xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
bieola
Innlegg: 47
Registrert: 29 sep 2017, 20:08
Motorsykkelen din: KTM 690 Enduro R 2019

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av bieola »

Hvorfor kan de ikke låne ut en MC tilsvarende(ish) som den man har på service?
- KTM 690 Enduro R 2019
- Triumph Thruxton 900 2008

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Ja det er den 125cc-scooteren deres. Jeg har pleid å betale 200,- i leie for å ha den imens bimmern er på service. Et par ganger har jeg lånt demosykkel, det er jo bare å spørre. Hvis man ikke spør så skjer det heller ikke noe.

Fikk låne en F800R demo en gang da de byttet bryterne på venstre side på styret. Reklamasjonssak mot BMW. Kanskje det stiller seg annerledes da?
Bilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Har fått låne den scooteren gratis i forbindelse med taksering av skade, skulle bare mangle etter min mening. Får mye penger for å fikse en skade.

Når jeg har hatt den på service har jeg enten jobbet fra butikken eller lånt en demosykkel. Funka fint det
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Så var hånden endelig reparert etter påkjørselen i oktober 2016 Bilde
Det tok sin tid å komme til denne dagen, men nå ser jeg bare frem til at hånden skal bli klar til sesongstart Bilde
Kom akkurat hjem fra dagkirurgisk nå med et godt assortement smertestillende i sekken. God helg Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Da blir det snart gladgassing igjen :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Ja, det blir det og i år som i fjor, jeg gleder meg så sjukt mye til å få sykkern ut av garasjen igjen.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Gratulerer! Viktig at gasshånda funker som den skal :D
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 16 feb 2019, 21:02 Ja, det blir det Bilde og i år som i fjor, jeg gleder meg så sjukt mye til å få sykkern ut av garasjen igjen.
Vedlikeholsladingen er startet så da er jeg vertfall sikret strøm ved sesongstart :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Fortsatt sykemeldt her etter operasjonen. Tok ut stingene for fire dager siden. Hånda verker og jeg har fortsatt lite følelse i lillefingeren, av en eller annen årsak. Men legene sier at den kommer garantert tilbake. Så da får jeg stole på det og være tålmodig. Har ganske fysisk jobb så jeg får ikke gå på jobb neste uke heller. Mulig arbeidsgiver skal finne noe kontorarbeid til meg, så vi får nå sjå.

Og når en går og kjeder seg og gleder seg til å kjøre sykkel igjen så er det fort gjort at det ramler inn noen «accessories». Skal se om jeg får rydda litt opp i stussen på bimmern, også må det jo være tank grips så en ikke faller av igjen Bilde

Bilde

Edit: Kan jo legge til at hånda ble åpna opp der hvor jeg har tegnet med rødt på bildet under. Så det er jo en litt kinkig plass å ha et svært dypt sår når en jobber med hendene og løfter mye etc. Ender vel opp med å bli venstrehendt eller no sånt Bilde

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Den tail tidy’en kom jo så absolutt ikke en dag for tidlig :P

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Den tail tidy’en kom jo så absolutt ikke en dag for tidlig :P
Nei! Selv om vi kan være enige om at den er viktig, rent estetisk, så har det ikke vært første-pri for min del. Jeg har handlet bagasjeløsning i form av både Kriega og SW-Motech, og endte jo opp med å måtte kjøpe alt kjøreutstyr på nytt, rett etter jeg kjøpte sykkelen. Men nå har jeg råd og tid til å plundre med slikt no Bilde
Håper jeg får montert den i løpet av uka. Er bare at det er meldt så kaldt vær uka som kommer. Haster ikke å få den på heller Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Ser den. På alle syklene jeg har hatt (unntatt cruiseren) så har dette vert det første jeg har prioritert ved kjøp av sykkel. Dette har blitt montert under klargjøringen. Selve jobben for denne monteringen får man som oftest gratis hvis man dealer litt før man skriver kontrakt. Men delene må jeg selvsagt betale for. Tror jeg betalte totalt 1.200 kroner. En meget ubetydelig sum i den store sammenhengen og den lille biten bak på stussen er med på og løfte utseendet betraktelig.

Ved siden av løsninger for beskyttelse av tank (som ser ålreit/bra ut). For min del er ikke bagasjeløsning noe stort tema. Med tre Kriega vesker inkludert stropper så er jeg i mål nærmest uansett hvilken sykkel jeg skulle kjøpe. :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Har sittet, med en kopp kaffe, og plundret litt med tail tidy'en ved kjøkkenbordet nå. Fått på plass noen veldig tighte gummifóringer, skiltlyset og tredd noen krympestrømper osv. Det er én ledning jeg må kutte på sykkelen, ser det ut som, og det er ledningen til det originale skiltlyset. Men her følger det med hurtigkoblinger og krympestrømper, noe som gjør jobben veldig enkel og grei for å koble på det nye skiltlyset.
Skulle liksom ha god tid til å plundre med sykkelen i garasjen denne uka, men så sitter jeg her med en febersyk toåring og ser på NRK Super i stedet :twothumbs: Spørs om vi må på med parkdressen og komme oss ut i garasjen allikevel :scratch

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 12 mar 2019, 09:13 Har sittet, med en kopp kaffe, og plundret litt med tail tidy'en ved kjøkkenbordet nå. Fått på plass noen veldig tighte gummifóringer, skiltlyset og tredd noen krympestrømper osv. Det er én ledning jeg må kutte på sykkelen, ser det ut som, og det er ledningen til det originale skiltlyset. Men her følger det med hurtigkoblinger og krympestrømper, noe som gjør jobben veldig enkel og grei for å koble på det nye skiltlyset.
Skulle liksom ha god tid til å plundre med sykkelen i garasjen denne uka, men så sitter jeg her med en febersyk toåring og ser på NRK Super i stedet :twothumbs: Spørs om vi må på med parkdressen og komme oss ut i garasjen allikevel :scratch
NRK Super vs Garasjetid?

Lett valg :twothumbs:

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Garasjetid er ikke akkurat det samme som syk toåring og NRK Super.... Bra du får opp tail tidy på sykkelen, har samme selv og den gjør seg skikkelig :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Låst