Jeg er nå overbevist om at Akrapovic-slip on'en har økt dB-nivået på sykkelen min. Steike som den brøler når vi får opp dampen litt Bilde det er en annen tone i lyden, om ikke annet. Hadde en liten etappe på E6 fra Son til Vinterbro, og jeg skjønner nå at jeg må bruke ørepropper på litt lengre turer Bilde for motorlyden er tidvis mer øredøvende enn vindstøyen Bilde
Haha, ja jeg ser den. :lol

Det er akkurat det samme jeg følte når jeg kjørte Tommas sin S1000R med Akra før jeg kjøpte min gamle. Det var hovedgrunnen til at jeg valgte å ikke slenge penger på bordet for denne oppgraderingen.

Heldigvis så er ikke den nye modellen (som kun blir levert med Akra) like ille som den gamle med Akra. Jeg mener å huske at lyden er litt dypere og ikke fullt så "metallisk" som den gamle. Noe jeg forøvrig liker. Er rå lyd i den gamle modellem med Akra også, men det er bare det at jeg ikke likte lyden når jeg satt på sykkelen. Faktisk så MÅTTE jeg hatt ørepropper hvis jeg skulle kjørt slik over lenger tid.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Nice den sykkelen din xyvind! Kjipt å lese om ulykken din, slike ting gjør meg så utrolig forbanna :evil

Ser du nettopp har byttet dekk, byttet du til Pirelli Diablo Rosso 3 eller fra, og hva hadde du før? Jeg har Pirelli Diablo Rosso 2 selv og veldig fornøyd med dem. Men de er ganske dyre i forhold til en del andre dekk, så spennende å høre hva du synes om valget.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Online
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4717
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av FredrikE24 »

xyvind skrev: 21 mai 2017, 18:53 Hadde en liten etappe på E6 fra Son til Vinterbro, og jeg skjønner nå at jeg må bruke ørepropper på litt lengre turer Bilde for motorlyden er tidvis mer øredøvende enn vindstøyen Bilde
Er jo litt morro med litt lyd også, jeg kan kjøre relativt stille om jeg ønsker, men knepper jeg ned 4 gir i 70-80km/t så er det alvor.
Tok meg en Soft-ice på Nesset igår og det var lange køer og mange som var interessert i syklene som kjørte forbi, noen med mer bråk enn andre. Noen med rulla i bånn andre ikke. Etter Soft-icen fortært tok jeg en svingom i Bånnebakkene(Rundvollbakkene) og før jeg passerte Kiosken kneppa jeg ned noen gir og fikk godt med lyd.. Kastet et blikk på kiosken og det så nesten ut som folk forlot køen for å se hva som kom dundrende forbi? :scratch

Flott blogg, videoer og bilder, fortsett å dele! :thumleft :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Stian87 skrev: 22 mai 2017, 11:32 Nice den sykkelen din xyvind! Kjipt å lese om ulykken din, slike ting gjør meg så utrolig forbanna :evil

Ser du nettopp har byttet dekk, byttet du til Pirelli Diablo Rosso 3 eller fra, og hva hadde du før? Jeg har Pirelli Diablo Rosso 2 selv og veldig fornøyd med dem. Men de er ganske dyre i forhold til en del andre dekk, så spennende å høre hva du synes om valget.
Takker. Ja, nei, det går nesten ikke an å gå og tenke på den ulykka. Jeg er ikke forbanna lenger i hvert fall. Jeg hadde skikkelig uflaks og støtte på en idiot, får bare håpe det ikke skjer igjen. Jeg tar mine forehåndsregler.

Jeg byttet fra Bridgestone Battlax S20 EVO (tror jeg de het) til Pirelli Diablo Rosso 3.
Så langt elsker jeg Rosso-dekkene. Merka en veldig stor forskjell og forbedring. Men det kan være fordi Battlax-dekkene hadde blitt litt slitt, så de var litt flate på midten og hadde da en kant (trapping?) som gjør at når du lener deg over og svinger så vipper du frem og tilbake over denne kanten? I hvert fall så er sykkelen mye mer kontrollert i sving nå. Nå har jeg god kontakt med dekkene, noe jeg ikke har kjent før egentlig, og det er skikkelig deilig å svinge og å gi litt gass gjennom svingene nå. Om det er Rosso-dekkene eller bare at det er nye dekk generelt, vet jeg ikke, men jeg er kjempefornøyd hittil!

Jeg vet ikke hvor dyre de er egentlig da det har seg sånn at jeg kjenner en kar som driver med dekk til racing og trackdays etc.. og han selger kun Pirelli. Til sammenligning - MC Oslo skulle ha 7.000,- for et random sett med Metzeler-dekk inkl. omlegging og moms, som jo er et ran! Og det var etter at de hadde satt i stand sykkelen min, vinterlagret den, og jeg hadde kjøpt litt nytt utstyr av de. Allikevel skulle de ha 7.000,- for et sett med dekk! :twothumbs: :vs
FredrikE24 skrev: 22 mai 2017, 11:43Er jo litt morro med litt lyd også, jeg kan kjøre relativt stille om jeg ønsker, men knepper jeg ned 4 gir i 70-80km/t så er det alvor.
Tok meg en Soft-ice på Nesset igår og det var lange køer og mange som var interessert i syklene som kjørte forbi, noen med mer bråk enn andre. Noen med rulla i bånn andre ikke. Etter Soft-icen fortært tok jeg en svingom i Bånnebakkene(Rundvollbakkene) og før jeg passerte Kiosken kneppa jeg ned noen gir og fikk godt med lyd.. Kastet et blikk på kiosken og det så nesten ut som folk forlot køen for å se hva som kom dundrende forbi? :scratch

Flott blogg, videoer og bilder, fortsett å dele! :thumleft :thumleft
Enig i at det er morro med lyd. Jeg er en av de som synes det. Det kan også være viktig når man kjører i Oslo-trafikken hver dag at man høres. For det er ikke alle som ser seg for - tro meg!
Jeg kjørte forbi kiosken på Nesset i går! Tipper klokka var sånn 13:10..
Bilde
Sist redigert av xyvind den 22 mai 2017, 13:18, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Mest trolig merker du nok forskjellen best fordi de gamle var slitte og gikk rett til nye dekk. Skal mye til å huske nøyaktig hvordan de gamle dekkene presterte som nye for 10.000km. siden.

Men hovedsaken er jo at man er fornøyd og føler man har gjort et trygdt dekkvalg. Jeg tror de fleste dekk fra annerkjente merker befinner seg i toppsjiktet og er mer enn gode nok for oss gatekjørere :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

xyvind skrev: 22 mai 2017, 12:56 Jeg vet ikke hvor dyre de er egentlig da det har seg sånn at jeg kjenner en kar som driver med dekk til racing og trackdays etc.. og han selger kun Pirelli. Til sammenligning - MC Oslo skulle ha 7.000,- for et random sett med Metzeler-dekk inkl. omlegging og moms, som jo er et ran! Og det var etter at de hadde satt i stand sykkelen min, vinterlagret den, og jeg hadde kjøpt litt nytt utstyr av de. Allikevel skulle de ha 7.000,- for et sett med dekk! :twothumbs: :vs
Det er jo ran!!! Fikk tilbud om 5 120 fra Eker performance for hele pakka, eller 990 for kun bytte om jeg kommer med sykkelen og dekk (kan sende dem dekkene)

Bodahl skulle ha 2995 for skifte med Dunlop Sportsmart, Roadsmart, Sportsmart 2 eller Roadsmart2, eller 3 495 for Roadsmart3 og smportsmart2Max. Men kjenner ikke disse dekkene da.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Betaler bare 3.400 for dekk inkludert påmontering/avbalansering jeg :vs

Låst