xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 22 aug 2019, 16:15
Bjerknez skrev: 22 aug 2019, 15:25 Kofferter er praktisk, behagelig etc... ikke "kult" :P
Kan være det..
For noen kan vel det praktiske være langt viktigere enn at det skal være kult :-k Noen av oss synes også at et bra bagasjesett er det som gjør sykkelen kul :prf
Selvsagt :)

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av Dansekris »

De originale alu-boksene til BMW fra Touratech syns jeg er kule og en viktig del av adventure-looken. Plastkofferter derimot (på adv-sykler). Da ler jeg hånlig inni meg og tenker på hvor kul og rå jeg er som har ekte vare.

Se så tøft!
Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av xyvind »

Esveen skrev: 22 aug 2019, 16:36 Hvordan har overgangen fra rekkefirer til boxer gått for din del? Gikk nettopp fra K1200rs til R1200rs. Må si det tok litt tid å legge om kjørestil, men liker den bedre å bedre.

Så ut som en utrolig fin GS du har kjøpt.
Hoy! Det har jo gått veldig fint. Jeg synes motor og girkasse er veldig forutsigbar, presis og snill. Ikke noe rykk og napp her. Så lett på gassen, clutchen og bremsene. Kjører med lette hender, og den brummer og summer så fint!
Det jeg legger mest merke til i det daglige, til og fra jobb inni Oslo, er størrelsen og vekten på sykkelen. Jeg kan ikke smette mellom biler og busser like mye lenger, noe jeg egentlig ser på som en stor fordel sikkerhetsmessig :roll nå tar jeg det mye mer med ro. Men sykkelen er litt tyngre når det er mye start/stopp-trafikk. Kjenner vekten når man bremser og akselererer fra stillstand. Men demperne er jo helt konge, så den dykker ikke noen ting når man bremser.

Nå er ikke jeg så forfengelig lenger, kjenner jeg, så praktikaliteten sammen med kjøreegenskapene trumfer utseendet til en rålekker super naked - akkurat nå. Kanskje beholder jeg GSA'en i årevis, kanskje ikke.. men jeg må faktisk si at jeg føler meg meeeeget hjemme på denne sykkelen :twothumbs:
Alu-kassene ser bra ut, synes jeg, de har et litt røft utseende og er superpraktiske! Gleder meg til å pakke opp med det jeg trenger, og enda litt til, og kjøre meg en tur i helga. Satser på å starte lørdag ettermiddag, overnatte i Hemsedal-traktene, og kjøre Panoramavegen og Jotunheimvegen på søndag. Se om jeg greier å plotte noen veier inni landet ned mot Dokka og Randsfjorden eller noe.. prøve å unngå hovedveiene mest mulig. Adventure! :twothumbs: :lol

Edit: Bare se på den cockpiten! Jeg synes den er skikkelig innbydende.

Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av xyvind »

Da har jeg booka ei hytte ved Hemsedal for i natt. Kjører dit i ettermiddag og satser på å kose meg med noe enkel mat på primusen og en øl der i kveld.
Så skal jeg kjøre mye grus i morgen håper det går smertefritt. Værmeldingene er meget gode, så jeg gleder meg skikkelig! Det skal bli godt å komme seg ut på tur. Nå skal jeg pakke og rigge sykkelen, noe som er halve moroa for meg!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av Bjerknez »

God tur :)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av Olav K »

Prøv å få med deg Fanitullvegen mellom Ål/Leveld og Hemsedal Skisenter. Den er morsom og nydelig :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av Jompa »

Grattis med ny sykkel
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av xyvind »

Takk for det, og takk for tips! Greide selvfølgelig kjøre fra lommeboka mi i stad. Det har aldri skjedd før. Distré ass!!
Så jeg miste en god time på å dra hjem og hente den. Er derfor kun ved Hønefoss nå. Neste stopp er Nesbyen. Spørs om det blir litt for seint for Fanitullvegen i kveld. Skal sjekke litt i Nesbyen!

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av Skogstrollet »

Kanskje møtes vi langs med Jotunhemsveien imorgen 😉
Skal jeg gjette dog, så har du passert for lengst når jeg når dit 😋
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av xyvind »

Skogstrollet skrev:Kanskje møtes vi langs med Jotunhemsveien imorgen Bilde
Skal jeg gjette dog, så har du passert for lengst når jeg når dit Bilde
Skal du kjøre den veien du også i morgen? Ja, da spørs om vi kanskje møtes Bilde jeg skal kjøre fra Ulsåk over Panoramavegen til Beitostølen før jeg starter på Jotunheimvegen, så jeg kommer til å bruke dagen, tenker jeg. Ikke noe stress her. Også er jeg ganske spent på hvordan det går med medium tungt lasta stor sykkel for første gang Bilde

Jaja, nå er jeg på Elvely Camping i Ulsåk. For en fantastisk plass! Veldig liten campingplass med ca 4 hytter til leie. Men for ei hytte jeg har fått! Bilde
Koser meg nå med ertesuppe med flesk og kjøtt på gang på primusen, øl, dram og litt snop. Dette var balsam for sjela Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av Fsva »

Den beliggenheten var ikke verst! Her er det jo bare å kaste snøret uti vannet og sveive inn middagen :roll

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av Bjerknez »

Helt rå beliggenhet. Deilig med slike singelturer. :)

Flere slike bilder, å det kan hende jeg får opp piffen på mc kjøring igjen :knegg

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av xyvind »

#skål

Bilde

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av Skogstrollet »

Det der var jo en utrolig nydelig liten hytte!
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av xyvind »

Legger bare ut en liten teaser imens jeg spiser lunsj i skauen. For en fin dag dette er!

Bilde

Låst