xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 16 sep 2017, 23:50
Bjerknez skrev: Jeg er litt lei . En cruiser er liksom litt "stiligere" å se på, den låter mer høyrøstet.
Huh?? Bilde Nei nå får du gi deg med det der! Bilde
sier han som ville bytte inn bimmern i en brukt monster :lol
Det blir som å gå fra Ferarri til en trimmet Volvo 240 :lol

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 17 sep 2017, 05:54
xyvind skrev: 16 sep 2017, 23:50
Bjerknez skrev: Jeg er litt lei . En cruiser er liksom litt "stiligere" å se på, den låter mer høyrøstet.
Huh?? Bilde Nei nå får du gi deg med det der! Bilde
sier han som ville bytte inn bimmern i en brukt monster :lol
Det blir som å gå fra Ferarri til en trimmet Volvo 240 :lol
Sammenliknet du bettop bimmer med ferrari og ducati med volvo??? :crazy:

Er vel mer naturlig å sammenlikne en toppmoderne bimmer med en eldre ferrari. Italiensk er tross alt italiensk :knegg
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Ja hvis jeg skulle ha nedgradert fra S1000R så hadde jeg nok gått for brukt Ducati Monster/Hypermotard 796, eller kaaaaanskje KTM 690 Enduro. Men nå tror jeg jammen jeg beholder bimmern allikevel da så..

Jeg har til og med vært og sett på brukt BMW F800 GS. Men nå ser jeg at den heldigvis er solgt.
Bilde

Jeg har kommet til å tenke på at kanskje en SV650 kunne vært noe også? Sikkert fin å fise rundt i Oslo med :-)

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Hopper på Indian scout bobber hypetrain! ser helt rå ut!
Satte meg på v-rod en gang og kjørte noen km, likte det ikke litt en gang, så mulig jeg bare liker stilen, men en scout had vel ikke beina like mye fremover som en vrod kanskje. @bjerknez du må nok legge fra deg alenekjøring drømmen for til neste sesong har jeg jo sykkel når du kommer med alle forslagene dine :twothumbs:

Hva med den nye 800 duke når den kommer?
Braaaaaap

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 17 sep 2017, 08:15 Ja hvis jeg skulle ha nedgradert fra S1000R så hadde jeg nok gått for brukt Ducati Monster/Hypermotard 796, eller kaaaaanskje KTM 690 Enduro. Men nå tror jeg jammen jeg beholder bimmern allikevel da så..

Jeg har til og med vært og sett på brukt BMW F800 GS. Men nå ser jeg at den heldigvis er solgt.
Bilde

Jeg har kommet til å tenke på at kanskje en SV650 kunne vært noe også? Sikkert fin å fise rundt i Oslo med :-)
Du har jo allerede hatt en adventure light. (Traceren) og den byttet du oigså rimelig fort ut. En 800GS med boblemotor og metallbokser er ikke veien å gå for deg.

Du gikk fra streetsykkel superlight (Honda CB650F) til adventure light (Tracer). Så gikk du til Street sykkel pro (S1000R) og har skrytt denne opp i skyene hele tiden. Nå har du begynt å kikke på Enduro/Adventure/Street sykkel light igjen.

Hvis det er for å spare penger og minske utgiftene så tror jeg det beste er og beholde Bimmern litt til siden du ikke kjører så veldig mye. Den har også steget i verdi i sommer (20.000 spenn) og jeg tror at når lånet er nedbetalt så får du nok kanskje 100 laken for denne rett inn på bok. Da kan du velge og beholde den uten lån, eller cashe ut en brukt italiener light.

Ved innbytte hos forhandler tror jeg uansett den totale besparelsen på og kjøpe brukt er forsvinnende liten.

Hadde du byttet til Superduke 1290 eller Aprilia Tuono for prøve noe nytt hadde jeg forstått det, men å bytte til noe rimeligere siden du føler du "bruker opp" Bimmern høres litt rart ut.

Jeg skal ikke ta fra deg kjøpemodusen. Jeg har selv handlet rimelig ofte, men nå føler jeg du gjør dette for å minske utgiftene og da synes jeg det blir litt feil. Man bytter ikke ut en S1000R med en GS800, man kjøper en GS800 i TILLEGG.

Kapish? :knegg :lol

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av FredrikE24 »

F800GS har ikke boblemotor, sitter Rotax i den :)
Vil man ha noe billigere så får man bare begynne å prøvekjøre.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av JK95 »

Kjøp italiener!!! :erte :twisted

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 17 sep 2017, 16:04 F800GS har ikke boblemotor, sitter Rotax i den :)
Vil man ha noe billigere så får man bare begynne å prøvekjøre.
Jeg vet, men det er en boxer, og den låter som en boble orginalt. Mer eller mindre. :-# :x

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av JK95 »

Bjerknez skrev: 17 sep 2017, 17:49
FredrikE24 skrev: 17 sep 2017, 16:04 F800GS har ikke boblemotor, sitter Rotax i den :)
Vil man ha noe billigere så får man bare begynne å prøvekjøre.
Jeg vet, men det er en boxer, og den låter som en boble orginalt. Mer eller mindre. :-# :x
Tror du tenker på stor-GS, de små har rekketwin, ikke boxer :[-X

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Her var det rabalder :-) jeg har klargjort bilen for salg i hele dag, så jeg har ikke fått fulgt med. Har venta på en elbil helt siden desember. Og nå har den endelig kommet til Norge.

Jeg har ikke vurdert salg fordi jeg ikke har råd til å ha sykkelen lenger. Det er en misforståelse. Men for meg, så er det temmelig råflott å ha en ny S1000R til pendlesykkel, 3 mil køkjøring hver dag. Jeg tenkte jeg kunne selge den, nedgradere til en sykkel som det ikke er så farlig med, også kjøpe drømmesykkelen på nytt når ungene er blitt litt større, og jeg har flere anledninger til å dra på litt lengre turer.

Det er derfor jeg har følt at jeg "bruker den opp" på gørrkjedelig pendlekjøring. Men selvfølgelig, jeg hadde også spart en del penger om jeg hadde hatt en mindre sykkel som kostet halvparten. Nå er S1000R veldig rimelig å forsikre for meg, selv om jeg rykket ned på 40% bonus etter at jeg ble påkjørt. Så jeg sparer ingenting i forsikringspremie med en mindre sykkel.

En av mine største drømmer er å kjøre avgårde på ukjente veier og overnatte i telt og være mye ute. Jeg elsker det. Men jeg har jo ikke fått tid til en eneste tur i år. Det har aldri klaffa. Men jeg kjenner fortsatt en viss dragning mot adventure-light-segmentet, av en eller annen grunn. Den fullrigga F800GS som de hadde stående var jævla nice. Og den motoren får faktisk veldig god omtale. Jeg har aldri prøvekjørt den selv. Men jeg har kjørt F800R og tror de har samme motor.

Jeg liker så mange forskjellige sykler i forskjellige segmenter, så det er ikke til å bli klok på.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Men var ikke det med telting og overnatting også en greie du hadde i tankene med traceren?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Men var ikke det med telting og overnatting også en greie du hadde i tankene med traceren?
Det husker jeg ikke. Men det var det sikkert? Men jeg kjøpte ikke telt og Kriega-løsning før jeg kjøpte S1000R :-) Kanskje neste sommer :D

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av FredrikE24 »

Bjerknez skrev: 17 sep 2017, 17:49
FredrikE24 skrev: 17 sep 2017, 16:04 F800GS har ikke boblemotor, sitter Rotax i den :)
Vil man ha noe billigere så får man bare begynne å prøvekjøre.
Jeg vet, men det er en boxer, og den låter som en boble orginalt. Mer eller mindre. :-# :x
F-modeller har ikke boxer, men en pararelltwin fra Rotax(ikke BMW). R-Modeller har boxer.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Da lærte jeg noe nytt i dag også :)

Men at dem låter som en boble er sikkert. Hvis man legger godviljen til :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Lyden isolert sett er kanskje så som så ja. Det er på ingen måte drømmesykkelen min. Men den kunne nok ha gjort både det ene og det andre med fin stil.

Nei, jeg må ha en mindre sykkel enn dette, jeg som kjører så mye i byen. Ellers blir jeg bare stående i kø. S1000R er i grunn veldig liten i størrelse. Den er perfekt. Bare litt overkill til mitt bruk akkurat nå.

Nei, tror jeg må planlegge tur til neste sommer. Komme meg opp på fjellet, inn i skauen. Ut på tur.

Låst