xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av Bjerknez »

:twothumbs:

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av xyvind »

Aner ikke hvor jeg er akkurat nå, men fint er det Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av Stian87 »

Ser ut som er fin fin tur dette :D
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av xyvind »

Har hatt en kjempetur! Nå er jeg vel hjemme igjen. Sykkelen skal få en vask, også skal jeg redigere litt video og se over bildene jeg tok og skrive et lite reisereferat det kommer her om litt.

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av Skogstrollet »

xyvind skrev: 25 aug 2019, 19:29 Har hatt en kjempetur! Nå er jeg vel hjemme igjen. Sykkelen skal få en vask, også skal jeg redigere litt video og se over bildene jeg tok og skrive et lite reisereferat Bilde det kommer her om litt.
Du rekker å få vasket sykkelen allerede :O

Jeg må skaffe meg en egen hageslange skjønner jeg, så jeg kan få vasket sykkelen min uten å måtte få tak i vaktmester :lol
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av xyvind »

Skogstrollet skrev: 25 aug 2019, 21:43
xyvind skrev: 25 aug 2019, 19:29 Har hatt en kjempetur! Nå er jeg vel hjemme igjen. Sykkelen skal få en vask, også skal jeg redigere litt video og se over bildene jeg tok og skrive et lite reisereferat Bilde det kommer her om litt.
Du rekker å få vasket sykkelen allerede :O

Jeg må skaffe meg en egen hageslange skjønner jeg, så jeg kan få vasket sykkelen min uten å måtte få tak i vaktmester :lol
:thumleft På Holmlia kan vi spyle og vaske når vi vil :twothumbs: Så nå er kua like blank og fin igjen.

Jeg har klipt sammen noen av klippene fra turen i dag, som jeg filmet med GoPro'en, men opplastingen til YouTube tar "forever", så den er ikke klar før om 1,5 time. Jeg kan legge ut noen av bildene jeg tok i dag imens..

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

En nabo tok bilde av meg da jeg kom hjem og sendte det til meg Bilde

Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av xyvind »

Da er videoen oppe på kanalen min :thumleft
Håper det er noe som er verdt å se :crazy:


Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av Dansekris »

xyvind skrev: 26 aug 2019, 01:25 Da er videoen oppe på kanalen min :thumleft
Håper det er noe som er verdt å se :crazy:

Veldig bra!

Kjørte panoramavegen tidligere i sommer. Du har valgt riktig vei videre tror jeg. Aldri kjent på en større motorsykkelglede enn jeg gjør nå som jeg har begynt å kjøre grusveier over fjellene rundt om.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av xyvind »

Dansekris skrev:
xyvind skrev: 26 aug 2019, 01:25 Da er videoen oppe på kanalen min :thumleft
Håper det er noe som er verdt å se :crazy:

Veldig bra!

Kjørte panoramavegen tidligere i sommer. Du har valgt riktig vei videre tror jeg. Aldri kjent på en større motorsykkelglede enn jeg gjør nå som jeg har begynt å kjøre grusveier over fjellene rundt om.
Takk Bilde

Det tror jeg også! Jeg har nesten blitt helt besatt av det, merker jeg. Jeg vil bare ut på tur igjen. Og nå med dette fine været i et par dager, lurer på hva jeg skal finne på. Det må bli etter jobb, men jeg skal nok ut og lete etter grus og små vann og skau Bilde

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av Dansekris »

xyvind skrev: 26 aug 2019, 13:29
Dansekris skrev:
xyvind skrev: 26 aug 2019, 01:25 Da er videoen oppe på kanalen min :thumleft
Håper det er noe som er verdt å se :crazy:

Veldig bra!

Kjørte panoramavegen tidligere i sommer. Du har valgt riktig vei videre tror jeg. Aldri kjent på en større motorsykkelglede enn jeg gjør nå som jeg har begynt å kjøre grusveier over fjellene rundt om.
Takk Bilde

Det tror jeg også! Jeg har nesten blitt helt besatt av det, merker jeg. Jeg vil bare ut på tur igjen. Og nå med dette fine været i et par dager, lurer på hva jeg skal finne på. Det må bli etter jobb, men jeg skal nok ut og lete etter grus og små vann og skau Bilde
Nå er det bare å bestille seg Klim-dress og ADV-hjelm, så er du der :twothumbs:

Det flotte er jo at det er så mye grusveier overalt bare man kjører et par timer fra Oslo. Finner nye hver gang jeg tar meg en runde i Google maps.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av xyvind »

Dansekris skrev:
xyvind skrev: 26 aug 2019, 13:29
Dansekris skrev:
xyvind skrev: 26 aug 2019, 01:25 Da er videoen oppe på kanalen min :thumleft
Håper det er noe som er verdt å se :crazy:

Veldig bra!

Kjørte panoramavegen tidligere i sommer. Du har valgt riktig vei videre tror jeg. Aldri kjent på en større motorsykkelglede enn jeg gjør nå som jeg har begynt å kjøre grusveier over fjellene rundt om.
Takk Bilde

Det tror jeg også! Jeg har nesten blitt helt besatt av det, merker jeg. Jeg vil bare ut på tur igjen. Og nå med dette fine været i et par dager, lurer på hva jeg skal finne på. Det må bli etter jobb, men jeg skal nok ut og lete etter grus og små vann og skau Bilde
Nå er det bare å bestille seg Klim-dress og ADV-hjelm, så er du der :twothumbs:

Det flotte er jo at det er så mye grusveier overalt bare man kjører et par timer fra Oslo. Finner nye hver gang jeg tar meg en runde i Google maps.
Haha.. jeg skal i hvert fall ha noe tekstilklær til neste sesong, med mye lufting i, for det er veldig varmt å kjøre når det ikke er noe fartsvind! Jeg er jo vant til full orkan gjennom dressen fra R’en. Men KLIM blir det nok ikke. Jeg kjøper heller noe billig og har med regnklær i tillegg og bruker de pengene på noe annet.
Men ny adv-hjelm har jeg lyst på. Og der er det mange valg. Schuberth E1, NEXX og BMW ser jeg litt på. Jeg liker jo også veldig godt å kjøre litt fort på asfalt, og lange etapper, så det må være en hjelm som ikke fanger alt for mye vind heller. Kommer vel over noen bra tilbud i løpet av off-season.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av Dansekris »

xyvind skrev: 26 aug 2019, 14:01
Dansekris skrev:
xyvind skrev: 26 aug 2019, 13:29
Dansekris skrev:
xyvind skrev: 26 aug 2019, 01:25 Da er videoen oppe på kanalen min :thumleft
Håper det er noe som er verdt å se :crazy:

Veldig bra!

Kjørte panoramavegen tidligere i sommer. Du har valgt riktig vei videre tror jeg. Aldri kjent på en større motorsykkelglede enn jeg gjør nå som jeg har begynt å kjøre grusveier over fjellene rundt om.
Takk Bilde

Det tror jeg også! Jeg har nesten blitt helt besatt av det, merker jeg. Jeg vil bare ut på tur igjen. Og nå med dette fine været i et par dager, lurer på hva jeg skal finne på. Det må bli etter jobb, men jeg skal nok ut og lete etter grus og små vann og skau Bilde
Nå er det bare å bestille seg Klim-dress og ADV-hjelm, så er du der :twothumbs:

Det flotte er jo at det er så mye grusveier overalt bare man kjører et par timer fra Oslo. Finner nye hver gang jeg tar meg en runde i Google maps.
Haha.. jeg skal i hvert fall ha noe tekstilklær til neste sesong, med mye lufting i, for det er veldig varmt å kjøre når det ikke er noe fartsvind! Jeg er jo vant til full orkan gjennom dressen fra R’en. Men KLIM blir det nok ikke. Jeg kjøper heller noe billig og har med regnklær i tillegg og bruker de pengene på noe annet.
Men ny adv-hjelm har jeg lyst på. Og der er det mange valg. Schuberth E1, NEXX og BMW ser jeg litt på. Jeg liker jo også veldig godt å kjøre litt fort på asfalt, og lange etapper, så det må være en hjelm som ikke fanger alt for mye vind heller. Kommer vel over noen bra tilbud i løpet av off-season.
Jeg sparer til å kjøpe Shoei Hornet ADV. E1'en var helt forferdelig å ha på seg. Mine andre to GS-kompiser har kjøpt seg Nexx og er strålende fornøyd med det.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av xyvind »

Noen vil kanskje si jeg har fritidsproblemer, for i dag kjørte jeg rett etter jobb for å lete etter grusveier oppe i de vakre Hadelandstraktene. Jeg fryktet det ville bli vanskelig, og jo da, jeg fant ikke helt disse grusveiene.
Først støtte jeg på Løvenskiolds ytterst private veier ved Hakadal. Så fant jeg flere veier stengt med bom eller skilt som truet om bøter og anmeldelse.
Fra Harestua på vei mot Grua så jeg et skilt mot Bjørgeseter. Der tok jeg av og fulgte grusveien et lite stykke før det var stengt med bom litt lenger inni skogen.

Bilde

Da var det bare å snu og fortsette mot Grua. Kjører videre og kjenner meg plutselig igjen. Her har jeg kjørt en gang tidligere i år. Tar av til høyre fra Hadelandsvegen inn på Haakenstadlinna og kommer etter hvert på Oppdalslinna. Dette er et fantastisk stykke vei mot Maura og Nannestad som jeg anbefaler å sjekke ut.
Midt oppi heia der går det en grusvei nedover som heter Leirsjøvegen. Her var det fint nedover. Jeg sikter meg inn på E16, men helt i bånn av grusveien var det stengt med store gjerder og porter. Sikkert sånn elg-gjerde mot europaveien. Men dette var et område som det kanskje går an å sjekke ut en gang til seinere.

Bilde

Bilde

Bilde

Jeg er så glad for at jeg tok steget og kjøpte adv-sykkel. Dette er kjempekult, det tar mc-interessen til nye høyder. Det er rekreasjon på høyt nivå.

Men jeg håper jeg kan få en guidet tur til grus-Eldorado, så jeg vet hvor veiene starter Bilde hvem vil være los?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av AJ »

Her var du i nærområdet mitt. Og jeg var hjemme i hele dag bortsett fra en liten tur til Hønefoss midt på dagen.
Hadde du tatt kontakt skulle jeg vist deg grusveier bedre enn de du fant i dag ;) . Selv om jeg selv ikke er noen grusfantast, for å si det slik.
Siden jeg ikke kjører allverdens på grus selv i nærområdet er jeg ikke 100 % på hvor bommene er, men fra Bjørgeseter skal det la seg kunne å kjøre uhindret helt fram til Haakenstadlinna rett ved der jeg bor.
Gjorde i hvert fall det for et par år siden.
Støtte nok på samme bommen som du gjorde med Stelvion for noen år siden og da snudde jeg bare og fortsatte opp veien til Solobservatoriet og videre mot Brovoll og etter hvert Søndre Oppdalen og Haakenstadlinna.
Artig vei, ingen tvil om det :D !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]

Legg inn av AJ »

Jeg har for øvrig noen korte og artige grus- og skogsveier rett utafor husdøra, som jeg enda ikke har kjørt med MC... :redface .
Og vil man virkelig ha utfordringer som jeg ikke vil spekulere utfallet av på de mest utfordrende partiene så har jeg også det i umiddelbart nærområde.
Veier som kjører helt på eget ansvar! :gk !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Låst