xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]

Legg inn av Bjerknez »

Bruker selv sykkelen på jobb hver dag (nesten) og det blir ikke tid til de lengste utfluktene, men de gangene jeg saler opp liker jeg at det er litt futt i maskineriet :)

Jeg liker den kliniske og brutale fremtoningen til denne sykkelen, og jeg liker at den er teknisk god ned tanke på bremser etc.

Såkalte cafe racere kan være kule å se på, men det stopper der for min del. Skal jeg ha twin, så blir det Superduke eller noeni den duren. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]

Legg inn av Bjerknez »


xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]

Legg inn av xyvind »

Super Duke hadde også vært så inni hampen overkill for meg jeg kjører ikke så mye for tiden allikevel, så jeg føler jeg kan tone ned ganske mye på aggressiviteten.
Den Bobberen er fin å se på, men blir alt for «cruiser» etter min smak. Jeg vil ha sittestilling i samme gaten som S1000R, eller som nakensykler generelt. Jeg vil altså ikke sitte med beina forover, foran kroppen. Har kjørt en HD V-rod en gang, og en sånn type sykkel eller sittestilling blir helt feil for meg. I tillegg har Bobberen bare ett sete, og jeg kjører med passasjer en gang i blant, og vil fortsatt ha muligheten til det. Jeg vil vel heller ikke ha en sykkel som koster over 200 K neste gang.
Nei det blir ikke lett å selge BMW’en, men hvis jeg finner en sykkel jeg kan bytte den ut med så gjør jeg sikkert det..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ser den.

Det er demodag på Leeres i dag. Kanskje en gylden mulighet til å utvide horisonten litt samt skape noen inntrykk? :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Jeg ser den.

Det er demodag på Leeres i dag. Kanskje en gylden mulighet til å utvide horisonten litt samt skape noen inntrykk? :)
Hadde vært gøy det. Er litt «stuck» her hjemme med to små krabater til litt utpå formiddagen. Men når er det?
Edit: ser det er bare MV Agusta og Suzuki, så det er dessverre ikke noe jeg ville vært interessert i sånn mtp sykkelbytte. Men sikkert gøy allikevel! Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 29 apr 2018, 08:31
Bjerknez skrev:Jeg ser den.

Det er demodag på Leeres i dag. Kanskje en gylden mulighet til å utvide horisonten litt samt skape noen inntrykk? :)
Hadde vært gøy det. Er litt «stuck» her hjemme med to små krabater til litt utpå formiddagen. Men når er det?
Edit: ser det er bare MV Agusta og Suzuki, så det er dessverre ikke noe jeg ville vært interessert i sånn mtp sykkelbytte. Men sikkert gøy allikevel! Bilde
Det begynner klokken 12:00 :thumleft

Joda, ikke helt sykler du er ute etter, men det kommer jo flere dit og kanskje får du noen nye inntrykk og ideer når du ser andre sykler. :thumleft

Jeg er der fra klokken 12:00 vertfall. Hvor lenge, aner jeg ikke. Blir muligens en svensketur etter dette. Må kjøpe litt snus :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]

Legg inn av Stian87 »

Det er alltids ducati Monster, jeg har hatt litt bob bob erfaring med den, men sykkelen er knallgod å kjøre.

Neste gang jeg skal bytte tror jeg det kan gå tre veier, S1000RR eller tilsvarende, S1000XR eller tilsvarende eller en mindre nakensykkel. Men for min del blir det nok minst to-tre år til :D
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]

Legg inn av xyvind »

Nææ, blir ikke noen Ducati nå. Ihvertfall ikke Monster. Jeg har fått litt dilla på «modern classic»-sjangeren. Kjørte med en kompis og to av hans venner i går. De kjører Triumph, alle de tre. Og det var fine sykler altså. Jeg må prøvekjøre litt forskjellig tror jeg.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]

Legg inn av Bjerknez »


xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]

Legg inn av xyvind »

I know Bilde
Tenker kanskje å dra på Kawasaki demodag på Ås 14. mai. Regner med man kan prøvekjøre denne da.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]

Legg inn av Bjerknez »

Skal du ha noe mer klassisk enn dette, så har jeg en Tempo i garasjen. Det lukter oljeraffineri av deg etter en søndagstur, og jeg lover deg at du blir mer sjelven i buksa etter å ha kjørt en slik i trafikken :)

Mulig jeg tar meg en tur og hilser på 14 mai hvis været er ok. :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Skal du ha noe mer klassisk enn dette, så har jeg en Tempo i garasjen. Det lukter oljeraffineri av deg etter en søndagstur, og jeg lover deg at du blir mer sjelven i buksa etter å ha kjørt en slik i trafikken :)

Mulig jeg tar meg en tur og hilser på 14 mai hvis været er ok. :thumleft
Sånn som jeg kjører for tida så hadde jeg klart meg fint med en Tempo! Kjører til jobb noen dager i uka Bilde
Det som er litt dumt med Z900RS er prisen. Neste sykkel kan ikke koste 200K. Jeg kan ikke forsvare det overfor meg selv å ha en så flott sykkel stående. Da koster det mer enn det smaker, akkurat som jeg har det med bimmern nå dessverre.
Hadde vært gøy om vi møttes på Ås da Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]

Legg inn av Bjerknez »

Hva koster RS,en da?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Hva koster RS,en da?
199.900,-
Så den er akkurat innafor!

olela
Innlegg: 133
Registrert: 26 jul 2016, 09:11
Motorsykkelen din: N/A
Sted: Skien
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Sesongstart 2018!]

Legg inn av olela »

Jeg var ute å testet forskjellige kawaer for ett par uker siden, deriblant Z900RS. Det var egentlig kun den jeg kom for å prøve, men måtte teste de andre der også når de var tilgjengelig.
Nydelig sykkel, ikke annet å si. Men jeg er nok dessverre for svak for twin til å la meg overbevise.
Den store overraskelsen min var at jeg måtte ha 2 turer på Kawa Vulcan. 650 med 61 hester. Ikke noe som drar skinnet av pølsa der akkurat, men du å jeg koste meg.

Låst