xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av FredrikE24 »

Gratulerer med kjempesykkel!

Full høyde, eller senka?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av xyvind »

Takker for gratulasjonene. Har hatt litt noia nå i etterkant, men sånn er det bare i starten. Jeg var hos MC Oslo i dag og leverte noe av tilbehøret og originaldeler til R’en, og det var vemodig å se den stå der til salgs. R’en følte jeg var veldig meg, og jeg har hatt noen fine stunder med den sykkelen. Men men.. jeg synes det er gøy å skifte ut litt og prøve noe nytt også. Og nå som jeg var ute etter noe skikkelig tur-orientert så tror jeg dette blir gøy. Gleder meg til å ta av på en grusvei eller tre også.

Ja, den er original og fullhøyde. Setet har noen innstillinger og står på det laveste nivået. Jeg får akkurat begge føttene flatt nedi bakken når jeg sitter på sykkelen nå. Jeg er sånn ca 184/185 cm tror jeg. Så det er null stress. Men det er fortsatt uvant med høyere vekt, og jeg sparker borti sylinderne når jeg stopper og skal sette ned beina har guttene mine denne uka og i helga, så jeg har bare fått én tur til jobb inni Oslo foreløpig. Det blir lengre tur neste helg, og fjorten dager etter det, pluss flere kveldsturer etter jobb fra midten av uka. Gleder meg veldig til å bli bedre kjent med beistet! Og ja, enkelt å pakke og dra på tur nå. Trenger å komme meg bort litt, kjenner jeg.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av FredrikE24 »

Det jeg finner merkverdig med R1200GS Adventure er hvordan den føles som et klatrestativ når man stiger opp på den, og helt håpløs å håndtere når man er på vei oppå. Så fort man har fått den av sidestøtta derimot.. Da er det som å kjøre moped.
Kollegaene mine som har R1200GS og R1200GS Adventure stiger faktisk oppå den fra sidestøtta ved å trå med høyre fot rett på høyre fothviler fra høyre side av sykkelen. Ser litt stilig ut.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av Stian87 »

Kult Øyvind, håper vi får til en tur en dag :)
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av Bjerknez »

Å halleluja.... :lol :lol

Jaja, grattis med herresykkel. Resten holder jeg for meg selv. :knegg

Uansett, så tror jeg dette var et mer riktig valg for deg enn en S1000RR. :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av xyvind »

Samme for meg hva andre mener men takk allikevel. Det viktigste for meg er hva jeg har lyst til får jeg lyst på noe annet om et par sesonger så selger jeg GSA’en og kjøper noe annet. Akkurat nå vil denne dekke behovet. Motorsykkelinteressen peaker på 100%!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 17 aug 2019, 17:43 Samme for meg hva andre mener Bilde men takk allikevel. Det viktigste for meg er hva jeg har lyst til Bilde får jeg lyst på noe annet om et par sesonger så selger jeg GSA’en og kjøper noe annet. Akkurat nå vil denne dekke behovet. Motorsykkelinteressen peaker på 100%!
Er du fornøyd selv, er målet oppnådd :thumleft

Nå er det bare å fylle opp metallboksene og kjøre inn i solnedgangen :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av Cutless »

Gratulerer! Du får invitere på gruskjøring i 2020 sesongen :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av xyvind »

Cutless skrev: 17 aug 2019, 21:20 Gratulerer! Du får invitere på gruskjøring i 2020 sesongen :)
Takk! :twothumbs:
Grus er noe jeg har veldig lyst til å lære mer om. Startet akkurat en ny tråd, da jeg ikke vet hvor grusveiene er :-k :lol

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av xyvind »

Fikk tre timer til rådighet i ettermiddag, så jeg peisa avgårde for å kjøre Rakeievegen fra Årnes, etter tips fra Fsva i grustråden viewtopic.php?f=51&t=13701&sid=443d0c59 ... a6b3d450a0

Dette var i grunn første turen på sykkelen, da jeg kun har kjørt til jobb inni Oslo et par ganger med den. Mye som er uvant, f.eks. hvor lite luft som treffer kroppen. Jeg er jo vant til å ligge på luftstrømmen fra S1000R-dagene. Sitter også mye mer behagelig på GSA’en. Bare dette gjør jo at jeg kjører med mye roligere puls enn jeg er vant til :-)
Turbulensen er faktisk ikke så ille. Kjører med vindskjermen i helt nederste posisjon så jeg får en del luft på hjelmen. Det er mye mindre vibrasjoner enn i S1000R’en, noe jeg er veldig fornøyd med! R’en har en sånn høyfrekvent buzzing i styret, fothvilerne og setet som man kan bli litt nummen av på lengre turer.

Skal ikke gå så mye mer i dybden, men det er en fantastisk sykkel å kjøre på motorvei, og svingete asfaltveier, også kan jeg vel si at den funka bra på grus også. Ikke at jeg kan noe om gruskjøring, men det gikk helt problemfritt, i fint driv. Man merker jo ikke farta på denne doningen.
Jeg trodde jeg kunne skifte modus på motoren i fart, men jeg tror kanskje man må stoppe for å skifte modus?? Jeg skifta fra Dynamic til Enduro da jeg kom på grusen, men da jeg kom ut på asfaltert vei igjen så jeg at jeg hadde kjørt i Dynamic hele tiden Bilde men det var helt problemfritt.

Fikk dårlig tid, da jeg måtte hjem til ungene, så jeg stoppa bare én gang for å ta noen bilder

Bilde

Bilde

Gleder meg til jeg har bedre tid Bilde

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av pekle »

Må vel clutche for å bekrefte endring i modus når du kjører.

Dynamic funker fint det på fin grusvei. Merker mest forskjell med Enduro når det blir løst og humpete.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av xyvind »

pekle skrev:Må vel clutche for å bekrefte endring i modus når du kjører.

Dynamic funker fint det på fin grusvei. Merker mest forskjell med Enduro når det blir løst og humpete.
Aha..det kan hende. På S1000R mener jeg at jeg måtte slippe gassen til nullposisjon for at modusen skulle skifte, eller gjøre en liten blipp på gassen. Men jeg var så fokusert på grusveien at jeg ikke la merke til at den gikk tilbake til Dynamic. Men dette var en veldig hardpakka grusvei, selv om de hadde fylt på med løsere grus som hadde lagt seg mellom hjulsporene. Uansett, sykkelen oppførte seg veldig kontrollert og rolig på disse veiene.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av Stian87 »

xyvind skrev: 18 aug 2019, 19:19
pekle skrev:Må vel clutche for å bekrefte endring i modus når du kjører.

Dynamic funker fint det på fin grusvei. Merker mest forskjell med Enduro når det blir løst og humpete.
Aha..det kan hende. På S1000R mener jeg at jeg måtte slippe gassen til nullposisjon for at modusen skulle skifte, eller gjøre en liten blipp på gassen. Men jeg var så fokusert på grusveien at jeg ikke la merke til at den gikk tilbake til Dynamic. Men dette var en veldig hardpakka grusvei, selv om de hadde fylt på med løsere grus som hadde lagt seg mellom hjulsporene. Uansett, sykkelen oppførte seg veldig kontrollert og rolig på disse veiene.
Det stemmer det, måtte slå av gassen på S1000R samme på Diavel :D

Fin farge på den nye sykkelen din, det er litt uvanlig med rødt (føler jeg) men jeg liker det, skiller seg litt ut. Det er jo en enorm sak den syklen din, men synes den er kul. Har selv prøvekjørt den og synes den var god å kjøre. Trives du med all plassen eller?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av FredrikE24 »

Gøy å høre at du legger merke til at fartsvinden ikke river tak i deg på samme måte som på S1000R. En av de tingene jeg liker best på slike sykler. Å sitte som et stort seil mot vinden liker jeg dårlig, blir sliten i lengden.

For min del er ikke det å vinterkjøre så ille, det er bare det at Jawa'n er blottet for vindskjerming på overkroppen. Når man da sitter rett opp og ned med "strake" armer så kommer motvinden og dytter på hele tiden når man kjører i 110+.


Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av TGR »

xyvind skrev: 17 aug 2019, 16:14 Ja, den er original og fullhøyde. Setet har noen innstillinger og står på det laveste nivået. Jeg får akkurat begge føttene flatt nedi bakken når jeg sitter på sykkelen nå. Jeg er sånn ca 184/185 cm tror jeg. Så det er null stress. Men det er fortsatt uvant med høyere vekt, og jeg sparker borti sylinderne når jeg stopper og skal sette ned beina Bilde
Grattis med fantastisk fin sykkel :thumleft
Dette med vekt er relativt. Hadde samme opplevelse da jeg gikk fra en Monster S4R til en R1200GS. Fryktelig høy og tung da gitt.... :lol

Men nå har jeg gått fra 1200GS til K1200LT, og da snakker vi vektøkning så det monner. Fra 225 kg til 387 kg. Enten venner jeg meg til det, eller så er det vel tilbake til GS, som kjennes ut som en moped i forhold :lol

Låst